Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
31.12.2010 22:53 - Alnag
Bouchi: Naposledy, co jsem se tak díval, hraju v D&D svého vysoce specializovaného barda (psychic magic) už víc jak dva roky, a ještě mám půlku růstu postavy před sebou. Velmi mne to baví a multiclassovat (přestože je to zrovna pro barda až triviálně jednoduché) mne vůbec neláká.

Vytýkat bych mohl lecjakému systému leccos (nakonec i na tom DnD 4e bych si smlsnul), ale jednak tady neprobíráme CPH ("to je mimochodem ten argument typu ... když kradou oni, tak mi můžeme taky"), druhak mi to od chvíle, kdy se poprvé takhle "featura" o DrD2 prosákla připadalo jako ukázka flagrantní arogance designérů, kteří prostě "vědí, co je správné".

Ale dost už... nebudu si s vámi kazit přelom roku.
31.12.2010 23:03 - alef0
Alnag píše:
Ale dost už... nebudu si s vámi kazit přelom roku.

Ja neviem načo lezieš do debaty, z ktorej po 4 diskusných príspevkov, z ktorých je jeden konštruktívny a dva alnagisticky sarkastické a podrypovačné, otrávene odchádzaš, aby si nám oznámil, aký si nad vecou namiesto diskusie.

Žeby samotryzna? Žeby typický Alnag? :-)

V každom prípade, ding dong do Nového roka!
------------------------------

Sparkle píše:
Český vzdělávací systém hodně jede na všeobecné znalosti pro všecky, ale třeba americký to má jinak a máš tam mnohem jednostranněji zaměřené lidi, například šampiony v americkém fotbalu co nevědí, koho mají za prezidenta.

Tie levely už zodpovedal Bouchi.

Ja to chápem takto. Chcem byť turbošpecializovaný bojovník. Vezmem 5 levelov bojovníka a ašpirujem na válečníka. Válečník potrebuje kejklíře, čo zodpovedám úplne prirodzene fluffu, kde válečník je človek, ktorý dokáže dokonale ovládať svoje telo.

Je to nezmyselné? Je to proti prírode? Ide to proti archetypu?

Jediný dôvod, čo vidím, je ten, že ,,OMG JA CHCEM HRAŤ BOJOVNÍKA DO 180 LEVELU, LEBO TAK SOM TO ROBIL V DND, MULTICLASS MA NELAKA, TAK PRECO DO PRDELE MA DO TOHO SYSTEM NUTI".

Sparkle píše:
Protože je rozdíl mezi maxováním jen jednoho jediného atributu / skillu do zblbnutí (jako když borec v gurpsech všecky body rve jen a pouze do strength, páč má pocit, že nic jiného jeho postava ke štěstí nepotřebuje) a mezi maxováním jednoho konceptu, např. fighter (borcovi sice uděláme strop na strength, tak když ho dotáhne, bude si rozvíjet další věci co mu na tupého bijce sedí, tj např víc hitpointů, lepší weapon skill...).

Povolanie = sada skillov.

Ak zoberieš level povolania, zvýši sa ti bonus vo všetkých schopnostiach a (tu ale vymýšľam) asi dostaneš prístup k ďalším.

Vidím diametrálny rozdiel medzi ,,vezmem level a dostanem 1/2HP" a ,,vezmem level a dostanem nové schopnosti a veľa bonusov".
31.12.2010 23:24 - Sparkle
alef0 píše:
Ak zoberieš level povolania, zvýši sa ti bonus vo všetkých schopnostiach a (tu ale vymýšľam) asi dostaneš prístup k ďalším.


Já se právě obávám, že jakmile dosáhneš strop na základní povolání, už nebude možnost zvýšit si nic z té sady skillů, co je k tomu povolání přiřazena. Aspoň tak jsem to pochopila.
31.12.2010 23:27 - alef0
Toto nevieme ako bude, ale chápem to tak, že rozšírené povolanie bude buď ďalej zvyšovať skilly, alebo bude poskytovať ultraverzie existujúcich skillov. Alebo nie?

Bouchi? :-)

Práve som zistil, že asi netušíme, ako fungujú skilly :D
31.12.2010 23:41 - Bouchi
Sparkle píše:
Já se právě obávám, že jakmile dosáhneš strop na základní povolání, už nebude možnost zvýšit si nic z té sady skillů, co je k tomu povolání přiřazena.
Porad nerozumim, v cem je problem. Kdyz v nejakem ciste skillovem systemu (kde si zlepsuju kazdy skill seperatne) nemuzu mit za skill vetsi bonus nez +5, je to OK, ale kdyz v DrD II, kde si ty skilly zlepsuju v "balicich" (nazyvanych "povolani") nemuzu mit bonus za skill vetsi nez +5, je to spatne? Proc?
1.1.2011 00:59 - Vojtěch
Je v tom nějaký binec a docela rád bych věděl, jak se to vlastně má. Bude celkem zajímavé zjistit, že po 5-ti úrovních už v rámci povolání umím všechno, co už umět lze a jdu se učit něco jiného (kolik že je to jako to maximum?). Třeba ten zmiňovaný Pathfinder (potažmo asi i 3E před různými přídavky) tak nějak počítá s 20 úrovněmi a v jejich rámci vývoj i jako jediné povolání i mix dvou až tří (+/- nějaký ten prestige class) s tím, že je celkem výhodné nemíchat moc věcí dohromady. Tady je to asi spíš jako v Star Wars Saga, kdy se s mícháním dost počítá.
1.1.2011 01:11 - Sparkle
Bouchi píše:
Porad nerozumim, v cem je problem. Kdyz v nejakem ciste skillovem systemu (kde si zlepsuju kazdy skill seperatne) nemuzu mit za skill vetsi bonus nez +5, je to OK, ale kdyz v DrD II, kde si ty skilly zlepsuju v "balicich" (nazyvanych "povolani") nemuzu mit bonus za skill vetsi nez +5, je to spatne? Proc?


No sám jsi napsal, že za půl roku hraní je reálné dostat se na 15. level. Takže ten strop 5. levlu a s ním stopka na všechny skilly dotyčného povolání přijde brutálně brzo. V čistě skillovém systému je příbuzných skillů mnoho a strop je vysoko, takže pokud vysloveně nejsi munchkin, kterého zajímá jeden jediný skill a nic jinýho, tak ti potrvá pár let, než se dostaneš do situace, kdy už nemůžeš přibrat nic dalšího, co by na tvoji postavu sedlo.
1.1.2011 01:15 - Colombo
Třeba takový shadowrun. Ten má strop mnohe výš. Tam je maximální hodnota skillu 6 a ne nějakých blbých 5!
1.1.2011 10:23 - Sosáček
Me se libi, jak Alnag naznacuje ze ti co s nim souhlasi jsou chytri, a ti co s nim nesouhlasi jsou hloupi. Alnagu, jaka je tva oblibena barva? Abych vedel jestli jsem chytry, vis.
1.1.2011 14:56 - alef0
Charles potvrdil, že pravidlá pre single-class povolania nebudú v základnej príručke, ale budú zrejme ako online doplnok na webe.
1.1.2011 16:35 - Argonantus
Charles:

S těmi názvy jsi mne kupodivu skoro pochopil.
Považuji za představitelné, že se začínající skupina před králem prezentuje vynuceně skromně jako "Blbeček Odvedle, Trhan z Balíkova a Myšilov."

Bombastická alternativa je "Conan, Chuck Norris a Sir Lancelot z Jezera." Je to hrdinské, někomu to tak sedí, i když je to trochu bombastické, na třetím levelu.

Ale neudržitelná mi přijde vynucená směs - "Debil, Blbeček a Superman".
Nevím, proč mají mít některá povolání tuhle výhodu, že se jmenují od počátku hrdinsky a atraktivně (totiž Bojovník, konkrétně).
Takže to dotáhněte, a udělejte z Bojovníka taky něco podměrečného, třeba Pěšáka.

Alnag/Bouchi - námitku proti multiclassu jsem vznesl asi před milionem postů, a nikoho to moc nezaujalo. Halt daň za masivní spamování v této debatě - už nejde po nikom spravedlivě požadovat, aby to četl dozadu.
Klíčový problém multiclassu je, že členové Družiny nejsou nuceni přirozeně spolupracovat, ale stávají se konkurenty. U vynucených specialistů je to obráceně. Přemýšleli jste o tom?

Druid ve městě

No, neumím si toho druida ve městě představit. Připadá mi to poněkud MacGyverovská krkolomnost; prostě bych nechtěl postavu, jejíž schopnosti se podstatně mění v závislosti na terénu, kde se pohybuje. V nových pravidlech je jediná - což je tak těžké to uznat?

Alchymista stále totálně nepochopen. Stále mám dojem, že je ta postava mnohem méně zajímavá, než by mohla být, a nevím, proč to tak musí být.

Rovnováha v povoláních je samozřejmě jedním ze základních předpokladů úspěšných pravidel. Argumentum "jinde to mají taky blbě" je vždy vedle ("jo, zabil jsem ho, a víte, co se zabíjí lidí?")

I když je "povolání" jenom skladem dovedností (skill), přesto nerovnováha povede k tomu, že se některé skilly prostě nebudou používat, protože nejsou dost cool.
1.1.2011 16:45 - Bouchi
Radsi doplnim, ze to "nebudou" ve skutecnosti znelo: "do základní příručky to kvůli rozsahu neplánujeme zařadit. Je spousta jiných důležitých věcí, které se musí vejít."

Krom toho mi prijde, ze nekteri diskutujici by chteli jakozto "pravidla pro single-class" moznost rozvijet postavu pouze v ramci jedineho classu (ve skutecnosti tedy skill packu) treba 30 urovni - a takova pravidla IMHO nebudou vubec.

Sparkle píše:
pokud vysloveně nejsi munchkin, kterého zajímá jeden jediný skill a nic jinýho, tak ti potrvá pár let, než se dostaneš do situace, kdy už nemůžeš přibrat nic dalšího, co by na tvoji postavu sedlo.
Hm, a proc jsi presvedcena, ze v DrD II se bude "vsechno, co by na tvoji postavu sedlo" nachazet jen a pouze uvnitr jednoho jedineho skill packu?
1.1.2011 16:59 - alef0
Argonantus píše:
Klíčový problém multiclassu je, že členové Družiny nejsou nuceni přirozeně spolupracovat, ale stávají se konkurenty.


Aké predpokladáš dôsledky v hre? (Poznámka je to dobrá.)
1.1.2011 17:35 - Bouchi
Argonantus píše:
Klíčový problém multiclassu je, že členové Družiny nejsou nuceni přirozeně spolupracovat
Neni mezi temi zvyraznenymi slovy tak trochu rozpor? (Jsem-li k necemu nucen, nenazyval bych to prirozenym.)
1.1.2011 17:54 - noir
Hm, takže postava na 75. úrovni bude umět ovládat např. psychickou magii stejně dobře jako postava 6. úrovně "psychický mág"5/mastičkář 1?
1.1.2011 18:01 - Sparkle
Bouchi píše:
Hm, a proc jsi presvedcena, ze v DrD II se bude "vsechno, co by na tvoji postavu sedlo" nachazet jen a pouze uvnitr jednoho jedineho skill packu?


Já vím že nebude. Vy vemete obecné benefity použitelné pro kohokoliv (zvýšený počet zdrojů Tělo, zvýšený počet zdrojů Duše, zvýšený počet zdrojů Vlivu a další věci co tam můžete mít - rychlost, nosnost, hitpointy blabla...) a rozstrkáte je rovnoměrně do těch pěti základních skill packů. K tomu hodíte nizoučký strop na jeden skill pack a tím donutíte všechny lidi multiclassovat jak diví, aniž by jim vůbec došlo, že jsou ojebáváni, protože budou mít z každého skill packu aspoň jednu věc, která se jim hodí. Uhádla jsem to správně? :)
1.1.2011 18:14 - pipux
noir píše:
Hm, takže postava na 75. úrovni bude umět ovládat např. psychickou magii stejně dobře jako postava 6. úrovně "psychický mág"5/mastičkář 1?

Postava na 75. urovni je ... trošku moc a příliš.

Levelovat ad absurdum, to už raději přistřihnout hráčům křidélka.
Tj. nemusíš zkušenosti/schopnosti/moc jen dávat - mohou se i ubírat. Ztrátu schopností naservírovat za stárnutí postav anebo např. za vykoupení se ze smrtelných zranění (jak vymyslel Jerson).

Kecám. Obecně taky záleží, jakou hru hraješ ...

A pokud přece budou padat astronomicky vysoké levely, tak předpokládám, že designeři DrDII nastavili nějaké bonusové statistiky, které budou graduálně růst vysokolevelovým postavám - statistiky, ze kterých budou moci hráči příznivě ovlivnit/vylepšit svoje "obyčejné" schopnostní stropy na "pouhém" 5. lvlu.
1.1.2011 18:29 - Bouchi
noir: Kdyz postava na 30. urovni ovlada skill ABC stejne dobre jako postava na 10. urovni (protoze obe ho maji na maximu), znamena to problem?
(Na tvuj dotaz nedokazu odpovedet, neb zakladni povolani "psychicky mag" neexistuje a navic bychom se napred museli dohodnout, jak se posuzuje "X ovlada psychickou magii lepe nez Y". Nicmene kdyz vezmu trochu jiny priklad, tak AFAIK postava na 75. urovni bude ovladat napr. zakladni - tj. ze stoje na zemi - strelbu na nezivy cil stejne dobre jako postava na 6. urovni lovec 5/mastickar 1. Ovsem ta postava na 75. urovni bude navic podstatne lepe ovladat i strelbu za jizdy ci letu.)

Sparkle: Nejsem autor, ale IMHO neuhadla.
1.1.2011 18:29 - noir
pipux: 75 je maximální možný level dosažitelný v DrD2. Zajímalo by mě, jaký druh postavy ho bude moci dosáhnout a jak se bude lišit třeba oproti postavě začátečnické. Připadá mi totiž z toho, co čtu (možná zcela mylně), že maximální postava se bude v daném skill packu lišit od startovní postavy třeba jen o dvě úrovně - což se mi zdá divné.
1.1.2011 18:30 - noir
Bouchi: potvrzuješ mé nejhorší obavy, nicméně díky za odpověď...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10932087898254 secREMOTE_IP: 18.191.21.86