Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
25.11.2010 18:19 - Čindi
Mě se ta ukázka líbila i když pro začátečníka byla dle mého názoru špatná. Podle mne z těchto dvou důvodů.

1. Celý popis setkání s kostěným drakem je o získávání výhod a nevýhod, ale konkrétní dořešení chybí.
2. Neúspěch je hodnocen lépe než úspěch.

Prázdná strana 2 (s mečem) nevypadá hezky. Nebo ten meč má být logem DrD2 ? Možná by byla lepší čistá dvoustrana jen s logem Altaru.
25.11.2010 19:13 - sirien
nedíval sem se, ale jestli to je ta ukázka co měli testeři asi měsíc zpátky tak musím prakticky zcela souhlasit s noirem... až budu mít chvíli tak na to mrknu blíž
25.11.2010 19:27 - ShadoWWW
Jerson: V DrDo byly Příručka pro hráče a Příručka Pána jeskyně. [ironie]Příručka Pána jeskyně se v DrD2 bude jmenovat Průvodce Průvodce.[/ironie] Teď vážně: DrD2 bude mít jen jednu společnou příručku pro Průvodce i postavy.
26.11.2010 07:35 - Peekay
Čindi píše:
Celý popis setkání s kostěným drakem je o získávání výhod a nevýhod, ale konkrétní dořešení chybí.

Je to prva kapitola, ktora ma byt nastrelom a uvodom. Iste budes suhlasit, ze tym padom nie je vhodnym miestom na detaily ohladne mechanik. V hre samotnej doriesenie rozhodne nechyba.
26.11.2010 08:30 - noir
Ta kapitola je ukázkou, jak má hra vypadat - a ona působí tak, jak to Čindi popisuje. Ostatně sami píšete: "ani po tomto vysvětlení si ještě nedovedete
úplně přesně představit,jak vypadá hraní takové hry na hrdiny. Ukážeme si proto příklad, jak to může ve skutečnosti probíhat."
26.11.2010 08:39 - argonantus
Souhlas s Čindi.
Když vidím slova nemrtvý drak, přirozená reakce je a sakra.
To rozhodně není něco, na čem bych učil začátečníky, a napadaly by mne akce, které jsou předvedeny; adekvátní je "plížíme se pryč"; "zdrháme, co nám síly stačí" atd.

Moje automatická představa o rovnováze je vychýlena enormně směrem k drakovi; začátečnické postavy nemají velkou šanci něco užitečného pořídit; snad jen dálkový a velmi opatrný průzkum. Ukázka mi tuhle podvědomou reakci ještě zamlžuje; buď jsou postavy šílené, a nebo mají v rukávu něco úžasného... co ovšem zatím nepředvedly.
26.11.2010 08:48 - Jarik
... a nebo jsou draci v DrD 2.0 mene nebezpecni nez v jinych fantasy hrach na hrdiny :D
(zertuji)
26.11.2010 08:51 - Vojtěch
Jen tak mě napadlo, zda se tam mají mechaniky vůbec použít, namísto příběhu. Jestli by nebyl lepší příklad ze hry z pohledu hráče až před kapitolou, kde se daná mechanika rozebírá. Třeba před soubojem něco na způsob:

Píše:
Průvodce: "Cestujete lesem Když se náhle ptáci ztiší a po chvíli se z hustého křoví po levé straně vynoří skupinka tvorů, kteří by snad mohli zdát být lidmi, ale jejich nazelenalá kůže a válečné malování vás nenechalo na pochybách. Jdou to skřeti!"
Pepa: "Vytasím sekeru a ukážu jim, zač je toho trpaslík!"
Průvodce: "Dobře, takže si hoďte k6 na iniciativu a přičtěte svou obratnost!"
Průvodce si spolu s hráči hodí také a zapíše si hodnoty do pořadí.
Průvodce: "Dobře, takže michal se díky svým kočičím reflexům zorientoval nejrychleji a hraje první...


Něco podobného pak vyhodit i před dovednosti, kouzla, ...

Jako udělat ucelený příběh, kdy by se řešila různá herní problematika, včetně konečného rozdělování odměn a přípravy dalšího souboje v části pro průvodce by myslím mohlo být celkem nápomocné jak k přímé demonstraci mechaniky v praxi, nadhození atmosféry, a možná i orientaci v knížce (u příběhu obrázek), barevný okraj srtránky... Zároveň by se do toho dalo nenápadně přidat i pár typů na urychlení hry, třeba jako že průvodce si na útok hodí pro všechny příšery najednou hrstí různě barevných kostek a tak. Když to hráč přečte v příběhu, tak by ho při hře pak snadno mohlo napadnout udělat to samé, když by si chtěl usnadnit práci.
26.11.2010 08:51 - noir
Ono je to IMHO ještě mnohem horší - z ukázky na mě ani nijak nevynikne, čeho jsou postavy schopné. Ten souboj je meganudný. Jediné, kde někdo využije schopnost svého povolání a uspěje v tom (a tedy vynikne, čeho jsou různá povolání schopná, je Jarik, který hráče omráčí bonusem +2 na útěk v bahně. Mě ta ukázka boje zklamala.
26.11.2010 09:32 - Vojtěch
Právě jsem myslel nějaký čitelný (nedej bože čtivý) příběh z kraje, pak nadhodit situaci a krátce ukázat jak to převézt do hry.
26.11.2010 11:15 - sirien
argonantus píše:
Když vidím slova nemrtvý drak, přirozená reakce je a sakra.
To rozhodně není něco, na čem bych učil začátečníky

A to já zase právě naopak!
Nějaké setkání s natvrdlými gobliny, partou skřetů nebo královskou stráží, to by mě donutilo tak maximálně zívat, další pitomý příklad v další tuctové fantasy, nůůůůdááááá.
Ale nemrtvý drak, to je nějaká challenge! Má to styl, má to atmosféru, má to děsivou hrůznost a je to ta pravá výzva pro skupinu hrdinů. Partu skřetů zvládne i dobře motivovaná banda vesničanů s vidlema, ale nemrtvého draka? To chce nějakou odvahu a schopnosti.

Jen bych čekal, že když už tam takováhle výzva vznikne, tak to bude mít nějaké grády. Zdrhat, to v takovéhle situaci dokáže taky každej (kdo nevytuhne namístě hrůzou). Nůůůdáááá... kde je ta cool akce, která k podobné záležitosti patří?

Kde je čaroděj, který na draka povolá síly elementů a prostředí, podrazí jej zemí náhle rozteklou v tekoucí bahno, spoutá jej kořeny a šlahouny popínavých rostlin a poté, co drak tato pouta po značné námaze roztrhá odrazí jeho útok větvemi stromů a uskočí před jeho pařáty na závanu vychřice? Kde je zloděj, který během toho všeho proběhne okolo, zhoupne se na laně s kotvičkou zaseklou o nějakou větev přes draka uvězněného čarodějem v bažině, zapadne pod něj, mrštně uhne jeho ocasu, když se ten vrhne na čaroděje, pak se rozeběhne k vytouženému pokladu, pro nějž skupina přišla a pak strne, když se k němu drak obrátí? a kde pak je válečník, který v tu chvíli odvede drakovu pozornost hromovým řevem a ranami sekyry do svého štítu, aby mohl zloděj utéci? A když se na něj drak vrhne, tak se mu rozeběhne vstříc, štítem se odrazí od jeho čelistí, sekyrou od jeho pařátu, po štítu na rozteklém bahně pod ním proklouzne, aby skočil do úzkého zářezu v terénu, kam draka naláká, protože ví, že se tamtudy nezvládne protáhnout?

Drak nemusí být poražen, ale družina uspěje, získá co chtěla... a ano, budou mít nemrtvého draka v zádech, toužícího po pomstě a devastujícího kraje, kterými skupina projde, což jim přidá na ultrahusté pověsti a značné nevraživosti kohokoliv, koho potkají. Získaný poklad vykoupí utrpením mnohých a vlastním spánkem, ale nakonec uloupený poklad budou moci uplatnit v nějakém dalším heroickém questu, při němž zachrání kraj od mnohem hrůznějších věcí a nemrtvého draka mohou obratně vlákat za sebou do armádního tábora svých nepřátel v předvečer rozhodující bitvy a pak už budou tak zkušení, že jej možná i sami zvládnou porazit nebo alespoň usmířit a legendy o jejich jménu se ponesou krajem ještě tisíce let po jejich smrti.

Ale ne, tohle je dračí doupě, takže oni samozřejmě prostě utečou jak poslední socky.

A povšimněte si, že nic z toho, co jsem popsal, vůbec nevyžaduje žádnej epic level, moje skupina nakonec taky před drakem utíká, protože by jej vůbec nezvládla porazit, ale utíká až poté, co s nasazením vlastních životů a vypětím všech svých sil zvládne ukořistit, pro co přišla. Nepopsal jsem jediné brutální kouzlo u čaroděje, jen trochu přírodní magie, žádná nesmyslná salta u zloděje, jen trochu akrobatické mrštnosti a reflexů, které by mohl mít kdejaký komediant, použité s cílevědomostí hrdiny a u válečníka jsem nepopsal nic, co by mě ve filmu vyrušilo u běžného vikingského válečníka (běžného! ne u hlavního hrdiny, ale prostě u někoho z jeho doprovodu)

No nic, asi se vrátím zpátky ke čtení her jejichž autoři umí napsat stylové úvody.
26.11.2010 11:16 - mrtvej bůh
noir píše:
Jediné, kde někdo využije schopnost svého povolání a uspěje v tom (a tedy vynikne, čeho jsou různá povolání schopná, je Jarik, který hráče omráčí bonusem +2 na útěk v bahně.
Hádám, že trpaslík, co sice dá zombodrakovi takovou ďahu, že ten je z toho "viditelně otřesený", ale první ranou ho nezabije, je ve vaší družince epic fail a ještě roky potom se mu budete posmívat.
26.11.2010 11:19 - mrtvej bůh
sirien píše:
Kde je čaroděj, který na draka povolá síly elementů a prostředí, podrazí jej zemí náhle rozteklou v tekoucí bahno, spoutá jej kořeny a šlahouny popínavých rostlin a poté, co drak tato pouta po značné námaze roztrhá odrazí jeho útok větvemi stromů a uskočí před jeho pařáty na závanu vychřice? Kde je zloděj, který během toho všeho proběhne okolo, zhoupne se na laně s kotvičkou zaseklou o nějakou větev přes draka uvězněného čarodějem v bažině, zapadne pod něj, mrštně uhne jeho ocasu, když se ten vrhne na čaroděje, pak se rozeběhne k vytouženému pokladu, pro nějž skupina přišla a pak strne, když se k němu drak obrátí? a kde pak je válečník, který v tu chvíli odvede drakovu pozornost hromovým řevem a ranami sekyry do svého štítu, aby mohl zloděj utéci? A když se na něj drak vrhne, tak se mu rozeběhne vstříc, štítem se odrazí od jeho čelistí, sekyrou od jeho pařátu, po štítu na rozteklém bahně pod ním proklouzne, aby skočil do úzkého zářezu v terénu, kam draka naláká, protože ví, že se tamtudy nezvládne protáhnout?

V Exaltech?
26.11.2010 11:26 - noir
mrtvej bůh: Dát ďahu dokáže každý - a především draka to v dalším popisu děje nijak neovlivní. Nemá to žádné důsledky, následky, nic. A ten popis je tak nudný! "Křísnu ho přes hlavu" je prostě něco, co fakt umí i sedlák Mikeš z Dolní Lhoty. Kde je něco bojovnického? Drsný trpaslík nechá draka, aby do něj narazil hlavou, využije energie úderu a tu použije ne úder sekyrou? Ne, on "křísne".
26.11.2010 12:04 - Alnag
Noir píše:
Křísnu ho přes hlavu" je prostě něco, co fakt umí i sedlák Mikeš z Dolní Lhoty.


Vůbec nechápu, nač si stěžuješ. Je to vesnická fantasy, takže každý hrdina umí dokonce i to, co by zvládl sedlák Mikeš, vzor k němuž se hrdinové snaží přiblížit.
26.11.2010 12:05 - sirien
mrtvej bůh píše:
V Exaltech?

Přečti si posty na které reaguješ předtím, než začneš plácat kraviny, pokud nechceš vypadat jako blbej troll.

Výslovně se tam vyjadřuju k tomu, že ten popis neobsahuje nic epic levelového, jsou to vcelku přízemní věci, jen použité hrdinským a ne sockovým způsobem.

A v Exaltech by to vypadalo poměrně nudně:
N: A hele, kostěnej drak asi kilák před náma.
D: Hm.
T: Interesting... kterého elementu?
Z: Creature of dakrness!!!
E: Klidni
...o kilometr později
Drak: Ubozí smrtelníci kteří jste vstoupili na území...
Z: In The Name Of UNCONQUERED SUN You Shall Be Death!!!!! Solar hero style attack, Zenith caste ability agravated damage pro nemrtvé a bytosti Temna
D: Valor chack - zív Uáááá Melee attack, melee charm dost drahý na to aby odpálil animu a tím aktivoval caste ability Dawnů, drak si musí ověřit svůj Valor proti jeho Essenci aby nezdrhl
T: /stojí na místě a přemýšlí, jestli má nebo nemá smysl si připravovat Tornádo na útěk nebo případně Totální anihilaci kdyby drak v prvnim kole ty dva pobyl, nakonec se opře o strom, aktivuje Essence sight a věnuje se studiu proudění nemrtvé essence s klidným vědomím že ho přinejhoršim ochrání Twilight caste ability a kdyby bylo nejhůř tak i ten Adamantin skin charm/
N: Randomní kombnace archery a stealth charmů případně nějaké takové combo, v případě že přetáhne do periferní essence aktivuje Night caste ability aby se nerozsvítil a zůstal v krytu. Drak dostává v jediném tiku sérii několika ranged útoků, z nichž jsou všechny hodnoceny jako překvapivé a ze zálohy
...o dvě kola později
T: Pěkné, moc pěkné. Uvědomujete si, že nešlo o nemrtvého, ale o lokálního takřka zaponemutého ducha smrti? Byl to místní kult před stovkami let, zanikl při invazi Underworldu, bůh byl vyhoštěn z Yushanu a setrvával zde ve svém smutku.
E, (do té doby kroutící hlavou a přemýšlející, jak své přátele naučit že se lze nejprve ptát a až pak bojovat): Krása. Takže stačilo říct že nejsme smrtelníci, ale avataři Neporaženého Slunce a že dle smluv s prvního věku mám já jako Eclipse i celý můj doprovod plnou diplomatickou imunitu a nesmí se nás ani dotknout a mohli sme prostě jít dál.
26.11.2010 14:21 - mrtvej bůh
sirien píše:
Výslovně se tam vyjadřuju k tomu, že ten popis neobsahuje nic epic levelového, jsou to vcelku přízemní věci, jen použité hrdinským a ne sockovým způsobem.

Bojovník, co serfuje na štítu bažinou a sekerou se přitom odráží od drakova pařátu, je zaručeně přízemní, neepický a neexaltí.
Moc ty exalty fetuješ. A moc fetuješ druhou edici, jinak bys věděl, že exalted má i jiné postavy, než jen solary.

noir píše:
"Křísnu ho přes hlavu" je prostě něco, co fakt umí i sedlák Mikeš z Dolní Lhoty. Kde je něco bojovnického? Drsný trpaslík nechá draka, aby do něj narazil hlavou, využije energie úderu a tu použije ne úder sekyrou? Ne, on "křísne".

Hádám, že u tebe standardní sedlák vyvražďuje nemrtvé draky po desítkách, protože mu chodí na brambory. Pak je samozřejmě chudák hráč trpaslíka, co drakem jen otřese, všem pro smích.
26.11.2010 15:07 - Colombo
Píše:
Hádám, že u tebe standardní sedlák vyvražďuje nemrtvé draky po desítkách, protože mu chodí na brambory.

Lol, z toho by mohl být dobrý setting:D
26.11.2010 15:29 - noir
mrtvej bůh: sedlák draka nezabije, ale trpaslík taky ne. Reakce na trpaslíkovu akci je ze strany draka v popisu nulová. GMova věta o otřesení taky nic neovlivní. Kde máš jaký výsledek? Nemají hráči vidět výsledky svých úspěchů? A radovat se z nich třeba, kor je-li to unikátní schopnost jejich povolání?

Colombo:
Jistě ti neunikl příběh o Gilesovi z Hamu, který se stal drakobijcem, aniž by cokoliv uměl :)
26.11.2010 15:53 - wlkeR
Já si to snad půjdu podruhé přečíst... (Poprvé jsem u toho tak nějak usnul, takže si nepamatuju, co se dělo)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11175799369812 secREMOTE_IP: 3.138.204.208