Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
8.8.2011 14:39 - Bouchi
Jen upresnim - pokud budou reagovat tak, aby utocnikovi znemoznili primo tu akci. Pokud se jenom budou chtit vyhnout jejim nasledkum, tak to utocnikovu sanci na uspech akce jako takove nesnizuje.
Priklad - kdyz bude carodej sesilat to ohnive kouzlo na 10 skretu se savlemi, kteri budou dostatecne vzdaleni, muzou se akorat snazit uniknout z dosahu. Pokud bude mit jeden z nich luk, muze po carodejovi vystrelit s umyslem prekazit mu seslani kouzla. A carodejovi pak musi padnout vic nez tomu skretovi, aby uspel. Pokud bude mit luk pet skretu a kazdy z nich po carodejovi vystreli, musi carodejovi padnout vic nez kazdemu z nich - a to uz muze byt podstatne vetsi problem.
8.8.2011 14:46 - noir
Hm, stejně je to divný. "Hlava nehlava" - jak použiju bonus za dovednost při udělování si jizvy?
8.8.2011 14:46 - sirien
...chjo... dočet sem vás na stranu 219 (v mém řazení; teď píšu do strany 226) a nějak to nemám chuť dočítat, pokud něco zajímavého minu tak mě kdyžtak odkažte/nasměrujte

Celá ta diskuse je poměrně úsměvná... DrDII jsem si minulý týden přečetl (velmi pečlivě, řádek po řádku, odstavec po odstavci, stránku po stránce...) a nabyl jsem mnohých dojmů... pak jsme si ho zahráli a nabyl jsem tolika dojmů, že jsem si je radši začal vypisovat... do konce týdne z nich sestavím nějakou ucelenou recenzi... docela se těším na to jak se na ní bude kdo dívat
8.8.2011 14:51 - Peekay
noir píše:
Hm, stejně je to divný. "Hlava nehlava" - jak použiju bonus za dovednost při udělování si jizvy?


Grrr, to nema byt vyhradena dovednost... musel to tam niekto v tom milione revizii dopisat. Vdaka, zapisujem si medzi fakticke chyby na opravu.
8.8.2011 14:53 - noir
Peekay: Myslím, že v tomhle bude chyb víc - na první pohled třeba Nouzové střely...
8.8.2011 15:34 - Peekay
Hej, predpokladam ze ked sa to dostalo do Hlava-nehlava, dostalo sa to tam na viacerych miestach. Budeme musiet precesat a vychytat.

sirien píše:
do konce týdne z nich sestavím nějakou ucelenou recenzi


Tesime sa, az si ju precitame!
8.8.2011 22:45 - Jerson
Už jsem si nové DrD zahrál, dokonce podle pravidel. Ale počkám, až Sirien napíše svou recenzi, protože jsem hrál s ním a pak se vyjádřím jen k tomu, co nenapsal.

Ale jeden postřeh stejně napíšu. Moje přítelkyně hrála poprvé RPG a zrovna DrD2. Pominu, že jsme v této (pro mě druhé) hře pravidla moc nepoužívali - ale bylo to proto, že vysvětlit je nováčkovi neznalému RPG trvá hodně dlouho a stejně je nepochopí. Tvorba postavy na 3., tedy nejnižší doporučené startovní úrovni je pořád dost zdlouhavá, a i když jsem jí dal deník postavy, se kterou hrál jiný hráč den předtím a vypsal si všechnyp otřebné schopnosti a pravidla na papír, stejně nevěděla co použít (hrála zaříkávače) a jak to použít. Nepomáhá ani přečíst si seznam dovedností, z nichž by si člověk vybral, fakt je třeba nastudovat použití. A začátečníka to dost snadno odradí.

(Na RPGF napíšu, až si přečtu tamní diskuze, abych věděl co kdo tomu říká. Jinak ačkoliv to tam znám, je diskusí o DrD2 opravdu hodně.
9.8.2011 07:45 - noir
Jerson: Proč se svým názorem čekáš na ostatní?

Pravidla jsem dočetl.

11) Moc se mi líbí úspornost a jednoduchost, s jakou jsou popsána monstra. Nelíbí se mi, že neexistuje žádný způsob, jak odhadnout jejich nebezpečnost vůči družině. Na počítání encounterů v DnD jsem si už zvykl a připadá mi to jako jeden z pro GM nejužitečnějších nástrojů, jaké znám.

12) Výborná je sekce Inspirace pro dobrodružství. Nemám námitek, chválím a inspiruje mě to.

13) Pravidla jsou opravdu děsivě nepřehledná. Ty nejdůležitějš věci jsou rozházené na třech místech a najít je podle rejstříku nejde. Třena "nadání" je nejdřív dvakrát lehce popsáno, ale definitivní popis najdu až někde, kde bych ho nehledal. To stejné je s kouzly. Popisy nadvakrát - nejdřív u povolání, pak zvlášť v magii.

14) Nelíbí se mi "nevývoj" postavy. Zkusil jsem si vytvořit tři postavy a se dvěma ze tří nevím, co dál. Neučí se věci, které bych chtěl, aby uměly. Asi bych postavu nad 8-9 )roveň dál vylepšoval jen tím, že bych jí zvedal vlastnosti (a bral si zvl. schopnost, kterou tak úplně nechci) - ale to už jsme jako ve starém dračáku, kde fighterovi přibývaly tři života za úroveň (tak nějak to bylo, ne?) a nic víc. Trochu nuda...

15) Kdosi tu psal o WTF momentech - ano, je jich hodně. Chci pár zvl. schopností od bojovníka, tak se naučím jezdit na koni a velet davům (aniž bych to kdy chtěl). Ze hřbetu koně pak budu sekat líp než zvěd hordy, který na koni strávil celý život...

16) Magie mi připadá extrémně silná, ale o to víc omezovaná. To, že třeba čaroděj neřeší, na jaký druh bytosti útočí, je jako by měl úrovně ve všech ostatních nemagických povoláních. Nesmyslnost toho, že do 6. úrovně nedokáže vlastně skoro nic, je o to divnější...

17) Přijde mi, že pravidla jsou vlastně hrozně jednoduchá, jen je autoři (ne)úmyslně zašmodrchávají. Proč se vlastně tatáž schopnost (nadání, zběhlost) jmenuje asi osmkrát jinak? Dobrá muška, Cit pro zbraň, Děsivá přesnost-proč to hráčům komplikujte, když je to totéž? Pro mne by bylo mnohem intuitivnější nejprve popsat, co jsou manévry a pak u povolání bez básnění uvést, jakých zbraní se týkají.

18) Mizerný proofreading. Objevují se tam pojmy, které nejsou vysvětlované, IMHO verze starších pravidel. Spousta důležitých věcí není vysvětlená vůbec. Co jsou finty? Jak často se hází na iniciativu (to je myslím jen v úvodním dobrodružství)? Kolik stojí Kvalitní zbraň/zbroj?

19) Moc pěkná je část o vedení dobrodružství. Jen je dost omezená na příběhové věci. Mě když bylo 14 a hráli jsme dračák, tak nás nejvíc bavilo kydlení a mydlení nepřátel. O tom, jak řešit tyhle věci (připravit zajímavou bojovou scénu, jak řešit TPK apod.), najdu informací jen pramálo - anebo je díky rozvržení pravidel nenajdu (malá demagogie, za kterou se omlouvám, ale jinak to nejde).

20) Nemám rád adjektiva! Nepamatuju si ani v DnD, co znamená přesně weakened a dazed, tady mám nepřesně-chabě-hloupě-pomalu. Asi by to ale po pár hrách sedlo.

21) Nulová podpora pro epičtější příběhy. Pořád se mi zdá, že se hra drží děsně při zemi - pořádný velkolepý fight si v tomhle systému tak úplně nedokážu představit (něco jako souboj s Tiamat, kterou chrání jejích pět draků).

Shrnutí: Tuhle hru bych začínajícím hráčům nedoporučil ani náhodou. Nejsem schopen ji vysvětlit tak úplně ani sobě, natož jiným. Neříkám, že je špatný systém, jen je velmi špatně vysvětlený - furt mám pocit, že by šel shrnout tak na čtyři stránky, místo 100. O samotné hře zatím nic psát nebudu, až si ji zkusím. Ale po pravidlové stránce musím říct, že jsem pro sebe už našel mnohem vhodnější systémy.
9.8.2011 08:45 - Peekay
Vdaka za dojmy!

noir píše:
Nelíbí se mi, že neexistuje žádný způsob, jak odhadnout jejich nebezpečnost vůči družině.


Ak ta napadne nejaky rozumny sposob, ako to odhadovat/pocitat, urcite sa podel s napadom. Mam to na zozname veci na riesenie (minimalne to pojde na stranky).

noir píše:
Nesmyslnost toho, že do 6. úrovně nedokáže vlastně skoro nic, je o to divnější


V terminologii MMO/MOBA: zariekavac je hlavne taky support - vie dobre buffovat (silne pozehnania), ma soft CC (prekliatia - ked niekomu nalozis nepresne, celkom to s nim zamava) a vie dobre zozadu pomahat ostatnym (pracou s ich ohrozenim cez slabe pozehnania) sposobom, ktoremu sa celkom zle brani.

Obrazce zda sa tiez nie su uplne na zahodenie - na mojej hre na Gamecone s tym chlapici robili celkom veci, ze som sa az divil.

Oproti kuzelnikovi z DrD 1.x je to samozrejme posun niekam inam, to je jasne. Na druhu stranu, vie nieco spravit castejsie ako dvakrat za den.

noir píše:
Proč se vlastně tatáž schopnost (nadání, zběhlost) jmenuje asi osmkrát jinak?


Nerozumiem celkom. Hovoris, ze nadanie a zbehlost su podla teba to iste, alebo ze sa nadaniam a zbehlostiam v texte hovori este inak? Ak ano, mozes dat priklad?

(mas inak v poste nedopisane fragmenty viet - a obzvlast tam, kde som bol velmi zvedavy, ako budu pokracovat :D Nechces editnut?)
9.8.2011 09:03 - noir
Zeditováno.
Jinak nevím, co je terminologie MMO/MOBA.
9.8.2011 09:13 - Colombo
noir: Massive Multiplayer Online? Tank, DPS, Support...
9.8.2011 09:16 - noir
Colombo: Díky, nikdy jsem nic takového nehrál.
9.8.2011 09:19 - Colombo
noir: ani DnD 4?:P tam je to, co vím, taky:P
9.8.2011 09:29 - noir
Colombo: V 4e termíny soft CC nebo support nejsou.
9.8.2011 10:20 - Peekay
V 4e je support v podstate Leader - taky ten typek, ktory robi hlavny rozdiel v boji tym, ze dava ostatnym pozitivne efekty, bonusy a lieci ich.

Soft CC ("Crowd Control") - tu sa pre zmenu myslia efekty, ktore nakladas na supera a ktore ho uplne nevypinaju (ako napriklad v DnD stav "stunned" - tomuto sa hovori hard CC), ale ho spomaluju ci inak zneprijemnuju zivot.
9.8.2011 13:27 - alef0
K iniciative: my sme sa tiez zarazili, ze ako casto hadzat (ale ja som pravidla necital postupne), ale je to napisane na str. 114... plus velmi rychlo sme prisli na to, ze na iniciativu sa MUSI hadzat kazde kolo, inak to cele prestane davat zmysel.
9.8.2011 13:30 - noir
Čekal jsem, že to nebude u iniciativy :) A tak je to skoro bohužel u až příliš mnoha dalších věcí - to důležité k danému problému je úplně jinde, než bych to hledal...
9.8.2011 14:07 - alef0
U iniciativy by sa to mohlo zopakovat, dam podnet.

noir píše:
Objevují se tam pojmy, které nejsou vysvětlované, IMHO verze starších pravidel. Spousta důležitých věcí není vysvětlená vůbec. Co jsou finty?

Ktore pojmy konkretne? Finty su bojove finty a ine, je na to tam separatna kapitola. To nie je pojem z mechanik, je to vseobecne oznacenie.

Ktore dolezite veci ti tam chybaju?
9.8.2011 14:10 - Peekay
alef0 píše:
my sme sa tiez zarazili, ze ako casto hadzat (ale ja som pravidla necital postupne), ale je to napisane na str. 114...


Tam je napisane "Na začátku každého kola konfliktu si hráči hodí na iniciativu", plus na strane 122 v Strucnom zhrnuti konfliktu je bod 2 "Na začátku každého kola konfliktu si jeho účastníci házejí iniciativu."
9.8.2011 14:13 - noir
alef: Co je bojová finta? Ano, čekal jsem, že o iniciativě se dočtu nejvíc jinde než v kapitole iniciativa.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087395906448364 secREMOTE_IP: 18.117.70.132