Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
15.2.2012 09:08 - noir
Crowen: Popravdě? Ano, už jen krátká anotace o turnaji, v jehož pozadí se skrývá něco temného mi zní asi tisíckrát líp než "1. Počet obyvatel hlavního města vynásobte 10 - to bude počet AB první CP v žebříčku. 2. Počet obyvatel hlavního města vydělte 25 - to bude přibližný počet soutěžících v lize pro své povolání."

Tobě ne? Nicméně, než jsem to napsal, tak jsem ještě četl jednu docela dlouhou recenzi:http://www.enworld.org/forum/en-world-official-reviews/318192-pathfinder-review-ruby-phoenix-tournament.html Která je sice taky kritická, ale pořád to zní ve srovnání s tím druhým nesrovnatelně lépe. Spokojen?
15.2.2012 09:16 - ShadoWWW
No, vzhledem k tomu, že ta PF arénová příručka je teď v únoru nejprodávanější modul (v žebříčku modulů) a 6. neprodávanější PF příručka (v žebříčku všech příruček), tak člověk nemusí být zrovna génius, aby poznal, že je to trochu jiné kafe.

Navíc stažení, prolétnutí příručky a smazání (případně koupě) není krádež. To by pak musela být krádež i prolétnutí knihy, co si vezmeš v knihkupectví v regálu (a následně buď knihu vrátíš zpět na regál, nebo si ji koupíš).
15.2.2012 09:37 - Vojtěch
Tak porovnávat dobrodružství a suchou systémovou mechaniku je fakt hrušky vs. pomeranče (respektive nástroj srovnávat s výrobkem). Když srovnávat, tak spíš to co jsem odkazoval s tím co je v Drakkaru.
15.2.2012 09:46 - noir
Vojtěch: "Skoro vždycky, když vydají nějaký OMFG LOL ROFL produkt, vyjde na druhé straně světa věc, která ukazuje, jak zajímavě se dá stejná záležitost vyřešit..." Jde o boje v aréně. Formu jsem fakt neřešil...
15.2.2012 09:57 - crowen
Noir, ved ale Vojtech ti pekne ukazal, ze vazne porovnavas neporovnatelne (boje v arene s dobrodruzstvom, namiesto bojov v arene s bojmi v arene). To je vazne tak tazke priznat si chybu?
15.2.2012 10:03 - Metla
A je potřeba šťourat se v takových maličkostech jako "kdo a proč co kritizuje" a snažit se vyložit "co si asi kdo myslel" fundovaněji než on? (Tady někoho mrzí, že už zase může přispívat do tohoto tématu, potom co mu to minule po sérii jeho afektovaných, nenávistných příspěvků bylo zatrhnuto..) A prosím nezačínejte diskuzi na téma „co je krádež na internetu a co ne“. Na to je možné najít spoustu jiných, tomu zasvěcených, témat.

Co se raději zaměřit na dračí doupě o kterém má tohle téma být?

Tak třeba, co říkáte na artefakty? Přijde mi, že v novém dračím doupěti není moc snadné vytvářet zajímavé kouzelné předměty. Systém je nastavený na minimum bonusů a kouzelný meč má pak problém nabídnout bojovníkovi něco co už sám neumí a co skutečně využije. Docela nepříjemně je to vidět na první části magických předmětů v drakkaru 27. (druhá polovina psaná Vitusem je na podstatně vyšší úrovni). V drakkaru 29 už je situace lepší (tak polovina použitelné magické předměty, druhá polovina žertovné pomůcky.)
U artefaktů by měla být situace snazší, protože jsou to přeci jen unikáty, které mají mít nevyčíslitelnou hodnotu a tak si autor může pustit fantazii na špacír a pořádně se vyřádit. Což třeba v drakkaru 28 nedopadlo.. To nejsou artefakty, ale spíš žertovné pokusy vyšinutého alchymisty. :) (ta postel nebo ten list.. bože bože..) Každopádně jako inspirace pro dobrodružství se to hodí, takže i za to díky. :)
Dva artefakty vyšlé v posledním drakkaru jsou na druhou stranu na vynikající úrovni. To jsou konečně artefakty, jak má být. Mocné, s legendou, s jasným a silným efektem. Hodně se mi líbí použití systému z warhammer bestiáře. Oddělení legendy, vědeckého pohledu, a pravidel. Doporučuji přečíst a inspirovat se při tvoření dalších artefaktů nebo magických předmětů. Tohle by mohl být etalon jak má takový popis artefaktu vypadat a jakým směrem se má ubírat.

Možná ty problémy s tvořením předmětům můžeme přisoudit tomu, že je to celé položené do slovanského prostředí, kde těch magických předmětů taky tolik nebylo, ale ne každý ten slovanský svět hraje..

Každopádně všem autorům magických předmětů a artefaktů díky za inspiraci :)
15.2.2012 10:03 - noir
crowen: aréna. Dá se pojmout jakkoliv. Proč řešíš, že ji v Drakkaru pojali blbě?
15.2.2012 10:21 - crowen
noir píše:
crowen: aréna. Dá se pojmout jakkoliv. Proč řešíš, že ji v Drakkaru pojali blbě?


Kde vidis napisane, ze arenu v Drakkare chvalim? Ved tu celu dobu pisem, ze sa mi nepaci.

Ale zaroven sa mi nepaci, ze porovnavas trabant a ferrari v kategorii dizajn namiesto aby si v tej kategorii porovnaval lamborghini a ferrari alebo trabant so zigulakom. Neviem ako jasnejsie to uz mam napisat.

Metla: Situacia s artefaktami zrejme vychadza z ponatia DrD2 ako vesnickej low magic fantasy hry, ale povedal by som, ze ak by si napisal pravidla pre tvorbu artefaktov, nejake tie efekty a priklady, DrD2 tim by sa nenahneval a ludia, ktorym to chyba, by sa potesili.

Mne sa slovanske ponatie DrD2 atmosfericky paci, ale radsej hram v "zapadnej" mytologii, a preto veci, co pisem (tvrz Cerveny Havran, dobrodruzstvo pre skretov na Vysocine a dalsie pripravovane veci) vychadzaju z keltskej / irskej / skotskej / anglickej historie a mytologie.
15.2.2012 10:21 - Vojtěch
To kdyby se namáhali do drakkaru připlácnout i zpracované ukázkové klání, tak by bylo co srovnávat, ale dláto srovnávat s dřevořezbou fakt nejde (což neznamená, že nelze kritizovat, že něco nevyřezali, když už tam to dlátko přivázali).

Crowen: Tady se nesrovnává ferrari s trabantem, ale ferrari s šroubovákem.
15.2.2012 10:33 - noir
crowen: kde píšu, že chválíš arénu v Drakkaru? Je fajn, že se ti něco nelíbí. Ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat. To srovnání trabant a ferrari je ale velmi povedené, díky za něj.

Vojtěch: Houby. Srovnávají se dvě extrémně podobné věci. Hra. RPG hra. Doplněk pro RPG hru. Doplněk pro fantasy RPG hru. Doplněk pro nejprodávanější fantasy hru v zemi. Doplněk věnovaný aréně. To mi přijde jako poměrně dost podobností... Jediná položka, která je nesrovnatelná, je cena. Za PF se platí, ta věc z Drakkaru je zdarma.
15.2.2012 10:41 - crowen
Noir: Vojtech ti sem hadzal link na pravidla pre arenu od Paiza, s ktorymi mas porovnavat pravidla pre arenu od fanusika DrD2.

Ty stale porovnavas pravidla pre arenu s dobrodruzstvom. Ano, oba tebou porovnavane doplnku su doplnky pre (najpredavanejsiu) fantasy RPG, ale oba su velmi rozdielne svojim zameranim a teda podla mna neporovnatelne.
15.2.2012 10:45 - noir
crowen: Hm, takže nejde říct, že trabant jehrůza, ale ferrari super auto? Sám jsi to použil, tak nevím...
15.2.2012 10:50 - crowen
Noir: stale sa nechapeme. Ja tvrdim, ze trabant je shit, ty tvrdis, ze trabant je shit. Potial OK.

Ale ked porovnavas dizajn trabantu s dizajnom ferrari, ale mal by si v ramci rovnakej kategorie porovnavat dizajn trabantu a dizajn zigulaka, to je to, co sa ti snazim marne vysvetlit. Bud neviem dobre vysvetlit, o co mi ide, alebo ty nechces/nedokazes pochopit, o co mi ide. Vazne neviem.
15.2.2012 10:57 - Vojtěch
Noir: porovnáváš doplněk kterým se dá dobrodružství vytvořit a dobrodružství, které bylo s jedním podobným doplňkem vytvořeno. Kdyby se v drakkaru projevila snaha, mohli s blbými systémem udělat pěkné dobrodružství, nebo naopak s geniálním systémem mohli udělat úplnou hovadinu, ale vzhledem k tomu, že neudělali nic, tak to nelze sovnávat s "něčím".
15.2.2012 11:03 - ShadoWWW
crowen: Tak jinak. Oba doplňky (pravidla i dobrodružství) týkající se arény jsou povedené, ten článek v Drakkaru týkající se arény je extrémě nepovedený. Na tom se myslím shodneme. A všechny tyto věci mají společného to, že se týkají arény. :)

Magické předměty: Chybí mi v nich některé "ikony Dračího doupěte". Jako sluneční prsten, ebenová hůlka, kostka štěstí, lektvar rudého kříže či lektvar chodce Jana. Světlou výjimku tvoří elixír vodoměrky či ohnivá hlína. Přesto mi přijde,že DrD2 (teď myslím DrD2 jako celek) odstranilo až příliš mnoho ikonických věcí, a to nejen u kouzelných předmětů. Je to, jako by vyšla D&D edice bez magické střely, kritického zásahu, životů (hit points) či dovedností. Stačí se podívat, jaký rozruch vyvolalo odstranění Vanceho systému kouzel (a jeho spěšné znovuzavedení v 5i).

P.S. Srovnávat trabant a ferari je ok. Už jako děcka jsme to dělali. Stejně jako můžeme porovnávat české hry na hrdiny s těmi světovými.
15.2.2012 11:20 - Colombo
Bacha děcka. Z téhle debaty se stalo ďáblovo dílo. Jukněte na počet stran!
15.2.2012 11:41 - Me-dea
jen poloviční, jen poloviční :-)
15.2.2012 11:46 - Vojtěch
Jestli je to jako půl-elf s jedním uchem...
15.2.2012 12:28 - Jerson
V jedné diskusi na fóru mě zarazil argument (tuším Bubáka), že DrD2 nemá propojení fikce a mechanik proto, aby v něm šlo dělat cokoliv (ale ne už cokoliv a k tomu ještě jiné cokoliv), a že pro některé mechaniky -konkrétně Ohrožení- je třeba "použít nadhled". ale pak to zdůvodnil tím, že to jinak udělat nešlo, pokud chtěli umožnit udělat jakoukoliv akci.
Mám dojem, že třeba takový Fate dokáže popsat pravidly prakticky libovolné akce, převést je do fikce a naopak a prostě funguje. omega žádné akce hráčů neomezuje taky, navíc umožňuje reakce na reakce, složené akce i nastavit si libovolnou délku kola, dokonce i to ohrožení bych do ní poměrně snadno dostal.
Pořád mi přijde, že hlavní problém DrD2 je právě ta nadřazenost fikce nad mechaniky, něco spíše oddělení mechanik do méně důležitého přídavku, který nemá omezovat hráčovy možnosti popisů, ale díky tomu nedávají ani moc dobré vodítko.
15.2.2012 14:38 - sirien
Metla: Zajímavé magické předměty a Magické předměty dávající bonusy jsou pro mě tak trochu kontradikce.
Pravda je že než DrDII vyšlo, těšili jsme se, že se spolu střetnou pravidla pro dávání bonusů a pravidlo o aplikaci jen toho nejvyššího bonusu (tj. můžeš mít magický meč +3, ale když jsi bojovník na 4. úrovni, tak ho asi nebudeš používat, protože by Tě omezoval - Tvoje schopnosti jsou prostě vyšší než schopnosti toho meče). Když DrDII vyšlo tak kde nic tu nic.

A pravda také je, že DrDII nedává zrovna dobré mechanické prostředí pro vyjádření výhod nebonusových magických schopností u předmětů.

crowen píše:
Situacia s artefaktami zrejme vychadza z ponatia DrD2 ako vesnickej low magic fantasy hry

Ale, takže ona to najednou je low-magic vesnická fantasy?

noir, crowen: tu vaší novou přestřelku skipuju, kdyby něco na mou adresu, tak prosím vyvolejte mocné kouzlo B sirien: /B

Jerson: Jo, ten boubaqueho výtrysk nesmyslnosti sem glosoval stránku nebo dvě zpátky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11151599884033 secREMOTE_IP: 3.19.31.73