Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
1.3.2012 12:39 - Colombo
Což takhle nějaký článek o exorcismu?:) WW?:)
1.3.2012 12:42 - werksoltan
WW souhlas.

Wild West píše:
Ona je otázka, zda do svého světa zavedete posedlost duchy a démony. Bez nich je exorcista platný jak šraňky v tunelu.


Exorcista (inkvizitor) může své umění podle pravidel použít na všechno v bestiářové kategorii "běs" a "oživený, nemrtvý", podobně jako vědmák z kterého vychází.

Do toho spadá:
duch, bezhlavý jezdec, golem, oživlý chrlič, kostlivec, smrtonoš, kostlivý pes, umrlec, oběčenec, moroš, upír, hejkal, divoženka, ohnivec, dýmal, polednice, žithola, víla, bludička, vlkodlak, medvědodlak, vodník.

Z mého pohledu to sedí, protože to jsou všechno "ďáblova" stvoření ;) Nicméně pokud to někomu nevyhovuje, tak si to může upravit.

Colombo píše:
Což takhle nějaký článek o exorcismu?:) WW?:)

Dobrý nápad.
1.3.2012 13:22 - Wild West
Uf. Pořadí zní - Okultní Lovecraft, možná Sparkle (není vyjasněno), pak by byla teprve šance na ďábly a jejich vymítání, ale už jsem o tom taky uvažoval, jak jsme na to tady někde narazili.

Jinak na rpgf možná zase oživíme nehermetickou magii (když už máme temného mága), takže případné vychytávky možno i tam. Tady by asi mělo být přece jenom DrD II.
1.3.2012 16:16 - sirien
brundibar píše:
Jednak jde o konverzi alchymisty na Nekromanta.

Pravidla nekromantů z Nemrtvých a Světlonošů, snad jediná "pravidlová" adaptace související s DrD, která se mi kdy líbila, brečí zoufalstvím nad tou ubohou nestylovostí.
Omezení tradičně spjatá s vesnickou povahou DrDII dělají z Nekromanta zoufalého strašáka a nikoliv záporáka schopného stvořit armády, o kterých se i po staletích vypráví v noci dětem, které potřebují vyděsit, aby začaly být poslušné.

A mimochodem, líbí se mi, že autor Nekromanta očividně sám neznal pravidla DrDII - minimálně ani ne tak dobře jako je znám já, který jsem je četl jednou před třičtvrtě rokem. ZS povolání si můžu vzít teoreticky kolikrát se mi zlíbí, nejen pětkrát, takže klidně můžu mít nekromanta co po šesti levelech ovládá celých děsivých 32 (!!!!) nemrtvých (vezmu-li v úvahu, že tou dobou musím být už alespoň na dvanácté úrovni, tak to je fakt megahustý, úplně z takovýho nekromanta na dvanáctý úrovni padám na hubu - kdyť je schopnej zvednout k neživotu celej severozápadní kout vesnickýho hřbitova!!

Inkvizitorem snad ani nebudu ztrácet čas.



Mimochodem - zná někdo "Sargolda", případně byl někdo na jeho přednášce o DrDII na PGF?
Docela by mě zajímalo, co tam o mě na té přednášce říkal.
Jinak tady si můžete stáhnout jeho slidy - všechno z toho nepochopíte (což je dobře, to byste ze slidů ani neměli), ale jsou hezky dělané - ze slidů RPG Aliance to jsou asi jediné, které nejenže bych autorovi neomlátil o hlavu, ale i se mi docela líbí :)
1.3.2012 16:38 - werksoltan
Sirien - ty jsi vtipálek.. :-))

Vzhledem k tomu, že jsi nepochopil, že jde o vytvoření povolání přístupného pro hráče a ne omnipotentního NPC nepřítele, a co se týče schopností, tak je srovnatelný s alchymistou nebo jiným pokročilým povoláním na stejné úrovni, a co se týče settingu, tak vychází z obecné představy nekromanta a nesnaží se kopírovat jiný setting, a taky očividně neovládáš pravidla.. no tak vzhledem k uvedenému nemá smysl na takovou ubohost vůbec reagovat ;)

Jdi se vyřvat do lesa a pak se vrat s rozumnými argumenty a konstruktivní kritikou ;) Zjevně si chceš zase navrátit předchozí reputaci potom co tě tu ostatní velebili :)

btw. uvedená konverze nekromanta je spojením nápadů, které přinesli různí členové fora, takže je to společná představa o nekromantovi, kterou si může každý přizpůsobit ;)
1.3.2012 16:57 - sirien
Věř tomu nebo ne, ale moje reputace mě nijak zvlášť nezajímá a jestli mě někdo touží velebit nebo kritizovat mi je dost volný. Na druhou stranu Tvoje kritika toho, co jsem napsal, se poněkud nepříjemně odvrací od napsaného a stáčí se k ad hominem, takže se Ti možná podařilo brilantně ukázat na neobjektivnost mého sdělení (o kterou jsem se ani nesnažil), ale sám se tu také nepředvádíš zrovna v nejlepším světle. Zkus se nad tím zamyslet předtím než zkusíš někoho kritizovat příště.

To, že popis dané ZS ignoruje pravidla o vývoji postavy (resp. je očividné že autor ZS daná pravidla pořádně neznal) je mimochodem prostý fakt, protože ten popis ta pravidla rozporuje, aniž by se zmiňoval o tom, že daná schopnost má vůči těmto obecným pravidlům nějakou výjimku.
Na druhou stranu oceňuju, že fanovská tvorba přebrala ten správný pravidlový DrDII feeling naprosté nesrozumitelnosti a vnitřní rozporuplnosti, působí to opravdu autenticky ;)

Jinak jestli to jsou nebo nejsou pravidla pro PC je docela jedno - zatímco u Válečníka nebo tak trochu i toho Čaroděje si při určité stylizaci a určitém výkladu pravidel stále dokážu představit, že na té 10 nebo 12 úrovni lze podle DrDII dělat i nějaké epické věci, Nekromant je napsaný tak aby mě při pouhém pokusu o něco podobného praštil systém plnou vahou mezi oči.

Kromě toho si stojím za tím že je Nekromantův popis naprosto nestylový, což je dost suché zejména v porovnání s těmi Nemrtvími a Světlonoši.
1.3.2012 19:40 - Wild West
Aha, tak já zas jdu.
1.3.2012 20:29 - Vojtěch
Třeba jsou ti mrtváci ovládaní jako ve Starcraftu - vzít do bloku jde jen dvanáct jednotek, zaúkolovat a zvednout další... jo ty je udržuješ na živu. Tak nic :(
1.3.2012 20:43 - skew
Ne že bych se chtěl nějak extra angažovat, ale 32 nemrtvých je pro PC málo?
Chápu že to je málo pro evil overlord style nekromanta, ale v porovnání s jinými /huhly mumly D&D3.5e*/ hrami to je v normě, ne ?

*nepochybuju že existují Nekromanti v různých rozšířeních, ale je nějaké all-time classic rozšíření, ve kterém by PC nekromant vytvářel armády?
1.3.2012 20:45 - Colombo
v DrDo mohl vytvářet armády.
1.3.2012 20:59 - Vojtěch
3,5 měl 4*lvl HD mrtvol pod kontrolou přímo, ale dalo se samo mít daleko víc pod nepřímou kontrolou - třeba jsi si udělal stín a nechal ho zabíjet - spawny jsi kontroloval veskrze něj (generála je pak nutné mít někde v suchu samozřejmě). Nadělat armádu nebylo zas tak těžké ;)

Taky jsi samozřejmě mohl zvedat mrtvoly a nechat je připravené dělat něco jiného, jen je pustit z kontroly, protože jsi mrtvé nedržel při životě, jako je tomu podle těchto pravidel.
1.3.2012 21:15 - skew
Vojtěch: oh, ok.

Colombo: jsem to nikdy nepočítal takže si to moc nepamatuju, ale afaik držení nemrtvých pod kontrolou tě stálo manu a byly to myslím násobky šesti, takže držet 30 největších lůzrů by stálo 180 magů... To mi zní celkem konkurenceschopné v porovnání s těma 32 ve dvojce (i když... to udržování na živu vs. udržování pod kontrolou je přeci jen nezanedbatelnej rozdíl).
1.3.2012 21:17 - Vojtěch
DrDo mělo stejný systém. Nemrtví s menší životaschopností poslouchali ty s vyšší. Jeden upír jako jenerál a pak jen přidáváš pokémon... eee... nemrtvé. Dokonce ještě snazší.
1.3.2012 21:23 - Colombo
skew: v expertech bylo myslím kouzlo, kde jsi udělal nemrtvého na furt, bez údržby.
1.3.2012 21:31 - Metla
No kdo ví co bude v expertech DrD 2.

Na pokročilé povolání, v porovnání se silou ostatních povolání, je 32 nemrtvých víc než dost.
1.3.2012 21:45 - skew
Colombo, Vojtěch: bych se hádal, ale mám doma jen PJ pravidla.
Kór to s tím řetězením - nějak se nepamatuju, že by vyšší nemrtví uměli vytvářet / přebírat po svém pánovi nižší. Jestli to uměl upír už nevím, ale i pokud jo, přinejlepším by to bylo riskantní, páč upír nijak extra silně vázanej na svého stvořitele nebyl.
1.3.2012 21:46 - Colombo
Btw. a nemohli náhodou v DrDo vyvolávat nemrtví další nemrtvé?:) Pamatuju si, jak jsem si dělal Fextové nekromanty:) jako low-level bosse
1.3.2012 22:03 - Vojtěch
Uměli to myslím všichni nemrtví a bylo to už v PPZ v bestiáři
1.3.2012 23:04 - Metla
Pro zajímavost - V DrDo žádný nemrtví neuměl oživovat další nemrtvé. Postavy zabité Fextem, Spektrou a Přízrakem se sice stanou stejným nemrtvím jako je zabil, ale se svobodnou vůlí.

Nemrtví oživený kouzlem "oživ nemrtvého" bylo potřeba udržovat pod kontrolou za cenu 1/6 magenergie potřebné na jeho vyvolání a nemrtví musel být ve vymezené vzdálenosti a kouzelník musel znát jeho pozici s určitou přesností.

Nemrtví v DrDo byli podstatně slabší než jejich protějšci v DrD2 (kostlivec vs. kostlivec, zombie vs. umrlec..) především měli podstatnou slabinu v podobě slunečního světla. U normálních nemrtvých platí, že vydrží na slunečním světle (od svítání do slunce západu, i když je pod mrakem) o jednu směnu méně, než je jejich životaschopnost, a pak se rozpadnou v prach.

Krom toho měli různé další handicapy (upír nedokázal překročit vodu atd.).

V bestiáři DrDo pro pokročilé je popsaný nekromant, ale pouze jako NPC.
1.3.2012 23:54 - Colombo
Metla: trochu jsis popletl zombie nákazu (viz zombie apokalypsa) s nemrtvým nekromantem...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12103915214539 secREMOTE_IP: 52.14.130.13