Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
13.12.2010 00:53 - mrtvej bůh
Koukám, že tady máte půlstránku nevázané srandy i z toho, že hraničáři líčí pasti.
13.12.2010 01:32 - sirien
skew píše:
Nevím, je to takovej organizovanej výsměch.

Tak jasně, ale to je podtata celé té soutěže. Ano, je to jeden z důvodů proč upřímně pohrdám reality show jako takovými, nicméně to je jejich obecný atribut, nikoliv něco, co by se vztahovalo na Hvězdnou pěchotu (všimli jste si, že to má iniciály HP? Docela trefné... no nic) samotnou.

skew píše:
Nepřijde mi ale moc výchovný

Vůbec nechápu, proč by se tenhle argument měl vztahovat na cokoliv v médiích. Média nemají být výchovná. Média mají být informativní, média mají bavit a média mají zprostředkovávat reklamu.
Cokoliv jiného jsou jen idealistické sny které se nijak neváží k realitě a snažit se je nějak prosazovat je buď naivní, nebo hloupě kontraproduktivní (protože snaha prosadit nerealistické idealismy nikdy neskončila dobře, vždy přinejlepším jen neskončila špatně)

skew píše:
podporovat lidi v posmívání se jinejm lidem za nedostatek soudnosti.

K tomu nepotřebuješ média, k tomu Ti stačí absolvovat základní školu.
Kromě toho, nevidím nic špatného v tom když někdo dostane sodu za nedostatek soudnosti. Příště třeba začne přemýšlet předtím, než zase udělá nějakou hovadinu. (případně v ideálním případě by se z toho mohl poučit i někdo jiný a začít přemýšlet předtím, než sám udělá nějakou hovadinu)

Pokud se Ti ten formát nelíbí, nedívej se na něj. Pokud s ním máš zásadní problém, nedívej se na něj a říkej lidem co se na něj dívají, že podporují idiocii, které se sami zůčastňují a tím se shazují, pokud ze sebe rovnou nedělají masové idioty.
Když nás takových bude víc, třeba to víc lidí přestane sledovat, formát přestane být výdělečný a média si najdou něco inteligentnějšího.

mrtvej bůh píše:
i z toho, že hraničáři líčí pasti.

nene, na tom není nic špatného, to je u takové classy poměrně stereotypní a obecně žádaná schopnost.
My se obdivujeme tomu epic levelu, se kterým to DrD II pojalo - hraničář prchá před jednotkou skřetů, zahne za strom, ve vteřině vykope dvoumetrovou zamaskovanou jámu a běží dál... uznávám, že s tím by už měl problémy i vyexpenej Solar :D
13.12.2010 06:10 - Vojtěch
Gurney: Klasika vs. supercool se tu krapet debatovala o kousek zpátky. Myslím, že kdybych se na to měl podívat s nadsázkou, tak by to bylo srovnávání starého Draculy s aktuálními Blade a typem třpytka. Takový moderní cool prostě jen v maskérně vyfasoval zuby. Klasika se superhustým v zásadě nevylučuje, ono se v těch superhustých filmech ten archetypální upír často vyskytuje také, ale v podobě vrchního záporáka v řpímém kontrastu s hlavním hrdinou. Na jednom místě máš pak toho krvesaje, co skutečně spí v rakvi atd. a přímo potvrzuje, jak upíří kletba funguje a pak druhého, co vede celkem lidský život a člověk by pomalu čekal, že v lednici bude mít krevní BIO konzervu, při jejíž výrobě nebylo ublíženo žádnému koťátku.

Co bylo dobré na původním DrD... jo, moc toho asi nebylo, ale na druhou stranu základ (PPZ myšleno) nebyl složitý na učení a přišlo mi, že si většina postav tak nějak přišla na své s výjimkou alchymisty tedy, který byl buď obalen ohnivou hlínou, nebo bylo pomalu lepší nechat ho doma. Vše potřebné si dobrodruzi mohli nakoupit a on sám toho zrovna moc bez laboratoře neudělal.
13.12.2010 10:57 - mrtvej bůh
sirien píše:
My se obdivujeme tomu epic levelu, se kterým to DrD II pojalo - hraničář prchá před jednotkou skřetů, zahne za strom, ve vteřině vykope dvoumetrovou zamaskovanou jámu a běží dál... uznávám, že s tím by už měl problémy i vyexpenej Solar :D

Ten co ti tvrdil, že tam tohle píšou, ti lhal. Není to tvůj kamarád a nemůžeš mu věřit, jednou tě zradí.

Kromě toho by to zvládnul začínající solar v rámci stuntu, zatímco seká hlavy sedmi zombiím najednou.
13.12.2010 11:05 - Spize
Oltářové píše:
Vědmáci by nemohli obstát v nebezpečích, kterým se denně
vystavují, kdyby jejich těla a útroby nebyly pozměněny
působením alchymistických dryjáků a omamných trav.


Už vidím všechny ty vědmáky, co na sebe nechávají působit omamné trávy. To bude určitě v cílovce jedno z nejpopulárnějších povolání.
13.12.2010 11:29 - noir
Co mi na tom připadá komické, je, že tahle schopnost (vykopávání jam a jejich zaházení) patří pokročilému povolání. Něco tak obtížného jako zaházet jámu jistě jen tak někdo nedokáže... Ledažeby to bylo ono epické hrabání, o němž psal sirien...
13.12.2010 13:21 - OzzKar
mrtvej bůh píše:
Koukám, že tady máte půlstránku nevázané srandy i z toho, že hraničáři líčí pasti.


Taky to mohlo vyvolat půlstránku nevázaného sexu...
13.12.2010 14:40 - Vojtěch
Mrtvej: Neříkej, že člověk tu musí používat [vtip]Hraničář kopá Grand Canyon[/vtip].

Ono tam v té ukázce není pro jistotu mimo názvu schopnosti napsáno vůbec nic. Na středních úrovních bych to čekal něco jako první díl Rambo, nebo Predátor bijáků, ale bohužel se o vývoji a relativní moci postav nejde moc dočíst.
13.12.2010 16:23 - sirien
Spize píše:
Už vidím všechny ty vědmáky, co na sebe nechávají působit omamné trávy. To bude určitě v cílovce jedno z nejpopulárnějších povolání.

Dokud jim někdo nesdělí, že všichni zaklínači až na jednoho jediného byli 100% impotentní bez jakéhokoliv sexuálního instinktu
13.12.2010 18:19 - Vojtěch
A kolik si myslíš, že se vyrojí těch jedněch jedinečných?
13.12.2010 19:24 - wlkeR
Sirien: hmm, nemám čas hrabat konkrétní citáty, ale zkusim to nějak vypíchnout:

- Flavor nepotřebuje mechaniky: Všechno co nemá významný herní dopad nemá ani čísla. Oproti předchozím trendům, kdy si čék házel jestli třeba uplete košík (a pokud chtěl plést nejlepší košíky v království, neuměl kvůli tomu třeba plavat), se teď většina těchhle věcí řeší prostě stylem "ano, tvoje postava byla kovář, umíš spravit meč" nebo "ne počkej, neříkals minulou session, že tvoje postava byla knihovník?"
V DrD2 je přesně tohle, jen postavené na hlavu: povolání má zvláštní schopnost, která je tam popsaná a nemá (nebo nejsou zveřejněna?) žádná čísla. To mi zní (jak se zde rozebírá) jakože hraničář jediný umí vzít rýč a vykopat díru. Takže ano, starý dračák: ševče, hleď si svého kopyta.

- Všechny postavy mají srovnatelné možnosti: Zatímco tohle ani ve 4e pořád není pravda (protože když udělam svět plnej nemrtvých, budu mít družinu 3 klerici +3 paladini, ale ftw), u DrD2 se mi zdá, že tahle diferenciace je pořád velmi silnou stránkou - a problémem. Zrovna u vědmáka se psalo, že umí dobře likvidovat kouzelné bytosti, třeba nemrtvé. No ale co když bude družina bez postav specializovaných na boj s nemrtvými a narazí na ... Průvodce, co si v nich zrovna libuje? Nebo i někoho takového mít může, ale pak bude 5 lidí znuděně sedět a ohlodávat svojí jedinou k6ku, páč jejich útoky nebudou mít efekt, zatímco vědmák bude tančit jak rusalka po hrobárně a poseká to všecko sám.

Um, asi jsem to neřek vůbec dobře, náko mi to nemyslí. Takže ještě jednou a stručně (a tučně):

- Popisuje DrD2 mechanikami jen to nejnutnější (tedy to co nelze snáze přejít roleplayingem)?

- Mají v DrD2 všechny postavy srovnatelné možnosti bez ohledu na okolnosti? Nebo aspoň možnost se NĚJAK uplatnit v libovolné situaci?
13.12.2010 19:56 - Shako
sirien píše:
Ryceo píše:
"klasický" dračákovský pocit

STRAŠNĚ toužim po tom, aby tenhle s prominutim retardovanej pojem někdo konečně definoval


Neni to nahodou ten pocit, ze vsichni hraci znaji vsechny pravidla, vzajemne si vycitaji, kdo co mohl pouzit za schopnost kouzlo, pripadne kolik magu by to melo stat. O RP se neda pomalu mluvit.. a hlavne na zacatku dobrodruzstvi nikdo neceka, ze pro zmenu narazi na skrety.
13.12.2010 20:22 - ShadoWWW
Kýbohlav: Autoři už od začátku píšou (na RPGf, ale myslím, že i tady), že za každé situace máš nějakou šanci. A u činností, na které nemáš specializaci, jde o to, kolik jsi ochoten obětovat.
13.12.2010 20:23 - Shako
Kýblohlav školní píše:
- Mají v DrD2 všechny postavy srovnatelné možnosti bez ohledu na okolnosti? Nebo aspoň možnost se NĚJAK uplatnit v libovolné situaci?


Co je to za pozadavek. Kazdy se muze pokusit o vsechno, jen nekteri maji bonus, nicmene ne jistotu. Aspon tak chapu koncept DrD II. Ale proc by meli mit vsichni srovnatelne moznosti bez ohledu na okolnosti?
Pripadne asi nerozumim otazce.:)
13.12.2010 20:31 - ShadoWWW
Shako píše:
proc by meli mit vsichni srovnatelne moznosti bez ohledu na okolnosti?
Kdyby měli, pak systém povolání trochu ztrácí smysl...
13.12.2010 20:43 - Sosáček
OzzKar píše:

Taky to mohlo vyvolat půlstránku nevázaného sexu...

Na d20? S kym, prosimte?
13.12.2010 20:45 - Sosáček
Pockej, napadaji me dve moznosti.

1) vsichni s usatkou a chapadla k tomu
2) sirien/noir/shadowww 3-way gay action

nekdo musi napsat d20 slashfiction
13.12.2010 20:50 - ShadoWWW
Já myslím, že on samotný Poissonův proces je dost gay...
Píše:
Jde o takový proces, při němž jsou změny možné pouze přechodem do nejblíže vyššího stavu.
13.12.2010 20:50 - Alnag
Sosáček: Víš, nebývá v lidských společnenstvích obvykle zvykem sdílet takhle otevřeně své sexuální fantazie. Chápu, že nějak to člověk ventilovat musí, ale pokud nemáš zlámané obě ruce, pokus se zaopatřit sám někde v ústraní.
13.12.2010 21:03 - Sosáček
ShadoWWW píše:
Jde o takový proces, při němž jsou změny možné pouze přechodem do nejblíže vyššího stavu.

Jako urcite to ma ten potencial, kdyz si uvedomis ze Poisson byl francouz ... znas francouze.

Alnag píše:
Víš, nebývá v lidských společnenstvích obvykle zvykem sdílet takhle otevřeně své sexuální fantazie. Chápu, že nějak to člověk ventilovat musí, ale pokud nemáš zlámané obě ruce, pokus se zaopatřit sám někde v ústraní.

Tebe jenom stve ze jsem te vynechal, vid.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10093402862549 secREMOTE_IP: 18.119.107.96