Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
24.1.2013 14:59 - ShadoWWW
Má to i pokračování.
wormwood na Annun.sk píše v dalším postu píše:
hehehe. som vedel, ze aspon trocha to tu ozivim. prvy dracak mam celkom rad nahodou aj sme sa ho hodne vela nahrali, len sme mali 14 a vtedy mi to bolo jedno. od dvojky som cakal nieco aspon troska podobne. a nie UPLNE iny system, ktory je este k tomu podany velmi volne. ja mam rad ak maju rpgcka jasne a velmi lahko predstavitelne pravidla, proste nejaky system, ktory je jasne viditelny pod nanosom balastu pomocou, ktoreho sa da riesit bars aj to, co si mam hodit ked idem na zachod. tuna nic take nemam, resp. dostanem zo strany autorov fuck off v podobe - domysli si, dohodnite sa. preto mi ovela viacej vyhovuje momentalne napriklad nWoD, na ktory sa da napasovat uplne vsetko (hrame v tom scifi stargate kampan uz cca.rok).

je pravda, ze hentie indie veci som nikdy nehral. nemam na to ludi v okoli.

inak, ako to tak googlim tak niesom sam kto silne vyhejtoval to druhe DrD...


A zde jsou některé reakce (ne celé):
- Ze si si nepozrel verzie DrD2 zdarma, web a fora ... nuz tvoja chyba.

- DnD 0 - 5 sa lisia este viac a tiez si uzili svoje rantovanie

- Ty si ocividne veteran hier, ktory si potrebuje hadzat, ci naozaj ide na zachod

- DrD2 je presne zlomovy moment v mentalite starych D&Dckarov vs novych pribehovnikov. Ten zlom vo svete prebehol uz davno, ale u nas prisiel asi s 5 rocnym oneskorenim:
24.1.2013 15:14 - alef0
ShadoWWWW, mohol by si v rámci korektnosti nalinkovať tú tému? Takto trháš moje citáty z kontextu.

-------
* DrD2 malo AFAIK tretiu dotlač.
* DrDo sa už nepredáva, je discontinued. Leda ak predajňa na východnom Slovensku má posledné výtlačky.
24.1.2013 15:27 - ShadoWWW
Odkaz na celou diskuzi ZDE.
24.1.2013 15:46 - alef0
wormwood (autor rantu) hra teraz pravidelne StarGate v nWoD, DrD2 si kupil uplne bez toho, aby tusil, o com to je (sam pisal, ze pred X rokmi hrali Dracak), realne to nehral, len az teraz sa dostal k citaniu.
24.1.2013 15:55 - Beltar
Alef0: Tak jsem si přečetl co tam v té diskuzi píšeš a musím rpsotě nesouhlasit. DrD2 je plné pravidel co nedávají smysl, je to pár věcí zpatlaných dohromady aniž by fungovaly a ty potom matou lidi.

Citace:{
Chapem to tak, ze bonus si pripocitavas za veci, ktore davaju zmysel. Bojovnik vie skakat, cize ano, ma bonus, lovec tiez skace, cize ano ma bonus, ale mastickar asi nie je povestny tym, ze preskakuje jamy a vobec je fyzicky zdatny, tak bonus nedostane. To je priklad toho "dohodnite sa".}

Proč tedy v těch pravidlech vůbec to povolání existuje, proč je to tím všechno komplikované. Proč zkrátka nestačí říct, že kdo má vyšší tělo umí skákat? Koncept povolání je v tomto systému prostě navíc. Testy se házejí skillbased stylem na classbased vlastnosti, nebo tak nějak mi to přijde.

Navíc značka DrD2 byl obecně dobrý trik na lidi. Příště až uvidím třeba výrobek Staropramen II tak si budu muset zkontrolovat jaký je obsah mléka v nápoji.
24.1.2013 16:51 - alef0
Povolanie je balíček skillov. Čím je postava zbehlejšia v skilloch => má v nich tým väčšia šanca na úspech => vyšší level => vyšší bonus v hode.

(IMHO podobné ako keď si pripočívaš polovicu levelu k sejvom v D&D)

Preskakovať metrovú jamu zjavne dokáže každý, preskakovať päťmetrové jamy už rozhoduje o tom, či si mastičkár nepripočítava a bojovník áno. Ale stále sa môžete dohodnúť.

Na aké ďalšie pravidlá, ktoré nedávajú zmysel, resp. sú spatlané dohromady, si pri štúdiu pravidiel naďabil?

Píše:
Příště až uvidím třeba výrobek Staropramen II tak si budu muset zkontrolovat jaký je obsah mléka v nápoji.

Hej, trik je to skvelý :-) Ako hovorí náš prezident, chvalabohu, bohužiaľ silnejší variant toho, čo sa deje v edíciách D&D. DrD2 podľa mojich skúsenosti vyžaduje zobrať príručku a čítať ju poriadne, lebo návyky z iných hier sú kontraproduktívne.
24.1.2013 17:01 - Beltar
Ano v DnD je to polovina levlu, ale povolání nemá nic moc společného s tím co postava umí. Pokud jsme se 5 levlů toulali v prsotředí, kde chybný krok znamená pád do propasti, tak i kouzelník si natrénoval akrobacii, a prakticky ho to nijak neomezilo. Zde si musím vzít na dalším levelu balíček jiného povolání a to mě brzdí v mém hlavním povolání.
Tvůrci se měli na nějaká povolání uplně vykašlat a né se je tam snažit udržet, aby to bylo víc DRD.
Už si toho moc nepamatuju, je to dávno co jsem to četl a zkoušel v tom hrát. Ale celkem jasně z toho vyšlo, že na všechno se ti hodí manévr Přesně, ostatní jsou vlasntně na nic, možná ještě Hromadně. Hra se pak stáčela tak, že hráči popisovali všechny situace, tak aby se mohli nacpat do svého manevru Přesně zdarma.
Jo a ještě dávná diskuze o tom, že proti člověku jsem mistr šermíř, ale proti kostlivcovi se stejnou zbraní, mám asi stejné šance jako sedlák.
24.1.2013 17:08 - klaymen
Beltar píše:
Tvůrci se měli na nějaká povolání uplně vykašlat a né se je tam snažit udržet, aby to bylo víc DRD.


Potom by to bol len upraveny FATE a s DrD by to malo spolocne len minimum. Ale whatever, precitanie piratskej verzie ma definitivne odradilo od myslienky kupit alebo len hrat DrD.
24.1.2013 17:21 - ShadoWWW
No, hlavně DrD 2 byl absolutní podvod na hráče původního DrD. Zcela změněná koncepce všeho a ve všem a aniž by se někdo ptal DrD komunity na názor. Prostě je to úplně jiná hra, která se jmenuje Dračí doupě jen z marketingových důvodů.

Když to srovnám D&D, tak ano, v D&D je taky každá edice jiná, ale jsou si podobnější a je tam vidět evoluce, ne zcela změněná koncepce hry. DnD 4E byly dost jiné (a přitom stále řádově podobnější než DrD 1 vs. 2), a přesto byly odmítnuty velkou částí komunity jako hra, která není DnD.

Ke kvalitě hry se nevyjadřuji, ale docela mě štve ten marketingový tah.

Když to přirovnám k autům, tak jako by DrD 1 bylo autobus a DrD 2 bylo kamion. Ano, kamion je v mnoha případech lepší (např. má silnější motor, uveze víc nákladu...), ale je to zcela jiný typ auta. A nazvat kamion Autobus II není fér.
24.1.2013 18:37 - sirien
Že je wormwood konzumní hráč neznající pozadí není problém, ale zrovna někteří zde by mohli být korektnější a psát že v SG hraje 4STs a ne "nWoD".

To je jako kdybych hrál SG v d20 Modern a tvrdil sem, že jí hraju "v DnDčku".

alef0 píše:
wormwood (autor rantu) hra teraz pravidelne StarGate v nWoD, DrD2 si kupil uplne bez toho, aby tusil, o com to je

ojojojojoj... a když jsem tu nějakou dobu zpátky tvrdil, že hráči nedostanou to co očekávají a budou se (oprávněně) cítit podvedení, tak různá nejmenovaná individua tvrdila, že žvanim nesmysly a že to hráči pochopí a že si to koupí ti co tohle přesně budou chtít...

...a teď když se takový podvedený hráč ukáže tak to je najednou jeho chyba.

Arogance a demagogie zastánců DrDII mě snad nepřestane fascinovat. Tohle je snad jedinej systém v historii, jehož fanoušci nemohou na jeho obhajobu najít ani jediný pravdivý argument.
A k tomu ještě ta drzost přijít na d20.cz, web který se zrodil přímou návazností z DnD webů, který je plný lidí co vidí do teorie game designu, a zkoušet tu takový bullshity jako srovnávat class-level bonus v DrDII s half-level bonusem v d20. Awesome.
Za chvíli se snad dozvim, že hod 2d6 DC 9 se statistickým rozdělením vůbec nelyší od hodu d20 DC floating.

klaymen píše:
Potom by to bol len upraveny FATE

No tak to by teda nebyl, s FATE to nemá společného nic kromě vzdálené podobnosti pár okrajových mechanik (které se ale stejně tak dobře dají přirovnat třeba ke Střepům Snů nebo padesáti dalším systémům s podobnou mechanikou)
24.1.2013 18:51 - alef0
Píše:
A k tomu ještě ta drzost přijít na d20.cz, web který se zrodil přímou návazností z DnD webů, který je plný lidí co vidí do teorie game designu, a zkoušet tu takový bullshity jako srovnávat class-level bonus v DrDII s half-level bonusem v d20. Awesome.

Jaj, sorry, že som sem prišiel zdvihnúť príspevky o 200%, nagenerovať traffic a vyspawnovať zo zimného spánku dokonca Teba :-)

Napravím to.
24.1.2013 18:54 - sirien
alef0 píše:
Inak najviac na to nadavali hardcore hraci, a bolo to len preto, ze si neprecitali text

Že se za takový lži hanbou nepropadáš.

Píše:
2d6 + level > 9. To je inak rovnake ako v D&D (tam je d20 + bonusy > difficulty class)

WHAT!?
přísahám, že když jsem výše uváděl tohle jako příklad totální absurdity, opravdu jsem ještě netušil, že jsi něco takového napsal. Rád bych teď vymyslel nějaký další příklad ještě větší absurdity, ale žádnou větší nezvládám vymyslet.

Píše:
Ad vycerpavanie: opat sa predpoklada zdravy rozum: ak vidim, ze su hraci frustrovani, tak nebudem zbytocne natahovat kombat s biednym kostlivcom na pat hodin a jednoducho poviem, ze uspeli ... a je tam poznamka, ze Sudbu nie je potrebne vytrieskat celu.

Göbls by z Tebe měl radost. Co na tom že tenhle argument už Jerson rozsekal na žrádlo pro rybičky, hop ho rychle znovu zopakovat někomu, kdo Jersonovu protiargumentaci nečetl, i když jí sám znáš a jako všichni ostatní jsi jí ani Ty nezvládl vyvrátit.

Píše:
DrD2 je presne zlomovy moment v mentalite starych D&Dckarov vs novych pribehovnikov. Ten zlom vo svete prebehol uz davno, ale u nas prisiel asi s 5 rocnym oneskorenim

možná by Ti někdy neuškodilo opustit "elitu" na The Forge a podívat se mezi většinové hráče.
24.1.2013 19:00 - alef0
Sirien, keďže si ma predbehol: v súlade s vyššie spomenutým ti odpoviem na fóre Annun.sk: nech debata skončí tam, kde začala.

Díky! :-)

ShadoWWW píše:
Ke kvalitě hry se nevyjadřuji, ale docela mě štve ten marketingový tah.

Áno :-)

S tým súhlasím, ten posun tam je väčší. Ale ako vidieť, posunov bolo medzi edíciami D&D stále dosť (samozrejme, nie až takých). Viď legendárne flejmy o tom, ako D&D 3.0 už nie je D&D, a ako pokazili AD&D. Ale osobne by som pomenovanie vyhlásil za to, že stále budú ľudia, čo to (právom) považujú za špinavý trik a ľudia, ktorým to je jedno.

Kolaterálne, hráči* DrD nevedia sformulovať ani požiadavky na DrD 1.7, ako bolo možné vidieť napr. v téme RPGFóra -- už neviem, kto to bol, ale skonštatoval, že dračák je skôr herný štýl, či dokonca rozpoloženie mysle, než spísaný text. Plus, Dračák sa opraviť nedá*.

----
* okrem Siriena
24.1.2013 21:10 - Colombo
A co teda na generickou fantasy? Která se netočí celá kolem bojů...
24.1.2013 21:28 - noir
Colombo, prozradím ti temné tajemství: Chtít generickou fantasy, která se netočí celá kolem bojů, je jako chtít nevěstinec, který se netočí celý kolem sexu. (omlouvám se za bonmot, ale jsem poněkud přesycen prezidentskou kampaní)
24.1.2013 21:41 - Spize
Jako sorry, ale přijde mi, že vinit DrD II z toho, že zneužívá značku je trochu mimo mísu. Pokud stejná firma vydává nějakej alespoň vzdáleně příbuznej produkt k něčemu úspěšnému, co už v minulosti vydala, pak mi přijde naprosto SAMOZŘEJMÉ, že se k původnímu produktu odkáže - kupříkladu právě jménem.

Třeba nealko pivo je prodáváno v lahvích velice podobných pivu klasickému - je tohle podvod na spotřebibiteli? I dont think so. Quake 3 byl aréna, zatímco Quake 1,2 měly jakýsi příběh - To zásadně mění způsob hry. Je tohle podvod?

Rozumím, že DrD II vyčítáte spoustu chyb, ale IMHO zrovna tohle je poněkud... lichá výčitka.

Jen pro upřesnění: DrD II jsem koupil, hrál jsem ho jednou a bylo to strašný. Přičítám to však spíš tomu, že jsem byl vypravěč, což neumím a nejsem na to zvyklej. A taky tomu, že jsem se po vaší smršti negativní kritiky, kterou jsem tady četl, hodně bál, co tomu kamarádi řeknou.

Pro zajímavost řekli: "je to zajímavá hra, ale pro vyspělejší hráče" a dál hrajou DrDo.
24.1.2013 21:53 - sirien
Nealko pivo na sobě má napsáno, že je nealko (ba se tím přímo chlubí)
Quake 3 na sobě měl napsáno "Arena" a jeho propagace stavěla na tom, že půjde o arény s těžkou multiplayer podporou a celá hra tomu bude podřízena.

Dračí doupě II o své odlišnosti nemluvilo. Naopak. Snažilo se tvářit, že půjde o přímé, vybroušené navazování oblíbené hry. Altar o ní mluvil jako o hře "nástupnické", v diskusích se objevovaly (a nebyly popřeny) spekulace o posunu ve stylu ADnD -> DnD 3e, na RPG F běželo téma kde se veřejně probíralo "co je podstatou" DrD a mělo by být přeneseno...
...ta hra se celou dobu nenápadně tvářila že bude něčím úplně jiným, než nakonec byla a spousta lidí si jí koupila s tím, že kupuje něco úplně jiného, než koupila.

Beltarova poznámka o tom, že kdyby Altar koupil Staropramen a udělal Staropramen II, tak se okamžitě začne dívat po obsahu mléka psaném malými, barevně zanikajícími písmenky, je v tomhle směru skoro až hodně umírněná.
24.1.2013 21:55 - noir
Eh, nebylo náhodou ve jménu Quakea trojky osučasně to slovo Arena? Tedy: Oni jasně řekli, oč jde. DrD II pořád naznačovalo, jak úžasně navazuje na DrD, až z toho zůstali jen kroll a Bouchi. Víc spojitostí jsem nenapočítal...
24.1.2013 22:22 - pivolil
pravda, ani toho kudůka tam nedali:D
24.1.2013 23:36 - Spize
No, mě teda přišlo, že BYLO dopředu inzerovaný, že to bude úplně jiná záležitost... Ale možná proto, že jsem sledoval ty internety. (A uznávám, že argumentace pocitem není to pravé.)

Mí opatrnější kamarádi si to odmítli zpočátku koupit, aby to nedopadlo jak plusko.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082079887390137 secREMOTE_IP: 18.191.84.32