Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
20.8.2011 08:58 - Dalcor
To bylo v rakci na to jestli to nechci předělat na článek. Sorry, asi jsem tě zmátl. Ale i tak je vidět že jsi něco chtěl říct, ale radši sis to nechal pro sebe. Já jsem měl SAGA nedávno otevřené protože jsem v reakci na skvělé trailery SW TOR chtěl odehrát hru a zase jsem si řekl že teda tohle fakt ne (A začal přemýšlet jak to udělat v PFRPG). Designérský záměr: Hmm, když dáme střelné zbraně a zvedneme jim DMG tak musíme přidat HP ne? To je pro mě trochu nepochopitelný postup... Ale to je na jiné téma ;-).
20.8.2011 09:13 - Alnag
Dalcor: Poučení pro mne, asi bych neměl číst Kostku ještě v polospánku. :) Tak to je škoda, ale třeba někdy v budoucnu.
20.8.2011 09:38 - Ulrik
Dalcor: velmi pěkné zhrnutí. Díky Ti!

Včera jsme měli s partou první session a hru hodnotím velmi pozitivně. Moc se mi líbí to, že (jak psal Dalcor) hra nutí hráče aby byli aktivní. Jeden hráč u nás (když jsme hráli DnD, staré DrD) byl pravidelně "offline" a zapínal se téměř jen na souboje. Včera byl o dost aktivnější, což je pro mě obrovské pozitivum :)

Z hlediska mechanik jsme nenarazili na vážnější problém, jen jsme upřesňovali mechaniky, které některým nebyly jasné. A taky jsme poměrně dlohou dobu strávili debatou (s hráčem-rejpalem) o tom, zdali Zaříkávač/Bard může mít puklíř... prostě zbytečná debata :)

Už někde někdo nějakým house-rulem vyřešil situaci, kdy je výhodnější se nebránit?
Mě napadlo (z mého pohledu) zajímavé řešení.

Vzhledem k tomu, že bojové postavy ovládají jakýs pohyb po bojišti/postoje atd, které znesnadňují jejich zranění nepřítelem.... mno nevím jak to popsat... :-D

Pokud má postava bojovou dovednost (například bojovník 2) a nebrání se útoku tak útočník hází proti výzvě 8 (6 je průměrný hod + 2 za dovednost boje - postoj atd..)

Pokud nemá, hází útočník pouze proti průměrnému hodu 6.

Pokud má dovednost vyšší než 3, hází proti 9.

Tzn. výzva se pohybuje od šesti do devíti.

Co Vy na to? :)
20.8.2011 09:41 - Bouchi
ArUlric píše:
Už někde někdo nějakým house-rulem vyřešil situaci, kdy je výhodnější se nebránit?
Ktere situace to jsou a proc je vyhodnejsi se nebranit?
20.8.2011 09:46 - Ulrik
Někde se to tu řešilo.

Jsem zaříkávač a útočí na mě vidlák bez bonusu do boje - v případě obrany je to 2d6 vs 2d6 (pokud se nepletu), pokud se nebudu bránit je to jeho 2d6 proti devíti. Je to tak, nebo jsem to spletl?
20.8.2011 09:47 - Alnag
ArUlric: Někteří hráči jsou "offline" protože jim to tak vyhovuje a když je hra nutí být aktivní, skřípou u toho zuby. Bylo by vhodné se toho dotyčného bez předsudků zeptat, jak to má a přijmout jakoukoliv odpověď. Jako pozitivum bych viděl, kdyby to vyhovovalo jemu a kdyby se v tom našel. To, že to vyhovuje tobě mi přijde trochu podružné.
20.8.2011 09:53 - Ulrik
Když už hrajeme, tak bych byl rád, abychom se u toho všichni bavili a ne aby si "offline" nudící se hráč hrál s telefonem/čuměl do zdi/whatever. Určitě jsi to tak nemyslel, ale z toho postu to vypadá, že když se bavím já, tak mi má být jedno, jestli se baví i ostatní...? :) To asi ne :)

U nás jsme moc často nehráli, právě proto, že to některé nebavilo. Teď jsme koupili pravidla za pár stovek a rád bych si zahrál víc než jedou a proto je pro mě pozitivní, že se všichni bavili.
20.8.2011 09:56 - Bouchi
ArUlric píše:
v případě obrany je to 2d6 vs 2d6 (pokud se nepletu), pokud se nebudu bránit je to jeho 2d6 proti devíti. Je to tak, nebo jsem to spletl?
Je to tak, ale:
- pokud se nebudes branit, vzdavas se moznosti provest neco jemu (kdyz ti padne vic), pricemz sance, ze ti padne vic, je docela slusna - 44 %
- a hlavne pokud se nebudes branit, tak nemas sanci zablokovat jeho uspech - i kdyz mu padne min nez 9, tak se muze vycerpat a uspet, tj. realizovat svuj zamer vuci tobe
20.8.2011 09:58 - Ulrik
Ha :) tak tu je zakopaný pudl :-D

Tak v tom případě úpravy netřeba, díky moc :)
20.8.2011 10:18 - Choranzanus
Alef0 píše:
Btw, keby nebolo DrD ale Vampire, možno by sme práve debatili na vypravec.cz.

Musím říct, že představa jak v roce 1990, za hlubokého reálného socialismu vychází Vampire the Masquerade je velmi humorná. Tehdy jsme ještě nebyli tak ....přepólovaní?

My jsme se o Vampiru dozvěděli v roce 1993 a ještě dlouho jsme z toho měli legraci jak se ti Amíci museli už úplně zbláznit a že kdybychom věděli kam to všechno spěje tak bychom se roleplayingu nedotkli desetimetrovou tyčí. Pro přesnost jenom dodávám že rozdíl mezi roky 90 a 93 je propastný a ztěží pochopitelný pro ty co to zažili, natož pro někoho kdo se narodil až po tom.
20.8.2011 10:26 - Dalcor
Choanzanus píše:
Pro přesnost jenom dodávám že rozdíl mezi roky 90 a 93 je propastný a ztěží pochopitelný pro ty co to zažili, natož pro někoho kdo se narodil až po tom.
JJ, to mi bylo sice teprve 12, resp 15 a rozumu jsem z toho moc neměl. Ale je to tak.
20.8.2011 10:30 - Alnag
AlUlric píše:
Když už hrajeme, tak bych byl rád, abychom se u toho všichni bavili a ne aby si "offline" nudící se hráč hrál s telefonem/čuměl do zdi/whatever. Určitě jsi to tak nemyslel, ale z toho postu to vypadá, že když se bavím já, tak mi má být jedno, jestli se baví i ostatní...? :) To asi ne :)


Ne, tak jsem to opravdu nemyslel. Myslel jsem to tak, že to, co může být zábavou pro tebe nemusí být zábavou pro každého. A že vyvozovat z toho, že je hráč aktivně zapojen to, že se baví je ošidné. Proto jsem doporučoval, aby ses s ním o tom pobavil. Někdo třeba vypadá, že se "nudí", ale možná chodí na hru, protože chce být s ostatními, ne proto, že chce být "zapojen". Možná je mu zapojení dokonce proti srsti. Ale jak to poznat?
20.8.2011 10:37 - Colombo
Alnag: jasně, ale když ze 4 hráčů hraješ jen ty a GM, a všichni ostatní oživájí jen při boji (nebo ani to ne, stylem "ok, útočím na skřeta")

Sirien: jasně, ale ty sis vytáhl nesprávnou hru na Altar. Altar něco vydal. Byť ne moc kvalitní, ale protrhlo to hráz pochyb a do teď z toho RPG scéna těží. Tou holí, co jsi vytáhl, bij ty, kteří NEVYDALI WoD,když ho znali a měli příležitost.
20.8.2011 10:42 - Alnag
Colombo: A to je AlUlricova skutečná situace nebo to jen tak spekuluješ? Já nevím, jaké jsou jeho zkušenosti a tak, ale když jsem začínal s hraním RPG, docela bych uvítal, kdyby mi někdo řekl, že různí lidé mají různé preference a to, že ne všichni jsou odvázaní z možnosti provádět kulervoucí popisy není vada.
20.8.2011 10:45 - Colombo
To je jeden z mých zážitků.

Je ovšem pravda, že jsem člověk, který celkem strhává pozornost na sebe a méně aktivní hráče tak můžu ušlapat právě k té pasivitě. Ehm, Ten Týpek?
20.8.2011 11:29 - Ulrik
Ono na člověkovi občas poznáš, že se nebaví :) ale obv jsme se o tom posléze bavili. Kdyby šlo jen o sociální kontakt, tak s námi nemusí hrát DrD, hrajeme i jiné věci, ale to už je celkem vedlejší. On je takový PowerGamer/Butt-Kicker, ale myslím, že to je i tím, že ho někteří hráči úplně nepustí ke slovu. Proto jsem byl rád, že se takto zapojil. Prostě na něm bylo vidět, že se baví :) To je podle mě hlavní :)
20.8.2011 18:22 - Peekay
Dalcor a ArUlric, vdaka za dojmy!

Iba podotknem pre Dalcora: v tvojom poste je kopec nepresnosti z hladiska pochopenia pravidiel (co moze velmi lahko byt sposobene nielen rychlym citanim, ale aj neprehladnostou radenia textu - neriesim). Predpokladam, ze hru hrat neplanujes, takze nebudem teraz vysvetlovat... ak by bol zaujem, rad cas zainvestujem.

(inac cast pre sprievodcu by si si urcite mal precitat, rozobera sa tam kopec veci ktore kritizujes ze ti chybaju. Ak si nechces spoilovat veci, preskoc Navrat do BH a Bestiar, zvysok neobsahuje ziadne secret informacie)
20.8.2011 19:18 - Dalcor
Asi by mě zajimalo kde jsem to pochopil jinak...Abych se kdyztak poucil. Urcite si testovaci hru chci odehrat
20.8.2011 23:57 - sirien
Bouchi píše:
Alef s nim mluvil ani ne pred mesicem (na GameConu)

Přísahal bych že někde psal že před lety...

Bouchi píše:
si treba vylep na monitor, pro me za me, ale co se tyce debaty o vzniku DrD v roce 1990

...pokud dva roky po vydání VtM ho lidé v ČR hráli, pak to znamená že po revoluci bylo možné dostat se k západním RPGčkám, když člověk trochu chtěl. Tudíž v roce 1990 se Altar mohl snadno porozhlédnout po scéně a vybrat něco jiného...
21.8.2011 00:03 - Alnag
Sirien: Myslím, že už tady mlátíš trochu mrtvého koně, ne?

Jinak já jsem nad tím přemýšlel (listoval jsem si starými D&Dčky) a přijde mi, že nakolik některé věci tým, který DrD vytvářel dost zkazil (zřejmě v důsledku nepochopení toho, jak to funguje - v tomto je nechvalně proslulá zejména tabulka úspěšnosti zloděje; přesvědčení), některé dotvořil docela zajímavě a nově (magenergie, alchymista). Takže to nebyl zase tak totální fail, na tu dobu a situaci. Tak co třeba to nechat v klidu spočinout. Stejně minulost už nezměníme.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073929071426392 secREMOTE_IP: 3.147.78.174