Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
27.9.2010 14:17 - Argonantus
No, vážně se přimlouvám za konkrétnější popisy. Noir má pravdu. Kdyby se řeklo, že trpaslík má infravidění, které funguje tak a tak (nevidí skrz zeď, ale ve tmě jo, a to na 25 sáhů), mohli jsme být všichni podstatně dál.

Hodně těch textů něco tajemně nakousne, ale neprozradí pointu.
Třeba to s těmi hitpointy, kde zřejmě nerostou nade všechny meze, jako dřív, ale mají jakési přirozené hranice. Jak vysoko a jak moc, to už je zase skryto i těm nejmoudřejším. Nabušený bojovník 5. levelu má 5x víc životů, než standardní vidlák venkovský? 15x? 50x? 1,5x?
To už by byla informace, ze které se dá něco konkrétního konstruovat.
27.9.2010 14:17 - ShadoWWW
Bouchi píše:
Aha, takze tam meli napsat "elfove a trpaslici budou podobni tem, jake znate z Pana prstenu"?

To my připomnělo Red box ze série Essentials, který teď Wizardi vydali pro úplné nováčky, kteří se třeba ještě nikdy nesetkali s RPG. A přesto se hned v 2. odstavci píše:
Red box píše:
Pokud jsi někdy hrál Neverwinter Nights, Final Fantasy, The Legend of Zelda, World of Warcraft, Dragon Age, nebo podobnou hru, už máš zhruba představu, o čem je hra Dungeons & Dragons

A je to. Jedna věta, která zhrnuje to podstatné hned na začátku, místo aby zdlouhavě popisovala to, co většina čtenářů si umí představit v jedné větě.

Takže ano, odkaz na Pána prstenů mi přijde v DrD pravidlech užitečný, protože tím je jednoduše řečeno mnohé z generického světa Dračího doupěte.

Přemýšlel jsem také nad tou větou z Red boxu a přijde mi, že dnes se již RPG chtě nechtě musí odkazovat na PC hry a filmy. V PPZ už v první verzi DrD je napsáno:
DrD PPZ píše:
Už tě nebaví číst heroické ságy a pasivně sledovat napínavé filmy, ale chtěl bys sám takový příběh prožít, stát se hrdinou a rozhodovat o tom, co se stane?

V 90. letech totiž teenageři četli a sledovali filmy a interaktivita stolního RPG byla jasným plusem a lákadlem. Dnes teenageři sledují filmy a hrají PC hry. Stolní RPG musí opět nabídnout lákavou alternativu. U filmů je to lehké, u PC her těžší. Ale věci jako "take and play", pěkné ilustrace a kladení důrazu na sociální kontakt a nezastupitelnou roli GM může být tou cestou. Koneckonců, pasivní filmy jsou teď v době interaktivity a 3D grafiky i nadále lákavou alternativou díky úsilí producentů. A podobné lákadlo je zmíněno i v Red boxu:
Red box píše:
Dějmistr je hráč, který ovládá nestvůry a provází vás dobrodružstvími. To je jedna z věcí, která dělá hru Dungeons & Dragons víc vzrušující a zajímavější než počítačovou hru – mít Dějmístra je jako by programátor počítačové hry hrál hru s tebou, takže můžeš udělat, cokoli si představíš.
27.9.2010 14:22 - noir
Bouchi: Jsem rád, že si vždy všimneš toho podstatného...
27.9.2010 14:24 - Colombo
Red box píše:
Pokud jsi někdy hrál Neverwinter Nights, Final Fantasy, The Legend of Zelda, World of Warcraft, Dragon Age, nebo podobnou hru, už máš zhruba představu, o čem je hra Dungeons & Dragons

Tohle je věta, která by mne od hraní DnD, potažmo RPG, když to spousta lidí spojuje, spolehlivě odradila.
27.9.2010 14:32 - ShadoWWW
Colombo: Každému, co jeho jest. Však ty nejsi (americký) teenager, ne? A DnD přece taky nehraješ... :-)
27.9.2010 14:32 - Bouchi
noir: To byla jen takova poznamka o tom, co me pobavilo.
Ono na "kdybyste to pred tremi mesici napsali tak a tak..." IMHO nema moc smysl reagovat.
27.9.2010 14:48 - Night of Triumphatorr
+ každý článek končit frází: "je to pravda, tak to doopravdy bude" :-)
27.9.2010 14:57 - mrtvej bůh
Red Box píše:
Dějmistr je hráč, který ovládá nestvůry a provází vás dobrodružstvími. To je jedna z věcí, která dělá hru Dungeons & Dragons víc vzrušující a zajímavější než počítačovou hru – mít Dějmístra je jako by programátor počítačové hry hrál hru s tebou, takže můžeš udělat, cokoli si představíš.

Docela se těším, jak se teď na Red Box sesypou místní mistři marketingu a vytmaví mu, že si znepřáteluje potenciální zákazníky a že je chyba že vůbec zmiňuje konkurenci když každý ví, že konkurence se musí ignorovat.
27.9.2010 15:05 - ShadoWWW
mb: to se trochu pleteš. To by už DrD vyčítali, že se vymezuje vůči konkurenčním heroickým ságám. Ale tak to není. To je nabízení alternativy vůči jiným (byť podobným) druhům zábavy.

Problém by byl, kdyby se Redbox negativně vymezoval třeba vůči Pathfinderu nebo WoD. A zdůrazňuji negativně, neboť třeba PF má už v úvodu napsáno, že navazuje na edici nejhranější hry na hrdiny na světě. Dokonce tam je zmíněno, že jeho hráčská základna jsou hráči předchozí edice nejhranější hry na světě, kterým ta nejnovější edice nevyhovuje, tak sáhli po alternativě ve formě PF. Ale i to si myslím, že nepřesáhlo etickou mez.
27.9.2010 15:14 - Night of Triumphatorr
ShadoWWW píše:
PF má už v úvodu napsáno, že navazuje na edici nejhranější hry na hrdiny na světě.

a názvu DnD se tam vyhýbají jako čert kříže (to je součást licence, že se o tom nesmí mluvit?) :-)

mrtvej bůh píše:
že si znepřáteluje potenciální zákazníky a že je chyba že vůbec zmiňuje konkurenci když každý ví, že konkurence se musí ignorovat.

oni se o těch hrách nezmiňují negativně. Naopak tím, že přirovnávají k něčemu notoricky známému i mimo RPG oblast (ne počitačových :-) )si docela hezky v úvodu vysvětlili začátečníkům o co jde.
27.9.2010 16:38 - Peekay
Argonantus píše:
Hodně těch textů něco tajemně nakousne, ale neprozradí pointu.
Třeba to s těmi hitpointy, kde zřejmě nerostou nade všechny meze, jako dřív, ale mají jakési přirozené hranice. Jak vysoko a jak moc, to už je zase skryto i těm nejmoudřejším. Nabušený bojovník 5. levelu má 5x víc životů, než standardní vidlák venkovský? 15x? 50x? 1,5x?


To je prave ten problem... nakusne ako nakusne. Snaha je v skutocnosti povedat co najviac co najmenej slovami. Na to, aby som napriklad mohol zodpovedat otazku o bojovnikovi a vidlakovi pre teba uspokojivym sposobom, musel by som vysvetlit hrozne vela veci, ktore spolu navzajom suvisia. Napriklad by som musel vysvetlit, ako funguju zivoty. Na to by som musel vysvetlit, ako funguju utoky. A este by asi bolo treba vediet, ako sa lisi vidlak od hrdinu. Co pre zmenu suvisi s filozofiou hodu (a systemu ako takeho).

Tak trochu mam dojem, ze podvedome stale operujes s predstavou, ze v "dvojke" platia zakonitosti a principy, zavedene v starom DrD... a z toho vznika tento problem.

Argonantus píše:

To už by byla informace, ze které se dá něco konkrétního konstruovat.


Hej... akurat by si z nej (bez vyssie uvedenych skutocnosti) vykonstruoval podla mna nieco uplne scestne. Ale dobre teda, mozeme si to pre zabavu vyskusat.


  • Otázka: Nabušený bojovník 5. levelu má 5x víc životů, než standardní vidlák venkovský? 15x? 50x? 1,5x?
  • Odpoveď: Nedefinované. Štandardný vidlák totiž na rozdiel od hrdinu žiadne životy nemá.
27.9.2010 16:43 - Bouchi
No tak to jsem vazne zvedav, co se z tohohle sdeleni vyvine. :-)
27.9.2010 16:45 - Argonantus
Peekay:
Vysvětlovat složité věci úsporně a málo slovy - vítej v normálním vesmíru.
Docela dobrá odpověď je poslední věta.
27.9.2010 16:45 - Lotrando
jsou tam hápéčka ... búúúúú ... jsem čekal tabulku poškození, no ale budiž :))
27.9.2010 16:57 - Peekay
Lotrando píše:
jsou tam hápéčka


Praveze nie su, aspon nie v tradicnom slova zmysle. (ale ved konieckoncov uvidis, len co si pozries e-mail)
28.9.2010 00:05 - Jarik
mno... pokud vidlak zadne zivoty nema... tak je jedinym moznym visvetlenim toto:
"herni system DrD2 vyjadruje zivoty miru narocnosti, kterou je treba prekonat, aby byl nepritel {ci prekazka} porazena.
Bezny vidlak neni prekazka>>> nema zivoty. tlupa vidlaku jsou prekazak >>> maji jiste mnozstvi zivotu."

pokud jsem se nahodou trefil, tak je to fakt nahoda. Pro jistotu rikam, ze nemam s vyvojem zadne spojitosti :)
28.9.2010 00:10 - Shako
QuentinW píše:
Indie nádech jsem tu po prvním testu prohlásil já.


Argonantus píše:
Quentin: Mluv dál, třeba se chytím...


Puvodne jsem planoval, ze se to pokusim, co mozna nejtajneji, ale zaroven nejak lip vyjadrit, jaky mam z DrDII pocit... a proc tedy souhlasim s Quentinovym indii nadechem. Nicmene nez jsem rozmyslel, jak bych to tak vyjadril, aby to bylo dostatecne neco rikajici (pro mistni ucastniky diskuze) a zaroven dostatecne nic nerikajici (dle prani altaru o nezverejnovani informaci z testu), tak me zastihla nova davka informaci. Zatim jsem to nehral, takze muzu hodnotit jen zmeny oproti predchozi situaci, jak se jevi na prvni pohled.

Musim odvolat svuj indii pocit. Naopak s novou davkou se zda, ze vetsina idii-like veci zmizela. Nektere drive podivne fungujici mechaniky se vylepsili, zmenili, takze uz to ma trosku stabilnejsi charakter. Vypada to dohromady pomerne funkcne a dostatecne "bytelne". Ano neni to stare DrD, ale zaroven uz to nevypada jako takova podivna skladacka pro PJ. Pro ukazku, co povazuju za podivnou skladacku pro GM bych doporucil GURPS lite 3e/4e. Pripadne nektere minimalisticke hry, teoreticky snad i vyhodnocovaci mechaniku strepu snu (tj. jako by vam dali tech cca 50 stranek z te 120 strankove prirucky, tusim, ze je to 2. a 3. kapitola). Dostaneme nejake jadro systemu, ale chybi tam tam kopa napadu a inspirace, jak to hrat. Takze si vetsinu veci musite dodelat sami. Navic mechaniky jsou hodne obecne.... Pak to skutecne vyvolava trosku indii pocity. Samozdrejme, pro hrace, kteri uz neco hrali to treba neni problem, pro novacky by urcite byl. Tak trosku pusobilo prvni testovani a z toho predpokladam vzniknul ten pocit, ze to ma indie nadech.

Dalsi testovaci verze DrDII uz vypada vyrazne "lip". V mnoha ohledech bych rekl, ze je autorum videt az "do kuchyne". Nektere veci jsou vyrazne jasnejsi, jako jsou zamysleny a jak by mohli/meli fungovat. Treba zmineny problem povinneho multiclassovani je trosku pruhlednejsi a nevypada to na zadny problem, naopak jako vitanou vyhodu. A pro pripad, ze by to nahodou bylo malo cool, tak bude nejspis mozne to relativne dobre "editovat", takze pridat dalsi moznosti dle chuti. Idea je rekl bych jasna a funkcni.

Oproti staremu DrD to zatim vypada, ze se pravidla uplne nesnazi resit vsechno mozne, naopak budou nechavat cast veci na uvaze hracu tj. odpadnou mechanismy pro lezeni po zebriku, jizdu na koni, vypocet doby cestovani do mesta, svetlo... A dalsi jine "byrokraticke" veci, se kterymi se DrD muselo pocitat, pokud hrac chtel hrat prodle pravidel, a proto je vetsina druzin ignorovala. Ale tak jeden nikdy nevi, treba to tam jeste pribyde v kompletni verzi, ale zatim se vse rika, ze to nebude potreba. Zaroven to vsechno nepusobi, ze by bylo az prilis volne (na ukazku "prilis volneho", ale relativne funkcniho systemu me napada treba Risus).

Celkovy zaver z prniho pohledu na druhy test: Zacina to vypada dostatecne bytelne na to, aby to nebylo minimalisticke indii, ale zaroven to nedosahlo zbytecnosti nekterych mechanismu predchozich verzi DrD/DrD+.

No, tak snad jsem neprozradil nic zasadniho, co by autori nechteli, aby vyslo ven (pokud ano, na uzorneni nejak zedituju). A zaroven to treba aspon nekomu rekne neco noveho. :-)
28.9.2010 00:15 - Shako
Jarik píše:
"herni system DrD2 vyjadruje zivoty miru narocnosti, kterou je treba prekonat, aby byl nepritel {ci prekazka} porazena.
Bezny vidlak neni prekazka>>> nema zivoty. tlupa vidlaku jsou prekazak >>> maji jiste mnozstvi zivotu."


Hmm, uvaha je to zajimava. Obdivuju hlavne tu tvoji indukci, kterou na to jdes. Logika je rekl bych spravna: Vidlak, kteri si kope na poli brambory neni pro druzinu hrdinu zadna prekazka, takze se neresi, tudiz o nem nejspis nelze rict, kolik ma zivotu. Ten zbytek zaveru uz fungovat nemusi.
28.9.2010 07:36 - Jarik
samo, ze jsem tim chtel rici "Tlupa vidlaku, ktera 'rebeluje'/'pere se s druzinou v hospode'/atd." :)
28.9.2010 09:52 - Peekay
Shako píše:
No, tak snad jsem neprozradil nic zasadniho, co by autori nechteli, aby vyslo ven (pokud ano, na uzorneni nejak zedituju).


Žiadne námietky, ctihodnosť.

(:D)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1096658706665 secREMOTE_IP: 18.217.73.187