Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
31.12.2010 12:15 - Colombo
Já nevím co všichni máte s tím druidem. Proč by měly jeho schopnosti fungovat JEN ve hvozdu? Pokud má být druid přírodní čaroděj, tak funguje naprosto všude. Ono i dnešní města, plná skla a železobetonu, nejsou prostá života. Celkem paradoxně je v nich života celkem dost. No a kam se hrabou na středověká města? Proč by nemohla dřevěná chalupa obživnout podobně, jako "Velký zlý strom"? Proč by zaražená hůl nemohla v zápětí vyrůst ve vzrostlý strom? Nebo naopak vytrysknout pramen vody?

DMG: já vám nevím, ve WoDu to celkem funguje...
31.12.2010 12:19 - Sosáček
alef0 píše:
Ja neviem, prečo sú názvy taká tragédia, ale budiž.

Protoze "nazvy jsou spatny OMG LOL!!!11!" se neda vyvratit, a proto se do toho dobre prudi?
31.12.2010 12:27 - alef0
Nápady na druida v mestskom prostredí už nejaké boli na RPGF, presne v línii, že život v stredovekom meste rozhodne je. Akurát bola dobrá fanúšikovská poznámka, že druidovi sa ťažko budú meniť / ovplyvňovať prírodné veci, do ktorých niekto vložil ľudské úsilie.

ilgir píše:
Takže požádat skálu aby se rozestoupila bude poněkud snazší, než překecat zeď domu, která už někým byla změněna do své podoby.



CLV píše:
Protoze "nazvy jsou spatny OMG LOL!!!11!" se neda vyvratit, a proto se do toho dobre prudi?

Koľko dračích doupat bude v Dračím doupěti?
31.12.2010 12:27 - Charles
Argonantus píše:
jak se třeba z Mastičkáře stane Lupič, to fakt nechápu.
Shodou okolností je ženská postava s přesně takovouto životní dráhou použitá jako příklad vytvořené postavy v poslední Pevnosti.
Argonantus píše:
Druida nebrat vůbec,
Ohledně pojetí druida nemohu než odkázat na debatu k tomu to tématu v oficiální diskuzi na RPGF - http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=304184#p304184 . Například Jerson tam předvedl hned několik excelentních způsobů, jak nastíněný koncept druida z DrDII uplatnit ve městě.
Argonantus píše:
Samozřejmě, lze udělat "RPG ad absurdum", ale potom nechť se Bojovník nazývá "vidlák s vidlemi", Lovec je něco jako "myšilov" a ... zbytek může zůstat, to už je dost šílené.
S tím Myšilovem to není marné. Fafhrd a Šedý Myšilov jsou dvojice v heroic fantasy literatuře vnímaná jako naprosto klasická. Pouvažujeme o tom, díky za tip, určitě Tě když tak nezapomeneme zmínit v poděkování jako autora tohoto názvu. >:-)
31.12.2010 12:37 - skew
Argonantus píše:
jak se třeba z Mastičkáře stane Lupič, to fakt nechápu.
Mno, čistě z mastičkáře nikdy, protože v jednom povolání nedosáhneš těch potřebných 6 úrovní. Tedy vždy bude třeba alespoň 1 level kejklíře.
31.12.2010 12:40 - noir
Mě se popravdě docela to, co napal Charles, líbilo. Sice moc nechápu, jak se liší všemocné léčivé lektvary od všemocné léčivé magie (teda chápu - problém je v tom, že léčitel musí být s družinou, ale lektvary jsou přenosné), ale docela to dává smysl.

S povoláními a jejich volností a názvy ale problém mám větší. Už jen díky tradici DrD1 a DrD i dalších nejrozšířenějších systémů (WoWko, WoD apod.) přece nese název povolání jistou informaci o tom, jakou postavu člověk hraje. Jakou má roli, co si od ní slibovat apod. Když mi někdo řekne jsem mastičkář 3, lovec 1, druid 2, zaříkávač 1, alchymista 4, pak je to jednak zcela chaotické a za druhé mi to o jeho postavě prd řekne. Co si od takové postavy slibovat? Netuším. Při one-shotech a uvádění nových hráčů mi to přijde jako naprosto kontraproduktivní.



Ale určitě to zase přinese spoustu možností kombinování a velkou volnost - to mi ale zase přijde zaměřené hodně na pokročilejší hráče, než na uvedenou cílovku.

Jinak, můžu na autory a spřízněné, mít klasický dotaz? Klidně byste to IMHO mohli rozvést i do formy článku: Jak byste s pravidly DrD 2 postavili Conana, Gandalfa a Harryho Pottera?
31.12.2010 13:06 - alef0
Píše:
Jakou má roli, co si od ní slibovat apod. Když mi někdo řekne jsem mastičkář 3, lovec 1, druid 2, zaříkávač 1, alchymista 4, pak je to jednak zcela chaotické a za druhé mi to o jeho postavě prd řekne.


Som Wu Jen 3 / Beguiler 3 / Rogue 1. To je tiež jasné, čo som zač? Bez toho, aby som sa díval do príručky?

Mimochodom, nestalo sa vám, že ste asi nováčikom dokola vysvetľovali rozdiel medzi wizardom a sorcererom? Lebo mne bežne.

Povolania sú sady skillov. Je to presne rovnaké, názov je jedna vec, ale sada skillov druhá. A keď bude základných povolaní milión, tak bude nutné sa dívať do príručky, pretože len názov povolania nepovie nikdy nič. (Pokiaľ to nie je očividný názov typu nekromant).

noir píše:
Jak byste s pravidly DrD 2 postavili Conana, Gandalfa a Harryho Pottera?

Skús v D&D, to som zvedavý :-) Elminsterove štatistiky sa líšia od príručky k príručke.

Môj Conan: vela bojovnikov + vela kejklikrov => vela valecnika
trochu lovca (+ kejklir) => trochu zveda

Gandalf: uff, to je taká epická postava, že až. Tam až na druida, lupiča, hraničiara, zveda a šamana by som napchal do všetkých pokročilých a príslušných základných povolaní.

Potter je svojská vec, pretože to nie je typická fantasy postava. Zaříkavač určite, kejklíř je systémovo vyžadovaný, ale nedáva zmysel, ale budiž a potom čarodej na malej úrovni.
31.12.2010 13:28 - noir
alef: Popisuješ přesně jednu z věcí, na kterou 3,5 edice pošla. Díky za názorný příklad. Rozdíl mezi sorcererem a wizardem je ve 4e docela výrazný - každá má úplně jinou roli.

Conan v 4e: barbar s multiclassem do zloděje a pár zlodějskými utilitami.
Gandalf v 4e: Invoker
Harry Potter v 4e: Wizzard/psion hybrid.
31.12.2010 13:34 - alef0
noir píše:
Popisuješ přesně jednu z věcí, na kterou 3,5 edice pošla. Díky za názorný příklad.

O čo presne ide? Lebo teraz neviem.

------------------

Iná reakcia:


sq píše:
Conan je vysokourovnovy valecnik/bojovnik, ktery ma sem tam nejakou tu uroven i od dalsich povolani. Zbytek dotazu nedava smysl, pac Gandalf je neco jako polobuh/demon/supernaturalni vyslanec a Harry Potter uplne obycejny kouzelnicky ucen, kterych, prijmeme-li premisu, ze magie se da zadarmo naucit na skolach/univerzitach, muzu z fleku nasazet dvacet a kazdy bude trochu jiny a pritom vsichni budou Potterove
31.12.2010 13:48 - noir
alef: 3, 5 měla problém s prestižkami. Protože povolání nedefinovaly, ale jen munchkinizovaly. Hm, rád bych měl větší damage tímhle útokem, tak to skombím s těmahle dvěma prestižkama a bude ze mě wizard/cleric/mystic theurge/initiate of he seventh veil/sorcerer. Hráči to dělali, ale 4e to naštěstí velmi výrazně osekala.

q mi naznačil mnohé, ať už je to kdokoliv. Až si bude někdo zkoušet postavit Conana a GM mu naznačí, že je vlastně kejklíř, pan Howard se obrátí v hrobě asi osmkrát. Ano, překvapivě, slova mají moc. Moc nasrat hráče.
31.12.2010 14:00 - alef0
Píše:
alef: 3, 5 měla problém s prestižkami. Protože povolání nedefinovaly, ale jen munchkinizovaly. Hm, rád bych měl větší damage tímhle útokem, tak to skombím s těmahle dvěma prestižkama a bude ze mě wizard/cleric/mystic theurge/initiate of he seventh veil/sorcerer. Hráči to dělali, ale 4e to naštěstí velmi výrazně osekala.

Hej, súhlasím, tam nastala explózia regulárnych povolaní (ninja? prečo nestačí monk + rogue) a rovnako záplava prestížiek.

----------------------------------------
Nie, to je opäť o tom, že ťa dráždi mastičkár a kejklíř a nepozeráš sa na balíčky schopností. To rovnako by som mohol fučať, že Harry Potter je psion, keď si nepamätám, žeby nejaká psionika v tom svete fungovala, ale po nazretí do príručky to rozhodne dáva zmysel.

Ale samozrejme môžeš dať nápad na alternatívne meno, lebo len o to tu ide :-)
31.12.2010 14:14 - noir
alef: Ano, zdá se mi stupidní, že když se chci stát Conanem, musím si projít kariérou mastičkáře a kejklíře. Jak už jsem psal, slova mají moc. Až moc velkou moc...
31.12.2010 14:19 - Vojtěch
Nutno podotknout, že si to ale WotC zabilo samo. Rejžovali a rejžovali, bohužen ne vždy si drželi oko na kvalitě. Některá povolání při tom byla dobrá. Třeba Spellthief a Scout mi přišli jako super koncepty, zatímco třeba Samurai by měl zalézt do rohu a tiše se stydět. Další průšvih bylo, že toho chrlili tolik, že se nějak nehledělo na to, co se stane, když se smíchá X s Y. 4E se tomu asi zatím vyhýbá, snad si to nepokoní.

Míchání povolání mi nepřijde jako problém, dokud jich bude pár základních a nepřekrývajících se, ale jakmile by došlo na moc širokou paletu, tak se v tom začnou lidi ztrácet.
31.12.2010 14:24 - noir
Vojtěch: souhlas. A hlavně musí mít povolání jasné role.
31.12.2010 14:38 - alef0
noir píše:
alef: Ano, zdá se mi stupidní, že když se chci stát Conanem, musím si projít kariérou mastičkáře a kejklíře. Jak už jsem psal, slova mají moc. Až moc velkou moc...

Tu je trochu problém, že ty vidíš hotového Conana a nevidíš ten vývin (keďže v poviedkach sa Conan vyvíja dosť divne a určite nie z hľadiska schopností a jeho schopnosti sú viacmenej konštantné).

Rovnako asi nik nechce vidieť Gandalfa, ako zosiela prvý magic missile (čo sa nestane, lebo on sa narodil ako übercharakter).

Keby bol Conan: Thug + Street Child => Fighter
a Hunter + Street Child => Patrol
tak nikomu nič nevadí, lebo angličtina prežije všetko.

Anyways, stále by som rád vedel alternatívne názvy :-)

Tie roly (minimálne päť základných povolaní) je myslím dostatočne jasných, čo sa týka rozšírených, tam mám trochu problém, ale to by som mmusel vidieť finálne texty.
31.12.2010 15:18 - Vojtěch
Gandalfovy začátky? Já myslel, že hraní různých celestiálů tu už bylo v Savage Species a tak... ;)

Co se rolí týče, tak nemuselo by to být až tak jako v 4E, ale povolání by mělo někam vézt a mít k tomu prostředky. Pokud bojovník má být ten, co mává mečem, tak by v tom měl být nejlepší, jedno jestli to bude dělat jako tank, nebo mlýnek na maso. Mě se docela líbí možnosti rozvinout povolání jinými směry, které je i v Essentials (a myslím, že bylo i před tím v 4E a 3.5).
31.12.2010 19:55 - Sparkle
Bouchi píše:
Takze postava muze napriklad klidne zacinat jako lovec, pak se treba dostane do zajeti, skonci v arene, nejakou dobu tam stravi a dokaze prezivat (pribude mu par urovni bojovnika), pak z ni uprchne a bude se skryvat v podsveti, kde se leccos priuci (par urovni kejklire), atd. atd.


Máte aspoň udělaný nějaký výzkum o tom, jak dlouho obvykle hráčské kampaně v dračáku trvají a na jaké úrovni se skupinky rozpadají? Já ve svém okolí totiž vidím, že naprostá většina družinek na jakékoli rpg se rozpadne cca po půl roce. Jestli je to obecný trend, tak abyste pak nebyli nemile překvapený, že váš pracně vymakaný systém multiclassových postav s barvitýma životníma dráhama využije fakt málo lidí.
31.12.2010 20:00 - Vojtěch
Jedno zrnko popela, jedno zrnko hášku... Já myslím, že se to užije. Akorát budeme asi pozobávat.
31.12.2010 20:11 - alef0
Ja nerozumiem, prečo je multiclass zlý alebo negatívny. To je tradícia z Dračáku 1, kde multiclass nebol (lebo ho asi nevedeli rozumne ... opajcať), a tradícia z AD&D. V D&D 3.5 nie je multiclass nič šokujúce.

V DrD II podľa mňa treba otrieskať o hlavu, že proste multiclass je štandard a nič výnimočné a netreba to brať ako nič mimoriadne.

Potom je úplne jedno, či si vezmeš 5 skillov z kejklíře alebo dva z kejklíře a tri z bojovníka.

Rozpad skupiniek je problém mimo systému.

Keď sa rozpadne skupina do pol roka, koľko levelov dokáže vybúchať v bežnom systéme? Hrubý odhad: 6 mesiacov = 12 sedení (1x za 2 týždne) = 6 level (ak idú tempom 1 D&D level za 2 sedenia). Znamená to, že máme zahodiť svoje Epic Tiers?
31.12.2010 20:18 - Alnag
Alef0 píše:
Ja nerozumiem, prečo je multiclass zlý alebo negatívny.


Protože ti po pěti letech studia medicíny (ehm... mastičkářství) řeknou, že teď musíš nastoupit na vojenskou vysokou školu...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10530686378479 secREMOTE_IP: 18.118.2.15