Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
26.1.2012 19:58 - Merlin
crowden: je mi lít, že neumíš diskutovat jako dospělý rozumný muž, ale jen ironicky a arogantně
26.1.2012 20:16 - Vojtěch
OGL... Nebylo by špatné mít tu nějaký základ...
26.1.2012 21:02 - Quentin
Crowene udělej nám všem službu (a hlavně sobě) a rozjeď v drd2 kampaň. Garantuji, že do měsíce vystřízlivíš. Zápasit při vedení hry se systémem, kterej nedělá nic jinýho, než že se ti plete do cesty omrzí rychle.

Ale varuj hráče předem, že je to jen test, a že se jim odvděčíš pořádnou hrou v dnd ;-)
26.1.2012 21:37 - Shako
QuentinW píše:
...rozjeď v drd2 kampaň. Garantuji, že do měsíce vystřízlivíš.


Tak pod to se podepisu. Zkusil jsem to a zhruba jak rikas do mesice jsem to zabalili. :-)
26.1.2012 22:08 - Quentin
Já jsem to z respektu k autorům zkusil dvakrát. +nějaký hry mimo kampaně
26.1.2012 23:15 - Sparkle
Napsala jsem bakalářku za víkend, co mám dělat?
27.1.2012 00:13 - Mravenec
Na systému mi nevadí ani tolik nedostatečná podpora jako nedotažená pravidla.

například:

Pokud se bojovník vyčerpá a použije v souboji na blízko "rozsáhle" a zaútočí na dva (a více) protivníky, kteří oba hlásí protiakci, kterou chtějí bojovníka zabít a tím mu přerušit akci, tak podle pravidel se to řeší takhle:
1. bojovník hodí víc než oba protivníci - stačí aby se vyčerpal jeden z protivníků a akce se nedotkla ani jednoho z nich
2. bojovník hodí méně než oba protivníci - musí se 2x vyčerpat, aby odolal jejich protiakcím
3. bojovník hodí víc než první a méně než druhý nebo naopak - akce se nepovedla a bojovník se musí jednou vyčerpat, aby nepřišel o hlavu

Z toho vyplývá, že rozsáhle skončí buď tím, že se vyčerpá jeden protivník, jako by útočil jen na jednoho nebo se bojovník musí vyčerpat jednou až dvakrát. Trochu nevýhodné pro útočníka,že?

Není dořešeno spolupráce postav, není dostatečně použitelná rozsáhlá protiakce (podle vyjádření autorů generuje wtf momenty a není radno jí příliš používat), některé ZS jsou prakticky nepoužitelné (dávají dva manévry na činnosti použitelné prakticky jen ve výzvě, kde kromě rychle většinu manévrů nevyužijete), po půl roce stále oficiálně není vyvážené jizvení šamana a vědmáka (a to sami autoři už před půlrokem uznali, že je to problém, kterému se budou okamžitě věnovat), především v posledních diskuzích na rpgf je vidět, že není jasné jaké bonusy za povolání si počítat v konkrétních situacích a další a další


Mimochodem k dalšímu pokračování pravidel se autoři už také vyjádřili:
Velice stručně k expertním povoláním: Nejsou ve stavu, který by opravňoval říkat cokoliv s určitostí. Peekay a Mytko společně s Charlesem měli nějaké myšlenky, jak na to, ale před vydáním knihy byla priorita vytvořit funkční základní a pokročilá povolání a spíš se jen nechával prostor pro expertní. Po vydání na to taky ještě nebyl čas. Každopádně, pokud se v dohledné době expertní povolání budou dělat, velice pravděpodobně se jejich počet nepřehoupne přes 10, spíš jich bude míň. Kdo by se s těmi třiceti, čtyřiceti povoláními dělal? Vždyť je to dvakrát tolik, co v příručce

tady je k tomu téma
27.1.2012 00:45 - Shako
Mravenec píše:
Velice stručně k expertním povoláním


Hmm, to uz by vazne byli lepsi skill tree. :(
27.1.2012 00:45 - Noldo2
QuentinW píše:
Ale varuj hráče předem, že je to jen test, a že se jim odvděčíš pořádnou hrou v dnd ;-)


Asi si v týhle DnD církvi koleduju o exkomunikaci, ale IMHO přes všechny chyby je DrD2 v něčem o krok napřed před DnD. DrD2 se aspoň snaží o role-play. DnD roleplay nijak nepodporuje. Sice, jak tu bylo dokázáno, ho ani nevylučuje, ale to člobrdo taky ne. Narozdíl od člobrda má hezčí figurky, obrázky v pravidlech a lepší fluff. IMHO DnD je holy grail všech munchkinů, power-gamerů a war-gamerů, a protože marketing a zisk a většina cílové skupiny, tak to tak prostě jede. Jasně - jde v tom zahrát i hra taková, že by se i Shakespeare lecčemu přiučil... Ale ne díky pravidlům tak, jak jsou.

To chválení DnD tady mi připomíná absurdní argument na ČSFD - "Je to sice béčkovej tupej klišé film, ale od béčkovýho filmu se nic jinýho nečeká, je to easy-peasy sobotní zábava, takže vlastně 100%."

Tohle kopání do DrD je ideologická válka.. Fakt mě dostává, jak se tu nesmí mluvit sprostě a nesmí se tu osobní urážky, ale jinak se tu můžem nepřímo a pomocí intelektuálních obratů brutálně urážet.
27.1.2012 00:58 - Sparkle
Noldo2: proto hraju GURPS, tam máš nejbrutálnější podporu roleplay, páč můžeš získat +2 do dexterity když si vemeš kleptomanii, strach z koček a maniodepresivní psychózu, a odehrávat to musíš jinak přijdeš o +2 do dexterity. Kam se hrabe Drd2 i DnD.

ehm.
27.1.2012 01:08 - Gurney
Noldo: ...ale i takový neposkvrněný vyděděnec DnD církve si občas rád přihřeje trochu své polívčičky a s radostí si kopne do jím neoblíbeného herního stylu načež briskně zhodnotí cizí hry, které nikdy neviděl, že?
27.1.2012 01:14 - Sosáček
Noldo2: normalni circle jerk, nic neobvykleho pro ideologicke weby.
27.1.2012 03:05 - Shako
Noldo: Mas pocit, ze DnD je tady nejaka svata krava, co? Taky jsem si to rikal, proc jsou z toho vsichni tak nadseni, vzdyt je to akorat soubojovy system. Procitam tenhle web tak 3 roky a DnD jsem hral poprve vic nekdy pred pul rokem (predtim jsem hral jen jeden oneshot na GameDay). A od te doby musim rict, ze me to vcelku chytlo a zacal jsem to hrat pravidelne.
Oproti tomu DrDII jsem hral dohromady asi 10x, vcetne nekolika testu, hranim s autorem. Byl jsem fakt zvedavy, co z toho bude. Veril jsem tomu, ze to bude dobry system, protoze se mi napady tam obsazene libili. Po precteni pravidel jsem se inspiroval k tomu, abych vytvoril svuj svet, kde by se mohli potulovat ruzny zvedove, zaklinaci, magove, samani a druidi. Chtel jsem na tom rozehrat kampan, ale asi po 5. setkanich se stejnou skupinkou, nad stejnym pribehem, nad stejnou kampani jsem porad mel pocit, ze to nejak nedokazem zazit..
Nekolikrat jsem se na kazdem sezeni museli ujasnovat pravidla, co ze je normalni stav, kdyz nikdo neznam pravidla. Ale pak tam bylo spousta dohadu, co je mozne a neni (a ty nejak neubyvali se stoupajici znalosti pravidel). Proc vlastne hejkala neni mozne prastit obycejnym mecem? Jak si kdo predstavoval soucasnou bojovou situaci a zda muze delat todle nebo nemuze. A jak to vypada, kdyz ma byt socialni stret a co presne to znamena a jake to ma dusledky.
Zacali jsme hrat DnD - stejnou kampan, stejne postavy (ktere po prevodu do DnD nejsou zdaleka optimalni), stejny svet... Po par sezenich si jeste porad ujasnujeme pravidla, co a jak ma funguvat. Akorat vetsina dalsich problemu zmizela. Roleplaying je zhruba na stejne, pribeh se stal trosku hrdinstejsim (a to jsem z nejakeho 7 lvl postav v DrDII presli na 1. lvl postav DnD), ale zatim nic vyrazneho. Jen ty boje maji najednou stavu a vcelku jednoznacny vyklad bojovych manevru. A to je prijemna zmena. Jak poznamenel jeden ze spoluhracu o druhem - "se zmenou systemu se stal nejaky bojechtivejsi" a na to muzu rict jen "Ale to je dobre, ne?".

Zatim jsem nepotkal system, ktery by me nejak presvedcil, ze podpora RP vyrazne pomaha pri odehravani roli jednotlivych hracu. Ale DnD me jednoznacne presvedcilo, ze dobre udelany soubojovy system ma neco do sebe.
Kdyz jsem chtel, aby mel souboj na GURPSech nejake vyzneni (melo to by lehke, melo to by nevyhratelne, melo to smrtelne pro nejake postavy) vetsinou to dopadlo fiaskem, protoze to hraci totalne rozebrali a prekombili, takze to nakonec dopadlo naprosto jinak nez jsem ocekaval (extrem byl, kdyz nevyhratelny souboj vyhrali temer beze ztrat).
Vyzneni souboju v DnD je naprosto uzasne modifikovatelne a predvidatelne, ikdyz me hraci obcas prekvapi tim, co vymysli a souboj si tak zjednodussi.

Vyhrazuju si tedy pravo rikat, ze na DrD II se neda hrat kampan, protoze to moje zkusenosti to potvrzuji. Ma to sice zajimave napady, ale v mych rukou vypravece proste nefunguji, jak si autori prestavovali. A neni sance to naservirovat hracu, aby tomu uverili.
A vyhrazuju si rovnez pravo pochvalit DnD, protoze to, co ma podporovat, to na nem funguje perfektne. A neni to pro me zadny beckovy film. Proste jsem od toho neco cekal a funguje to. a nebo jsem od toho neco cekal, ale nepovedlo se to, tak jak jsem si prestavoval.
A zpet tedy k tematu - zkousel si nekdy hrat DnD v tedle komunite? Protoze to vazne stoji za to.:)
27.1.2012 05:12 - Me-dea
Noldo, nepleteš si trochu podporuje RP s vyžaduje popisy ke všemu a pak jich 2/3 zahodí? Protože mě nepřišlo, že by DrD2 nějak rozvýjelo RP schopnosti hráčů víc, než jiné systémy. Ale na druhou stranu mi přišlo, že si musíš nastudovat hodně fantasy knížek a filmů, aby jsi měl zásobu popisů a pak se ještě připravit na několikahodinové hádky, ve kterých budeš muset své představy obhájit. A proč srovnáváš indie DrD2 s mainstream D&D? Co takhle raději srovnání s nějakým Fate/Fudge systémem? Protože na DrD2 je hodně cítit Fate. Stejně jako na DrDo je hodně cítit D&D.
27.1.2012 07:21 - Jerson
doufám že všichni kdo hráli DrD2 se vyjádřili do anotací. btw je docela zajímavé sledovat četnosti různých názorů. myslel jsem si že tady budou jen kritické a na RPGF jen pochvalné (kromě dvou kritiků a bez mně a Quentin), ale zatím to počítám tak na 1:1. Kdybych měl čas,projdu diskuse a vypíšu to podrobně, nicméně takhle mi přijde,že Drd2 má úspěšnost okolo 50%, a to jak u hráčů DrDo, tak u hráčů jiných systémů. Jen u nováčků nevím.
27.1.2012 09:20 - Wild West
Píše:
Zatim jsem nepotkal system, ktery by me nejak presvedcil, ze podpora RP vyrazne pomaha pri odehravani roli jednotlivych hracu


Vysoce argonantní poznámka. K rolleplayingu totiž vůbec žádná pravidla nepotřebujete. Pravidla potřebujete jen a jen k soubojům.

DrD II je založeno na filosofii "aby se někomu něco nestalo". Takže se skutečně nikdy nic neděje; souboje jsou hrány do remízy, statičnosti, neurčita. Tohle je opět jinak vyjádřeno ono "přepólování", které každý nevydýchá.
27.1.2012 09:26 - Noldo2
Gurney DnD a Pathfinder jsem nějaký ten rok hrál, a hraju dál.

Shako píše:
vzdyt je to akorat soubojovy system /// Jen ty boje maji najednou stavu a vcelku jednoznacny vyklad bojovych manevru. A to je prijemna zmena. Jak poznamenel jeden ze spoluhracu o druhem - "se zmenou systemu se stal nejaky bojechtivejsi" a na to muzu rict jen "Ale to je dobre, ne?".


Souhlas, soubojový systém DnD je IHMO dobrý, alespoň pro lidi, kteří rádi taktizují.... Jen mi přijde, že to zabírá trochu moc času...

Shako píše:
Zatim jsem nepotkal system, ktery by me nejak presvedcil, ze podpora RP vyrazne pomaha pri odehravani roli jednotlivych hracu.

Dejme tomu, že souhlas - ale podívej se na to z druhé strany - pokud by byl nováček Tabula rasa, tak co v DnD zjistí - že si může vybrat mezi Přesnou střelbou, dalekou střelbou, smrtící střelbou, backstabem, combat, combat combat... A nic jinýho. Jak bude řešit konflikt... Tvoje postava má mečák +1, umí skvěle kydlit mečem, ale vlastně si může dělat co chce, a systém jí nijak neomezuje... C'mon...
Shako píše:
A zpet tedy k tematu - zkousel si nekdy hrat DnD v tedle komunite? Protoze to vazne stoji za to.:)

Nekritizuju komunitu (snad až na některý projevy nekritickýho obdivu a to ego-boostění), ale DnD pravidla TAK, JAK JSOU. To, že z toho Alnag nebo kdo udělá fenomenální příběh, není zásluha DnD pravidel.

Me-ea píše:
Noldo, nepleteš si trochu podporuje RP s vyžaduje popisy ke všemu a pak jich 2/3 zahodí? Protože mě nepřišlo, že by DrD2 nějak rozvýjelo RP schopnosti hráčů víc, než jiné systémy.
Souhlas... ale můžu to brát i obráceně - aspoň tim, že hráčům nedáš ty megatuny kydlících skillů, tak je to nebude tolik svádět tím způsobem problémy řešit.

Me-dea píše:
A proč srovnáváš indie DrD2 s mainstream D&D?
Bod pro Tebe. Protože to tak moc neřešim. Srovnával jsem RPG co znám s RPG co znám. Navíc to byla reakce na někoho tu, kdo s tím srovnáním začal.
27.1.2012 09:26 - Sparkle
Wild West píše:
Vysoce argonantní poznámka. K rolleplayingu totiž vůbec žádná pravidla nepotřebujete. Pravidla potřebujete jen a jen k soubojům.


Nesouhlasím, pravidla působí podvědomě, například pokud je tlustá pravidlová bichle téměř vyplněna kombatem, tak to vypravěče podvědomě nutí aby v každém sezení zařadil aspoň jeden boj, páč by přece byla škoda ho tam nedávat, když už si koupili tu bichli a strávili tolik času učením se těch bojových mechanik. Ozkoušeno v praxi.
27.1.2012 09:36 - Quentin
noldo píše:
Dejme tomu, že souhlas - ale podívej se na to z druhé strany - pokud by byl nováček Tabula rasa, tak co v DnD zjistí - že si může vybrat mezi Přesnou střelbou, dalekou střelbou, smrtící střelbou, backstabem, combat, combat combat... A nic jinýho. Jak bude řešit konflikt... Tvoje postava má mečák +1, umí skvěle kydlit mečem, ale vlastně si může dělat co chce, a systém jí nijak neomezuje... C'mon...

Tohle má přesně opačný efekt. Ostatní věci (plížení, vyjednávání...) nejsou řešené pravidly, takže se o ně můžeš pokusit a dokud dokážeš lidi u stolu a hlavně vypravěče přesvědčit, že by to mělo jít, tak se ti daří.
V boji zemřeš. Plain and simple. Potvora hodí natural 20 a ty si můžeš nahazovat novou postavu.
Hry ve, kterých jsou jen pravidla pro boj, rozhodně nemusí nutit k boji. Občas je to dokonce naopak :)

Sparkle píše:
Nesouhlasím, pravidla působí podvědomě, například pokud je tlustá pravidlová bichle téměř vyplněna kombatem, tak to vypravěče podvědomě nutí aby v každém sezení zařadil aspoň jeden boj, páč by přece byla škoda ho tam nedávat, když už si koupili tu bichli a strávili tolik času učením se těch bojových mechanik. Ozkoušeno v praxi.

To ale není chyba. Hrát fantasy hru a nebojovat mi přijde, jak hrát fotbal se svázanejma tkaničkama. Nemluvě o tom, že ignoruješ preference většiny hráčů.
27.1.2012 09:38 - Noldo2
Wild West píše:
Pravidla potřebujete jen a jen k soubojům.


Myslíš si, že když má hráč jen bojové schopnosti a výhody jen na boj, že ho to nesvádí sáhnout po meči/plasma gunu víc, než když by bonus neměl na nic? Třeba už jen proto, že se v pravidlech mluví jen o boji, tak mu to prostě přijde víc na mysl?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1073739528656 secREMOTE_IP: 3.133.87.156