Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
16.12.2014 20:51 - noir
Yorka Shadowww: Byl to v Respektu článek o Hobitovi, ne o RPG, o té tam zazněla jen zmínka. Obecně je ten text dost nepovedený, což není v kontextu důležité. Ta Filova urputnost v odmítnutí připustit, že je to prostě špatně a když mu to editor opravil, tak je to přece cajk, je při počtu podobných průšvihů v Respektu v poslední době tady dost symptomatická.


Zajímavý pro mě je, že se do debaty o něčem tam bizarně okrajovém jako je Dračák, zapojila v té skupině opravdu hromada dobrých a znýmých mainstreamových novinářů. Třeba i Tom Baldýnský, což byl historicky první mainstreamový český novinář, co o RPG napsal - myslím, že to bylo v prvním nebo druhým ročníku Reflexu, dokonce třístrana. A pak Baldýnský dračák (údajně, nemám ten jeho vliv potvrzený na 100 procent) prosadil do Ulice, což byl asi největší mediální záběr RPG v českém prostředí :)
16.12.2014 21:34 - sirien
ShadoWWW: článek byl dle diskuse očividně o něčem úplně jiném a RPG tam bylo jen tak namátkou zmíněno, žádnou reklamu v tom moc nevidim.

Celý problém spočívá v tom, že do Respektu píšou koniny (což se děje už delší dobu) a v tom že Fila odmítá připustit, že by se dopustil nějakého zásadního omylu, což mu někteří vyčítají.

Píší tam nějací lidé z mediální sféry, ale ani to nehraje roli, protože píší kamsi do diskuse - wow, nějaký novinář v mládí hrál taky RPGčko - dokud sami o RPG nenapíší a jen se vyjádří kdesi na FB, navíc jen v hádce o korektnost překladu, tak to taky nemá impact.

Celkově mi to přijde téma na nějaký blog o Respektu a ne moc sem, ale ono to je asi jedno (zvlášť v téhle diskusi už).

Spíš bysme mohli založit téma s přehledem toho, kde jaké médium v ČR o RPG referovalo (klidně i se seriály co běží v cz/sk televizích), nicméně moc věcí se neobjevuje a 20 let historie... no, sem zvědavej, kdo bude dělat research a jestli vůbec bude dohledatelný, co se kde a jak vůbec objevilo.
25.12.2014 14:15 - Gurney
K diskuzi o povoláních v DrD2...
1.4.2015 09:37 - ShadoWWW
Všiml jsem si, že má vyjít oficiální svět k DrD2 - Tauril.

Abych řekl pravdu, moc mě to nenadchlo. Tak, jak je to popsané, bych si to uměl představit jako celkem pěkné tažení (kampaň). Ale na nosnou myšlenku celého herního světa je to podle mě dost chudé.

Když si představím, jak pro Sundering (nová etapa ve Forgotten Realms) se diskutovali nejen bohové, ale i celé kultury, mocné frakce, ilustrace, zeměpisné změny, mocné cizí postavy a mnoho dalšího, tak Tauril mi přijde dost chudý.

Mnohem raději bych viděl další modul pro Tarii. :-)
1.4.2015 09:41 - Nachtrose
Jestli se nepletu, na Taurilu se podili i Sparkle, tak to s ni klidne prober ;-)
1.4.2015 09:45 - Shako
ShadoWWW píše:
Abych řekl pravdu, moc mě to nenadchlo. Tak, jak je to popsané, bych si to uměl představit jako celkem pěkné tažení (kampaň). Ale na nosnou myšlenku celého herního světa je to podle mě dost chudé.


Ze 4 odstavců, na které odkazuješ bych si nedovolil dělat takové závěry. A srovnávat jakýkoliv nový svět, který ještě ani nevyšel s FR mi přijde trošku na hlavu.

Nejsem příznivec vydávaných setingů pro fantasy, takže mě na tom nejvíce zaujalo, že na tom pracuje Sparkle. Ale na jakoukoliv jinou reakci (chválu nebo kritiku) je podle mě příliš brzo.
1.4.2015 09:56 - ShadoWWW
Shako píše:
Ze 4 odstavců, na které odkazuješ bych si nedovolil dělat takové závěry. A srovnávat jakýkoliv nový svět, který ještě ani nevyšel s FR mi přijde trošku na hlavu.

Schválně jsem použil tuto hyperbolu, aby byl vidět ten nebetyčný rozdíl. Hlavní problém vidím v příliš úzké vymezenosti pojetí toho světa. Nejspíš proto, že je to více méně one-woman-show. Světy tvořené v týmu mi přijdou pestřejší. I když třeba naprostá špička - Taria - je taky jen one-man-show.

Tak uvidíme.
1.4.2015 10:14 - noir
Mě teda ta základní myšlenka přijde super. Jediný, co se mi nelíbí, je těch 40 let - proč ne 26? Pak by ta paralela byla boží...

Srovnání se SUnderingem nedává smysl vůbec - ten popisoval změny, ne nový setting.
1.4.2015 12:37 - Gurney
Pokud tam bude tohle...
Sparkle na RPGF píše:
Pokud časem můj manžel bude mít víc času a udělá svoji vysněnou morbidní lokaci dle slovenských Dobšinského pohádek, tak ji do nějaký další příručky připíchnu.

...tak do toho stopro jdu

Jinak škoda že to dělá zrovna pro DrD2, zvlášť potom co si vydala Rozcestí a je tu plno podstatně méně svazujících systémů.
1.4.2015 12:40 - Shako
Gurney píše:
dělá zrovna pro DrD2, zvlášť potom co si vydala Rozcestí


Je tam přímo uvedeno, že modifikace pro Fate bude. Počítal bych, že budou i další (zejména staré DrD).
1.4.2015 13:29 - Sparkle
Mám domluvené lidi na aplikaci pro Drd 1.6, tu zřejmě uděláme zvlášť jako pdf zdarma ke stažení. Aplikace pro Drd2 byla podmínkou v zadání od Altaru, bude ji dělat MarkyParky, já se do Drd2 radši moc nemontuju. :)
12.2.2016 09:30 - Naoki
Není to k DrDII ale vhodnou diskuzi jsem nenašel :-)

Nuže, druhá část dotazníku k novelizaci DrD 1.x.
http://goo.gl/forms/ybY2wZsw0D
Tentokrát se ptáme na "svaté krávy". Co je potřeba vypustit a co zase ponechat.
12.2.2016 09:49 - Elgard
Pokud to má být objektivní dotazník, chybí mi tam možnost vyjádřit se, že si myslím, že nejlepší je se s DrD 1.x důstojně a pietně rozloučit, současné možnosti (i v češtině) jsou lepší.
12.2.2016 09:53 - Naoki
Tu možnost máš tam rozepsanou v formě "s čím konkrétně z DrD 1.x by bylo nejlepší se důstojně a pietně rozloučit". ;-)
Říct že pravidla jsou celá do koše je odpověď k ničemu. Říct, že tahle konkrétní mechanika je to co činí pravidla nepoužitelná, je něco, s čím už se dá pracovat.
12.2.2016 09:59 - Elgard
Naoki píše:
Říct že pravidla jsou celá do koše je odpověď k ničemu.


Není, proč by měla být? Jen si myslím, že si spíš odmítáš/te přiznat, že je to hlavně o nostalgii. Pokud to myslíte objektivně, musíte se ptát i na to, zda to má vůbec smysl a umět akceptovat, pokud ne. Jinak je to celé předem lhaní si do kapsy.
12.2.2016 10:08 - Colombo
Naoki, sprav si odkaz.
12.2.2016 10:12 - Naoki
Píše:
Není, proč by měla být?

Protože máloco na světě je kompletně špatné od A do Z a často se dá najít aspoň pár věcí která stojí za udržení.
Absolutní odmítání je buď nevyzrálost nebo trolling.

A pokud ti skutečně pouze chybí odpověď co si myslíš o rozvoji tak na to jsi mohl odpovědět v první části anketě, která běžela dlouhé měsíce. To že je teď druhá část by ti mělo napovědět, že z odpovědí máme dost podkladů pro to si myslet, že nějaká možnost tady existuje (a nebudeme se na to samé ptát u každé anketě).

A do protokolu hlásím že nejsem fandou DrD.

EDIT: odkaz opraven, díky.
12.2.2016 10:35 - Gurney
Naoki: Díky že jsi se podělil o dotazník. Přímo k němu - chybí mi tam možnost "je mi to jedno", protože dle mých zkušeností spousta hráčů lecos z toho na co se ptáte považuje za naprosto nepodstatné a přesně takhle reaguje.

A mám trochu pochybnosti o účelnosti otázek na to, jaký hod použít, protože mi to jednak přijde jako dojmologické hlasování o nejpopulárnější kostku (jakoby nebylo jasné, že nejlepší kostka je d20 :D ), a z pohleu nějakého potenciálního pisatele je to údaj k ničemu, protože ten potřebuje aby kostka (resp. celý engine hry) splňovala nároky na ni kladené. Ale nechci vám d toho nějak programově házet vidle, pokud máte pocit, že se tím dozvíte něco podstatného.
12.2.2016 10:43 - Elgard
Naoki píše:
Protože máloco na světě je kompletně špatné od A do Z a často se dá najít aspoň pár věcí která stojí za udržení.
První část jsem nikdy neřekl (tady si pomáháš generalizací a podsouváš mi ji - nefér způsob jak debatovat) a o druhé si myslím, že je ten systém nyní natolik překonaný, že za udržení nestojí, lepší je se s ním rozloučit, jak jsem psal výše. Můj názor, nebudu vás chodit strašit a přesvědčovat, rozhodnete-li se pro opak.

Naoki píše:
Absolutní odmítání je buď nevyzrálost nebo trolling.
Tohle už mi přijde poněkud osobní a imo to sem nepatří. Neznáme se, nenálepkuj prosím. Doporučuji Voltaira („Nesouhlasím s tím co říkáte, ale až do smrti budu hájit vaše právo to říkat.“). Dojdeš s tím dál než s lacinými nálepkami.

Vyjádřil jsem svůj názor, protože mi pro něj v dotazníku chybí prostor (a proto si myslím, že je dotazník vychýlený směrem, kde ho mít chcete). Je možné, že na rpgforu už debata, zda to vůbec dělat, proběhla, ale protože jsem ji nečetl, omlouvám se za případné řešení již vyřešeného. Pokud to tak ale je, měl bys to sem napsat. "bla bla, z debaty na rpgforu vyplynulo, že to smysl má, a proto bychom byli rádi za váš názor ohledně podrobností". Problem solved.
12.2.2016 10:55 - York
Elgard píše:
myslím, že je ten systém nyní natolik překonaný


Ten systém (a celkově model hry) je koncepčně stejný jako D20 systém, takže je určitě možné ho dostat do stavu se srovnatelnou hratelností (limitně tím, že se celý nahradí D20 systémem, že :-)). Není to ale samozřejmě možné za předpokladu, že si autoři vezmou za cíl zachovat většinu chyb, které DrD 1.6 mělo, což přesně někteří snaživci chtějí.

Každopádně ale asi nikdo neuvažuje o remaku kvůli systému. Důvodem je nepochybně to, že značka "Dračí doupě" má u nás podobný status, jako DnD v anglicky mluvících zemích. Tj. nejde ani tak o oživení systému, jako brandu. A v tom je přesně problém, protože proponenti zachování všech chyb argumentují tím, že když se to neudělá, tak to to dračákysti nebudou považovat za nástupce DrD 1.X, a tudíž nedojde k oživení brandu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11966109275818 secREMOTE_IP: 18.117.81.240