Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
24.8.2011 12:04 - Hugo
OT: No kampan jsme zdarne dokoncili a ted si uzivam hrani postavy...
24.8.2011 12:12 - Quentin
OT: Kdo to vede teď a o čem to je?
25.8.2011 15:04 - sirien
alef0 píše:
Rein*Hagen

Když už, tak se to píše s takovou tou divnou tečkou. Transkripce s pomlčkou je také platná.

alef0 píše:
Ale ako som hovoril, oni nemuseli ani vo Vampire dbať na nejakú spätnú kompatibilitu, hráčsku základňu, a podobne, ako to musí robiť dnes DrD2 alebo D&D.

Hm, děkujeme že jsi nám objasnil dávno známou historii studia White wolf... máme tu o tom i pár článků, jestli se chceš ještě trochu dovzdělat.

Zpětná kompatibilita DrDII k DrDo/+ je výsměch - název na obálce, nudnej text na zadní stránce a tři nebo čtyři termíny v názvosloví včetně porušení Tolkienova (c) se sázkou na to, že se na to v tomhle zapadákově nepřijde nebo to nikomu nebude stát za žalobu.
Na zpětnou kompatibilitu pak museli koukat u svých dalších her...

...jestli mi tu chceš hájit autory DrDII jak to měli těžké ve srovnání s WW, kterej to měl vydlážděné až do nebe... tak prosím, ne.

QuentinW píše:
ak jsem tichou poštou přes desítky nahých žen a dívek (spících po předchozích orgiích) posílal zprávu na kraj stanu, že mají zpátky poslat obouručák.

Hele, vzpomínáš si na to Ebonovo téma o legendárních momentech ve hře? Nechtěl bys to tam trochu rozvést, zní to funny :D
25.8.2011 15:15 - alef0
Píše:
Když už, tak se to píše s takovou tou divnou tečkou. Transkripce s pomlčkou je také platná.

Tru, tru.

Píše:
Hm, děkujeme že jsi nám objasnil dávno známou historii studia White wolf... máme tu o tom i pár článků, jestli se chceš ještě trochu dovzdělat.

Dropnite linky.

Píše:
Zpětná kompatibilita DrDII k DrDo/ je výsměch - název na obálce, nudnej text na zadní stránce a tři nebo čtyři termíny v názvosloví včetně porušení Tolkienova (c) se sázkou na to, že se na to v tomhle zapadákově nepřijde nebo to nikomu nebude stát za žalobu.
Na zpětnou kompatibilitu pak museli koukat u svých dalších her...

Pán Rein*Hagen nemusel riešiť to, že existuje pred nimi iná Vampire hra a že existujú iní upírpriaznivci, na ktorých treba dávať pozor a pred ktorých bedákmi sa treba obrniť a reagovať na ne, a robiť napr. to čo museli robiť, keď vyšiel World of Darkness alebo D&D 3e/3.5e/4e.


Čiže
Píše:
..a proto jeden z nejúspěšnějších "masových" systémů vznikl tak, že se parta lidí rozhodla, že vytvoří hru stojící na úplně novém a mezi tehdy úspěšnými hrami neznámém pohledu na hraní RPG...

je pravda, lebo keď si prvý, máš široké pole pôsobnosti :-) (Think indie!)

Píše:
...jestli mi tu chceš hájit autory DrDII jak to měli těžké ve srovnání s WW, kterej to měl vydlážděné až do nebe... tak prosím, ne.

Už som vyššie písal patnäsťkrát, že moje konštatovanie stavu si nemáš vysvetľovať ako obrana DrD2 ani prosbu o zľutovanie. Prečo sa tento tón opakuje dokola v tvojich príspevkoch, neviem.

WW to mal vydlaždené preto, že si tú úpornú fázu prešliapal s Lion Rampartom a mali mozog a nápady :-)
25.8.2011 16:18 - sirien
Historie společnosti White wolf

Píše:
je pravda, lebo keď si prvý, máš široké pole pôsobnosti :-) (Think indie!)

Tohle je správná mentalita :)
Indie is cool! - cože, jak to myslíš, že mainstream také dokáže dělat to co podle mě umí jen indie!? nenene, Ty to nechápeš, to bylo taky indie...

říká se tomu definice kruhem ("A" se mi líbí protože to je dobré - co je dobré a líbí se mi je "A", protože jen "A" je takové), jde o chybnou argumentaci a v případě že se to používá příliš očividně tak se to také dá nazvat propagandistická demagogie
25.8.2011 16:23 - alef0
Zase si uvidel slovo, z ktorého sa budíš v noci spotený a nevidíš zvyšok príspevku :D

Tell me one: myslíš, že fantasy sa ešte dá urobiť inovatívne v porovnaní napr. s hrou z husitských vojen?

Btw. dik za link!
25.8.2011 16:29 - Quentin
Alef0: Ano
25.8.2011 16:33 - alef0
Ak áno, tak ako? :-) [eberron!]
25.8.2011 17:50 - Quentin
Alef0: Moje úvaha byla
1) systém může bejt inovativní bez ohledu na setting
2) fantasy může mít mnoho podob
nechápu, proč by nemohlo být inovativní
25.8.2011 17:52 - Colombo
otázka je: kolik inovace požadujeme a kterou část systému to chceme zinovovat?
25.8.2011 18:50 - Jerson
Bouchi píše:
Ovsem chybnou statistikou. Je k nicemu, ze protivnik ma mensi sanci hodit aspon 9 nez hodit vic nez ty, kdyz si proti te devitce muze hazet porad dal (aniz by ho to neco stalo a aniz by tobe to neco prineslo), dokud neuspeje.


Ach jo. Tak naposled.
1) útočník vyhlásí akci, já vyhlásím protiakci. Hodím 1,2. Je prakticky jedno co hodí útočník, protože mě téměř určitě vyřídí a nebudu mít další šanci.
2) útočník vyhlásí akci, já se nebudu bránit. Útočník musí hodit alespoň 9, což nemusí být tak jednoduché a možná tohle kolo ještě ustojím.
Pak záleží na tom, jestli budu moct utíkat ve své akci nebo žádnou nemám. Ale i kdybych žádnou akci neměl, tak můžu tímto způsobem čekat, až mě z toho vysekají kamarádi a vydržím pravděpodobně déle, než kdybych se aktivně bránil.

Nicméně to nechám plavat, uvidím, jestli taková situace nastane v nějaké další hře. Když ne, netřeba to řešit, když jo, označím to jako chybu pravidel.
25.8.2011 18:55 - Bajo
AlefO píše:
Tell me one: myslíš, že fantasy sa ešte dá urobiť inovatívne v porovnaní napr. s hrou z husitských vojen?

A proč by ne? Nebo jako v čem ti pomůže, když se přesuneš v tématu? Pakliže se bavýme o systému? Kreativita je právě o tom, že dokážeš vidět nové souvsilosti, vystoupit z krabice (výhradně na velikosti krabice nezáleží). Pokud někdo dokáže vystoupit z krabice stereotypních postupů, je jedno, jestli to udělá ve fantasy nebo v husitech. Viz třeba Burning Wheel / Burning Empires / Mouse Guard.

Edit 2: Představ si třeba fantasy mix Sorcerera a Burning Empires. Místo planet máš fantasy světy, nějaký vypálíš. Místo Vaylenů máš Sorecerovský koncept démona, teda vlastně cokoliv ;-) Kdyby byly BE vytvořeno takto jako fantasy a ne sci-fi, bude to inovativní hra a vůbec není problém v žánru.

Ake jak to souvisí s DrD II to teda opravdu netuším :-D

Edit: Zrovna fantasy ma imho nekonečno možností, právě proto, že jediným limitem je fantazie :-)
25.8.2011 19:10 - alef0
OK, to bola dosť zle položená otázka, asi som sa skôr chcel spýtať, že v otrepanom žánri ťa oveľa skôr zbrblajú kanonickí priaznivci za to, že nie si dosť fantasy a rovnako veteráni za to, že si prakticky nič nové nevymyslel.

V husitskej záležitosti začínaš s čistým štítom a jediná otázka je, či sa ti to ako tvorcovi vyplatí robiť.
25.8.2011 19:14 - Bajo
Vždycky ale použiješ nějaký známý prvek, který bude mít své fanoušky, kteří mohou brblat. Třeba husitství.

Edit: Otázka spíš imho je, jestli cílíš na skupinu se specifickými, konzervativními požadavky, která právě ty inovace nechce. Leda nějaké malé. Nebo jestli necílíš vubec a prostě jen tvoříš svou vizi a nějaká skupina se teprve zformuje, nebo ještě něco úplně jiného...
25.8.2011 19:29 - alef0
Bajo, musím pomeditovať, v mnohom máš pravdu.

Píše:
1) útočník vyhlásí akci, já vyhlásím protiakci. Hodím 1,2. Je prakticky jedno co hodí útočník, protože mě téměř určitě vyřídí a nebudu mít další šanci.

Mne sa zdá, že toto je extrémne špecifická situácia, kde hádžeš zle, máš biedny bonus, a nemáš zdroje na vyčerpanie a jaziev máš plný denník => je navyšší čas sa vzdať.

Ad druhý prípad:
útočník sa tiež môže voči deviatke vyčerpať a vtedy si uňho na milosť a nemilosť. V prvom prípade si tiež na milosť a nemilosť, ale už si premeškal kopu šancí na útek. (Sirien vysvetľoval dokola, že obvykle nemáš dôvod na to, aby súper išiel skúškou proti deviatke.)
25.8.2011 20:31 - Bouchi
sirien píše:
včetně porušení Tolkienova (c) se sázkou na to, že se na to v tomhle zapadákově nepřijde nebo to nikomu nebude stát za žalobu.
Pouziti rasy "hobit" AFAIK neni porusenim zadneho copyrightu, aspon podle ceskeho autorskeho zakona a tedy pravdepodobne i podle legislativy EU. Stejne tak neporusuje Sapkowskeho copyright Neomillnerova kdyz pise o zaklinacich, stejne tak neporusovali Capkuv copyright autori (a ze jich bylo) romanu a povidek o robotech.
Hodlas-li trvat na opaku, tak to pls necim (pokud mozno citaci prislusne pasaze autorskeho zakona) doloz.
25.8.2011 21:00 - Alnag
Bouchi: Jde o porušení ochranné známky, nikoliv autorského zákona.

EDIT: Ale podle všeho se od doby hrozby žaloby na TSR stal hobit zobecněnou ochrannou známkou (či jak se tomu říká česky) - něco jako kola, takže už to dnes asi není problém.
25.8.2011 23:44 - sirien
alef0 píše:
Tell me one: myslíš, že fantasy sa ešte dá urobiť inovatívne v porovnaní napr. s hrou z husitských vojen?

Nad tímhle tématem jsme kdysi se SEBem strávili dlouhé hodiny diskusí a dost špatně se to shrnuje do krátkého postu (a na článek na dané téma teď nemám dost trpělivosti a času)

Přímá odpověď zní: Ano, dá
Rozvitější odpověď zní: Ano, dá, ale je potřeba k ní přistoupit zcela odlišně oproti tomu jak je fantasy běžně vnímána

Komplexní odpověď: Fantasy se na svém počátku silně držela paralel reálného světa - často šlo o složitější formu pohádky (okleštěné o moderní nesmysly jako dobro zvítězí, žádné násilí atp., případně rovnou o pohádky, často zaměřená na dětský brainwashing (Narnie)) a "moderní" pojetí mytických témat (zejména irských, keltských, severských...), to co se dnes označuje za počátky fantasy tento základ stále udržovalo: v dodatcích k Conanovi lze najít "historické popisy" toho jak se z Conanovských národů vyvinuly národy moderní, Tolkien se odrážel od keltské a zejména severské mytologie a sám se snažil o vytvoření "umělé mytologie" - viz zejména Silmarillion, Nedokončené příběhy atp.

Další vývoj fantasy pak směřoval ke světům zcela cizím (Dragonlance aj.)

Ani jedním směrem už pokračovat nelze - jsou za tu dobu takřka zcela vyčerpané. Nechápej to špatně - neznamená to, že by v nich nešlo napsat něco kvalitního, čtivého, dobrého nebo "nápaditého" - v tom jsou hranice samozřejmě neomezené. Nicméně už tam prakticky nelze přijít s žádným hluboce inovativním prvkem a přitom se stále udržet v původním (sub)žánru.

Zcela moderní fantasy tyto hranice už z velké části objevilo, ale stále ještě nedošlo až na samý jejich okraj. Velký prostor otevřela Urbanfantasy Gaimanovského střihu, která se dále rozvíjela (ať už v podobě např. Gaimanovských "Áček" jako Nikdykde, Američtí bohové, Feistova Pohádka... nebo "béček" jako je třeba Noční strana). Navíc v přímé linii vývoje se dál tahle větev posouvá, její další vývoj můžeš dobře vidět např. v New weirdu (China Mieville) a jeho příbuzných (Steampunk, Dieselpunk, Alchemypunk, Whatever-punk...)
U tohodle vývojového směru můžeš sledovat opětovné přibližování reálnému světu. Gaiman a ostatní "urbanfantasisté" obrátili pozornost na mýtické příběhy dějící se na "tapetě" našeho reálného světa, New weird pracuje s alternativními paralelami tohoto světa (Nádraží Perdido), Whatever-punky zase s odlišnými vývoji tohoto světa...
...podobný proud se dá spatřit i v Pratchettovském přístupu (nemyslím teď nutně humoristickém) kde se pracuje se "zrcadly" tohoto světa.

V těhle všech směrech se ještě něco nového samozřejmě udělat dá.

Podle mě i SEBa je nicméně stále otevřená a takřka neprozkoumaná cesta která tohle dovršuje - návrat víceméně k počátkům Howardovskému přístupu, ale "zesílenému" - ještě blíž a ještě odlišněji. Tak trochu mix Howarda s New weirdem, dalo by se říci, nebo možná další stupeň New weirdu, kdy stavíš fantasy světy, které mají přímé a naprosto nezakryté paralely v realitě, ke kterým se navíc otevřeně hlásíš, nicméně přidáváš k nim fantasy prvky, které to celé mění. V takovém prostředí můžeš stavět různé how-would-it-be-if konstrukce a navíc k nim přidávat změny na základě určitých fantasy prvků.
Svým způsobem tomu trochu odpovídá setting vytvořený Ectheliony v SotE (btw., setting moc hezkej, popis by mohl být lepší, ale taky dobrej, Rukověť mága fakt shit), trochu.

Tímhle směrem jsme se se SEBem také původně plánovali vydat když se SEB ještě tvářil, že má zájem udělat se mnou RPGčko.

Bouchi píše:
Pouziti rasy "hobit" AFAIK neni porusenim zadneho copyrightu, aspon podle ceskeho autorskeho zakona a tedy pravdepodobne i podle legislativy EU.

Hobit je chráněn ochranou známkou registrovanou celosvětově ve Velké Británii, aktuálně pod správou Christophera Tolkiena (jestli to je teda ještě aktuální, možná to už předal dál), a tedy to je registrované přímo v EU, platí to ale celosvětově

Jak moc se to reálně vymáhá nevím, vím že s tím v USA měli problém u DnD, jak to dopadlo taky nevím
26.8.2011 00:26 - Colombo
Je vůbec nějaké RPG, které se silně zaměřuje na steampunk? Nemyslím tím, kde trpaslíci nebo gnomové můžou nebo mají steampunk háv a ostatní ne, ale RPG, kde hlavním primem hraje steampunk.
26.8.2011 02:24 - sirien
tady. Moc toho neni. Kromě toho mám dojem že byly napsaný i nějaký adaptace pro FATE, který tam nejsou uvedený (ale neznám je, zkus se zeptat Jakuba (Sosáček, Uživatel, Whatever-nick-he-use-right-now) nebo Dukolma. A samozřejmě existují (opět ale neznám teď z hlavy) různé popsané settingy pro dieselpunk, steampunk a další, které ale nejsou pevně zasazené do systému (a v zásadě je možné použít nějaký universální případně modifikovat nějaký tematicky blízký, mám tušení že mi někdo na nějakém conu kdysi řikal že hraje jakýsi na netu nalezený dieselpunk podle upraveného d20 Modern)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084914922714233 secREMOTE_IP: 18.222.163.31