Hral jsem vcera se Sparkle.
Pak postrehu primo ze hry:
- nedokazal jsem v pravidlech nic najit (nemam je kompletne prectene, znam je spis podle hrani a z testovani, potreboval jsem hledat jednotlive stripky - absolutne nemozne)
- mastickar neni schopen pomoct, dokud nejsou postavy nemaji postavy jizvy? Rozumim tomu spravne, ze pri beznem vycerpavani v ramci dobrodruzstvi je jedina moznost plnohodnotne odpocivat? K cemu je potom todle povolani pri bojovych hrach? V boji nic nezvladne a po boji nic delat nemuze, protoze postavy jsou jen "vycerpane".
- souboje byli na nic - neustale se nikdo vycerpaval, takze to byla sama plichta, at hodil, kdo chtel co chtel.. Manevry lstive nebo mocne byli k nicemu. Manevr rozsahle jsem snad pouzil akorat ja 1x za celou hru. Zatimco manevr presne jsme delali porad vsichni... :(
- jedina moznost, jak vyhrat stret s postavou, ktera ma vetsi charakteristiku nez ja hodnotu povolani je vyhlasit manevr, na ktery nemuze reagovat tj. nebude to stret, ale zkouska (napriklad hodim neco horlaveho na jejich stany, ktere maji za sebou a protoze stoji v druhe bojove linii, tak mi v tom nemaji jak branit)
Jo, dovedu si prestavit, jak se to da hrat jinak a ze ten system pak zacne fungovat lip... ale Sparkle to evidetne nedokazala. Nic proti Sparkle, dobrodruzstvi bylo pripraveno velmi dobre (trosku railroad, ale ten zaver to vyrazne vylepsil), jen na tom systemu se ji to spatne vedlo a to bylo dost znat.
Viz nejaka debata cca 100 stranek zpet, ze prvni hra se nemusi vzdycky povest...
EDIT:
Vcera vecer po hre a behem dneska jsem precetl cca prvnich 100 stranek pravidel v kuse:
- wtf moment asi na 94 strance, kde se dozvim, ze mi ani tady jeste nereknou vsechno, ale nektere pravidlo jeste vysvetli pozdeji. To si snad delate srandu, ne? K cemu jsem cetl tech 94 stranek? A proc se to neusporadalo nejak jinak?
- proc je rychla hra, ktera ja pry tak super a ma na ni kazdy zacinat, vysvetlena az nekde vzadu v prirucce pro Pruvodce a odkaz na ni je poprve nekde kolem 85 stranky?
tvorba postavy:
- rasy vcelku v pohode
- zakladni povolani a nektere pokrocile povolani se mi vcelku libi
- nektere pokrocile povalani nedavaji moc smysl, proc jsou zrovna z techto dvou slozene
lupic = mastickar + kejklir, pritom az na jedy je to jen pokracovani kejlire..
carodej = bojovnik + zarikavac, proc bojovnik?
- mag, saman strasne nudne dovednosti a specialni schopnosti (neustale se opakuje to same - dostavam zbehnlost nebo mam "rozsahle" zdarma nebo mam mistrovske manevry jen se meni obor magie ve kterem to muzu pouzit)
- zaklinac - na ne jsem se fakt tesil a cekal jsem neco zajimavejsiho nez tunu znameni, ktere si kazde jedno musi vzit jako specialni schopnost
- hranicar, bojovnik (a castence i vsechna zakladni povolani): pekne napsane zvlastni schopnosti, akorat po precteni trech uz muzu predpokladat, co tam budou mit ty dalsi - nedalo se to napsat nejak strucneji? Vzdycky mam narok na zbehlost nebo nadani v dane oblasti boje, ktere ma moje povolani...
- podle ceho jsou proboha razene ty zvlastni schopnosti (ne podle toho, co si mam vzit jako "rychlou volbu", ne podle abecedy, ne podle logickych celku na zaklade dovednosti..) - jak se v tom ma clovek vyznat?
Jeste si to doctu a nekdy zahraju, ale zatim jsem rad, ze jsem si to nekoupil, ale jen pujcil...