Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
26.9.2011 09:10 - noir
Tak jen v bodech:

0/Zahrál jsem si se svými starými brněnskými kamarády oneshot, vlastní minidobrodružství. Dva hráči (bojovník3+zaříkávač3)Hra se nelíbila nikomu.

1/ Hra vedla hráče k reaktivnímu, nikoliv aktivnímu přístupu. Protikace je vždy silnější než protikace, nedá se na ni už nijak reagovat, její výsledek je tedy téměř vždy silnější/výhodnější/víc ovlivňující než akce.

2/Nejsem sto analyzovat to statisticky, ale zdálo se mi, že nízké rozložení bonusů+pravidlo nejvyššího účinku brutálně nahrávají náhodě. Na hodu kostkou stále úplně všechno-jak to "nepadalo", tak se vše neskutečně vleklo. Sama hráčská volba nebo snaha něco dělat neměla zdaleka takový vliv.

3/ Úplně maximálně mě ale zničil tlak na mě jako na průvodce. Zdaleka nejdůležitější pro vývoj soubojů je to, jestli se rozhodne GM negovat akce hráčů. Nenašel jsem jediné vodítko, jak to dělat. Když nechám projít skvěle popsané a geniálně promyšlené "zabíjecí" akce, skončí souboj v prvním kole. Nakonec jsem si házel kostkou:1-3 nenechám proít, 4-6 nechám projít. Zdálo se mi, že je to to jediném na čem sejde-jinak je iniciativa i fantazie hráčů vlastně k ničemu. Ať udělají cokoliv, tak jim to spálením Sudby zruším. Velmi frustrující pro hráče a pro mě jako GM to byl ideální způsob, jak si je nasrat. Neexistuje způsob, jak se v téhle hře ubránit nařčení z nespravedlnosti, nadržování a podobným věcem, k nimž dochází vždycky.

4/ Pravidla jsou při hře k ničemu. Ať jsem se v nich pokoušel najít cokoliv, trvalo to vždy nad 10 minut. A to jsem je četl několikrát. Jako "příručka" to nefunguje, jsou zcela chaotická.

5/ Většina pěkných obran, kteríé hlavně hráč bojovníka vymýšlel, nebyla bojovnická, ale byla plošná. Pravidla to zakazují. Přitom fikčněně to fungovalo dokonale. Napříklas souboj v kanále, kdy na hráče nekromant posílal jednu mrtvolu za druhou a hráči se nebyli schopní na ně dostat ("plácací" zaříkávač byl mj. cílem výsměchu po celou dobu.) Tak bojovník v obraně proti kostlivci otevřel ventil, za kterým byl zásobník vody. Vodopád z trubky nad hlavami postav spláchl všechno ve stoce kromě nich - jenže pravidla to neumožňují. Je to přece rozsáhlá protiakce. Na pravidla jsem se vyprdl. Stejně tak, kdy bojovník obranou převrátil stůl na čtyři týpky na druhé straně. Taky to pravidla neumožňují. Anmebo umožňují, ale nikde jsem nenašel řešení, jen samé zákazy. Na to, jak to má být volné a fikční, jsem říkal "tohle podle pravidel nejde, sorry" snad častěji než ve starém dračáku."

6/ Válečnická schopnost (nevím název), která umožňuje získávat zdroje ničením improvizovaných zbraní, vlastně dává nekonečně obran, je-li dostupných dost improvizovaných zbraní, co? Bojovník si stavěl postavu podle jakéhosi zápasníka z filmu Ong-Bak. Mlátil nepřátelům o hlavy všechno, když došly zbraně, ničil na sobě oblečení, vytrhával cihly ze zdí apod. Dokázal tím získat jakkoliv dlouhou zbraň, takže měl v podstatě tu výhodu, jakou chtěl (bonus za delší nebo rkatší zbraň. Jinak se držel doporučení pravidel a bral si schopnosti doporučené pro levely 1-3, žádné

7/Zaříkávač je divný. Na začátku hry naboostoval bojovníka na celé dobrodružství, ale pak už si skoro nevrznul. Malé tělo ho drželo doaleko od nepřátel, takže na ně nedosáhl. Tak na ně hlavně volal, zastrašoval je a vůbec prováděl samé nekouzelnické věci.

8/Brnění je na prd. Zaříkávač si udělal slabého šlechtice, tak se chtěl chránit šupinovým brněním. Ale a/obejde se tak snadno, až to není hezké b/za téměř všechno musel pálit zdroje. S tělem 3 se musel jizvit na těle skoro furt. Obecně se mi zdá, že mít Tělo pod šest je sebevražda. Nakonec brnění zahodil do kanálu...
26.9.2011 11:42 - Vojtěch
Fuj, to je špatné napólování tedy... To jsem zvědav, co bude odpovědí.
26.9.2011 11:55 - Nachtrose
Noir: nevypadlo ti tam neco? Bod 6 na mne pusobi nejak neukoncene.
26.9.2011 12:12 - sirien
Rozsáhlá protiakce existuje, jde o volitelné pravidlo. Ale neber si to zle, pro začátečníky je stejně nedoporučované.

Ong bak je docela vpohodě, ale jde o vietnamskou, nikoliv slovanskou fantasy
26.9.2011 12:17 - Jerson
hm, koukám že další člověk bez přepólovaného myšlení,kterému pravidla nefungovala na stejných místech jako nám. Předpokládám, že téma s radami pro hráče a otázky a odpovědi na RPG f jsi nečetl (tedy ono je to celkem asi stran textu.)
26.9.2011 12:45 - noir
Jerson: Něco málo jsem četl, ale je to asi stejně vhodné k orientaci jako sama pravidla.

Nachtrose: Máš recht. Mělo tam být jen něco jako "nebral si žádná munchkin komba."
26.9.2011 13:23 - Zombie
Jerson píše:
hm, koukám že další člověk bez přepólovaného myšlení,kterému pravidla nefungovala na stejných místech jako nám. Předpokládám, že téma s radami pro hráče a otázky a odpovědi na RPG f jsi nečetl (tedy ono je to celkem asi stran textu.)


Pokud tu chcete další flame, tak tady je další útok na osobu typu "ad hominem".
( link )

Podle mne je chyba placeného produktu (knížky, manuálu, návodu), pokud jsem při jeho správném použití odkazován na diskuze, navíc s dynamickým umístěním.

To je jako si koupit lednici bez chladícího média a po stížnosti dostat odpověď "Chladí špatně? To si musíte najít tlakovou lahev se čpavkem" ...

Finální podobu DrD "2" budu hodnotit, až se dostanu ke knížce.
Koupím si ji, pokud se přesvědčím, že je, z mého pohledu, kvalitní.

Původní zadání od Martina "Bouchiho" Kučery bylo:
Dračí doupě 2 bude pouze vnějškově podobné Dračímu doupěti (1), s tím, že v něm hráči najdou některé různé prvky, které znají v původní (jedničkové) řadě.
(V případě zájmu (a svolení M.K.) dohledám citaci v e-mailu.)

Což si myslím, že v zadání je chyba v logice, pokud se cílí na nové začínající hráče - ti už z jejich vymezení nemohou vědět, co mají hledat.

To by bylo vše a já se jdu opět uložit do hrobu.

Ps: Siriene, plně souhlasím s tím, co jsi tvrdil na začátku této diskuze - zadarmo ani kuře nehrabe!
PPs: jinak jsem úplná lama, která neví, co píše, RPG hraje jen 20 let …
26.9.2011 13:26 - noir
Zombie: IMHO na mě Jerson neútočil, to byla jen ironie. Taková ta ironie z beznaděje :)
26.9.2011 13:32 - Y
noir píše:
Zombie: IMHO na mě Jerson neútočil, to byla jen ironie. Taková ta ironie z beznaděje :)

Tak proto mi ve srovnání s loňskem připadalo, že se Jerson hodně změnil ... Ufff.

Edit předchozího vstupu: pokud hledáte RPG pozitivní osobu na testování a recenzování DrD "2", neváhejte se mi ozvat na jan_saitz@post.cz
Případně nabízím v plen svoji družinku délehrajících vysokoškoláků z Prahy.
26.9.2011 13:41 - Bouchi
Zombie píše:
Původní zadání od Martina "Bouchiho" Kučery bylo:
Dračí doupě 2 bude pouze vnějškově podobné Dračímu doupěti (1), s tím, že v něm hráči najdou některé různé prvky, které znají v původní (jedničkové) řadě.
(V případě zájmu (a svolení M.K.) dohledám citaci v e-mailu.)

Což si myslím, že v zadání je chyba v logice, pokud se cílí na nové začínající hráče - ti už z jejich vymezení nemohou vědět, co mají hledat.

Jen upresmim, ze vyse uvedene nebylo "zadani", nybrz informace (v ramci mailove komunikace, kterou mam aktualne pred sebou), ze DrD II nebude mit co se jadra systemu tyce nic spolecneho s DrD 1.x.
26.9.2011 13:46 - Zombie
Bouchi píše:
nebylo "zadani", nybrz informace

[ot] Je v tom až tak velký rozdíl? [konec OT]
[flame] Tady jsem chtěl jen napsat něco ze svých zkušeností s odpovědmi Bouchiho na mé dotazy ... ale poslední 4 příspěvky stačí: namísto "můžeš"/"nesmíš mne citovat" se dozvídám "upřesnění"[konec flame]
26.9.2011 13:53 - sirien
Zombie píše:
Pokud tu chcete další flame, tak tady je další útok na osobu typu "ad hominem"

Vzhledem k aktérům myslím že ne :) Kromě toho si popravdě ani nejsem jistý co na tom by mělo být ad hominem...

Zombie píše:
Siriene, plně souhlasím s tím, co jsi tvrdil na začátku této diskuze - zadarmo ani kuře nehrabe!

...to mě popravdě těší, bohužel po 5878 příspěvcích a více jak jeden a půl roce, co tato diskuse trvá, si už dost dobře nepamatuju, v jakémže kontextu jsem to vlastně napsal :D

EDIT: a dobrovolně přiznávám, že nemám trpělivost na epic levelu Wild Westa, abych šel a v té strašlivé hromadě příspěvků to dohledával...
26.9.2011 13:57 - Bouchi
Zombie píše:
Je v tom až tak velký rozdíl?
Jisteze - zadani "vytvorte hru pro nove hrace, ve ktere najdou to, co znaji z DrD 1.x" bych skutecne nenapsal.
Zombie píše:
namísto "můžeš"/"nesmíš mne citovat" se dozvídám "upřesnění"
Jednak jsem se mohl rovnou ocitovat sam, druhak si tu vetu pamatujes pomerne dobre, takze proc by ses mel zdrzovat dohledavanim presne citace?

Edit: Nicmene klidne muzes citovat celou nasi mailovou korespondenci z ledna a unora 2009, nemam s tim problem.
26.9.2011 14:07 - noir
Já myslím, že je v podstatě jedno, co bylo úmyslem, důležitý je výsledek. A ten je pro mě poměrně rozpačitý...
26.9.2011 14:24 - Me-dea
Noire, napiš to jako anotaci / hodnocení na RPG fóru.
26.9.2011 14:39 - Jerson
Doufám že už nikdo další nepochopil mou větu o přepólovaní jako nějaký výpad, to byla opravdu ironie na adresu některých obhajujících argumentů. To že mám při hraní RPG na některé věci nahlédnout jinak je normální,ale abych změnil přístup úplně,to mi přijde jako opravdu blbý požadavek. Navíc si myslím,že hra je (opět) nedostatečně testovaná na hráčích bez přímého působení autorů,protože některé výtky a nepochopení pravidel se u hráčů opakují. takže nejde o to,že by v pravidlech bylo málo vysvětlování nebo některé věci nezmíněné. spíše mi základní myšlenka přijde špatně zpracovaná, intuitivní pochopení nefunguje a tak mají hráči problémy. ne všichni,někteří je díky zkušenostem dokážou řešit úpravou systému (navzdory některým doporučením v pravidlech,aby zrovna danou věc neměnili. třeba množství Sudby počítané jako součet jednotlivců.)
26.9.2011 14:51 - noir
sirien: S tou rozsáhlou protiakcí jsem to myslel jinak. Ona s tímhle názvem v pravidlech opravdu je jako ono nepovinné pravidlo, ale znamená něco jiného, než chci já. Tam je myšlená jako obrana více cílů proti jednomu útočníkovi, mě šlo o útok jednoho obránce na více cílů. (t.j. něco jako rozsáhle - ale smysl to moc nedává).
26.9.2011 14:57 - Quentin
Noire, hoď to jako anotaci na rpgf ;-)
26.9.2011 15:10 - Zombie
Jerson píše:
Navíc si myslím,že hra je...

Udělej z toho recenzi, prosím :o) (a nebij mne, pokud už někde leží a já o ni nezakopl).
+ Omlouvám se za nepochopení tvé ironie.

Sirien: omylem jsem se dostal na začátek (téhle diskuze), hledaje něcpo jiného.
Pro vysvětlení: http://www.d20.cz/diskuze/produkty-diskuze/50875.101.html#
26.9.2011 15:11 - Bouchi
noir píše:
Tak bojovník v obraně proti kostlivci otevřel ventil, za kterým byl zásobník vody. Vodopád z trubky nad hlavami postav spláchl všechno ve stoce kromě nich - jenže pravidla to neumožňují. Je to přece rozsáhlá protiakce.
Mohl bys pls trochu priblizit celou situaci? Na jakou akci kostlivce ten bojovnik reagoval?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12129712104797 secREMOTE_IP: 18.117.183.172