Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
26.9.2011 15:17 - Alnag
Noir: Já se taky přimlouvám za recenzi na Kostku (+ "anotaci" na RPGfórum). :)
26.9.2011 15:19 - Barry
Nie som si istý, ale možno by sa to dalo riešiť ako Akcia prostredia (s. 117)
26.9.2011 15:42 - noir
Alnag+me-dea: uvidíme. Ještě jsem tam ani tady nic nepublikoval, tak to nějak zkusím. Ne hned :)

Bouchi: Já s kostlivcem jsem se tlačil bojovníkovi na tělo. A to tak, že se kostra snažila zmanévrovat bojovníka do situace, kdy mu zuby rozerve hrdlo. Přišlo mi to jako pěkná kombinace nemrtvého-dobrý šermíř ve dřívějším životě si mečem a štítem protivníka zpracuje tak, aby se vrhnul do mezery v obraně a protivníka rozerval zuby. Zabít kostlivce bylo v podstatě nemožné. Trefit se nedá, redukuje zranění, prostě peklo. Bojovník ustupoval ke slepému konci. Jako obranu proti útoku se pokusil vyskočit na kolo vysoko ve zdi-kousek od mohutné trubky. Jednak tím chtěl uskočit výpadu meče a současně se pokoušel kolem otočit, správně tušil, že jsem do té scény nastražil něco, co by je mohlo zachránit.
26.9.2011 15:46 - sirien
Zombie píše:
Pro vysvětlení:

funny.
Zaprvé musím v kontrastu s recenzí kterou jsem teď napsal říct, že SotE jsou opravdu zrádný. Při přečtení působí velmi dobře, ale při pouhém prolistování naopak příšerně, nevím čím to je - když jsem je držel v ruce poprvé potom co vyšly, tak jsem na to čuměl dost zděšeně, když jsem to asi po roce v rychlosti pročítal při nevím už jaké příležitosti, tak jsem jen kroutil hlavou... a když jsem to pak četl nedávno poctivě celé, a přiznávám, že jsem to otevíral s myšlenkou "tak se na ten shit mrknu a podívám se v čem všem to za nic nestojí", tak to na mě naopak zapůsobilo velmi přívětivě. A to je obecně známo, že nijak zvlášť velký fanoušek Ecthelionů nejsem.

Jde o prakticky přesně opačný případ než DrDII - to jsem otevíral s dobrým pocitem že to bude za něco stát, protože když jsme tím listovali a kecali o tom cestou z Gameconu tak to působilo pohodobě. Po přečtení jsem měl rozpaky, ale pořád ještě to tak nějak šlo. No a pak po zahrání škoda mluvit...

Když nad tím přemýšlím, fakt se mi líbí, když si tohle vezmu a srovnám to s různými nařknutími z předpojatosti, zaujatosti a z toho že chci jen kritizovat za každou cenu, kterými mě mnoho lidí rádo obdařuje. Očividně to září pravdivostí a hlubokou znalostí mé osoby.


EDIT: jo a samozřejmě zadruhé: je vtipné srovnat co jsem o DrDII psal na začátku a co o něm píšu teď...
26.9.2011 15:52 - Quentin
Pokud mu žádný kostlivec v otevření nebránil, tak bych ho to nechal dát jako zkoušku, pokud to bylo třeba zarezlé, pokud to bylo bez komplikací, tak automaticky bez hodu. Každý kostlivec by si pak hodil zkoušku, jestli to ustojí.
26.9.2011 20:11 - Jerson
Zombie píše:
Udělej z toho recenzi, prosím :o)

Dojde na to, protože DrD2 si potřetí asi nezahraju.
27.9.2011 14:44 - Alnag
Dneska jsem byl v knihkupectví a měli tam DrD 2, tak jsem to ze zvědavosti otevřel a když jsem viděl, jak vypadá ta knížka zevnitř, měl jsem pocit nesmírného retra. Obálka vypadá moderně, ale uvnitř... nevím, jsou to taková 90. léta. Teď nehodnotím obsah, nečetl jsem to. Jen vizuální stránku. Ale byl to jen chvilkový první dojem a nic to neznamená.
27.9.2011 16:18 - noir
Ještě jedna věc, co moc nechápu. Furt se mluvilo o tom, jak úžasně se bude dál Dvojka podporovat. A za poslední měsíc a půl se neobjevilo vůbec nic. A to v době, kdy se vrací děcka do škol a mohly by se tvořit hráčské družiny. Jsou to dva měsíce po startu pravidel a zatím vyšel jen deník a záložky. Žádné dobrodružství, žádné "nepoužité ilustrace", žádné příběhy. Prostě nic. Jestli nějak zabít hru, tohle je myslím ideální způsob...
27.9.2011 16:20 - sirien
...autoři mají moc práce s neodpovídáním v diskusích :)

(dobře, tohle bylo hnusné, ale někdy to je prostě silnější než já)
27.9.2011 16:34 - Ebon Hand
to byla tvoje klasika, nic nového

Teď budou mít času víc, když jsou z týhle diskuze vyřazený. Tak se uvidí, zda to bude pro dobro věci.
27.9.2011 16:44 - Sparkle
Zase na druhou stranu, oni už mají těch 2000 kusů prý skoro vyprodáno, sice to není mezi nováčkama ale jen čistě mezi geek komunitou a hráči drd1. Tak co by se za tohoto stavu namáhali dělat support pro úplné newbíky nebo nějaký náročný marketing směrem navenek s velmi nejistým výsledkem? Já se jim nedivím.
27.9.2011 17:05 - sirien
Ebon Hand píše:
Teď budou mít času víc, když jsou z týhle diskuze vyřazený. Tak se uvidí, zda to bude pro dobro věci.

Taky nezaostáváš, jak vidim

Sparkle píše:
sice to není mezi nováčkama ale jen čistě mezi geek komunitou a hráči drd1

To by mě zajímalo jak se k tomuhle došlo
27.9.2011 17:10 - Alnag
Mně by zase zajímalo, jak se došlo k tomu, že je DrD 2 skoro vyprodáno. Protože jsem byl dnes v Luxoru (na Andělu) a tam měli na polici vystaveno cca 10 ks DrD 2. Takové prodejny jsou v Praze minimálně čtyři (možná víc). Pak jsou tu samozřejmě další knihkupectví a speciálky. Stačí, když si každá objedná těch 10 kusů a ze skladů Altaru to zmizí jako pára nad hrncem, aniž by se to ale fakticky prodalo koncovému uživateli.
27.9.2011 17:14 - skew
Sparkle:
To je škaredé naznačování.
27.9.2011 20:55 - Sparkle
No Altar hlásí skoro vyprodáno. To jim může stačit ke štěstí :)

sirien píše:

To by mě zajímalo jak se k tomuhle došlo


No sleduju reakce na rpgf kde v oficiální diskusi píše a ten systém vychvaluje spousta lidí, ale téměř bez výjimky ti lidé píšou, že dosud hráli Drd 1.6.
28.9.2011 07:27 - Quentin
Píše:
The reason it happens so frequently in D&D is obvious - it's a disorganised mess, whatever edition - but this raises an even more interesting point: the most popular RPG ever, by far, is also probably the least correctly played RPG ever made, too. Whether this is a good or bad thing, I'm not sure, but it certainly feeds in to the whole "D&D is a toolkit" discourse that you sometimes encounter on the blogosphere.
28.9.2011 13:24 - sirien
tohle nechci nijak komentovat, ale... je prostě mě to pobavilo

Návštěvník v tématu Minirecenze na RPG na to, že DrDII má málo manévrů píše:
Pravda. Chybí manévry jako Krutopřísně, Huuuustě a Tvrdě on!


EDIT: a Návštěvník tam perlí dál :) Na Alef0ův post, že může použít taky manévry používané ve Wicked Age
Píše:
In a Wicked Age neznám. Každopádně toto mi zatím vypadá na hodně Wicked RPG.
28.9.2011 15:31 - Rauksul
Píše:
0/Zahrál jsem si se svými starými brněnskými kamarády oneshot, vlastní minidobrodružství. Dva hráči (bojovník3+zaříkávač3)Hra se nelíbila nikomu.


Proč ne, škoda.

Píše:
1/ Hra vedla hráče k reaktivnímu, nikoliv aktivnímu přístupu. Protikace je vždy silnější než protikace, nedá se na ni už nijak reagovat, její výsledek je tedy téměř vždy silnější/výhodnější/víc ovlivňující než akce.


Vykonavatel akce schvaluje protiakci. Záleží na vás (ano, fuj...) jak si to nastavíte a co komu dovolíte. Ale vhodně to nastavit má problém víc lidí - už třeba pro to, že během kola mění jeho délku, nebo nechají vykupujícího popsat cokoli.

Píše:
2/Nejsem sto analyzovat to statisticky, ale zdálo se mi, že nízké rozložení bonusů+pravidlo nejvyššího účinku brutálně nahrávají náhodě. Na hodu kostkou stále úplně všechno-jak to "nepadalo", tak se vše neskutečně vleklo. Sama hráčská volba nebo snaha něco dělat neměla zdaleka takový vliv.


Plno lidí má přesně opačné zkušenosti s bonusy +1-5 a "gaussovkou". Nkěmoku zas vliv náhody přijde malý a bonusu velký...

Píše:
3/ Úplně maximálně mě ale zničil tlak na mě jako na průvodce. Zdaleka nejdůležitější pro vývoj soubojů je to, jestli se rozhodne GM negovat akce hráčů. Nenašel jsem jediné vodítko, jak to dělat. Když nechám projít skvěle popsané a geniálně promyšlené "zabíjecí" akce, skončí souboj v prvním kole. Nakonec jsem si házel kostkou:1-3 nenechám proít, 4-6 nechám projít. Zdálo se mi, že je to to jediném na čem sejde-jinak je iniciativa i fantazie hráčů vlastně k ničemu. Ať udělají cokoliv, tak jim to spálením Sudby zruším. Velmi frustrující pro hráče a pro mě jako GM to byl ideální způsob, jak si je nasrat. Neexistuje způsob, jak se v téhle hře ubránit nařčení z nespravedlnosti, nadržování a podobným věcem, k nimž dochází vždycky.


jednoduché řešení: sudba jen na ZS a zkoušky, vyplacení nahraď vyšší charakteristikou (tedy pokud by sto jěště někdy chtěl zkusit). S tímhle má problém víc lidí, to zcela chápu. Většinou to překvapivě souvisí s "chápáním" sudby.

(snad ani nebudu řešit obvyklé "a ono je špatně že souboj skončí v prvním kole? Navíc když to se často bere jako velký mínus že to prý nejde?")

Píše:
4/ Pravidla jsou při hře k ničemu. Ať jsem se v nich pokoušel najít cokoliv, trvalo to vždy nad 10 minut. A to jsem je četl několikrát. Jako "příručka" to nefunguje, jsou zcela chaotická.


Hold pokus o invenci (přehled povolání někde a výklad jinde) + skutečný zmatek... Někdo se v tom vyzná, někdo hold ne. Alespoň už je rejstřík, tak to snad pomůže tý většině co ne.

Píše:
5/ Většina pěkných obran, kteríé hlavně hráč bojovníka vymýšlel, nebyla bojovnická, ale byla plošná. Pravidla to zakazují. Přitom fikčněně to fungovalo dokonale. Napříklas souboj v kanále, kdy na hráče nekromant posílal jednu mrtvolu za druhou a hráči se nebyli schopní na ně dostat ("plácací" zaříkávač byl mj. cílem výsměchu po celou dobu.) Tak bojovník v obraně proti kostlivci otevřel ventil, za kterým byl zásobník vody. Vodopád z trubky nad hlavami postav spláchl všechno ve stoce kromě nich - jenže pravidla to neumožňují. Je to přece rozsáhlá protiakce. Na pravidla jsem se vyprdl. Stejně tak, kdy bojovník obranou převrátil stůl na čtyři týpky na druhé straně. Taky to pravidla neumožňují. Anmebo umožňují, ale nikde jsem nenašel řešení, jen samé zákazy. Na to, jak to má být volné a fikční, jsem říkal "tohle podle pravidel nejde, sorry" snad častěji než ve starém dračáku."


Jak bylo řečeno. Jde to, ale nedoporučeno začátečníkům, neb jsou někdy z toho zmateni (a naopak ti pokročílí to berou jako samozřejmost...). Pokud jste hráli na délky zbraní, mohli jste "pravidlově" hrát i na tohle.

Píše:
6/ Válečnická schopnost (nevím název), která umožňuje získávat zdroje ničením improvizovaných zbraní, vlastně dává nekonečně obran, je-li dostupných dost improvizovaných zbraní, co? Bojovník si stavěl postavu podle jakéhosi zápasníka z filmu Ong-Bak. Mlátil nepřátelům o hlavy všechno, když došly zbraně, ničil na sobě oblečení, vytrhával cihly ze zdí apod. Dokázal tím získat jakkoliv dlouhou zbraň, takže měl v podstatě tu výhodu, jakou chtěl (bonus za delší nebo rkatší zbraň. Jinak se držel doporučení pravidel a bral si schopnosti doporučené pro levely 1-3, žádné


Ne. Dává "nekonečně" zdrojů pro placení manévrů. Třeba obran. Aby jsi mohl mít obranu, musíš nejdřív zaplatit. Asi nemůže říct "když na mě útočí, beru cihlu, a žahnu ho po kebuli. Tím jí rozbiju, dám jí jizvu a zaplatím tu obranu", ale může tak co já vím, zaplatit "mocně" když už ji má. Nebo se jí bránít a zničit ji, pokud už si ji dopředu cyhtře vzal. Záleří na situaci, třeba jste to tak používali.
Na druhou stranu, kdyby to tak nebylo, zas by si tihle hráči stěžovali, že odehrát takový filmový Jackie Chan a manga bitky nejde... :) (A opět - když mu to ostatní a PH dovolí ;) )

Píše:
7/Zaříkávač je divný. Na začátku hry naboostoval bojovníka na celé dobrodružství, ale pak už si skoro nevrznul. Malé tělo ho drželo doaleko od nepřátel, takže na ně nedosáhl. Tak na ně hlavně volal, zastrašoval je a vůbec prováděl samé nekouzelnické věci.


Mohl vyvolat božskou moc, anděla, nebo jiného nekromatyzabijejícího démona, mohl zastraašit potvory, snižovat průběžně ohroření válečníkovi, házet cihly, střílet z kuše, z praku, mlátit je holí nebo nohou od stolu, radit válečníkovi a dávat mu výhodu... Zaříkávač hold není kouzelník, ale zaříkávač...

Píše:
8/Brnění je na prd. Zaříkávač si udělal slabého šlechtice, tak se chtěl chránit šupinovým brněním. Ale a/obejde se tak snadno, až to není hezké b/za téměř všechno musel pálit zdroje. S tělem 3 se musel jizvit na těle skoro furt. Obecně se mi zdá, že mít Tělo pod šest je sebevražda. Nakonec brnění zahodil do kanálu...


Když má omezující brnění a nebojuje, je to težké :-) To, že potvora je dost chytrá aby obešla brnění zařídíl PH... Tak se mohl alespoň jizvit do zbroje (fuj to je ale obrat). Mít těžké a omezující brnění a minimální hodnotu těla je vůbec blbej nápad. Zas když to byl šlechtic mohlo být brnění kvalitní a bylo by to vyřešeno.
28.9.2011 17:14 - ValMor
Rauksul píše:
Mohl vyvolat božskou moc, anděla, nebo jiného nekromatyzabijejícího démona

A na to jsi prisel prosimte kde? Zaklinac vyvola prd :)

Jinak nam se zaklinac osvedcil jako elitni snizovatel ohrozeni ostatnich postav ... proste zmoula neco umoznujici mu provadet pozehnani na dalku a pak nasledne jen kazde kolo brbla a generuje snizeni ohrozeni postavam ... i kdyz teda fikcne je to silena kravina, ale holt pravidla to umoznuji
29.9.2011 16:31 - Rauksul
ValMor píše:
A na to jsi prisel prosimte kde? Zaklinac vyvola prd :)


V pravidlech, kde jinde?

DrDII píše:
ZS Povolávač
Ví přesně, jak přivolat nadpřirozenou bytost, ochránit se před její zlobou a jak spoutat tajemné magické síly.


Do hry, kde postavy na třetí úrovni naběhnou na nekromanta a kostlivce mi objevení se andělů, vyšších bytostí, starých démonů (odhadnu nepřítele a co je zač, zapátrám v paměti a historii, zjistím že je to ten a ten co se nerad s démonem tím a tím a z díry do podsvětí se místo síly na vyvolání kostlivce objeví starej kámoš...) celkem i sedělo, jinak bych to asi nenapsal, respektivě by mě to nenapadlo.

Neříkám že je něco špatně, jen to byly takový malý postřehy.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094877958297729 secREMOTE_IP: 18.224.64.226