Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
2.2.2012 15:43 - Shako
Sparkle píše:
Chce se někdo podívat na tu Neuroshimu, že bych ji vzala na ten PragoFFest taky?


Kdyz ji vezmes, podivam se. Ale jinak to asi nema smysl.:)
2.2.2012 16:09 - sirien
Quentin: Pokud mě nesmazali pro neaktivitu tak bych tam měl mít login, ale narovinu, nestojí to za to. Je to takovej divně postavenej web, připadá mi že živelně rostl a nikdo se ho nikdy nenamáhal rozumně uspořádat - převážná většina obsahu je fan tvorba k DrD (potvory, itemy, spelly) převážně velmi, velmi pochybné kvality (pořád totéž, jen změna čísel). Sem tam se tam najde něco... nápaditého nebo zajímavého, ale skutečně toho je tolik abys to vyzobával pinzetou. Tamnější hodnotící systém trochu pomáhá, ale dobré věci tam jsou mnohdy s mizerným hodnocením a naopak, takže to je stejně pomocné jako matoucí... jsou tam chat-rooms a diskuse ve stylu takového středně kvalitního fóra, ale nic moc tam nenajdeš.
90% věcí je vázanejch k DrD, 8% k fantasy stylově blízké DrD a jen asi tak 2% sou o RPG obecně.
3.2.2012 07:12 - ShadoWWW
Bylo oznámeno první rozšíření pro DrD II - Bestiář, který by měl vyjít na Vánoce 2012.

Hledají se testeři.
3.2.2012 08:09 - Sparkle
tak nakonec jsem sehnala GMa i na ČaroDěje :) v sobotu někdy v podvečer nebo večer.
3.2.2012 14:17 - Me-dea
Bestiář - super, přesně to jsem chtěla.
Až za 10 měsíců - no co se dá dělat.
Jen 60 potvor - tak tohle je velké zklamání.
To bude 30 listový sešit nebo co?
3.2.2012 14:22 - OzzKar
sešit? počítám, že to vyjde jako pdf. A to ještě kdoví jestli, protože za 10 měsíců se může stát cokoliv.
3.2.2012 14:22 - noir
Hustý, bude tam želva a rys! Sice jsem trošku zklamaný, těšil jsem se víc na brhlíka a slunéčko sedmitečné, ale myslím, že cílovku si to stejně najde.
3.2.2012 14:27 - Me-dea
Noire a co teprve takoví špačci! To jsou strašný potvory občas.
3.2.2012 14:36 - noir
To bude tak parádní doplněk! Ke každé bestii bude půlstránková ilustrace - já už se tak hrozně těším, až se dozvím, jak vypadá rys! Božínku, do toho prosince asi ani napětím nevydržím!
3.2.2012 14:40 - Me-dea
Jak malé dítě, když má čekat na rozbalování dárků z pod stromečku :-)
3.2.2012 14:43 - noir
Ten příští bude po stránce RPG her prostě skvělý! Nejdřív tenhle bestiář, pak pátá iterace DnDčka. Asi budu muset požádat o zvýšení platu, jinak na všechny ty doplňky ani nebudu mít.
3.2.2012 15:09 - Vojtěch
Copak špačci, ale jmelí...
3.2.2012 15:21 - ShadoWWW
noir: Budeš si holt muset vybrat: buď DrD2 bestiář, nebo D&D. Doufám, že ti tvé české srdce napoví, kam správně investovat! :-)
3.2.2012 15:34 - Me-dea
Doufám, že nehodláš podporovat ty odporné americké kapitalisty, ale že dáš přednost poctivé socialistické práci. Ještě rád vzpomeneš, jak kolektiv ubohých autorů, co ani kůrčičku chleba do pusy vstrčit nemohli, ve svém volném čase, po práci, nad pravidly dumali a mozkové závity namáhali, aby ti kvalitní a poctivý produkt lidu předložili.
3.2.2012 15:34 - sirien
Kašli kašli kašli... už Shadowrun II* měl bestiář, kterej se zkládal ze zajímavejch stvoření, které stálo za to popisovat. Obyčejná zvířata tam byla hozená do suché tabulky, která byla přesně to, co člověk potřeboval** - ani míň (protože to dávalo hezké srovnání pro případná další zvířata a tak), ani víc (protože ksakru vim, co je zač tygr, děkuju pěkně). Mám ale určitou jízlivou zábavu z pomyšlení, že se autoři DrDII nezvládnou vyrovnat ani takřka přesně dvacet let staré hře* zapadající tvrdě do druhé generace RPGček.

* možná už SR I (a v tom případě třiadvacet let), ale ten sem nikdy v ruce neměl
** pravda, že jste se tam dozvěděli i takové perly jako že domácí kočka má stejný kód poškození jako lehká pistole (4L), ale zrovna o to tady teď moc nejde.
3.2.2012 16:10 - Vojtěch
Hele, takže housecat jako commoner-killer byla i v jiných hrách? Huuuuuustý ;)
3.2.2012 16:14 - noir
Ad. kočka: V tom náhodou musím s autory SR i oDrD souhlasit. Už jsem měl spoustu zdravotních problémů (operace očí, srážka s dodávkou a dva zlomené obratle, každá končetiny nalomená nejméně dvakrát, pokousaný dobrmanem), ale na nemocenské jsem skončil jen jedenkrát - když mě drápnul náš kocour.
3.2.2012 16:31 - klaymen
noir píše:
Hustý, bude tam želva anebo rys! Sice jsem trošku zklamaný, těšil jsem se víc na brhlíka a slunéčko sedmitečné, ale myslím, že cílovku si to stejně najde.


Opravil som Ti chybu aby som predisiel Tvojmu sklamaniu alebo aby nikto nemohol povedat ze cielavedome zavadzas ludi. :)
4.2.2012 11:01 - Kabal
Při vydání bestiáře není od věci zamyslet se nad tím, kdo si to vlastně koupí a především PROČ?

Co se týče pouhého popisu potvor a jejich dat, tak na to bohatě stačí internetové zdroje (jako zde publikující Maugir) a vlastní fantazie. Díky systému charakteristiky a dalším v DrD2 je vytvoření nové potvory nebo její přizpůsobení z jiné hry záležitost okamžiku (a inspirace je spousta, viz. příklady na konci příspěvku).

Co je skutečnou přidanou hodnotou bestiáře, kvůli které si ho člověk koupí, je jeho krásné grafické zpracování a možnost listovat si jím a těšit se z hezké grafiky a pocitu, že mám v ruce něco ojedinělého a krásného.

Texty jako takové si může zájemce stáhnout z webu zadarmo, zvlášť pak půjde-li jen o 60 potvůrek - za co zaplatí je právě přidaná hodnota.. (A co se týče rychlosti vytvoření ilustrací - ilustrátorů existuje více než jen jeden - hledali jste třeba v minulosti způsob, jak vydat Melkirovi obrázky - nebo je dobré mrknout po nadějných ilustrátorech amaterech (tzn. levných) třeba tady ... )

A s podobou bestiáře se doporučuji inspirovat se třeba:

Monster Vault (DnD), 63 monster, 342 stran, každé stvoření má 3-4 varianty = 189+ monster,
Pathfinder bestiary, 311! monster, 329 stran, rozsáhlá pravidla pro postup stvoření atd.,
Bestiary of Krynn, 68 monster, 157 stran, bohaté barevné ilustrace
Warhammer FRP old world bestiary, 48 monster + varianty, 130 stran, velice bohaté doprovodné texty o všech stvořeních, pohled na stvoření očima obyčejného vidláka a očima vědce (užitečné, když má někdo dovednost znalost potvor).

A mnohé další .. Ve všech případech jde o velké knihy, které je radost držet v ruce, prohlížet, pročítat, vlastnit a člověka to motivuje si knihu koupit v její fyzické podobě a ne si ji jen stáhnout z webu.

Ostatně několik lidí tu má podle všeho také ekonomické vzdělání, a pokud měli marketing, tak to jistě potvrdí ;)

Držím palce a přeji správná rozhodnutí.

(a nebudu reagovat na námitky k jednotlivým bestiářům uvedeným jako příklad - o tom má poznámka nebyla 8) )
4.2.2012 11:43 - alef0
Kabal, tvoja analýza je skvelá, mohol by si ju nakopírovať do témy na RPGFóre, lebo tu si ju Charles (ktorý bol primárny tvorca Beštiára k Plusku) ani Ecthelioni nevšimnú. EDIT: už si to spravil!

Btw, Monster Manual k D&D 3.5 mal 320 strán, 416 monštier (vrátane variantov pod lykantropmi a podobne).

Pluskový Beštiár mal 120 potvor.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12242412567139 secREMOTE_IP: 18.117.91.153