Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
15.8.2011 12:38 - Wild West
Počkejte, to že jako kouzelníci nic nemetají, a kouzlí jen dotekem? Range 0? To by bylo SAKRA velké omezení...
15.8.2011 12:39 - noir
Wild West: ano, ale mají ještě přístup k něčemu jako je voodoo.
15.8.2011 12:44 - Bouchi
Pozor, zalezi na konkretnim typu magie, napriklad u ohnive se cile dotykat nemusi (cili fireball funguje).
15.8.2011 12:44 - Jarik
Noir: nebo pozehnani ala krestani, apod. Zalezi na tom, jak to pojmes, a jak si vytvoris dusevni dotyk :D
15.8.2011 12:50 - noir
Mě právě ten dotyk přes meč připadal jako super-už jen proto, že běhat po bojiště a plácat někoho rukou, abych mu říct "Jsi prokletý!", mi přišlo děsivě stupidní.
15.8.2011 12:51 - Wild West
IMHO je range jedna z nejdůležitějších věcí pro rovnováhu vůbec. Je celkem jedno, kolik kdo vyplácá manévrů a jizev, když k soupeři vůbec nedojde živý. Tady byly IMHO největší potíže starého DrD (range některých útoků několik mil...), a budu hodně koumat, jak s tímhle DrD II naložilo.

Žehnat se dá třeba z kopce na kopec, když ho vidím... nebo ho mám i slyšet.... sakra, to je docela velký rozptyl...?

Úvahy o střelbě na koni šly podobným směrem; první jasný houserule.
15.8.2011 12:56 - noir
WW: Ne, ve Dvojce nedá. Musíš k tomu mít dotek, případně nějaké spojení typu "medailonek s vlasy cíle" apod. Anebo nějakým magickým obrazcem - jiná možnost myslím není. A to ani pro mágy na nejvyšších úrovních, pokud se nepletu.
15.8.2011 12:57 - alef0
Píše:
Mě právě ten dotyk přes meč připadal jako super-už jen proto, že běhat po bojiště a plácat někoho rukou, abych mu říct "Jsi prokletý!", mi přišlo děsivě stupidní.

Ja som v tom, že sám o sebe ten dotyk/sek mečom s výkrikom "PADNI K ZEMI!!!" je dobrý. Otázka je, či máš na to presne, nie?

Wild West píše:
Žehnat se dá třeba z kopce na kopec, když ho vidím... nebo ho mám i slyšet.... sakra, to je docela velký rozptyl...?

Žehnania a prekliatia sú štandardne buď na dotyk alebo symbolický dotyk. Kričanie ,,KIEŽ STRIBOG NATIAHNE TVOJE KROKY!" cez tri doliny nefunguje :-)
15.8.2011 13:02 - skew
Wild West píše:
Úvahy o střelbě na koni šly podobným směrem; první jasný houserule.

Stran tohohle mi přišlo, jestli by šlo v takových případech jednoduše nahradit pravidlo nejvyššího účinku za pravidlo nejnižšího účinku. Podobně při lezení na hladkou stěnu a možná i jinde.
15.8.2011 13:26 - Wild West
Ono je v tom plno proměnných, a já to ještě nemám prostudované, takže jen opatrně sonduji; ale některé věci se mi trochu zdají být "splašená reakce na potíže z DrDold".
Pokud čaroděj ve starém DrD zrušil prakticky kohokoli na 16 kilometrů bez možnosti obrany (kombo Portál+Zmrzlé blesky), pak tady je zase pro změnu celkem looser, protože ho někdo prostě odpráskne na dálku kuší, a je hotovka. A vykládat a žehnat může, čím chce.
Případně v souboji ho zmlátí silnější postava metodou, kterou popsal Sirien (to jsou ta kouzla matematiky a "rozšířených" soubojových systémů.)

Což ovšem stále neznamená, že bych, narozdíl od Siriena, viděl takovou díru v matematickém systému mechanik jako fatální pro DrD II; pokud na něco podobného hráči přijdou (to je prostě vždycky), GM to prostě zahouseruluje nebo zamázne nastavením rovnováhy potvor (... jsou tam prostě dva drsnější týpci...), a jede se v pohodě dál.

IMHO jsou tam totiž něaké podobné díry vždycky - šílený powergamer ve složitém systému vždycky najde ultimátní kombo snů.

Zkušenost mi říká, že KAŽDÝ by měl mít nějakou možnost dálkového, byť třeba slabšího útoku. Na rozumnou dálku (nejdál kolem 100 metrů, což je vlastně jako ve středověkém reálu).
15.8.2011 13:29 - noir
WW: Mágovi nebrání nic v tom pálit na dálku z kuše nebo luku. A bude to umět stejně dobře jako bojovník i válečník. Když to tak vezmu, tak startující kouzelník (zaříkáváč) bude stejně dobrý střelec jako bojovník/zaklínač/cokoliv bez lovce na 25. úrovni. Nezlobte se na mne, ale mě v tom vývoj trošku chybí...
15.8.2011 13:32 - Bouchi
Wild West píše:
Pokud čaroděj ve starém DrD zrušil prakticky kohokoli na 16 kilometrů bez možnosti obrany (kombo Portál+Zmrzlé blesky), pak tady je zase pro změnu celkem looser, protože ho někdo prostě odpráskne na dálku kuší, a je hotovka.
Tak jeste jednou. Firebally na dalku fungujou i v DrD II.
15.8.2011 13:33 - alef0
Sirienova metóda nebola stále dokázaná ako dôveryhodná, viď veľa rebuttalov, ale už sa mi veľmi nechce opakovať pätnásty krát, že len štatistika nestačí, najmä nie v prípade, že oponent stojí, hádže permanentne zle, nepoužíva manévre a čaká, kedy zomrie.

Píše:
Pokud čaroděj ve starém DrD zrušil prakticky kohokoli na 16 kilometrů bez možnosti obrany (kombo Portál+Zmrzlé blesky), pak tady je zase pro změnu celkem looser, protože ho někdo prostě odpráskne na dálku kuší, a je hotovka.

Čarodej (pokročilé povolanie) má mágiu ohňa. Kopa zábavy v útokoch na diaľku :-)

Odpálenie na diaľku kušou rozhodne nie je jednorazový hod, to by som si ako postava čarodeja vyprosil a žiadal minimálne o stret :-)

To ,,každý" znamená presne čo? Každé základné povolanie má mať ranged attack?

Píše:
Bude stejně dobrý střelec jako bojovník/zaklínač/cokoliv bez lovce na 25. úrovni.

Keď vo fikcii venuješ veľa času streľbe s lukom, asi je prirodzené, že si chceš zobrať lovca, budeš mať za to bonus. Ak nechceš celé povolanie, zoberieš si voliteľným pravidlom streľbu na ľudí z bloku lovca.

5. levelov bojovníka hovorí, že si sa veľa času venoval zbraniam na blízko a v luku si len zbežne dobrý. Netreba si to predstavovať tak, že bojovník je výborný so všetkými zbraňami.

V D&D tiež môžem byť hlavný obkecávač bojovník, a budem frflať, že tridsať sessionov sa vykecávam a napriek tomu mám biedne Diplomacie, lebo som investoval body do iných veci?
15.8.2011 13:48 - Colombo
btw. noire, jak jsi říkal, že kopí a štít je ultimátní kombinace. Když si všimneš, tak do jisté míry i byla. Od moji oblíbené mesoameriky (atl-atl, zkušenější ovládal jednou rukou, druhou se kryl štítem proti lukům a na střední až krátkou vzdálenost vrhal jeden oštěp za druhým), po řecko a řím (lehká pěchota se skládala téměř výhradně z těchto oštěpařů s menším či větším štítem) ehm... no, tady mi to skoro končí (ještě tak španělská obdoba chodů používala tuhle taktiku, ačkoliv poměrně lehce obrnění, v nepřístupném terénu dokázali divy). Tady sice mé znalosti končí, ale jistě podobných jednotek bylo víc. Měli jedinou nevýhodu, oštěpů nebylo mnoho, takže se dříve či později se soupeřem museli setkat (něco byly oštěpaři na krátkou vzdálenost, kde se pár oštěpů hodilo k narušení soupeřových řad, jiní zas fungovali jako typičtí skirmishmeni ze strategických her)
15.8.2011 13:49 - Wild West
Bouchi:
A není ona ta magie ohně až nějaký "advanced" Čaroděj, po absolvování několika levelů něčeho jiného...?
(jo, už mlčím...)

Alef:
Obávám se, že každé povolání by mělo mít ranged attack, protože kdejakej čenda ve většině settingů střílí z luku, a bez této dovednosti jsi poměrně looser.
Bouchi mne uklidnil, že tomu tak taky víceméně je i v DrD II.

A teď se můžeme ponořit do větších hlubin, kdy tě ranged attackem někdo dokáže zabít. To by asi mělo být devizou vyšších levelů (právě k tomu ty levely jsou, že).
15.8.2011 13:58 - sirien
ilgir: DrDo oproti DrDII?
V DrDo existuje více mechanicky optimálních cest. DrDo pracuje s konkrétními mechanikami namísto abstraktních, dochází tak mnohdy k nekonzistenci, nicméně protože jsou ty mechaniky konkrétní a navíc má separátní mechaniku na skoro všechno, tak je ta nekonzistence obvykle specifická a "nešíří" se dál - DrDII pracující s abstraktními mechanikami naopak vede k tomu, že většina trhlin se má tendenci rozrůst přes celý systém, někde jsou užší a někde širší, ale jsou tak nějak skoro automaticky "napříč" celkem.

alefO: Naprosto me fascinuje, jak když někdo chce shodit čistě mechanickou úvahu o RPG, sáhne k šachům, vidím to tu už poněkolikátý... co mě fascinuje je to, že se vám obvykle podaří vykreslit takovou úvahu mnohem nudněji, méně zajímavě a mnohem méně variabilně, než samotné šachy a poznámky o vytrácení imaginace směřují a) k ukázce neznalosti šachů, b) k malé fantazii argumentujícího. Šachy jsou ve skutečnosti velice zajímavá a zábavná hra, kolem které je toho o dost víc než to vypadá.

Alef0 píše:
Nože popitvaj In a Wicked Age. Sorcerer. Dogs in the Vineyard. Mountain Witch. Linkované majú slovenský preklad, operatívne dodám ďalšie príklady.

Máš očividně zoufale nedostatečnou představu o tom, co všechno jsem četl/hrál a následně probíral s různými lidmi co to také četli/hráli ať už přímo se mnou nebo jindy a jinde s někým dalším.

Jinak mám dojem že na diskusi s Tebou asi kašlu, protože tohle je už potřetí, co se Tvoje argumentace totálně rozchází s tím, co jsem napsal (mám teď namysli proč Tvojí akci nenechám nikdy projít, bez ohledu na to co v ní vyhlásíš - fiction doesnt matter, Ohrožení vzroste - fail, nesmím dopustit)

Vzhledem k tomu, že sis očividně dal za cíl dokázat že nemám pravdu bez ohledu na to co píšu nebo na to jestli ji skutečně mám nebo nemám a místo toho jen meleš dokola totéž bez návaznosti na mé hlavní argumenty týkající se nesmyslnosti vztahu hodu a zdrojů, které prostě nebyly zodpovězeny a které očividně hodláš vynechávat do jejich zapomění, tak nebudu zahazovat svůj čas...
...beru to jako poměrně dobrou ukázku toho, jak nehájitelné DrDII je, děkuji za ní.

Popravdě si zpětně připadám trochu jako blbec že jsem se kdy domníval, že by DrDII mohlo za něco stát a jako úplnej idiot když jsem věřil, že by se autoři a lidé autory obklopující mohli s jeho vydáním najednou začít o DrDII vyjadřovat odpovědně.

alef0 píše:
Mouse Guard je inak najúspešnejší produkt, kde už nie je jasné, či to je indie alebo nie

Zajímavé na Mouse guardu je také to, že nevím o nikom ze svého okolí, kdo by hrál tu hru samotnou - všichni hrají ten setting a zásadně si k tomu berou nějaký jiný systém (FATE atp.) I z vyjádření na různých fórech je docela zjevné, že systém není žádný "zázrak" a primárně se to hraje kvůli settingu, z něhož je kdekdo unešený - a který není původní tvorbou autora hry, který tím sklízí úspěch za něco co tak úplně není jeho práce...
15.8.2011 14:02 - Colombo
sirien: šachy jsou nuda. Hrál jsi někdy Go?
15.8.2011 14:04 - Merlkir
sirien píše:
...beru to jako poměrně dobrou ukázku toho, jak nehájitelné DrDII je, děkuji za ní.

Popravdě si zpětně připadám trochu jako blbec že jsem se kdy domníval, že by DrDII mohlo za něco stát a jako úplnej idiot když jsem věřil, že by se autoři a lidé autory obklopující mohli s jeho vydáním najednou začít o DrDII vyjadřovat odpovědně.


ou snap. Teď jsi nám to nandal.

Napiš už prosímtě tu recenzi. Dohodli jsme se v týmu, že není fér tě teď ovlivňovat. Napiš jak to vidíš a pokud bude z nějaké strany potom zájem o diskuzi, můžem pokračovat.
15.8.2011 14:05 - charles
Siriene, myslím si, že bys měl prostě napsat tu recenzi. Bez zkusmého ndhazování věcí tady na fóru, bez výzev vůči týmu a bez dávání ultimát ohledně odpovědi na tvé výhrady. Prostě to napiš, jak to vidíš ty - od toho jsi ten recenzní výtisk dostal. Napiš dojmy z knihy i z hraní, popiš svoje ultimátní kombo i díry v systému, které podle tebe odhaluje. Napiš, jaké má hra přednosti i vady a jak odhaduješ její šance jakožto nástupce starého Dračáku. Jsem přesvědčený, že o tom má být recenze a ne o tom, co vydiskutuješ tady na fóru s Alefem nebo s kýmkoliv jiným z týmu. Prostě máš na tu hru nějaký pohled, tak se toho neboj a naper to tam. Diskutovat můžeme potom.
15.8.2011 14:06 - Bouchi
Wild West píše:
A není ona ta magie ohně až nějaký "advanced" Čaroděj, po absolvování několika levelů něčeho jiného...?
Ano, je.

Wild West píše:
Obávám se, že každé povolání by mělo mít ranged attack,
Kazde zakladni povolani? Kdyz se podivas na DrD 1.x, tak ctyri z peti zakladnich povolani nemaji zadny specialni ranged attack, protoze muzou normalne pouzivat strelne zbrane (nekdy ne uplne vsechny). Jediny kouzelnik ma svuj kouzelny ranged attack, protoze strelne zbrane nepouziva.
V DrD II neni pouzivani zbrani nijak omezeno, neni tedy duvod, aby zarikavac (zakladni magicke povolani) mel specializovany ranged attack. (On ho tedy do jiste miry ma, ale potrebuje k tomu symbolicky dotyk, jak to ukazuje i uvodni text k zarikavaci.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12024879455566 secREMOTE_IP: 3.133.144.197