Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
8.6.2010 16:12 - Merlin
Shako: já přece netvrdím, že je to problém jen DrD a jen krolla . nelíbí se mi to u žádné hry, rasy. (což ostatně výše i píšu) :)

Noir: ano, třeba 4e už to trochu napravuje (i když neřeší), ale to je asi problém classu.
8.6.2010 16:15 - sirien
Shako píše:
To, ze je nejaka rasa vhodna jen k jednomu povolani znamena, ze je delana prave proto? A to je spatne?

ano. Protože pokud si hráč vybírá danou rasu ne protože by mu přišla cool, ale protože je jediná, s níž může dosáhnout optimálních bonusů pro hraní své epické postavy, pak někdo udělal docela fail.
(jako první fail v tomhle směru bych ale viděl dodržování tupého zvyku využívání síly jako útočného atributu, ale to už je na jinou diskusi)
8.6.2010 16:16 - Blaine
Shako: Píše:
Tak to by me zajimalo, jak se 4e vyrovnava s tim, ze hrac, ktery bude chtit hrat toho nejlepsiho bojovnika, tak stejne sahne po minotarech.

Wot? Nejlepsi v cem? V davani dmg? V preziti? V defendovani? V kontrole? V cem?
Vsechny ctyri moznosti si dokazu s bojovnikem predstavit a ve vsech ctyrech moznostech by minotaurus nebyl prvni rasa po ktere sahnu.
8.6.2010 16:20 - Merlin
Shako píše:
Tak to by me zajimalo, jak se 4e vyrovnava s tim, ze hrac, ktery bude chtit hrat toho nejlepsiho bojovnika, tak stejne sahne po minotarech. Stejne jako hrac, kterych chtel v DrD hrat valecnika a nemel zadne dalsi pozadavky, tak hral krolla. Pokud jsou nektere rasy objektivne silnejsi nez jine v dane oblasti, tak co s tim chces delat?

Dělat s tím nechci nic :) to ale neznamená, že se mi to musí líbit, nebo, že to velebím.
Posuzuji podle sebe. V původním drD byl mou nejoblíbenější postavou trpasličí mág (nedal se srovnat vůbec s elfy..byl slabounkej, ale já ho měl rád).
Stejně tak v ADnD jsem rád hrával paladiny, i když neuměli kouzlit a vůbec byli omezení :)
A ano..naznačuje to, že je to jen o hráčích a o tom co je baví hrát. Čímž se zase vracím k úvodní myšlence...pokud jsi chtěl hrát neskutečnýho řízka, "musel" jsi hrát rasu k tomu vyrobenou...krolla
8.6.2010 16:22 - Colombo
Nebo barbara. Nebo trpaslíka.
8.6.2010 16:24 - noir
Quentin: Už jsem to psal - v Dračáku byl systémový problém v tom, že celý souboj byl v podstatě vázaný na sílu. Takže platilo, že čím je postava silnější, tím je lepší v boji.

Shako: 4e hlavně říká, že být nejlepším bojovníkem může znamenat spoustu věcí. Někteří tě jednou ranou srazí do propasti, nebo každým úderem podrazí nohu. Jiný tě rozseká na kaši a kolem třetího zase nepřítel nemá šanci projít. Další je sice proti jednomu nepříteli slabý, ale proti dvojici nebo trojici je nepřekonatelný. A jsou další a další - třeba takový, co na sebe naláká nepřátele a ať do něj buší, jak chtějí, tak on prostě nepadne, ale ani je od sebe nepustí.

Nikdy nebudeš umět všechno, musíš si vybrat.
8.6.2010 16:28 - Merlin
Colombo: barbar šel na cokoliv..hlavně hraničáře. trpaslík byl v boji..hmm..slabší
8.6.2010 16:28 - Colombo
Jn, 4e je v tomhle prostě lepší než 40 let starý dračák.
8.6.2010 16:30 - Jerson
skew píše:
Jerson píše:Proč zavádět rasu, která je automaticky silnější než člověk?Proč ne ? Čemu to vadí ?
V starým DrD byla možná ta chyba, že byl kroll zvýhodněn až příliš*, ale to s tím nijak nesouvisí.

Protože hráči, kteří chtějí mít schopnější postavu (což je v DrD logický požadavek) by si zcela logicky měli vzít Krolla, pokud plánují soustředit se naboj, protože mají nejvyšší šanci být tou nejlepší bojovou podporou v družině. Síla až +5 (o 1 víc než jiná rasa) a bonus za velikost další +1. To je +2, při průměrném útoku 6 je to 30% rozdíl. Násobeno množstvím útoků za hru a bonusem za ničivost to dělá obrovský rozdíl při udělování zranění.

skew píše:
Děsně rád bych napsal, že to není pravda, ale asi bych si lhal do kapsy.
Jsem rád, že to uznáváš. Podle mě si (minimálně) 60% hráčů bere rasy jen kvůli číselným výhodám, i když v DnD současných edicí už to není tak velký rozdíl a těch hráčů bude méně.

QuentinW píše:
V drd byl kroll silene slabej. Narozdíl od barbara. Toliko k munchkinismu :)

Nemáš pravdu, viz výše. Na boj byl kroll nejlepší a na všechno ostatní měl ostatní. Navíc mohl díky nízké inteligenci svinit ostatním a ještě dostávat zkušenosti za RP.

noir píše:
Jerson: Hulk ani Superman nejsou lidé. Na rozdíl od BB a KK :o) Mě v Mutantech (a Mastermindech) vždycky bavili siláci, kteří unesou letadlo - už jen proto, že hráči, kteří je vedli, museli mnohem víc přemýšlet, jak řešit problém, než když hráli "kouzelníky"

Co prosím? Hráči siláků musí víc přemýšlet, nebo mluvíš o nějakých speciálních hrách? Protože pokud jde o hraní silných postav, tak jsem moc přemýšlení neviděl. Jen u Packy. Ale ten hrál člověka.

Abych tedy krollům nekřivdil, můj první spoluhráč ho hrál pár let a velmi dobře, klasika, síla 21, inteligence 2, zmatené zlo. Vtípek s "hoď mi lano" jsem poprvé viděl u něj a až o mnoho let později o něm slyšel z jiných zdrojů. Ale to je fakt tak archetypální kroll, až to bolí. Pořád to samé v mnoha vydáních.
8.6.2010 16:33 - Shako
Sirien: Predpokladam, ze dost lidi tak DrD hraje. A souhlasim, ze je to spatne. Na druhou stranu, kdyz si zkousel neco jineho zpravidla to dopadlo, jak uz tady poslal vystizne Radan.

Blaine: Nepisu, ze to nejde. Pisu, ze by me zajimalo, jak se s tim 4e vyrovnava... Protoze to podle meho do jiste miry nejde. Tedy jde, ale na ukor neceho jineho - zmena rasy, uveritelnost svet....
Muzu zrusit krolla, protoze proste vycniva nad ostatni. Coz popisoval treba Colombo v prispevku 910.;-)

Merlin: Jasny, ja taky hral hral nejakou "neoptimalni postavu". Ale slo to jen v pripade, ze tam nebyla zadna optimalnejsi nez ja. Mohl jsem hrat treba elfiho valecnika, ale nemelo to smysl, pokud tam hral nejaky krolli valecnik, ale pokud to byl jediny valecnik v druzine, tak se to jeste dalo snest.;-) Ikdyz tedy expove by to uricte nebyl zadna slava.

Merlin píše:
A ano..naznačuje to, že je to jen o hráčích a o tom co je baví hrát. Čímž se zase vracím k úvodní myšlence...pokud jsi chtěl hrát neskutečnýho řízka, "musel" jsi hrát rasu k tomu vyrobenou...krolla


A pokud nemusim, tak to ten system bude neco stat. Bud se ten kroll musi zrusit/zjemnit nebo se da vic duraz na to, ze valecnik ma byt "rizkovity", at uz ma jakoukoliv rasu a to pak zase jde na ukor uveritelnosti, simulace...
8.6.2010 16:36 - Shako
Noir: A jak to, co popisujes v 4e resi ten problem, ze kroll je proste valecnicka rasa. A hold nejlepsi/neslavnejsi krollove byvaji valecnici. A naopak nejslavnejsi/nejlepsi valecnici byvaji krollove?
Velkoryse pomin, ze v 4e nejsou krollove.;-)
8.6.2010 16:38 - Colombo
Tak elfí válečník mohl být dost hustý. Když se ti povedl hod na obratnost a šel jsi pak na šermíře, útok z obrany byla fakt hustá věc. Ubránit se a ještě zranit soupeře. Pak stačilo ze sebe udělat plechovku, co se ubrání každému a měl jsi hustý útok na víc, který se nevztahoval k nějaké ubohé síle.
8.6.2010 16:39 - Jerson
Colombo píše:
Nebo barbara. Nebo trpaslíka.

Nejsilnější trpaslík měl proti nejsilnějšímu krollovi o 3 nižší útok - síla max 20 a -1 za velikost proti běžnému cíli, kde má kroll +1. Barbar byl lepší než trpaslík, hlavně jako šermíř, když měl obratnost na útok ze zálohy.
8.6.2010 16:40 - Colombo
Ono by se to mohlo řešit taky tím, že se udělá podobný bodový systém jako Shadowrun, GURPS nebo +-DrD+ a kroll bude holt trochu silnější, ale dražší rasa. Hobbit by mohl být zase slabší, ale hráč by dostal víc skillů/možnost výbavy.
8.6.2010 16:42 - Blaine
Shako: S cim se vyrovna? S tim, ze hrac, ktery chce hrat "nejsilnejsiho" (porad jsi nerekl, co to znamena) valecnika si vezme minotaura nebo goliathe, coz jsou rasy velike a "hloupe". Jak by se ta hra s tim mela vyrovnavat? Ono jde o to, ze nas bojovnik prosel genezi od typka s obourucni zbrani s hromadnymi utoky pres borce se dvema zbranemi a vetsim zranenim do jednoho cile az k velmi nezabitelnemu cily. Ted je docela spokojeny, ale ocekavam, ze to nebude dlouho (tak pul roku) a bude testovat nejakeho stitonose, ktery si nepratele tlaci pred sebou.

//Edit: k tomu tvemu postu, ktery jsem nestihl, protoze pisu moc pomalu:)
Ve 4ed nevidim nic jako "nejlegendarnejsi" valecnici jsou minotauri/krollove/goliathove/whatever. Protoze to tam nikde neni napsany. A jestli jo, tak jsem si toho nevsiml:) U tech ras je vzdycky popsane, k cemu se vic hodi, tohle je dal rozebirane ve splatbookach, kde se resi co ze to delaji pulcici valecnici, "krollove" zlodeji a tak. Jaktoze vubec jsou a jsou k jejich hrani inspiracni texty.
A mimochodem - vzdy hral cloveka, krome posledniho, kdy si vzal revenanta ("navrativsi se z hrobu"), protoze to je rasa, ktera ma spoustu vychytavek, jak se vyrovnat s poklesem zivotu.
8.6.2010 17:02 - noir
Jerson: Hráči silných postav musí mnohem víc přemýšlet, než hráči "kouzelníků". Protože hráč "kouzelníka" může cokoliv - transmutuje, transformuje, transportuje, okouzluje, metamorfuje, atd. Zatímco silák se může spolehnout jen na své svaly a mozek. Obdobně to fungovalo i ve 3,5 edici - mág, druid apod. jen mrkli do deníku a "tahali králíky z klobouku". Fighteři vymýšleli komplikované plány, promýšleli taktiky a uvažovali.

Shako: Každá rasa/povolání/build má své tradice. Kdo je nejlepší, je těžko říct. Nikdo nevzepře tolik co goliath, ale rozběhlého minotaura zase nikdo a nic nezastaví. Vyváženost v rozmanitosti se tomu říká :o)
8.6.2010 17:03 - Shako
Blaine: Vyrovnava s obecnym fantasy predpokladem, ze lidi jsou vice menne universalni a jednotlive rasy je bud vyrazne prevysuji ve vsem (to je pak velky fail...) a nebo naopak jsou v necem lepsi a necem horsi. Pak musi byt vsechny vice valecnicke rasy nez lidi mit silnejsi valecniky nez lide. V DrD to jde pomerne jasne urcit a serazdit do rady podle valecnosti.. bylo by to neco ve stylu hobit/kuduk/elf/clovek/trpaslik/barbar/kroll. Naopak pro zlodeje by to bylo /- naopak...

4e: To co popisujes zni vcelku rozumne. Nekdy to fakt budu muset vyzkouset. Jen, co me prestane desit ta slavna D20.:) Stejne mi prijde, ze pustit na to nasi optimalizacni druzinu, tak se stane casem musi zjistit, ze ti nejoptimalizovanejsi bojovnici, kteri chodi po svete maji nejakou rasu a urcity styl boje.;-) Ale treba me nejaky system presvedci, ze to tak byt nemusi....
8.6.2010 17:06 - Colombo
Shako: taky si myslím, jen bývá složitější ohodnotit co je nejlepší/nejoptimalizovanější válečník.
8.6.2010 17:14 - Shako
noir píše:
Shako: Každá rasa/povolání/build má své tradice. Kdo je nejlepší, je těžko říct. Nikdo nevzepře tolik co goliath, ale rozběhlého minotaura zase nikdo a nic nezastaví. Vyváženost v rozmanitosti se tomu říká :o)


Zni to zajimave. Jsem zvedav, jak si s tim poradi DrD2.


Colombo: Neznamena to pak, ze je to vyzaduje komplexni (nemusi byt nutne komplikovany, ale byva...) system?
Ale pokud uz nekdo v DnD 4e vyresil vsechny problemy sveta s velkou eleganci, tak o cem se tu vlastne bavime?:-) Ale jo, jsem motivovan si zahrat nejakeho drsneho valencik na enginu 4e, at se presvedcim, jak je to skvele.
8.6.2010 17:20 - Colombo
Složitější systém dává obvykle větší možnosti. Stejně jako jednodužší systém, který jednoduchost zaměřuje očesáváním zbytečných pravidel.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1032829284668 secREMOTE_IP: 18.191.202.45