Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
3.1.2011 15:11 - matyama
Pridam par svych postrehu z testovani, snad to bude k uzitku :)

1)Dost se (nejen tady) resi, otazka: "Proc jsou kombinace poskladany tak, jak jsou?" (respektive kombinace bojovnik kejklir=valecnik / kejklir mastickar=lupic / atd. je blbost)
- No, skutecnost je opravdu takova (jak zde uz nekolikrat zaznelo), ze "povolani" je zde jakesi tematicke spojeni/balicek urcitych schopnosti. Dale autori nejak definovali pokrocila povolani, tedy rekli, ze pro ziskani novych a "lepsich" dovednosti je potreba, aby byla postava zbehla v dovednostech X,Y,Z z balicku A a I,J z balicku B. Proto povolaniC = povolani A povolani B.
Pokud se vam nelibi, ze vase postava tim ziska dalsi veci navic, nic vam nebrani si pro stylizaci postavy nekdere dovednosti odeprit (alespon testovaci pravidla to nerikaji, ale je to celkem logicke) - narazim tim na problem "proc muj super valecnik umi kejkle", odpoved: "se svym dosavadnim treninkem (lvl kejklire) k tomu ma dispozice, kdyby chtel"
- zaver: nazvy povolani jsou dle meho voleny temer nejlepe, jak bylo v silach autorstva, ale z principu fungovani systemu je potreba se od nich odprostit a uvazovat spise o jakemsi smyslu nebo funkci balicku (o to jake dovednosti obsahuje, co ziskam timto balickem)

2)Dal se tu resi problem "Po 5 urovnich si musim vybrat neco, co nechci."
- System opravdu predpoklada, ze si postavy budou brat dalsi povolani. Osobne si ale myslim, ze po pochopeni toho, o cem jsem mluvil vyse, to nebude vetsine lidem vadit. Myslim, ze vetsina hracu si najde dovednosti, kterymi bude hezky dotvaret svoji postavu a ktere budou mimo jejich "hlavni povolani". A pokud by byl i s timto problem, pak se odkazu na jiz zminene "i tento nekarierni level nebude k nicemu"
- zaver: Obe predchozi casti se zdaji byt podivne a po pravde jsou tezko vysvetlitelne, pokud jste nevideli (aspon testovaci) pravidla. Myslim, ze obavy, ktere zde panuji, jsou dany hlavne malou informovanosti nez nejakou kritickou chybou na strane designu.

3)Posledni vec, ktera me zde upoutala, byla obava o rozmanitost postav a pak problem, aby si postavy "nelezly do zeli"
- Tady se dost zapomina na fakt (a je to nejspis dano smerovanim diskuze smerem k dovednostem), ze krom dovednosti (ktere postava ziska pri ziskani povolani) ma postava jeste nejake Zvlastni Schopnosti. A jsou to, mimo jine, prave ZS, diky kterym se postavy stejnych povolani/kombinaci povolani budou lisit. V prve rade bude samozrejme zalezet na vedeni hrani, ale napr. dva lovci budou obecne zdatni ve stejnych dovednostech (budou mit nejaky bonus v cinostech spojenich s temito dovednostmi), ale jeden z nich bude mit ZS podporujici/vylepsujici stopovani a druhy treba na liceni pasti. Tim se budou lisit a budou tedy vyuzitelni v jinych situacich.

No uz jsem toho napsal vic nez dost...takze zvesela diskutujte :)
3.1.2011 15:20 - Lotrando
Charles:Imho je to spojeno s nějakým defaultním settingem, o němž víme zatím minimum. Prostě v určitých prostředích je to tak jak je to nastřelené v pravidlech a jinde to může být jinak.

Jen bych se v podobném duchu vyjádřil oficiálně, ono by to mnoho věcí zjednodušilo.

Colombo: to mi přijde hodně ovlivněné novodobými nánosy. Já jsem to spíš bral z toho pohledu, že šamanismem zasažené "kulturní okruhy" měly blízko k tomu animismu. Ale ono je to asi celkem jedno, v DnD je druid striker co se mění ve zvířata a šaman je leader co mu pomáhají duchové (trošku indiánské pojetí). A nikdo s tím vesměs neměl problém. Patrně tedy, pokud jsou autoři dostatečně šikovní, přijmou hráči i zcela neznámý koncept jako super kchůl novinku, zatímco pokud budou méně obratní, mohou se dočkat diskuzí podobných té okolo (ale neviděli jsme konečný text, takže to je jen spekulace).
3.1.2011 15:28 - Jarik
Asi jsem prave pochopil co je mysleno tim "slovanska fantasy".
Ono je tim mysleno asi fantasy v realiich okolo stredni Evropy.

System to sice nezakazuje, ale asi neni primo staveny na prostredi jako jsou pouste, apod. Proste vychazi z toho, ze hraci znaji nejlepe Cechy a jejich faunu a floru, a tak do nej umisti hrdinske skutky ve stylu LOTR. :)
3.1.2011 17:40 - Argonantus
Charles rozsáhlý:
Píše:
chuť odpovídat je samozřejmě snížena otevřeně nepřátelským prostředím zde - teď nebrečím, jen konstatuji.


V mém případě a v řadě jiných je to nesmysl. DrD hraju a nikoho z týmu osobně neznám.

Píše:
Bojovník: boj zblízka
Lovec: lov a přežití v přírodě
Kejklíř: šikovnost a protřelost (ve smyslu života na ulici, lhaní apod.)
Mastičkář: věda a vyjednávání
Zaříkávač: nadpřirozeno


Už tady je pár problémů; je třeba ohlídat, aby to bylo použitelné v boji. Což lze sice indicky okecávat, ale není to k ničemu. Fakt.
Což třeba je u toho Mastičkáře nastaveno problematicky; a nesedí to ani archetypu alchymisty.
Monopol Zaříkávače na nadpřirozeno také není O.K. - nadpřirozené by měly být nejméně tři profese z pěti (lovec, mastičkář, zaříkávač).

Lupič je celkem O.K., ale opět je třeba si položit základní otázku - jak bude bojovat. Ve vašem pojetí kombinuje dvě nejpasivnější záklaní profese (kdyby nebyly pasivní, je po problému).

Matyama ještě rozsáhlejší:

Píše:
Pokud se vam nelibi, ze vase postava tim ziska dalsi veci navic, nic vam nebrani si pro stylizaci postavy nekdere dovednosti odepri


Problém je právě opačný - podezíráme autory, že některé hodně důležité schopnosti vynechali, a ne každého - zejména začínajícího - hráče napadne, že povolání je hotové a funkční teprve, když si vezme "něco navíc".

Jmenovitě - u mastičkáře (a potažmo i alchymisty), u druida (který je záhada jako celek), a možná teď už i u lupiče.

Píše:
nazvy povolani jsou dle meho voleny temer nejlepe, jak bylo v silach autorstva,


To by bylo v silách autorstva hodně málo. Viz dřívější poznámky.

Píše:
je potreba se od nich odprostit a uvazovat spise o jakemsi smyslu nebo funkci balicku


To je jistě důležitější, ale poukázáním na bagatelnost připomínky neztrácí tato relevanci (abych tak řekl jednoduše).
A navíc, předmětem kritiky je oboje.

Píše:
Osobne si ale myslim, ze po pochopeni toho, o cem jsem mluvil vyse, to nebude vetsine lidem vadit.


No, doufejme, doufejme. Leckdo ohlásil, že mu to vadí už teď. Utěšovat se, že si to jistě rozmyslí, až to celé pochopí, je dost optimistické.

Píše:
obavy, ktere zde panuji, jsou dany hlavne malou informovanosti nez nejakou kritickou chybou na strane designu.


No, doufejme, doufejme, viz minule.

Píše:
obava o rozmanitost postav a pak problem, aby si postavy "nelezly do zeli"
- Tady se dost zapomina na fakt ma postava jeste nejake Zvlastni Schopnosti. A jsou to, mimo jine, prave ZS, diky kterym se postavy stejnych povolani/kombinaci povolani budou lisit.


Na to se fakt zapomíná, protože většina z nás (já tedy určitě) má v informacích naprostý hokej.
A jiná věc je, že se tedy mlčky připouští, že povolání mohou být neúplná a nevyvážená; což je chyba systému, a bijte si mne a mučte chlebovou polévkou.

Jsou totiž lidé, co systémy nemilují, nechtějí nad tím moc bádat, a snadno a rychle chtějí namastit jednoduché povolání, s naivní důvěrou že funguje a že je přibližně stejně silné, jako ty ostatní.

Jarik:
Výborná poznámka. Já si to myslím taky, a pro vývojový tým je to dost malér, protože se ocitají rovnýma nohama v Argonantově světě, pročež je mohu silně otravovat.
3.1.2011 18:00 - mrtvej bůh
Tak se tu vítám zpátky po vánocích.

Za posledních tak patnáct stránek jsou moji jasní favoriti
Sparkle, která vyčte DrDII všechno, čím se nějak liší od postav, her a světů, které hraje teď
argonantus, který dělá totéž, jen kromě svých her má za nevynechatelného předchůdce DrDII ještě Coelha; a všecky informace, které nemá, si odněkud vyvěští a pracuje s nima jako s faktama
alnag, pohoršený tím, že alchymista je kombinací povolání, které míchá lektvary, a povolání, které dělá magii
3.1.2011 18:01 - Merlkir
Argonantus píše:
nadpřirozené by měly být nejméně tři profese z pěti (lovec, mastičkář, zaříkávač).

...protože..?

Argonantus píše:
Lupič je celkem O.K., ale opět je třeba si položit základní otázku - jak bude bojovat.

Jako lupič. Nebo jako kdokoli jiný. RPG =!= bojový simulátor. Každopádně má z kejklíře nějaké to vrhání nožem atd.

Argonantus píše:
To by bylo v silách autorstva hodně málo. Viz dřívější poznámky.

oo, daaaamn. Hustě.

Argonantus píše:
Na to se fakt zapomíná, protože většina z nás (já tedy určitě) má v informacích naprostý hokej.

Je otázka nakolik je to chyba nás, že to neumíme vysvětlit ani napopáté a nakolik je to způsobené něčím jiným.

Argonantus píše:
A jiná věc je, že se tedy mlčky připouští, že povolání mohou být neúplná a nevyvážená; což je chyba systému, a bijte si mne a mučte chlebovou polévkou.

On to tady někdo připouští? Neúplná? V jakém smyslu? Kde je nějaká množina úplnosti, podle které to poměřuješ? Nevyvážená? V jakém smyslu, podle čeho povolání vyvažuješ?

Argonantus píše:
s naivní důvěrou že funguje a že je přibližně stejně silné, jako ty ostatní.

Tuto obavu chápu, ale myslím že DrD2 není ten typ hry, kde jsou určitá povolání OP, případně "slabá". Každá postava jde udělat tak aby byla použitelná.

Jakkoli je mrtvej bůh lehce trollní, mám podobný dojem jako on:

"Já tomu sice nerozumím, protože jste blbí a neumíte to vysvětlit, ale zároveň je jasné, že je to blbé a nevyvážené."
3.1.2011 18:51 - Argonantus
m/b:

Spam je v této debatě nadávání ostatním a tlachání o jiných systémech.
Potud můj spam, a teď k věcné části poznámky:

- Alchymista od Coelha je nejslavnější kniha, co byla na toto téma napsána (viz wiki, největší bestselery), takže jsem doufal, že alespoň tohle někdo zná. Jsou samozřejmě mnohem lepší a podstatnější knihy na tohle téma. Ale méně čtené a známé.
Dojem z alchymisty v DrD 2 mi připadá stále dost nepřesvědčivý; stále je to takový andvanced Mastičkář. Což je zoufale málo.

Melkir:
Píše:
nadpřirozené by měly být nejméně tři profese z pěti (lovec, mastičkář, zaříkávač).
...protože..?


Protože se věnují magii, každá svojí speciální. Pokud se nevěnují ani trochu magii, nedává jejich činnost žádný smysl. Viz poznámka alchymistovi, o literatuře a Coelhovi, která je důležitější, než vypadá.

Píše:
RPG =!= bojový simulátor.

Ano, nesouhlas. Boj je jedna z nejčastějších a nejdůležitějších činností běžných hráčů RPG.

Píše:
Každopádně má z kejklíře nějaké to vrhání nožem atd.

Srovnatelné s ostatními? V minulém DrD Lupič v tomhle dost pokulhával, a byl to na vyšších levelech docela problém.

Píše:
oo, daaaamn. Hustě.

Věnoval jsem tomu docela dost prostoru; nechápu, proč se některé profese označují nadávkou, a některé ne. Nikdo na to nereagoval, a Matyama přidal poněkud lákavou naivní nahrávku na smeč. Takže jsem neodolal; ale význam to opět moc nemá.

Píše:
Je otázka nakolik je to chyba nás, že to neumíme vysvětlit ani napopáté a nakolik je to způsobené něčím jiným.


Jistěže to může být moje vina, a já to taky připouštím. A nemyslím, že je to důležité pro výslednou hru, jen to poněkud komplikuje diskusi.

Píše:
A jiná věc je, že se tedy mlčky připouští, že povolání mohou být neúplná a nevyvážená; což je chyba systému, a bijte si mne a mučte chlebovou polévkou.

Píše:
On to tady někdo připouští?


Samozřejmě že připouští; všimni si, že moje poznámka reagovala na Matayamu, který to přesně takto vysvětloval; jsou ještě zvláštní schopnosti, takže není třeba se trápit tím, co chybí v "balíku" povolání.

Píše:
Jakkoli tuto obavu chápu, myslím že DrD2 není ten typ hry, kde jsou určitá povolání OP, případně "slabá". Každá postava jde udělat tak aby byla použitelná.


Pokud to tak je, tak tím lépe.

Píše:

Ač se bráníš, že jsi nestranný a nezaujatý, mám z tebe nepříjemný pocit.


To má ze mne leckdo, a jsem na to dost zvyklý. Máš samozřejmě svaté právo mi nevěřit. Fakt se nepotřebuju realizovat tím, že bych prudil pár maníků, co zkouší něco vymyslet.
3.1.2011 19:03 - alef0
- Alchymista od Coelha je nejslavnější kniha, co byla na toto téma napsána (viz wiki, největší bestselery), takže jsem doufal, že alespoň tohle někdo zná.
3.1.2011 19:05 - Merlkir
V klidu, už jsem se zeditoval. ;) Je třeba vést to tady v rámci slušnosti a pozitivně, nebo se z toho zblázníme.

Argonantus píše:
Protože se věnují magii, každá svojí speciální. Pokud se nevěnují ani trochu magii, nedává jejich činnost žádný smysl.


Ehm, ne. Nevím co ti na to mám víc říct, podobně jako Sparkle si dosazuješ nějaké vlastní představy. Lovec nepoužívá magii, je to lovec. Mastičkář je udělaný tak, že nepoužívá magii, zcela záměrně.

Argonantus píše:
Ano, nesouhlas. Boj je jedna z nejčastějších a nejdůležitějších činností běžných hráčů RPG.

Jistě, ale ne všechny postavy musí být schopní bojovníci.

Argonantus píše:
Srovnatelné s ostatními? V minulém DrD Lupič v tomhle dost pokulhával, a byl to na vyšších levelech docela problém.

Nejsem tester, tady bych se spíš zeptal někoho opravdu hrajícího. Ale imo ano, je to cílem.

Argonantus píše:
Věnoval jsem tomu docela dost prostoru; nechápu, proč se některé profese označují nadávkou, a některé ne. Nikdo na to nereagoval, a Matyama přidal poněkud lákavou naivní nahrávku na smeč.

Už jsme to vysvětlovali několikrát, ta jména jsou zvolena, aby obsáhla co nejšířeji rozsah možnosti toho kterého povolání, u mastičkáře to má ukazovat i jeho odvrácenou stránku. (aby bylo jasné, že to není jen superhodný léčitel)

Argonantus píše:
Samozřejmě že připouští; všimni si, že moje poznámka reagovala na Matayamu, který to přesně takto vysvětloval; jsou ještě zvláštní schopnosti, takže není třeba se trápit tím, co chybí v "balíku" povolání.

Matayama jen poukázal na fakt, že krom dovedností mají povolání i zvláštní schopnosti, což je další způsob jak odlišit postavy. Nic o nekompletnosti balíku tam není.
3.1.2011 19:24 - Lokken
Merlkir píše:
Jistě, ale ne všechny postavy musí být schopní bojovníci.

Souhlasím. V klasické herní skupině DrD hráči chtějí, aby jejich postavy byli dobří bojovníci - tedy aby byly v boji nějak platné. Čím více chce hráč na boj klást důraz, tím více bojovou postavu si zvolí. 99% hráčů si ale záměrně nezvolí někoho, kdo jen stojí opodál a kouká.
3.1.2011 19:45 - Argonantus
Melkir:

S tím bojem to už řekl Sparkle za mne.

Píše:
podobně jako Sparkle si dosazuješ nějaké vlastní představy. Lovec nepoužívá magii, je to lovec. Mastičkář je udělaný tak, že nepoužívá magii, zcela záměrně.


Záměr poněkud nechápu. Asi, aby povolání bylo co nejneschopnější (zcela beze srandy - u základních povolání je to možný cíl, aby bylo kam se zlepšovat).

Pokud se mají skládat ze základních pokročilá povolání, vzniká také otázka, kde se jejich magie bere, když ji má monopolně Zaříkávač.
Konkrétně nemagický Šaman mi není moc jasný. Hraničář bez magie je taky trochu zklamání, i když bych si to uměl představit.
Bez magie jasně funguje Válečník, Lupič, Zvěd, snad Vědmák (ten je stejně dost divný).

Stran těch vlastních představ - některá slova něco znamenají, a některé představy sdílí miliony lidí. Jít proti těmto představám je dost riskantní, a nemusí to vzbuzovat nadšení.
Pokud je celkem standardní pojetí Válečníka, Lupiče, Zvěda, Čaroděje, Hraničáře, Šamana, snad i Mága,

pak se nediv, že moje dotazy a rýpání se soustřeďují na Druida a Alchymistu, kde jdete zřejmě dost proti této představě, a částečně na Vědmáka, který stojí a padá se Sapkovským, a doluji z vás ty literární vzory.

Zbytek střihám pro nepodstatnost.

Konstruktivní EDIT:
Díky důležité Charlesově poznámce o monopolu Zaříkávače nad magií objevuji, že jeho potomky jsou Čaroděj, Alchymista, Druid a Mág, což je naprosto jasný a hmatatelný důvod, proč Druida vyhodit a nahradit ho Šamanem. A místo Druida dát nějakého nemagického Lukostřelce, nebo tak něco.
3.1.2011 19:53 - Merlkir
Argonantus píše:
Pokud se mají skládat ze základních pokročilá povolání, vzniká také otázka, kde se jejich magie bere, když ji má monopolně Zaříkávač.


ehm, ty to chápeš, ty jen předstíráš že ne. :D (ze zaříkávače samozřejmě).

Argonantus píše:
Konkrétně nemagický Šaman mi není moc jasný.

Ten to má asi z drog, i když tady hádám. (možná něco jako psionik vs. čaroděj?)
3.1.2011 19:57 - sirien
Ok, prázdninová zábava skončila...
..."krátce" k posledním asi 25 stránkám co jste sem za tu dobu napsali

mrtvej bůh píše:
Tak jsem se přece jen podíval, kdo všechno měl potřebu se do toho hvozdu obout, a co nevidím - tebe. A pak mluv o zakrývání.

tak sem prošel celou tuhle diskusi (ano, s pomocí ctrl F na heslo "hvozd", nejsem takovej magor, takže jestli si myslel něco co jsem nenapsal explicitně tak to linkni přímo) a do hvozdu jsem se "navezl" u pavouka (#757, #791), kde jsem ale nekritizoval hvozd, ale pavouka, pak když jsem se odvolal na "Hvozd nejen pro druida" (#1054, #1316, #2759), kde jsem ale nenapsal ani fň o hvozdu v DrDII a ani o hvozdu obecně, psal jsem o sourcebooku, poslední můj příspěvek který obsahuje slovo "hvozd" je pak informace o tom kdo spojoval druida s pouze "hvozdovým" prostředím (#2792)

Dokonce jsem obhajoval koncepci druida a hvozdu v DrDII (#2306), resp. jsem poukazoval na nesmyslnost poznámky že druid bude co k čemu pouze ve hvozdu, neboť autoři to popsali spíše opačně.

V žádném jiném mém příspěvku se slovo "hvozd" neobjevuje, takže si prosím seber svoje trollské provokace kterými obhajuješ své neustálé nekonstruktivní a bezobsažné ad hominem invektivy a sklapni, když ani neumíš číst, co jsem napsal a nenapsal nebo se nedokážeš ani orientovat v informacích v textu obsažených, což je ukázka totální negramotnosti. Pří čtení tvejch hovadin občas opravdu lituju, že nelze provést efektivní permaban

Merlkir píše:
Jsem napůl přesvědčený zeptat se tu na nápady než začnu malovat něco dalšího, ale to by bylo asi podvádění.

Hodnotí se co a jak nakreslíš, ne to, jak jsi k tomu došel - inspirace je volná disciplína každého jednoho autora :)


Colombo píše:
CLV je jiný nick od Sosáčka a Sosáček je mrtvý bůh a píše tu ve dvou nicích, nebo mi něco uniklo?

Sosovo trollování je snesitelný a místy vcelku zábavný a někdy se dokonce stane, že má i přínosné posty. Kromě toho Sos nikdy neměl problém trollovat sám za sebe. Mrtvola je prostě trotl.

Centrální limitní věta píše:
Dnd je konkretnim pripadem americke fantasy. Americka fantasy je zobecnenim DnD.

Tohle je kulturní ignorantství. Americká fantasy je hodně odlišná od evropské, nicméně s DnD to má společného málo, "DnD fantasy" je poměrně specifický případ. (evropská fantasy bývá přízemnější, má více historické základy, vazby nebo inspiraci, zaměřuje se na jiná témata atd., americká bývá (!ne vždy!) epičtější, s menší vazbou k historickým podkladům, mémě se zaměřuje na sociální interakce postav atd.)

Sparkle píše:
Absence magickeho lecitele v zakladnich i pokrocilych povolanich je tezky fail. Teda sorry, ono to vlastne je zamerem, udelat to just jinak nez je to ve wowku.

Ne, není, pokud na to je systém stavěný. Třeba v Exalted se mnohdy hraje bez léčitele, mortálové ve WoD jsou při zranění docela nahraní - prostě to musí proléčit (a systém je nastaven tak, aby se neléčili totální věčnost, i tak to je ale omezující) a tak. Je to spíš o stylu a o tom, jak si to autoři představují a jak to cílovka chce, já osobně popravdě řečeno přímé "léčitele" ve hře nijak zvlášť nemusim.

alef0 píše:
Potter je svojská vec, pretože to nie je typická fantasy postava.

0 levelů od všeho by mohlo docela dobře vystihnout jeho absolutní neschopnost a idiocii. Otázka spíš je, jaký classy narvat Hermioně, Ronovi a ostatním, co odedřely všechnu práci...

alef0 píše:
Rovnako asi nik nechce vidieť Gandalfa, ako zosiela prvý magic missile (čo sa nestane, lebo on sa narodil ako übercharakter).

Gandalf, Mithrandir nebo také Olorin (tuším že?) začínal jako jeden z Ainur, technicky andělů, přímo stvořený v celé své moci Eru Ilůvatarem, Jediným, Stvořitelem, Bohem. Pak na sebe vzal lidskou podobu a tím OMEZIL svou moc tak, že mohl učinit jen tolik, kolik jeho lidské tělo dokázalo snést.
Začátky Gandalfa jsou jeho podíl na Velkém Zpěvu, z něhož vzešel svět.
(viz Silmarillion)

Bouchi píše:
Kdo cetl clanek v posledni Pevnosti, ten jiz vi, ze v DrD II zacina postava standradne na 3. urovni. (Tj. ze ma dohromady 3 urovne zakladnich povolani.)

Hm. Technicky proč ne, tenhle koncept je naprosto vpohodě, ale z nějakého důvodu na mě působí divně. Nejspíš vlivem předchozích informací a diskusí o DrDII, protože normálně bych ho asi přijal neutrálně prostě jako "ok, dělaj to tam takhle", víc to tudíž asi nebudu radši rozvádět...

Bouchi píše:
mohl stejne tak vytykat napriklad CPH, ze tam maji dovednosti jen 10 stupnu, cili postava po dosazeni 10. stupne nejake dovednosti ji uz nemuze dal pilovat a musi si vzit neco noveho.

technicky...
...problém je v tom, že v CPH jsou jednotlivé "úrovně" od 1 do 10 popsány plně fluffovým konceptem znalosti založené na uživání, kdy "náročnost" roste exponenciálně od "používám jednou za věčnost" po "používám denodenně na plné pecky každou hodinu" - nemůžeš se dostat na 11, protože jeden den má prostě jen 24 hodin a i kdybys dlouhodobě potřeboval jen 6 hodin spánku, tak stejně nemůžeš trénovat 30 hodin denně naplno. Dlouhým neužíváním pak dovednost klesá (zastarává, mizí reflexy, zapomínáš...) Ostatně poměrně podobně to je ve WoD (kde atributy a skilly nad 5 vyžadují vysokou Blood potence/Gnose/Primar urge... což reprezentuje stáří poztavy a navíc vyšší, čistě supernaturální potenciál. Bez něj se teoreticky dostaneš max. na součet 11 (5 atribut, 5 skill, specializace 1) což je ale systémově tak náročné a drahé, že to odpovídá jednomu až dvěma Hawkingům na obor, "běžné" maximum je i se specializací 8, což je už samo o sobě zatraceně hustý, vysoká úroveň je pak tak kolem 6-7)
Na druhou stranu u povolání, které shrnují více dovedností, manévrů, schopností... tohle říct prakticky nemůžeš, ještě bych v tomhle pojetí chápal například "bonus za povolání nemůže přesáhnout X", nicméně ve chvíli, kdy nový level dává novou schopnost se tohle srovnání s CPH dostane na dost tenkej led (neříkám, že se přímo zhroutí, ale objeví se dost protiargumentů)

Colombo píše:
Třeba takový shadowrun. Ten má strop mnohe výš. Tam je maximální hodnota skillu 6 a ne nějakých blbých 5!

Počáteční maximální hodnota. Skutečná herně maximální je 9 ( - rasová odchylka) (pro II a III edici, IV teď z hlavy nevim). Argumentace adekvátní k WoD výše.

Sparkle píše:
Zrovna GURPS bych nezkušenému hráči v žádném případě nedoporučila.

GURPS Lite v klidu. GURPS Full s adekvátním tematickým sourcebookem (se kterým se u GURPS z podstaty docela počítá) taky v klidu.
GURPS samotné (bez sourcebooku) jsou něco jako Core rulebook u WoD - něco co shrnuje základní mechaniky které se pak dál už nevysvětlují, ale staví se na nich. Jejich samostatné použití je pak samozřejmě jen pro pokročilejší hráče (podobně, jako když chceš core WoD systém aplikovat na hraní středověké fantasy - jde to, ale musíš vědět jak). Core GURPS nejsou určeny k samostatnému použití (podobně jako se u DnD počítá s tím, že máš PHP i DMG a podobně)

QuentinW píše:
Proč musí všichni čarodějové mít bojovníka? odpověď: V naší hře to nejsou ani tak čarodějové jako spíš swordmageové.

Super, swordmage sem v DrD několikrát krutě postrádal.
Mizerný, chci si moct zahrát i čistýho battlemage co nějaké zbraně nepotřebuje a stejně se ho každej oponent v souboji děsí jako kdyby stál proti největšímu šampionovi královských rytířských turnajů za posledních 300 let.

Colombo píše:
Jaká Ostuda, že se tu k DnD nevyjadřovali Wizardi!

Vyjadřoval se na fórech relevantních k jejich cílové skupině, AFAIK. Jiní (co to narozdíl ode mě sledovali a sem občas přeposílali nebo dokonce překládali) budou vědět líp.
3.1.2011 20:09 - Argonantus
Melkir:

Nepřehlédni minulý konstruktivní edit.
Nyní Konstruktivní seznam bojových technik:

Hraničář - rozšmelcuje tě zřejmě mečem. Což je podobné válečníkovi, ale je tu pár vychytávek navíc. Asi podstatně lepší střelba.

Válečník - z definice válčí ze všech nejlíp, hlavně nablízko skoro čímkoli.

Lupič - vykopne ti zuby jako Jackie Chan a hodí po tobě nůž jak pirát.

Zvěd - asi střílí lukem nebo čím.

Vědmák - ten je divný, protože už je to třetí mlátič mečem.

Alchymista - zblbne tě lektvarem lásky a pak tě otráví. Nebo by mohl taky operovat s explozemi.

Čaroděj - metá blesky, nebo co.

Šaman - pošle na tebe partu vlků, medvědů a kdovíčeho.

Mág - psychicky tě zblbne a pak ti vysaje duši.

Jedině s tím Druidem mi nějak dochází fantazie.

A někdo by si měl dát práci to trochu vyladit, aby mezi tím nebyly úplně propastné rozdíly (minule Mág likvidoval bez obrany postavy na několik mil, například).
3.1.2011 20:18 - Colombo
Druid: ten je přece ta příroda, ne? Růst a tak.

Nehty ti zarostou do masa a tvoje vlastní vlasy a vousy tě udusí!

sirien: v SR2 to myslím rostlo mnohem výš, ne? Ve čtyřce to máš maximum 6, +1 za zaměření se na skill (výhoda) +2 za specializaci.
3.1.2011 21:01 - Argonantus
Sirien:

Na to, jakou sis s tím dal práci, je k věci jen předposlední odstavec, předsedo. se kterým ovšem zcela souhlasím - to je ta moje primitivní touha po čistých archetypech.

Colombo:
no, je to furt nějak divné - muselo by to růst děsně rychle a vůbec. Minule posílal Velké Zlé Stromy (takové Enty), což bylo přesvědčivější, nicméně to zas jasně fušuje do toho Šamana čili beastmastera/summonera.

Já bych to s tím Druidem asi zabalil, a šel do archetypálního Belega Lučištníka (také se motal v Almiru, pokud někdo pamatuje). Ten mi chybí asi nejvíc. Při čemž by si Šaman a Lučištník měli vyměnit zdroje.

No, a pak ten Vědmák, který možná odlišně vzniká, ale nějak nejsem s to postřehnout praktické rozdíly od Válečníka. A vůbec mi moc nesedí. taky bych ho nahradil, jen ještě nevím, čím.

A pak už jen dotáhnout Alchymistu, a je to v poho.
3.1.2011 21:05 - Vojtěch
Tedy... nějak mi běhá mráz po zádech, když si čtu postavy z nové pevnosti. Uvedu názvy schopností tak jak jsou zapsány a v závorkách uvedu osobní dojem, který to ve mě vzbuzuje - vím houby co to dělá ve skutečnosti, zvláště po mechanické stránce. Článek se zaobírá rozepsáním toho, jak úroveň povolání pěkně popisuje vývoj postavy, ale nějak tam chybí logika za výběrem schopností. Bohužel se nějak nepovedlo sdělit nic moc užitečného o postavách nad rámec toho příběhu, který také o uvedených schopnostech nijak moc nemluví. Ponechám vyzvědačku vyzvědačkou a kouknu na Hruna (asi je tak nějak jednodušší a bližší mé omezenosti).

Barbar Hrun
Rasa: Člověk; Kultura: Barbar (další možnosti jsou lid království a osadníci - trochu podivné. Spíš bych čekal vesničana a měšťana, ale což. Mno, celkem by mne zajímalo, jestli to má nějaký mechanický vliv, nebo je to jen nálepka. S přihlédnutím ke kultuře si vezmu jednu z rasových schopností - Hrun si zvolil "Idol žen" ať už to dělá cokoli...).
Hranice: Tělo 8, Duše 4, Vliv 3 (zdroje typického bijce - tady se asi nic divného neděje)
Úroveň: 10
Základní povolání:
Bojovník 5 (zvláštní schopnosti: Zápasník (asi boj beze zbraně), Mistorovství se zbraní (meč) (asi nic překvapivého), Lví Srdce (odolnost vůči strachu?), Obětavost (???), Osobní strážce (ve spojitosti s předchozí... že by tank?)).
Lovec 2 (zvláštní schopnosti: Šíp na hladině (rychle plave?), Jedno oko otevřené (nejspíš lehké spaní))
Pokročilé povolání:
Hraničář 3 (zvláštní schopnosti: Hrr na ně! (asi rychlý nástup na nepřítele, i když by to taky mohla být prudká povaha), Slavný stvůrobijce (takže buď hubí potvory, nebo je pro to vyhlášený a tudíž šíří strach... nebo obojí), Znalec krajiny (no, to se asi vysvětluje samo)).

A to je prosím všechno v popisu... ti, co to četli (zatím jsem to v elektronické podobě nezahlédl), nepřipadá vám, že by se hodilo to trochu rozvést?
3.1.2011 21:51 - Vojtěch
Co se druida týče, tak bych to viděl v té hlíně, rostlinách a vodě, ne? Povodeň, voda na (a v) plicích, náhlé rozbahnění povrchu pod nohama, škrtící úponky, trny namísto ježků, omamná vůně květů, zkroucení dřevěných částí výbavy protivníka, pád stromu na škebli, zeď rozpadnuvší se v prach (a zborcení zbytku domu). I u takového přírodokouzelníka (abyh se vyhnul kontroverzi s druidem) by se snad dalo něco vymyslet, ne?
3.1.2011 21:56 - Colombo
Argo: Druid:
schopnost: rychlý růst
- cílový organismus začne rapidně růst
využití: Esterichia Coli
popis: Druid přesměruje životní energii do střevní mikroflóry cíle, ta začne rapidně růst a zvětšovat svůj počet a objem. Nárůst hmoty protrhne střevo a způsobí těžká a bolestivá vnitřní poranění. Cíl, pokud není léčen magicky, do čtyř hodin umře.
Hoďte 2k6 proti soupeřově odolnosti. Pokud cíl neuspěje, bakterie navíc začnou produkovat obrovské množství střevního plynu. To vede po nahromadění k výbuchu a roztržení cíle. Pokud je navíc v blízkosti otevřený plamen, dojde k vzplanutí uniknuvších střevních plynů a k dalšímu, tentokrát ohnivému, výbuchu. V tomto případě počítejte 2k6+odolnost cíle drtivého zranění a 2k6+velikost cíle ohnivého zranění.

Druid je cool!
3.1.2011 22:06 - noir
Colombo: Nádherný!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1151750087738 secREMOTE_IP: 3.147.65.65