Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
30.12.2010 20:06 - pipux
Sparkle píše:
Hrát bez léčitele je ve většině systémů silný oser.

To jsi právě zmínil klasický problém class-based systému: povolání nic moc s jedním jediným trikem.
Jako pouťový kouzelník, co na pódiu umí jedno jediné, ošuntělé číslo - je třeba rozšířit o něco dalšího, zajímavějšího.

Mohl by např. mastičkář když už připravovat drogy?
30.12.2010 20:12 - alef0
Sparkle píše:
Hrát bez léčitele je ve většině systémů silný oser.

Ale, ale!

Oser je to možno vo WoW-like štýle, kde je náplňou družiny raidovať oponentov a tankov zo zadu healovať, inak ti umrú.

Ale existuje napr. aj Warheart s autorským zámerom ,,chcel som, aby postavy radšej zlobra obišli, ako sa ho snažili zabiť".

Stačí jedno uvedomenie: ZABIŤ ZABIŤ ZABIŤ nie je jediná taktika, ktorá funguje na všetko. Kde nie je zabíjanie, nie sú zranenia. Kde nie sú zranenia, netreba felčiara.

Napr. aj v d20 existuje svet Midnight, kde v prvej edícii bol klerik prestížne povolanie a healujúcich kúziel dohromady 0,5.

Detto Warhammer prvej edície.

Low magic vs high magic.

Len preboha nekritizuj to, že v DrD II nie je ošetrená mentalita überepického a űberbojového WoW.
30.12.2010 20:16 - Sparkle
Colombo píše:
Sparkle: opět, proč?
Proč by nemohlo mastičkování (hlavně lektvary, které jsou svým způsobem magické) taky fungovat "instant"?
A proč by druid nebo shaman nemohl mít léčivé kouzlo?


Autoři se nechali slyšet, že léčivé kouzlo v systému nebude. Bude pouze mastičkování, šaman ani druid nemají ve výběru skillů žádné léčivé kouzlo. Jediná možnost je přefluffovat si mastičky.


Merlkir: nechápu tvou argumentaci, máš rád systémy kde si můžeš postavu přesně namíchat, a nevadí ti, že zde je k dispozici pouze nemagické léčení skrz mastičky?
30.12.2010 20:21 - alef0
Sparkle píše:
Autoři se nechali slyšet, že léčivé kouzlo v systému nebude

Kde?

(Mne sa páči, ako sa tu citujú domnelé výroky tvorcov, a pritom sa ignoruje základný materiál: články z Pevnosti.)
30.12.2010 20:25 - Merlkir
Sparkle píše:
Merlkir: nechápu tvou argumentaci, máš rád systémy kde si můžeš postavu přesně namíchat, a nevadí ti, že zde je k dispozici pouze nemagické léčení skrz mastičky?


To čemu ty říkáš "přefluffovat" je prostě kombinace zvláštních schopností/dovedností dvou povolání. V DrDII nejsou seznamy kouzel "barevný blesk, slabý/silnější/silný heal, fireball...atd." Místo toho máme zvláštní schopnosti. Systémově je léčení prostě léčení, pokud jsi druid s trochou mastičkáře, můžeš se naučit léčit.
Asi tě uráží, že je třeba "přefluffovat" léčivou mast na léčivé kouzlo.
Pro mě je to prostor pro vlastní kreativitu co se vývoje postavy týče.

alef0 píše:
(Mne sa páči, ako sa tu citujú domnelé výroky tvorcov, a pritom sa ignoruje základný materiál: články z Pevnosti.)


Pravda. Je možné že se pletu, nejsem systemář. ;)
30.12.2010 20:26 - Sparkle
alef0 píše:


Boha jeho, takže každé hraní kde se občas kombatí je wow-style, to už je na mě moc :)

Jo a když už jsme u toho, v gurpsech můžeš taky veškeré boje obejít nebojovými triky, ale platíš za to fatigue, které bys normálně doregenerovával tak hodinu, pokud nemáš v družince koho, no přece trapného léčitele, co ti napumpuje svoje :)
30.12.2010 20:34 - Bouchi
alef0 píše:
Sparkle píše:
Autoři se nechali slyšet, že léčivé kouzlo v systému nebude

Kde?

Pridavam se k dotazu - bud jsem takove vyjadreni prehledl nebo jsem ho pochopil jinak nez ty. Muzes pls odkazat na konkretni post?
30.12.2010 20:41 - noir
Než se zase budete hádat, co kdo řekl, mohl by někdo, kdo ví, co a jak, tu Sparkleinu větu potvrdit/vyvrátit?

alef: Rozhodně nejde nesouhlasit s tím, že by neexistoval hry, v nichž není léčení (heč, to je zbytečných záporů!). Ale přiznejme si, že jsou to většinou hodně specializovanaé záležitosti, žádné velké masovky. A DrD2 má být hrou pro masy, nebo jsme pochopili autorský záměr špatně?
30.12.2010 20:42 - Sparkle
Bouchi píše:
Pridavam se k dotazu - bud jsem takove vyjadreni prehledl nebo jsem ho pochopil jinak nez ty. Muzes pls odkazat na konkretni post?


Nevím jak sem vkládat link na konkrétní posty z rpgf, ale je to na stránce 169. Merlkirovu odpověď jsem pochopila tak, že heal je pouze ten jeden mastičkářský a fluff si k němu musím vymyslet sama, což je v kontrastu s tím, že mastičkář má v popisu, že jeho heal je nemagický. Tj musím si to přefluffovat.
30.12.2010 20:46 - Merlkir
On alchymista má v Pevnosti napsaný magický heal. Který vychází z mastičkářského nemagického. A imo jde naroubovat i na ostatní povolání, tak jak jsem ti to psal.
30.12.2010 20:53 - Bouchi
Sparkle píše:
Nevím jak sem vkládat link na konkrétní posty z rpgf, ale je to na stránce 169
Aha, takze asi myslis tenhle Merlkiruv post. (V nemz sam pise, ze je to jeho osobni guess.) Krom toho, ze v tom postu nic jako "lecive kouzlo v systemu nebude" nevidim, bych si te dovolil odkazat jeste na tuto stranku (ze ktere by melo byt hj. pochopitelne, proc je to Merlkiruv osobni guess).
30.12.2010 20:54 - alef0
Ešte raz:
Píše:
Přirozené léčení životů je pomalé, takže družinky se po boji musejí někam uklidit a 2 dny se regenerovat, než má smysl vlézt na další encounter.

Existuje metóda: volá sa STRIH! ,,O týždeň neskôr, potom čo si Stromžel konečne dokázal šliapnúť na ľavú nohu, ktorú mu dohrýzla kykymora.....!

Píše:
Mám to ozkoušené z opengamingů, kde jsme hráli paralelně víc úplně stejných dobrodružství a měli jsme porovnání družinek bez léčitele

Ja nepopieram, že v D&D je to bez kňaza ťažšie. Na opengamingu by som ihneď a operatívne upravil encountre s náročnosťou smerom nadol alebo začal rozdávať potion of healingy.

Ty si tu vybehla s výrokom ,,DrD II nemá magického liečiteľa, to je FAIL!" ako keby nutnou požiadavkou každej fantasy RPG musel byť magický liečiteľ. Zamyslime sa prečo. Nie je to náhodou preto, lebo to má D&D a teda všetky jeho klony a potomkovia? (napr. aj WoW)

Inak len medzi nami, healing surge je vyústenie asi 15ročného zjednodušovania, pretože celé je to len o tom, aby sa každý vedel liečiť aj bez toho, aby za ním behal kňaz a strácal sa čas ,,a teraz spíme 2 týždne". Inak povedané, je to presne, ako keď v Neverwinter Nights hre si postava sadla na zem na minútu hráčovho času a potom vstala plná kúziel a energie. Užitočné, ale rozhodne nie low-magic :-)

Sparkle píše:
o a když už jsme u toho, v gurpsech můžeš taky veškeré boje obejít nebojovými triky, ale platíš za to fatigue, které bys normálně doregenerovával tak hodinu, pokud nemáš v družince koho, no přece trapného léčitele, co ti napumpuje svoje :)

Trestať kreatívne nebojové riešenia fatigueom? Nie je to náhodou chyba systému = GURPSu?

noir píše:
Rozhodně nejde nesouhlasit s tím, že by neexistoval hry, v nichž není léčení (heč, to je zbytečných záporů!).


Je tu liečenie? Je (mastičkár, neskôr alchymista).

Stačí to? Stačí.

Oponujem len proti ,,OMG OMG NO CLERICS OMG OMG WTF DRD II SUX".
30.12.2010 20:56 - Merlkir
Njn, šířím nepravdy. :D Já už budu radši potichu.
30.12.2010 20:59 - Sparkle
Merlkir píše:
On alchymista má v Pevnosti napsaný magický heal. Který vychází z mastičkářského nemagického. A imo jde naroubovat i na ostatní povolání, tak jak jsem ti to psal.


Jo, už to tam vidím, vložené do odstavce o výrobě lektvarů a předmětů, že po důkladném několikerém přečtení je teda vidět, že ty dvě věty o léčení se k těm lektvarům a předmětům vztahovat nemusí. Ale i tak je to napsané dost pitomě, protože to vypadá, jako že nejdřív budeš 6 levlů léčit nemagicky a až potom se to naučíš magicky.
30.12.2010 21:12 - Bouchi
Sparkle píše:
to vypadá, jako že nejdřív budeš 6 levlů léčit nemagicky a až potom se to naučíš magicky.
A to podle tebe znamena nejaky zasadni problem?
30.12.2010 21:28 - noir
Já si to, popravdě, nedokážu moc představit. Ale předpokládám, že autoři tohle vyřešené mají.

V poměrně realistickém prostředí IMHO bude docházet i k něčemu, jako jsou drastická zranění. A postavy se budou nacházet v časovém presu - jak ošetřit, aby se postavy mohly do nebezpečí vrhnout i po těžké nakládačce nebo pádu ze skály, si bez magie moc představit nedokážu. Ale tady autorům opravdu věřím (bez ironie), tohle určitě promyšlené mají.
30.12.2010 21:39 - Sparkle
Bouchi píše:
A to podle tebe znamena nejaky zasadni problem?


Pro mě docela jo, protože v obou svých settingách (navzájem se silně lišících a ne, opravdu to není wowko) mám léčitele dělané úplně jinak. V jednom je léčení spirituální záležitost, navazuješ mentální spojení s vyšší bytostí a žádáš ji o pomoc při uzdravení někoho. V druhém je to defakto nástavba psychologie či hypnózy, kde velmi skilled psychlog natolik porozumí duši dotyčného, že se dokáže "do něj dostat" a spustit v něm nějaké léčivé mechanismy. Mastičkář mi nesedne ani do jednoho, alchymista už vůbec ne, a když mi systém neumožňuje mít magického léčitele z nějž se přirozeně vyvine buď druid nebo kouzelník, je to dost blbý. Tady mi nebude stačit přefluffovat nemagický heal na magický, ale budu si muset předělat kombinace těch povolání nebo si přeházet skilly z mastičkáře do zaříkávače. Mrtě houserulingu kvůli něčemu tak banálnímu, jako že léčení nedostane víc základních class.
30.12.2010 21:50 - Sparkle
noir píše:
V poměrně realistickém prostředí IMHO bude docházet i k něčemu, jako jsou drastická zranění. A postavy se budou nacházet v časovém presu - jak ošetřit, aby se postavy mohly do nebezpečí vrhnout i po těžké nakládačce nebo pádu ze skály, si bez magie moc představit nedokážu. Ale tady autorům opravdu věřím (bez ironie), tohle určitě promyšlené mají.


Ono se to dá vyřešit tím, že mastičkářovy mastičky budou tak dobré, jako by bylo magické léčení. Jenže pak bude proti logice, aby mastičkář chodil s nějakou družinkou, když místo toho může zakempit ve městě, vyrábět ty uber mastičky a bude vydělávat šílené prachy. Ono co si budeme namlouvat, i magickému léčiteli se mnohem víc vyplatí otevřít si ordinaci, než někde courat po světě - ale tam se to dá fluffem ošetřit, například tak, že bůh mu nedovolí plýtvat vzácným darem na komerční léčení, nebo že ten léčitel-psycholog má úspěšnost léčení podle toho, jak je mu léčený blízký. Jak to ale ošetřit u mastičkáře, to netuším.
30.12.2010 21:55 - skew
noir:
Podle ukázky první kapitoly mi přišlo, že k těm drastickým zraněním možná nebude docházet tak často (pokud budou mít postavy dost "rezerv" nebo čeho to). Vypadalo to, že souboje budou spíš plné různých výpadů, oťukávání se a nějakých škrábanců, dokud jedna strana nezíská převahu. A potom to půjde rychle.
A pak bych čekal, že pokud se postavy dostanou do tohohle stadia a přežijou, bude na nich, jestli jsou tvrďáci a rozhodnou se pokračovat - navzdory zraněním a s vědomím, že příští špatnej kryt je může stát život.

...
Jinak D&D4e pořádně neznám, ale přišlo mi, že healing surges fungují taky trochu tímhle stylem - mezi souboji se jima člověk nějak drží na nohách (tuším jdou používat i v souboji ?), ale jakmile dojdou, je v podobné situaci. Takže healing surges mu určují jakousi hranici, do kdy se jeho stav "nemění*", a pak to jde strmě dolů a taky se musí rozhodnout, jestli je tvrďák nebo ne.

* (ve skutečnosti asi různě kolísá, hlavně samozřejmě v samotném souboji, ale i mimo něj se člověk nejspíš nebude držet pořád na maximu, páč by to většinou znamenalo overheal...)
30.12.2010 21:55 - Colombo
Sparkle: a válečník může zakempit a trénovat místnímu baronovi vojáky, hraničář může zakempit a dělat myslivost v nějaké oboře, kouzelník v akademii nebo být osobním kouzelníkem nějakého panovníka, zloděj zakempit někde v městě atp. To, co jsi řekla je naprosto stupidní, hrdinové štrádují po světě protože chcou, případně je honí nějaká banda a nemůžou zůstat na jednom místě nebo co. Ale v tom případě pak nemůžou založit krám a podnikat.

Nehledě na to, že když máš takhle specializovaný setting, tak většinu systémů (které jsou postaveny kolem nějakého settingu a většina systémů je, i to DnD) nutně musíš přeflufovat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082252025604248 secREMOTE_IP: 18.190.156.80