Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
23.9.2010 09:28 - Bouchi
Argonantus píše:
co se dá summonovat a jak
Neni tohle uz pomerne dost zavisle na settingu? (Priklad - Asterion a privolavani myslenkovych bytosti ze Stinoveho sveta.)
23.9.2010 10:19 - Lotrando
Bouchi: máte skupinu na Ksichtoknize?
23.9.2010 10:27 - Merlin
táá dýý dáá dýý dá píše:
treba ve WoW (to d20 od White Wolfu) je mozno dokonce hrat nemrtveho jako PC (forsaken undead). Originalni to asi nebude, ale zatim jsem na nic podobneho nenarazil (nepocitam Vampire, Promethean, Mummy...)

DnD 3,5 vyšla příručka ve které jsi taky mohl hrát nemrtvé...kostlivce, ghouly, wighty....dokonce mám dvě tři kapitoly snad někde přeložený
23.9.2010 10:36 - Argonantus
Bouchi:

No, šlo mi o to, že i v původním DrD se démoni přivolávají jinak, než kostlivci, a než velký zlý strom. Nebo ti vlci.

Takže bych si asi roztřídil creatures na přivolatelné a nepřivolatelné, a začal rozmotávat ty pravidla.

Například - draka nelze přivolávat nikdy a nikde, protože je inteligentní, vznešený a potíže s rovnováhou jsou netušené.
NPC taky nelze přivolávat.
Nelze přivolávat různé "hmoty" s inteligencí 0, zelený hlen a tak
Vše, co je přivolané, v rozumné době zase zmizne (na konci souboje či epizody), a to v mimoprostoru, v lese, nebo prostě klesne k zemi (kostra)


Pročež se takto brutálně pravidly vlastně řeší velká část problémů s ovládáním cizí duše. Pokud tuhle závoru neudělám, vzniká otázka, jak tyhle problémy řešit.

No, a zbytek se nám začne rozpadat na třídu přirozených zvířat (někam do těch lovců a hraničářů), třídu nemrtvých (nekromant v užším smyslu), třídu magických, leč přesto inteligentních monster (golemové a elementálové, někam do theurgie).
Možná také ten familiár, ale v zásadě tento vynález vřele nedoporučuji.

Z toho se pak odvíjejí další úvahy o rovnováze (1 mag= 2životy), nákladech vyvolání a dalších pravidlech.
Začlenění doi konkrétního světa je mimo pravidla; to je opravdu na tvůrce settingu (který nemrtvé zcela škrtne, neb se mu nehodí, ale golemy třeba zrovna využije a nemusí zoufale dumat nad náklady kouzla).
Třeba.

Jiná metoda je o tom všem úplně mlčet, a nechat vše na pánech jeskyně, ať si to udělají podle svého. To je ovšem argonantní extrém, a vzniká potom otázka, proč vůbec vydávat jakákoli pravidla.

EDIT: a lze-li přivolávat normální zvířata, pak lze ve vhodném settingu přivolat i kýženého hrocha.
23.9.2010 12:49 - ShadoWWW
Argonautův poslední příspěvek: super nápady!
23.9.2010 13:07 - Lotrando
Možný pohled;

Postava je schopna ovlivnit živly ve svém okolí;
Dokáže vytvořit nebo ovlivnit bouři, liják, krupobití, vánici;
Živel považuj za nadpřirozenou bytost, kterou musí postava ovládnout;
Mág musí znát pravé jméno, kterým bytost volá;
Pravé jméno se pochopitelně tají

Bytost má Vůli kterou odolává ovládnutí;
Pokaždé, když dostane příkaz, zvyšuje se její schopnost odolávat dalším příkazům;
Za poskytnuní informace se zvýší mírně,
za ovlivnění neživého objektu o něco víc,
za ovlivnění inteligentní bytosti hodně

Když odolá unikne a způsobí škody odpovídající své síle;
Když odolá významně, karty se obrátí a poslouchat musí mág;
Když ji mág propustí, odebere odkud přišla;
Příště ji vyvolá už silnější; nebo jinou;

---
23.9.2010 17:04 - Jerson
Fink Ployd píše:
Jerson FAIL.

Už jsem citoval z Pána prstenů, kde se píše o tvrdé kůži na chodidlech a chlupech na nohách pro rozlišení, nicméně jak mě Bouchi poučil, chodidlo je všechno od kotníku dolů (což jsem doteď nevěděl.)
24.9.2010 00:03 - sirien
Fink Ployd píše:
Jerson FAIL.

Poznámky o poklesu Tvé úrovně se tu už objevily, ale tohle je FAKT HODNĚ hluboko...

Jerson píše:
což jsem doteď nevěděl

ok, taky ne...
24.9.2010 08:51 - Almi
Lotrando píše:
Možný pohled...


..jééé, to je hezký! Stručný, výstižný, snadno představitelný, spousta nápadů a zápletek se líhne v hlavě po pouhým přečtení.
24.9.2010 09:09 - Argonantus
Lotrando:

To vypadá někam k té bývalé "theurgické" varinatě přivolávání elementálů. Případně démonů, andělů a tak. Tak nějak by to určitě šlo; a napovídá to jednak tomu, že jsou to hodně mocné bytosti (žádný mejdla) a je jich poměrně malé množství (žádná davová scéna na způsob Aragorna.) Vyvolávají se pěkně po jednom.

Zkrátka, je tu velikánský kopec zábavy; pokud bych měl přijmout konvence nového DrD, pak jsou to zřejmě schopnosti, a to hned několik různých.
24.9.2010 09:59 - Lotrando
Ty méně inteligentní je možné ovládat snadněji, ale zase nic moc neumějí. Mohou být "motorem" nebo "senzorem". Jsou to prostě zvířat, které lze ochočit. Zajímavé to začíná být v okamžiku, kdy jejich majitel zjistí, že se mu ztrácejí :).

Ještě jsem v jedné epizodě tažení pracoval s myšlenkou, kdy se nadpřirozené bytosti živily emocemi lidí. Ale tu jsem nepotřeboval formalizovat do pravidel, fungovalo to jen jako "omáčka" a zbytek se jel podle pravidel 4E (prostě jiný zdroj než Divine, Arcane ...).
24.9.2010 10:37 - Argonantus
Ještě z jiného soudku; vlastnosti.
Tady byla systémová základní stupnice 1-21, s výslednými bonusy -5 až +5.
A mělo to mouchy:

-byly tu evidentní nerovnováhy mezi rasami (i matematické), zřejmě se doufalo, že to doženou přes nějaké ty mimosmyslové schopnosti (hobit, krol, trpaslík).

- pár vlastností mohlo vycházet naprosto absurdně (kroll se inteligencí blížil zvířeti; pokud počítáme, že démoni jsou inteligentní od 9 tak, že mohou mluvit, pak...)

- taky to bylo zpočátku docela složité k počítání (netuším, proč se rovnou nepracovalo s těmi čísly vlastností, a ještě se druhotně vytvářely bonusy)

- no a hlavně - výsledek byl navždy stabilní, neměnil se, což pokládám za absurdní. Zloděj na 16. levelu si od původního vidláka ani trochu nevycvičil obratnost??
U nás to vedlo v postupný nezájem o tyhle číselné vlastnosti - jsou někde dané už mnoho let hrdinova života, takže vlastně dokonale nezajímavé jako patníky u cesty.

Takže se přimlouvám k Čindiho poznámce - pokud nemáme u ras žádné číselné údaje, pak nám vlastně nebyly představeny. A o herních mechanikách se můžeme jen dohadovat.

Jak je to v DnD - mění se tam vlastnosti, nebo jsou taky dané nafurt?
24.9.2010 10:59 - Nerhinn
Argonantus píše:
Jak je to v DnD - mění se tam vlastnosti, nebo jsou taky dané nafurt?

EDIT: oprava - 4., 8., 14. a 18. lvl si zvýšíš o jeden bod dvě vlastnosti, při přechodu na 11. a 21. všechny.
24.9.2010 11:41 - Nachtrose
Nerhinn: zapomelas na 24. a 28. lvl.
24.9.2010 12:22 - skew
To je 4e ? Asi bych potřebval kontext abych v tom viděl nějakou logiku...
V 3.5 to bylo +1 k jedné vlastnosti každý 4. level.
(a taky tam byly opravy k vlastnostem, což se mi nelíbí...)
24.9.2010 12:35 - Lotrando
a máš dva +2 bonusy pro každou rasu

zároveň se ti k hodně věcem počítá bonus rovný půlce levelu, takže třeba skilly automaticky rostou (nepřidělují se body jako ve 3E).
24.9.2010 13:59 - Argonantus
Na detailech nezáleží; potvrzujete moje podezření, že v jiných systémech se class/levelují i základní vlastnosti postav (ostatně, dělají to i lecjaké počítačové systémy RPG).

Takže žádný hobit s obratností 21/+5, ledva vyšel z továrny.
24.9.2010 14:11 - Bouchi
Koneckoncu vlastnosti rostou i v DrD+ (pravda, tam az prilis).
24.9.2010 14:14 - Argonantus
Bouchi:
No, a jak v DrD 2.0?
24.9.2010 23:03 - Peekay
Argonantus píše:
No, a jak v DrD 2.0?


Mozu nerast, mozu rast. Zalezi to na volbe hraca.

(Vo vseobecnosti sa predpoklada, ze budu rast, ale nie nejako brutalne)

p.s. na problematiku vyvolavanych potvor som nezabudol

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093648195266724 secREMOTE_IP: 3.15.225.173