Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
2.6.2010 22:21 - Sosáček
Anonyme to neres. Kdybys sem dal kus textu z jejich oblibeny hry (tak aby to nepoznali, atd) tak by si stejne nasli neco do ceho muzou prudit.

EDIT: coz je skoda. Slusna cast z nich neni blba, a kdyby delali neco kreativniho, bylo by to fajn. Ale prudit do toho, ze u monstra je navod na ulohu ve hre a ze klasicti fantasy obri pavouci jsou vlastne od zakladu spatni je dost smutny.
2.6.2010 22:23 - noir
Ty vole. Tak to je bomba! O text mi nejde, je to je splácanina pár mýtů dohromady, bez jakékoliv ukázky toho, jaký to bude mí vliv na hru, ale všímám si zase už těch ilustrací. Je skvělé, že nám autoři a ilustrátoři dokonale představí záda všech myslitelných bytostí, ale co třeba aspoň pár obrázků, kde se podíváme hrdinům do obličejů? Tahle hra pro mě už vždycky bude spojená se zády...

Mj. Slované pavouky vlastně ani neznali, respektive oni je ignorovali. Slovo pavouk taky převzali až z řečtiny...

A že je to Harry Potter like? Tak to mi naopak nevadí, konečně aspoň nějaký pokus oslovit cílovou skupinu.

Designéři, už tušíte, kde jste udělali chybu? Když furt mluvíte o slovanství, tak dát tolkienovsko-potterovskou potvoru jako ukázku z bestiáře je prostě volovina.

Záda!
2.6.2010 22:26 - noir
Jo a mít chyby v článku, na který máte neomezeně času, to je nepřijatelný. Sorry, na knížku s chybama zvědavej nejsem.
2.6.2010 22:36 - Merlkir
noir píše:
Jo a mít chyby v článku, na který máte neomezeně času, to je nepřijatelný.


články mají deadline. Jen tak btw.

Imo došlo trochu k posunu od "DrD2 bude čistě slovanské" (což nevím jestli někdo někdy přímo řekl, ale budiž) k "DrD2 se bude snažit o odklon od typických fantasy propriet, směrem k slovanské, germánské a keltské mytologii, ale zároveň nechce zklamat fanoušky původní hry."

Což je něco, co nám spousta lidí doporučovala (myslím že i tady).
2.6.2010 22:37 - ShadoWWW
Tak to je velké zklamání.
1) Pavouci jsou klasika hororu a všech hrůzostrašných příběhů. Ale ten obrázek je tak statický a "friendly". Skoro jak od Heleny Zmatlíkové... Toho se má někdo bát?
2) Pavouci nahání hrůzu kvůli svým pudům a zvláštním útokům (jedové zuby, splétání sítě, kokony, rychlý pohyb ve volném prostoru, apod.). Inteligentní pavouk mi hrůzu nenahání ani v nejmenším. (Prostě se s ním domluvím...) Chybí v něm nevypočítatelnost.

Hrůzného pavouka si představuji takhle nebo takhle nebo aspoň takhle.
3) Přijde mi, že je to hromada splácaného textu dohromady. Chybí mi tam ochutnávka mechanik! Takhle mi to přijde jak nestvůra pro Fate, ne pro DrD.
2.6.2010 22:47 - noir
Merlkir: Sorry, ale řekl bych, že každému je zcela fuj, jestli ten textík vyjde ve středu, nebo v pátek. Pokud si ho nikdo ani nepřečte, bojím se, že podobná kontrola bude fungovat i u pravidel. Takhle umírá důvěra...

Jinak nevím, co říct. Docela by mě jako začátečníka potěšily ty možné zápletky u potvory, tohle mě u různých bestiářů bavilo vždycky. Ale ne takhle, kdy se jen jinými slovy zopakuje to, co je u popisu potvory.

Trošku nuda. A hlavně: záda!
2.6.2010 23:06 - wlkeR
Ilustrace vážně stojí za starou belu, nejen tím co už bylo zmíněno, ale ještě je tu jedna věc: obdélník. Co takhle trojúhelník co sedí v pravym hornim rohu stránky? Velkej, chlupatej (inteligentní, budiž) pabouk co se tváří, že neopatrnému gamerovi ukousne prst, esi se bude v textu moc šťourat? Tomu bych říkal chytlavá ilustrace.
Mít čas tak jí sám zkusim, ale zejtra zkouška, takže meh, budu jen kritizovat a sám nix neudělam X)
2.6.2010 23:25 - Geralt
noir píše:
Tahle hra pro mě už vždycky bude spojená se zády...
Heslo "Dračí doupě is back!" dostává nového významu. :)


Sekce "Nestvůra v příběhu" obecně není špatná myšlenka. Přikláněl bych se ovšem k tomu ty nápady proškrtat tak, aby u potvory zůstaly klidně jenom třeba tři čtyři, ale zato však originální a vysloveně spjaté s daným druhem monstra. Většina příkladů u pavouka na mě působí tak nějak šablonovitě, že by se s klidným srdcem zrovna tak daly napasovat na jiné nestvůry. Tím to poněkud ztrácí nádech "bestiářového kouzla", kde má každá potvora své jedinečné zvláštnosti, které ji odlišují.
3.6.2010 00:52 - Jerson
skew píše:
A s tím nechováním se jako pavouci, máš na mysli něco konkrétního, nebo jenom to, že jsou inteligentní ?

Mám na mysi třeba to, že by pavouci mohli útočit stylem jako běžní pavouci - zjistí kořist, přiskočí, kousnou a když se oběť začně cukat, tak zmizí. Pokud používají pavučinu, tak prostě sedí a čekají - kořist se chytne a má dvě možnosti. Zůstane v klidu, ale pak se nikdy nedostane pryč, nebo sebou začně cukat, pak má šanci se utrhnout, ale každý nepovedený pokus znamená další zamotání. Pavouk jen čeká.
Atd.

Ale to je šumák - prostě svět DrD2 by mi sedl stejně málo jako ten původní.
3.6.2010 01:07 - sirien
Tamten Chlápek píše:
Tamten Chlápek

Jers už dávno nejede na realističnost, ale na uvěřitelnost. Aktualizuj se :)

Skew: Připravte se ale na to, že v ní nenajdete fórky typu lektvar Rudého kříže, a že mezi popsanými bestiemi nenarazíte na zelený hlen, mouchu zlodějku ani na elfocvaka.
Obřího mluvícího pavouka nevnímám o moc odlišnějc.
Resp. ano, vnímám... inteligentní pavouci, v podstatě proč ne. Byl by to určitě zajímavý herní prvek, kolonie inteligentních pavouků, možná i nějaké nadkmenové sdružení, které by z nich dělalo tak trochu národ (aby se s nimi daly vést války a tak...). Nicméně - od něčeho takového bych očekával popis jejich cizí, nelidské kultury (jak už poznamenal walkeR, ostatně), chování - jsou inteligentní, kde je pro ST nějakej návod na to jak s nimi vést nebojovej encounter, aby vyzněli cize, pavoukovitě, a ne jen další postava v-podstatě-člověk-co-utek-z-psychiatrie-se-specifickou-deviantní-poruchou, nějaký popis jejich společnosti - kdo tam vládne, proč, čím to je dané, mají víru? kněží? magii?... nějaký popis jejich zájmů - FAKT nežeru že inteligentní pavouci tráví svůj čas zalezlí v lese a lovením zvěře a tím to hasne - pokud si inteligenci vyvynuli, pak ji i k něčemu používají, pokud jim byla magicky dána, tak i tak ji určitě chtějí něčím zaměstnat.

Jestli něco na dračákovskym fantasy FAKT nesnášim, pak to je nesmyslnej a zbytečnej pytel inteligentních bytostí, které nemají na práci nic moc lepšího, než se poflakovat lesama/horama/jeskyněma/čimkoliv a používat svojí inteligenci pouze k lovu dobrodruhů. Sem tam k tomu přibrat nějakou divnou úchylku v chování, aby se teda neřeklo.
/a fakt mě tohle doslova sere u draků, ale to je už téma samo o sobě/

#760: Nejdřív podpis, pak diskuse, ano?
3.6.2010 02:26 - Radan
Hehe, teď udělám někomu radost:
Čtu si ten článek, koukám na obrázek a nahlas si pro sebe řeknu: „nemá mít pavouk osum nohou?“ a holka co stojí za mnou zbystří, podívá na obrázek a zcela vážně pronese: „to je klíště“.

No a jinak? „Pomozte pomozte, od chvíle co nás přestala okrádat moucha zlodějka jsme terorizováni skupinou zabijáckých mluvících pavouků“. „Ee…sakra, vorpal +7 proti pavoukům jsem prodal v minulý vesnici“ (kdybych nevěděl, co autoři proklamují, myslel bych, že to bude takhle pokračovat…).

A jinak mi přijde škoda, že autoři sebrali úplně všechno možný a nemožný co k pavoukům jde a hodili to na jednu hromadu. Pavouci co dělají chodby? Takhle velcí pavouci co dělají chodby? Slyšel jsem rypadlo a razící štít ? A taky moc nechápu, proč snová sítě ve stromech a zároveň aktivně loví na zemi (pokud dokáže udělat síť mezi dvěma stromama, dokáže mezi nima přejít i bez nich, takže pro pohyb to nebude). A už vůbec nechápu, jak ty paralyzované a zafačované oběti používají jako živé konzervy, když ty jim bez jídla a vody stejně umřou .
(Doufám, že nebudu za kverulanta, ostatně jsem si toho spoustu nechal pro sebe, tak mně netlučte prosím).

Když už obří pavouk, což je de facto dost tradiční věc (pavouk), tak bych ji alespoň udělal míň obyčejnou, než je. To neznamená zněj udělat člověka, ale obrat ho o to, co u něj každý zná, sítě na chytání a jed na zabíjení. Tyhle propriety (technicky) může dostat jakákoliv jiná příšera a bude to u ní vypadat exoticky, u pavouka je to dost fádní. Vzal bych existujícího pavouka, jehož ekologie není příliš laicky známá (to ho udělá alespoň trochu míň „normálním“), nepáral se s tím a násobněkrát ho zvětšil a bylo by. Paslíďák? Loví číháním a pak rychlým útokem i aktivně pronásleduje, sítě má jenom na pohyb (to efektivní klinkání se ve vzduchu a vytahování se nahoru). Nezabere to skoro žádný čas, dává to jakž takž smysl a jako příšera v bestiáři to zaplní kolonku: „ten co vytáhne poslední postavu ke stropu a pak se tam s ní houpe“. (Zatímco tamto mělo znehybnění jedem, znehybnění pavučinou…prostě několik věcí, co se dají roztahat mezi jiné příšery…a taky zmizí to obskurní pavoučí společenství).
3.6.2010 08:30 - Quentin
Shadowww: z tvyho druhyho odkazu my naferovku nabehla husi kuze :D To bych do MM dal :D
3.6.2010 09:07 - Jerson
Radan píše:
Vzal bych existujícího pavouka, jehož ekologie není příliš laicky známá (to ho udělá alespoň trochu míň „normálním“), nepáral se s tím a násobněkrát ho zvětšil a bylo by

Tohle je můj člověk.
Taky jsem si říkal, proč už tedy není několik různých druhů pavouků, z nichž každý se bude chovat jinak - ti co číkají a loví se chovají jinak než ti, co tkají pavučiny. Ti první rozhodně nezmizí, když se kořist brání, ale těm druhým stačí, když se síť cuká jinak než obvykle, aby zalezli ještě hlouběji do hnízda - a toho by mohl znalý dobrodruh využít. Neznalý dobrodruh bude mít naopak potíže, když si splete pavouka co chytá do sítě s pavoukem, který se přihblíží a skočí (ale ta velikost ... i když budiž.)
Další věc je, že ve světě, ve kterém na člověka číhá smrtelné nebezpečí i shora bude mít člověk úplně dost odlišné reflexy. To že si teď člověk nevšimne nekrytého ohrožení ani čtyři metry nad terénem je dané tím, že člověka po statisíce let nic takového neohrožovalo.
Útok pavouků ve skupinách je zase převzatý z hororů - tohle dělají mravenci, termiti, včely a vosy. U pavouků jsem o tom nikdy neslyšel.
Prostě tihle pavouci jsou úplně stejné potvory jako v původním Dračáku - jakmile o nich tzačnu přemýšlet, jejich uvěřitelnost se mi rozpadá před očima.
Btw. jak vypadají pavoučí oči "žhnoucí lstivostí a nenávistí" bych chtěl vidět. Nebo možná ne, protoe nehybný pohled mnoha hmyzích očí mi přijde o dost děsivější.

No a když se podívám na "příběhové využití", co uvidím? Tři odstavce:
1) Jak použít pavouky v boji, když budou útočit.
2) Jak použít pavouky v boji, když bude útočit skupina přímo na ně.
3) Jak použít pavouky v boji, když skupina na ně útočit nemusí, ale k boji evidentně dojde
- nějak jsem si nevšiml, že by byly popsané smysly pavouků a možnosti, jak se jim nějakým vtipným způsobem vyhnout, jak je zmást, zastrašit, omráčit, přesvědčit - když jsou inteligentní a mluví lidskou řečí (!) - nic. Prostě Diablovská potvora typu kill them all.

(Btw. představte si, že by vás napadl neozbrojený elf, při zuřivém útoku vám zhltnul důležitý prsten a vy jste ho chtěli dostat zpět. Moc to nesedí, co? Navíc to evokuje dost humusáckou akci zahrnující kuchání inteligentního tvora (který ani neumí plivat). Ideální materiál pro hráče ve věku 12 - 16 let. Už se těším na další generaci hráčů.
3.6.2010 09:39 - noir
Jerson: Docela by se mi líbilo, kdyby podobné materiály vycházely pro DrD2 formou webových textíků. Pavouci jsou děsně zajímaví - existují skákaví, kteří mají hydraulické nohy, pak ti, kteří loví do pastí, ale existují i takoví, kteří číhají s maskováním. Něco jako Ecology of spider by byla pěkná ukázka toho, jak by mohly vypadat webové doplňky pro dračák.
3.6.2010 09:58 - Jerson
Osobně si taky myslím, že takové doplňky jsou dobré, jenže je třeba počítat s tím, že pořád je mnoho lidí, kteří nechtějí nic hledat na netu, ať už jsou důvody jakékoliv, a chtějí všechno naservírovat až pod nos.
3.6.2010 10:10 - Merlkir
Jerson&noir: to je imo jeden z důvodů proč se potvor přímo v knize plánuje relativně "málo", budou varianty. A o online databázi se rozhodně uvažuje.
3.6.2010 10:37 - Jerson
Dokud se o inteligentních potvorách bude uvažovat primárně nebo pouze pro boj, tak je to vcelku jedno.
3.6.2010 10:44 - Colombo
Jestli to budou potvory jako pavouk, pak bych byl velice rád, aby jich v knize bylo co nejmíň. Zbytečně by pak zabíraly místo bílé stránce.
3.6.2010 10:54 - Merlin
Chvíli mě lákalo se taky vyjádřit....ale většina už byla řečena. O statice a "nesmyslnosti" obrázku bych se snad ještě vyjadřovat mohl (není to kritika, jen několik poznatků stejně jako u minulých ukázek).
*jak píše Noir..nekonečná záda (taky jsem neuměl kreslit nohy od kolen dolů a schovával je v trávě...tak je to možná ten samý případ)
*podivné světlo v temném hvozdě (chápu, že je potřeba scénu osvítit, ale u těhle obrázků už se to stává samozřejmostí..tmavé okolí a jakýsi tunel uprostřed)
*zcela nesmyslný postoj postavy..opět nese v ruce svícen a ne, zbrań (doporučuji si vzít do ruky meč nebo cokoliv jiného a vyzkoušet si v reále postavení pro tu kterou situaci, případně si to vyfotit)
*i překvapený člověk pozvedne na obranu před nebezpečím zbraň a co teprve vycvičený dobrodruh, zvlášt když jde do takového prostředí...
*osvětlení obou postav (pavouka i zádaře) je nesmyslné. U zádaře jde světlo z prava a zezadu a u pouka z leva
3.6.2010 11:05 - Naoki
ad světlo: možná to jsou fosforující houbičky, proto to nesmyslné osvětlení :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10408496856689 secREMOTE_IP: 3.149.251.155