Gurney píše:
(mimochodem pomoc tří lidí +2/+2/+2 ti nevadí
Nevím proč by měla vadit.
Gurney píše:
, ale dopomoc dvou +6/+6 je v pohodě?)
Počítal jsem spíš s +4. +6 byla už poněkud extrémnější možnost, kam jsem říkal, že by se to mohlo dotáhnout, což ale neznamená že muselo. S hard DC se to taky ne vždy povedlo (tady už nemáš žádnou asistenci). Jinak pořád nevidím, kde že to tak nabourává systém a kazí hru.
Gurney píše:
Pobavilo mě jak hájíš jak moc by tahle mechanika zlepšila hru a o pár stráněk dál přiznáš že to vlastně tak zásadní není... Ale o tomhle už se fakt nehodlám dál dohadovat, prostě tobě to přijde jako výbornej nápad, mě zase přijde že 4e je hra, které pochopila že nějakých +/-10% pravděpodobnosti nemá v konečném důsledku na výstup ze hry žádný vliv.
Zlepšení hry je v možnosti odměny využití trénovaných skillů. Není radikální, ale je pěkné mít tu možnost. Nevím kde jsem tvrdil, že by to bylo převratné, nebo radikální. Byl by odkaz?
A co se +/- bonusů týče, tak by mne zajímalo, proč by je vůbec měli udělovat, když jsou tak zbytečné? Někoho by mohly, nedej Bože, třeba povzbudit ke kreativnímu využití dovedností postavy. Ale co? Když to nemá na výstup ze hry vliv, tak proč oceňovat RP, nebo dávat dávat aid? Hráči že by se snažili zlepšit šanci na úspěch? Není možná.
Gurney píše:
Popravdě už ani netuším co se snažíš obkecat, napřed napíšeš příklad kterým se snažíš dokázat že série hodů je to samé jako SC, já ti poměrně přesně popíšu rozdíl jakým to řeší SC a ty řekneš že se moc zaměřuju na příklady.
Btw paradoxně oba ty tvoje příklady krásně demonstrují o kolik řeší SC stejnou scénu elegantněji.
Protože ty jsi nepopsal jak řeší situaci SC elegantněji, ani odlišně. Ty jsi z prostě použil jinou SC.
Zatímco já v původním příkladu použil výstup na útes, což bylo označeno za climb simulátor, že to neumožňuje jiné možnosti než climb, což je blbost - povolit se dá všechno, a je omezující pro možnosti postav. To jako mysíš že by museli tu stěnu vylézt i kdyby nechtěli, nebo že se nedá celá akce v kterémkoli bodě přerušit a jít dělat něco jiného? Dá, akorát to není součástí původního příkladu. Jeho původní a tebou ignorovaný smysl byl ukázat využití skillů a tím, že možnosti pro RP jsou obdobné. Ty jsi se ale začal zaobírat jeho konstrukcí a vecpávat sem příklad kde SC je definováno jako útěk před potvorou a na tom demonstrovat, že má SC širší záběr než série hodů. Tak jsem ti jen na okraj dovyrobil příklad ukazující, že i sérií jde dosáhnout obdobného výsledku i pro takhle definovaný úkol. A opět je vidět že možnosti pro RP jsou podobné. To, jestli SC je řešení elegantní, nebo systémové nebylo předmětem sporu. To celou dobu omíláš ty a snažíš se to dokazovat, ale zbytečně. Já tomu nikde neoponoval. Celou dobu bylo smyslem příkladů ukázat, že SC neobsahuje žádnou podporu RP oproti využití skllů. O dalších výhodách SC jsem se nedohadoval.
Gurney píše:
Pravidla pro užití Streetwise o sobě říkají hlavně že jsou přežitkem minimálně z dob 3.edice. Kromě toho tvůj další příklad ukazuje žes opět nepřečetl (nebo nepochopil nebo nevzal na vědomí) co jsem psal. Opakovat se (zase) fakt už nehodlám.
Pravidla jsou napsaná tak jak jsou napsaná. Co se zbytku týče, tak jsem říkal, a dal jsem si zvlášť práci, abych to zdůraznil, že to jsou příklady možného stupňování, ne konkrétní aplikace. Ta přece nejde řešit jednotně.