Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
23.8.2011 10:26 - Peekay
sirien píše:
upřímně se mi moc nelíbí jak se ze slova "fikce" stává terminus technikus


Hate to break it to you, honey... ale on to je terminus technicus (aspon v tom kontexte, ako ho v tejto debate pouzivam(e)).

sirien píše:
Rasa nedává vůbec žádný číselný bonus k čemukoliv (ačkoliv to v předchozích edicích činila) a vlastně nijak neovlivňuje hru ani "herní" hráčská rozhodnutí


V DrD II rasa priamo ovplyvnuje, ci si mozes na niektore veci hadzat - je zohladnena pri rozhodovani, ci bude akcia samozrejma, mozna alebo nemozna. Hobit mozno prelezie cez dvierka pre psa automaticky, cloveku das hadzat, pre krolla je to jednoducho nemozna akcia.

To by som rozhodne nenazyval "nijako neovplyvnuje hru".

sirien píše:
...a naprosto nechápu proč se tak vztekáš, celou dobu říkám, že na tom že jste převzali mechaniku z jiné hry není nic špatného, pokud je převzatá mechanika dobrá (ve vašem případě navíc vylepšená) a dobře zakomponovaná a fungující...


To sice vraviet mozes, nic to ale nezmeni na tom, ze tie rasy jednoducho zo 4e prevzate nie su (a ako ti uz napisal aj Noir, toto by som rozhodne nenazyval "vůbec žádný číselný bonus k čemukoliv").

Ked od teba chcem, aby si napisal, ako si k nejakemu svojmu zaveru (mylnemu, mimochodom) prisiel, tak "sa vztekam" a "davam ta do krizovej palby"? Ja som uplne kludny, akurat od teba ocakavam, ze svoje tvrdenia, zavery a vyhlasenia vies podlozit niecim konkretnym.

To je koniec-koncov pri diskusii standard.
23.8.2011 10:51 - alef0
Ja napr. vztekám (a teraz už sa bavím), že sa opäť prejavil v poste sirienovský defaultne arogantný spôsob, kde vo mne ,,kompletne obšlehnuté" evokuje ,,Ctrl-C, Ctrl-V a pritom sa jasne ukázalo, že to je žblept mimo misu.

Píše:
.a proto jeden z nejúspěšnějších "masových" systémů vznikl tak, že se parta lidí rozhodla, že vytvoří hru stojící na úplně novém a mezi tehdy úspěšnými hrami neznámém pohledu na hraní RPG...

Ešte k tým masovým systémom -- aby to bolo jasné, hovoríš o Ars Magice či o Vampire?
23.8.2011 19:16 - sirien
Peekay píše:
ale on to je terminus technicus (aspon v tom kontexte, ako ho v tejto debate pouzivam(e)).

Vyjádřil jsem se nepřesně - v kontextu DrDII ano, nelíbí se mi že cítím určitou tendenci to přechylovat i pro ostatní systémy.

Peekay píše:
To by som rozhodne nenazyval "nijako neovplyvnuje hru".

Jo, to je asi tak stejná logika jako když hráčku elfky co má 40 kilo i s kroužkovejma bikinama nechám přeběhnout po laně lehce omotanym kolem tenkýho dřevěnýho zábradlí, zatímco 120 kilovýho týpka v plnoplátu s timhle nápadem pošlu... přímou čarou dolů na zem. Tomu fakt neřikám mechanika, sorry.

Jinak ohledně té "inspirace" DnD4e - nevím jak moc jste se inspirovali nebo ne, protože jsem u toho nebyl. Ale okamžitě co jsem to začal číst tak mi v hlavě vyskočilo "aha, hele, rasy řešej stejně jako v DnD 4e". Jistě, ne úplně stejně - máte tam výc schopností a jejich výběr a možnost si schopnost dobrat později atp., nicméně ta podobnost mě prostě praštila do očí.

noir: Hm, tak to jsem svého času při hraní DnD4e přehlíd... (člověk tam má tolik různejch +2 bonusů od kdečeho ke kdečemu...) V tom případě se mi DrDII verse postav možná líbí i o něco víc - na druhou stranu pravda že DrDII nepracuje se statama, což tomu "nebonusování" dává lepší logiku.

alef0 píše:
Ešte k tým masovým systémom -- aby to bolo jasné, hovoríš o Ars Magice či o Vampire?

Spíš o Vampire, proto jsem taky Tweeta psal do závorky. Ars magika by se svým způsobem také dala uvažovat, ale ta byla hodně mimo tehdejší proud - z dnešního pohledu předeběhla dobu, ale ač jí mám rád a přijde mi protkaná super nápadama a je to pro mě v mnoha směrech krásná ukázka dobrého designu, tak bych o ní asi jako o širokozáběrové vzhledem ke kontextu její doby moc nemluvil. Samozřejmě, byla základním myšlenkovým kamenem pro pozdější Mage, které už širokozáběrové rozhodně jsou - ostatně nejenže neznám dvě skupiny které by je hrály stejně, ale já sám je pokaždé hraju podle nálady trochu jinak. A musím říct že obvykle fungujou naprosto bez problémů (pokud jsou aspoň trochu zkušení hráči, Mage mají své "chuťové" nástrahy a pár "how to play" textů by jim neuškodilo, nicméně už tak to je pěkně tlustá knížka... a ostatně dost toho bylo v sourceboocích a tak)
23.8.2011 19:54 - Me-dea
Prosím, jen můj hloupý dotaz: Proč má Žira v příkladu postav povolání Lupička 3 a v ní 4 zvláštní schopnosti? Já myslela, že každý stupeň povolání dává právě jednu zvláštní schopnost.
23.8.2011 20:24 - Bouchi
Protoze jednou si misto dalsi urovne povolani zvedla hranici Duse.
23.8.2011 20:29 - Me-dea
Aha, je to v jejím popisu. Omlouvám se, má chyba.
23.8.2011 20:31 - Vojtěch
Já myslel, že ten dotaz je opačně. Jak to, že má 3 úrovně, ale 4 schonosti. Jestli by něměly být jen 3.
23.8.2011 21:03 - Me-dea
Vojtěchu ano, ale ona si jeden level vzala místo povolání a schopnosti zvýšení duše a schopnost.
23.8.2011 22:04 - Vojtěch
Jo tak
23.8.2011 23:14 - Peekay
sirien píše:
nelíbí se mi že cítím určitou tendenci to přechylovat i pro ostatní systémy.


...lebo to je terminus technicus aj pre ine systemy. My sme si to fakt ze nevymysleli sami ;)

(rasy uz dalej komentovat netreba, myslim)
24.8.2011 09:28 - sirien
ještě jedna věc k rasám, vlastně, na trochu jiné téma. Pasáž o rasismu jste tam nedávali záměrně nebo jste o tom prostě ani neuvažovali? (napadlo mě to při čtení o bast... zmet... podvra... křížencích, chci říct samozřejmě, mechanicky získávají možnost docela kombit aniž by to bylo něčím vyvážené - chápu že je s tím PH může poslat někam etc. o to mi až tak moc nejde, spíš mě napadlo že to tam není moc rozebrané, přitom se to tematicky nabízí... rasový multikulturalismus patří spíš do high-fantasy, kam DrDII až tak moc nesměřuje)
24.8.2011 10:10 - Quentin
Tam je nějaká pasáž o křížencích?

Já jsem si zrovna ráno zkoušel napsat postavu. Takového prince z persie nebo conana z Věže Slona (začnu jako bojovník2/kejklíř1 a zkusim se nějak propracovat k bojovník 5 / kejklíř 5 / válečník 1+ / mastičkář 1+ / lupič 5)

A úplně mě zarazilo, jak slaboučký maj lidi raciálky oproti třeba krollům. Permanentní zbroj bez postihu? Tělesné jizvy dávají víc zdrojů? Chtěl jsem si začít trhat vlasy :)

Nedovedu si představit akci ve které budu používat dva manévry na odolávání strachu místo nějaký aktivní akce, takže lví srdce asi nepadá v úvahu.

Idol žen zní ok, ale nevim, jak by to ostatní nesli, kdybych balil polovinu npccek (mel bych pred ocima porad krollovi racialky a snazil se jim vyrovnat :D )

Jménem krále se pro SnS lupiče nehodí; takovýhle přísahy se získávájí až ve hře. Je vůbec v drd2 povolenej retraining? Třeba když se přidám k rytířům, že bych vyměnil idol žen za Jménem krále?

Zarputilost je divná, protože nechápu, jak vypadají jizvy na vlivu. Až je uvidim ve hře, tak si to možná rozmyslim.

Styky jsou nakonec možná jediný k něčemu. Když už se člověk má smířit se slabou raciálkou, tak ať je aspoň vtipná.

(neobjektivní post; uvažuju jen nad svojí postavou ;-) )
24.8.2011 10:11 - alef0
Píše:
Spíš o Vampire, proto jsem taky Tweeta psal do závorky.

Vampire a spol. mi prídu ako skvelý príklad dizajnérov, ktorí po svojej ,,radikálnej indie fáze" získajú nejaké peniaze a už nemusia škrabať financie, ale vedia založiť rozumné štúdio (takto dnes vyzerá napr. Evil Hat.)

Čo som čítal, tak Rein*Hagen bol ideostroj a Tweet mechanik, ich Lion Rampart bola spočiatku čistá indie spoločnosť, ktorá nápadovo vyhrala na Ars Magice, ale finančne veľmi rýchlo zomrela.

Ich zachránilo spojenie s White Wolf Magazine. A ako čítam, Rein*Hagen to úplne geniálne vykombil, keď natlačil 40 tisíc 16stranových kriedových plnofarebných brožúrok a rozoslal ich na všetky strany sveta a vyhral na absolútne imidžovom a atmosferickom základe, ktorý vtedy nebol a ktorý navyše zasiahol goth komunitu. A ako pozerám, Rein*Hagen opäť potreboval niekoho, kto vyrieši mechaniky... a zobral kodizajnéra zo Shadowrunu (zjavne preto tie pooly). Ale ako som hovoril, oni nemuseli ani vo Vampire dbať na nejakú spätnú kompatibilitu, hráčsku základňu, a podobne, ako to musí robiť dnes DrD2 alebo D&D.
24.8.2011 10:17 - noir
Quentin: Měl jsem velmi podobný pocit. K introvertnímu lidskému čaroději mi z nich nesedí skoro nic. A taky uvažuju jen nad svou postavou.
24.8.2011 10:26 - Hugo
Quentine, zrovna Conan/Howard plati ten "Idol zen" ;-)
24.8.2011 10:37 - Peekay
QuentinW píše:
Je vůbec v drd2 povolenej retraining? Třeba když se přidám k rytířům, že bych vyměnil idol žen za Jménem krále?


Str. 217 - "Zapominani zvlastnich schopnosti".
24.8.2011 10:46 - Quentin
Hugo: Ale mechanicky to má pramalý efekt pokud se i svádění nebude hrát jako střet/konflikt. Jestli se to odroleplayuje a hodí jako zkouška (což je u Jarila asi nejpravděpodobnější), tak je to nic moc.

Fakt je, že problémy z ženskejma jsou ve hrách vždycky sranda. Jako vypravěč to tam cpu často, ale jako hráč si pořád připadám jak úchylák :D Vzpoměň co sem vyváděl na tvojí hře; když kolem nás kroužil ten přízrak, jak jsem tichou poštou přes desítky nahých žen a dívek (spících po předchozích orgiích) posílal zprávu na kraj stanu, že mají zpátky poslat obouručák. Cool scéna, ale tentokrát budu hrát s takovejma slušňákama :)
24.8.2011 10:48 - Quentin
PK: Oh, nice. Dík!
24.8.2011 11:09 - Hugo
Quentin, neni pravda, presneji nemusi byt pravda. Vzpomen si jakym zpusobem Conanovi kolikrat pomohlo to ze se "rekneme seznamil" s nejakou zenskou. Mnohdy mu takova zenska zachranila kuzi.

Cili i tohohle lze vyuzit, cili muzes to brat tak, ze se ti nejake to smajchlovani hodi do budoucna jako pojistka v pripade pruseru, kdy si proste vymyslis zachranu kterou ti to prinese...

IMHO vzpomen si jake "pozdvizeni" (a zajem) vyvolaval "barbar Conan" (tveho podani) s obourucakem, ale v Redingotu, mezi damskou casti popualce metropole (postupne se vrsici pozvanky od ruznych, a dluzno podotknout ne nezajimave spolecensky postavenych, dam)

Cili ja bych osobne tohle resil podobne jako jsou ty site spojencu a pod... (pravda pokud se to randeni nekde nepovede, muzes si zadelat na maler, ale to uz je "rizoto"...
24.8.2011 11:24 - Quentin
Hugo: Já vím, jak cool to je :) Říkám, že je to slabé mechanicky. Dává ti to možnost dávat dva manévry na svádění, ale pokud se to nebude řešit jako konflikt, tak to stejně skoro nevyužiješ, i kdyby tak radši použiješ přesně a šetříš zdroje (nebo možná ne, ale ten rozdíl není tak velký). Kdyby to dávalo manévr zdarma, to by bylo jinačí kafe.

Ale možná si to i dám. Jarilo se určitě nechá ovlivnit i tím, že to je napsaný na charsheetu :)

BTW jak hra vypadá; tvoje kampaň už končí?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14000797271729 secREMOTE_IP: 3.145.16.90