Kultura

Autorská citace #41
23.1.2012 06:41 - Vojtěch
Setting je koncipovaný tak, jak ho udělá DM. Drak v bažině prostě bydlí a má za poskoky drsné lizardfolky lvl 16 dejme tomu. Lidi z nich mají bobek, a nelezou tam, drakovi stačí pravidelný přísun zlata a občas krasavice pro pobavení. Družinka se tam může vypravit, ale DM je varuje, že nejspí zkončí na rožni a ono jó... něco jako když ve WoWku vlezeš do zóny, kde na to nemáš... druhá možnost je pak že se ti scaluje celý svět a objevují nebo mizí potvory (respektive se všichni tváří, že jsou mimo záběr).

Co se příkladu Yushanu týče, tak by se asi mělo poznamenat, že setting je na tohle stavěný, ale většina settingů s Epic tak nějak nepočítá. V Realmsech je dost mocných mágů a jiné takové verbeže, ale některé hráče z toho chytá psotník a klejí, že nemůžou otočit šutr, aby za ním neseděl nějaký Elminster. Jak by to vypadalo, kdybys hrál Exalted systém a začal jako mortal usmrkanec? Kolik bys toho musel přejít, než by jsi došel k solarskému stupni síly (za předpokladu že by se na něj mělo sednout exaltování spíš jako potvrzení stattu, než jako zdroj všeho)?
Autorská citace #42
23.1.2012 07:27 - Jerson
jestli většina potíží s vyššími levely nebude proto, že je skoro nikdo netestoval před vydáním hry, ale vlastně je testoval až hráči, kteří se na ně vyšplhali během let hraní. a pak buď hrajou überhrdiny, nebo zase začnou znovu.
osobně mám raději, když je rostoucí "level" postavy vyjádřen množstvím zážitků, zkušeností (jako reálných, ne nějakého čísla), kontaktů, znalostí různých souvislostí a tak podobně. o čísla pak skoro vůbec nejde.
Autorská citace #43
23.1.2012 08:14 - Vojtěch
Na to by se právě hodily systémy alternativních odměn, nebo růstu...
Autorská citace #44
23.1.2012 08:44 - Quentin
sirien píše:
Nikde se najednou nezačnou objevovat hustší potvory a ty slabší mizet nebo se množit dělenim.

McLane potkává různý úrovně. Někdy s jedním zásobníkem postřílí pět mooků a někdy se rve s bossem pět minut. Tak to je i v sandboxovym dnd. Každej má takovej lvl, jakej tam dává smysl. A lvl postavy na to vůbec nemusí mít vliv. Stráže budou dycky lvl 1-3, gargoyle bude vždycky lvl 4 a kraken bude dycky lvl 15.

Přijde mi, že podle 4e soudíš i ostatní edice.
Autorská citace #45
23.1.2012 14:09 - sirien
Vojtěch píše:
Jak by to vypadalo, kdybys hrál Exalted systém a začal jako mortal usmrkanec? Kolik bys toho musel přejít, než by jsi došel k solarskému stupni síly

Tak mortal heroes se normálně občas i hrají. Ale je to hroznej masakr, ten setting pro ně neni nastavenej, všechno okolo se najednou stává hrozně nebezpečný. Svym způsobem to ale dokáže potom bejt možná ještě epičtější, protože když chce mocnější solar najít sobě rovného nepřítele, tak to aby skutečně šel naštvat někoho v Yushanu nebo aby zkusil najít některého z malé hrstky Abyssal nebo Infernal exalted, zatímco i velmi zkušený a mocný mortal hero má v tom světě sobě rovné a mnohem mocnější nepřátele na každém kroku.

A není žádná šance aby se mortal hero dostal na level síly Solara. Resp. teoreticky hodně, hodně mocnej mortal hero se může vyšplhat na level čerstvě procitlého Solara, ale srovnávat ho s jen trochu rozumnějc naexpenym, i když pořád začínajícim, Solarem prostě nejde.
Ale zase - můžeš začít hrát mortal hero, hrát je dva roky a pak vyexaltovat a pokračovat dál... začít jako totální socka a dostat se úplně na vrchol moci a ten setting přesně popisuje jak se to děje a něco takovýho ho nijak nenaruší.
Autorská citace #46
23.1.2012 15:41 - Vojtěch
No, ale cesta je to pěkně trnitá. Problém je, že D&D settingy jsou zpravidla nastavené na scoka-mortal levelu a nepočítají se silnějšími hrdiny až tolik (nebo pro sichr vůbec). Silnější hrdinové by se měli asi odebrat do vyšších sfér bytí a tam zase zapadnou do patřičného power levelu (alespoň na čas).

Ono je v běžném D&D světě asi dost jedno, jestli se v materiální sféře promenáduje pit-fiend, nebo lvl 20 blackguard, protože je to každopádně ultramocná bytost (na poměry okolí).
Autorská citace #47
23.1.2012 16:02 - noir
Vojtěch: Až na 4De, Planescape, FR a Spelljammer máš pravdu. A vlastně i Dark Sun, kde v 2ed vyšel speciální book na hraní lokálních "božstev"... Nemluvě o Mystaře, kde se hrálo za polobohy furt.
Autorská citace #48
23.1.2012 16:58 - alef0
Každý známy setting mal nejaké trademarkové miesto na mape, ktoré bolo obvykle nepopísané alebo v hmle alebo dostatočne ďaleko na to, aby sa tam dali postavy od istého levelu poslať. Tým sa vyriešila dilema, keď sa fakt nedá postaviť pred každú dedinu 10levelná stráž, do kopca za ňou Grand Wyrm drak, na kopec veža s wizardom a pod vežu dungeon s pitfiendom. Navyše takéto miesto bolo obvykle totálne nesúrodé, hrali ste síce svet, ale reálne deje s ním súviseli len bokom.

Forgotteny mali na to primárne Underdark, sekundárne Mazticu a nepopísané kraje na východe, prípadne ste mohli vlastnoručne ísť mastiť Rusá...ehm Red Wizardov. Ale už to zase nemuselo súvisieť so Sword Coastom, Cormyrom a podobne. FR navyše periodicky prechádzal fázami rozumnej mágie a fázami "bohovia zliezli dole". Veď koniec-koncov séria Baldurov bola o tom, že prvých 10 levelov sa behalo po šírych krajoch a dungeonoch (heck, však finálny boss v I. bol bežný človek) a potom sa zliezlo do Underdarku a potom sa už len zabíjali čarodejníci a draci.

Eberron má zase Xen'drik, ktorý je zámerne nepopísaný a ešte dva tri kontinenty mimo, kde fakt môže byť hocičo a opäť to nie je späté so základným svetom.

Planescape zvládne všetko, keďže je to metasvet, tam sa dá hrať fakt hocičo.
Autorská citace #49
23.1.2012 18:33 - Vojtěch
4De je co? Realmsy jsem zmiňoval jako epicky vybavenější před tím (tedy alespoň tam není podivné, že se odněkud objevují silní nohsledi), ale i tam postavy jsou krapet výjimečnější na vyšším lvlu, Spelljammer jsem jaksi nezažil, ale, není ono to v těch pláních, které jsem říkal že už ten challenge mají, stejně jako Planescape?

Na Prime Material zpravidla postavy značně vyčnívají nad desátým lvlem nad běžnou populaci, na patnáctém už i nad regulérními vládci. V tomhle rozmezí už mslím můžou postavy zamést s většinou stráží světa až na speciální lokace.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19564294815063 secREMOTE_IP: 35.170.81.210