Alef0: b) - ano ; a) - organizace conů (někteří), vedení o.s. a jeho činností (někteří), úpravy RPG systémů ke specifickým požadavkům (včetně integrování mechanik jiných systémů nebo mechanik zcela vlastních) (všichni), tvorba deskových her (wargameingu dle zakázky, přesněji; někteří) tvorba komplexního RPG systému dle vlastních požadavků (...a pro vlastní účely, jak jsem už psal, ne každý touží svojí práci nutně sdílet; všichni až na toho jednoho, který ale dělal ten WG), sice to nikdy nesepsali do závěrečné podoby, ale věřím, že tento faktor hravě vynahradí skutečnost, že se až na jednoho všichni dlouhodobě věnují tvůrčímu psaní, které je z principu založené na psaní (a vyhazování) tun textu během dlouhého období.
Když jsem psal, že znám čtyři takové lidi, tak jsem skutečně myslel čtyři lidi které by skutečně bylo možné oslovit a kteří by to nedělali nutně pro peníze (samozřejmě, musel bys je něčím oslovit, jen tak by Ti to taky nedělali - třeba jim nabídnout možnost překladu do en a distribuce v zahraničí (jedno za jakých obchodních podmínek), aby byla jejich práce prezentována světově, protože ani jeden z nich se o CZ prostředí moc nezajímá)
alef0 píše:
Ak sú geniálni, ale skrytí, je to ich problém, pretože ich niet ako objaviť a niet ako odhaliť ich kvality.
LOL, připomeň mi že kdybych měl někdy rozhodovat o Tvém přijetí do HR oddělení, mám Tě z konkurzu vyřadit hned v prvnim kole.
Ne, to je TVŮJ (Bouchiho) problém. Oni nijak neumírají touhou DrDII dělat, realizují se ve vlastních projektech (podobně jako já, Alnag, Jerson...) To Ty (Bouchi) sháníš někoho, kdo by dokázal udělat DrDII co nejlíp, tzn. to jsi Ty (Bouchi), kdo musí správné lidi vyhledat a oslovit zajímavou nabídkou, ergo to, že dotyčné nelze jen tak btw. oslovit inzerátem na jednom jediném CZ RPG webu je Tvůj (Bouchiho) problém, ne jejich.
Tvoje tvrzení, že tu je pouze 12 lidí co mohou DrDII dělat, založené na tom, že na onen inzerát na tom jediném webu pouze těchto 12 lidí odpovědělo, je pak vizitka Tvého omezeného vidění věci, nikoliv důkaz neexistence tuny dalších podobných (a dost možná i schopnějších) lidí.
alef0 píše:
Ty ako projektový manažér by si zobral do projektu ,,nové RPG" ľudí, o ktorých máš len veľmi nepriame referencie, i to mimo oblasti, ktorá požaduje konkrétne schopnosti?
no, měl bych tu k tomu určitě precedent. Třeba Bouchiho verbování lidí na DrDII (jehož nemožnost jsem tu už probíral kdysi dávno, najdi si to jestli chceš, nehodlám se sáhodlouze opakovat)
Ne, já bych si vyhlásil konkurz, určil bych si, jaké lidi vlastně chci, zkusil bych v nejširší možné míře takovéto lidi oslovit (přes webY(! plurál), známé, možná i inzerci v Pevnosti (Dechu draka), na conech...), pak bych jim zadal nějakou krátkou práci (celkem na 1 A4, tři zadání - úvaha o novém DrD (např. jak si představujete nebo tak něco), navrhněte mechaniku nebo mechaniky pro... tak, aby byly funkční a zajímavé, třetí otázka by byla jak dlouho hrajete, co a jaké další systémy znáte a jak moc.
Z těch bych si protřídil skupinu, kterou bych poslal do prvního kola vývoje, kterej by byl prakticky jen brainstorm všech možností jak co dělat a řešit nezávisle na sobě plus komentáře k tomu. A podle téhle aktivity a osobních setkání, které by v této fázy už proběhly, bych si sestavil konečný tvůrčí tým (tj. poslal pryč lidi kteří by se ukázali jako chybně vybraní a zbytku bych nadelegoval konkrétní části práce)
pipux píše:
Pokud se neprezentuješ, pak nedostaneš odezvu, nerozšíříš si perspektivu a tudíž nemáš šanci evolvovat.
Prezentují svojí práci pouze v okruzích lidí, jejichž názor je opravdu zajímá a dostanou od nich osobní a přímý feeback. Ušetří si tak čas, který já zabíjím tím, když někdo k diskusi pod můj článek píše nějaké naprosto neužitečné kecy o Roníkově TBM (GNS) teorii, kterou považuju za naprosto tupou a nesměrodatnou.
alef0 píše:
Ignorovať dnes web je, žiaľ, stupidita. A ja si neviem predstaviť, aké rácio je za uvažovaním ,,vyrobil som RPG, myslím, že je dobré, ale na web ho nedám".
No... tak třeba ho nemají dopracované (tj. sepsané do poslední věty ze své hlavy na "papír") a nechce se jim to dělat, protože ho tvořili pro sebe a jim to takhle bohatě stačí.
Nebo protože pak nepřijde Alef0/Markus/kdokoliv a nezačne jim do toho montovat, že to mají podle Velkého Guru blbě, protože to není dost narativní...
Nebo protože jsou tak daleko ve své gramotnosti, že jim prezentace práce v češtině jen tak připadá jako házení perel... a do angličtiny to buď nemají čas přeložit, nebo jsou tak skromní, že mají dojem že to pro anglofonní prostředí není dost dobré (tohle je zrovna reálná situace ohledně jednoho SEBova fakt geniálního narativního RPGčka, btw.)
alef0 píše:
Typický heartbreak - autor doň investuje tony energie, ktorá mnohokrát vyjde navnivoč, s občasnou perlou, ktorá je ale neobjavená.
bla bla bla od někoho kdo sdílí Roníkův dojem, že každé RPG musí být supergeniální a co nejvíc šířené a ignoruje, že někomu stačí pracovat sám pro sebe případně sleduje při tvorbě zcela jinou osnovu, která říká, že ta jedna "geniální" mechanika musí zapadat k tomu zbytku a prezentována sama o sobě bez toho "tuctového" zbytku je hloupá (což chápu, že zastáncům GNS teorie rve žíly, protože tímhle způsobem vzhledem ke svému braindamage vůbec nedokáží uvažovat)
Ebon: Vítej v diskusi, začíná se nám tu scházet správná parta :D . Ještě by to chtělo někde vyhrabat andtoma a Quasita :)
Mrtvola: Fritzs je nick používaný jedním dalším takovým kokotem
Colombo píše:
Což takhle zrobit rovnou truc-systém? Pořádný slovnaský setting? Historický druid/shaman, alchymista a jiní?
Zní to zajímavě, připomeň se po zkouškovym/na konci semestru, možná by z toho mohlo něco vzejít :D