Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
22.9.2010 18:26 - sirien
Nevim. Jedna věc je co napíšeš přímo do pravidel (která může číst někdo kdo NEčetl Hobita, LotRa a další...) a druhá věc je co napíšeš do promotextu do fantasy časopisu. Nevím o tom, že by autoři DnD použili při propagaci takhle nudné texty, nicméně jsem propagaci 4e nijak extra nesledoval a kdyby jo, tak by mi to přišlo stejně nudný jako tady.
22.9.2010 18:43 - Argonantus
Sirien:

Od systému vůbec žádnou objevnost nečekám, nežádám, a dokonce se jí trochu bojím. Asi jako naprosto originální operační systém. Bude znamenat spoustu učení, mne i mých hráčů, a čertví, jestli to bude nakonec nějaká výhoda.

Od settingu objevnost žádám, protože jinak by asi nemělo cenu ho vytvářet. Ovšem v otázce, zda je ambicí DrD 2 i nějaký setting, v tom mám dost nejasno; na počátku debata dumala o "slovanském" vlivu, ale nevím, zda to nebyla jen spekulace diskutujících, a zda něco takového skutečně mělo vzniknout. To bych samozřejmě diskutoval mnohem víc, protože se to trefuje přímo do mého vlastního settingu.
22.9.2010 18:58 - sirien
Slovanský vliv byl deklarovaný autory, kteří pak od rusalek zděšeně raději utekli zpátky k elfům a inteligentním obřím pavoukům.
DrDII setting mít nebude, neboť to má být generic fantasy.
22.9.2010 19:13 - Peekay
Argonantus píše:
No, a chtěl by někdo reagovat na 1991 a 1995?
Mne by to docela zajímalo, jako to teď v DrD 2 vypadá.


Zaujimava problematika. V skratke:

Argonantus píše:

1) nekromant - maník, který věští z mrtvol; klasické pojetí
2) nekromant - maník, který mrtvoly oživuje (většinou coby soukromou armádu a typicky záporák)
3) nekromant - maník, který povolává na pomoc bestie; i zcela normální, živé (Morrowind). I zde to má odér něčeho zakázaného; a vlastně nevím, proč. [/quote]

1) no problem
2) nieco v podobnom duchu je medzi povolaniami, aj ked v inom rozsahu a trochu odlisneho smerovania
3) toto vidim ako jasny material na dedikovane pokrocile povolanie - v zakladnej knizke ziadne take nemame, aj ked system to v pohode zvlada a je narocky stavany tak, aby sa dali lahko vyrabat dalsie povolania.

Ako si spravne podotkol, summonovanie je vo vseobecnosti problematicky koncept (podobne ako familiari a "hirelingovia" - najate NPCcka co chodia s partiou) - nielenze je to problem dobre vybalancovat, ma to aj dalsie problemy ako napriklad odvadzanie pozornosti od hracskych postav. Zabitie hlavneho bossa vyvolanou smrtkou ma by crowning moment of awesome vyvolavaca, nie smrtky. Preto tie vyvolavacie veci co tam uz su, su riesene podobne ako rozlicni cviceni psi a tak.

Kludne sa v pripade zaujmu rozpisem viac, ale nechcem, aby to bola zbytocne investovana energia. Taktiez tu nechcem prilis otravovat svojou neslusnostou).
22.9.2010 19:20 - Argonantus
Peekay:

Jo, mne to zajímá, jinak bych se neptal; navíc jsem problém trochu rozkecal v 2027.

Píše:
2) nieco v podobnom duchu je medzi povolaniami, aj ked v inom rozsahu a trochu odlisneho smerovania


Z toho nejsem moc moudrý - jak může vypadat nekromant - výrobce oživlých koster duchů a opírů, když je trochu odlišného směrování? To je jako nekrofílie, nebo co?
22.9.2010 19:38 - Bouchi
Argonantus píše:
jak může vypadat nekromant - výrobce oživlých koster duchů a opírů, když je 'trochu odlišného směrování'?
Treba tim Peekay chtel rict, ze v DrD II sice je nekdo, kdo mrtvoly dokaze ozivovat, ale nikoli vetsinou jako soukromou armadu a ani to neni typicky zaporak.
22.9.2010 19:41 - mrtvej bůj
Fink Ployd píše:
Me se libi jak stejnej obsah jako v dnd je u dnd objevnej a u drd klise :D

Třeba za měsíc přijde Quentin a přepíše to sem a místní začnout udiveně žasnout, jaké zajímavé info Quentin má, a proč autoři nepíšou něco takového místo těch informací, co uvolňujou.
22.9.2010 20:04 - Argonantus
Bouchi:

Furt tonu v mlhách. Proč je tedy tento... oživuje? Je to Damien Hirst, který je chce umělecky aranžovat?
22.9.2010 20:18 - Bouchi
Argonantus: Nevim, jen jsem nabidl moznou interpretaci.

Dovedu si treba predstavit (zcela bez souvislosti s DrD II), ze by nekdo dokazal kratkodobe ozivit mrtveho a vyuzival to k ziskavani nejruznejsich informaci (od "kdo te zabil" pres "kam jsi schoval to a to" po "co jsi slysel tehdy a tehdy"). Nebo ze by mohl ozivit nekoho, kdo zemrel nahlou smrti (nestesti, zabiti, vrazda), na jeden den a dat mu tak moznost vykonat aspon neco z toho, co si ten mrtvy pral jeste pred smrti vykonat.
22.9.2010 20:42 - Čindi
Hm, zatím jsme nedověděli jedinou konkrétní mechaniku.
22.9.2010 20:53 - Jerson
Argonantus píše:
Od systému vůbec žádnou objevnost nečekám, nežádám, a dokonce se jí trochu bojím. Asi jako naprosto originální operační systém. Bude znamenat spoustu učení, mne i mých hráčů, a čertví, jestli to bude nakonec nějaká výhoda.

Dobře udělaný systém naopak nevyžaduje žádné velké učení, otázka je, jak moc se dá zvádnout v RPG. Nicméně sjednocený systém dostatečně otevřený je mnohem lepší než naučený, ale nepružný systém. Ovšem pokud si někdo za dvacet let hraní udělal prakticky vlastní pravidla, nepotřebuje žádné RPG, ani DrD2.

Jinak jsem si přečetl představení ras - zůstala klasická fantasy čtveřice + kroll, nicméně mě zarazilo, že hobiti budou mít srst na chodidlech. To mi přijde, jako když někdo viděl Tolkiena z rychlíku a pak si spojil dvě slova ve špatné kombinaci.
22.9.2010 21:14 - Peekay
2027 som zaregistroval a pri citani prikyvoval hlavou, rozsiahlejsia reakcia musi zial pockat (riesim veci okolo vyvoja).

Argonantus píše:
jak může vypadat nekromant - výrobce oživlých koster duchů a opírů, když je trochu odlišného směrování?


"maník, který mrtvoly oživuje" je popis, ktory sedi aj na doktora Frankensteina, a pritom by vacsina ludi ani jeho neoznacila za "nekromanta", ani Frankensteinovu obludu za "ozivlu kostru, ducha alebo upira". Taktiez nemam dojem, ze by doktor Frankenstein chcel ovladat svet alebo nieco podobne.
22.9.2010 21:16 - Peekay
Čindi píše:
Hm, zatím jsme nedověděli jedinou konkrétní mechaniku.


Ak ta tak velmi zaujimala, mal si moznost prihlasit sa do testovania a dozvediet sa o dost viac.
22.9.2010 22:31 - Čindi
Na testování bohužel nemám tolik času. Ale přijde mi škoda, že autoři nic konkrétnějšího nezveřejnili.
23.9.2010 07:20 - Bouchi
Jerson píše:
nicméně mě zarazilo, že hobiti budou mít srst na chodidlech. To mi přijde, jako když někdo viděl Tolkiena z rychlíku a pak si spojil dvě slova ve špatné kombinaci.

"nenosí žádnou obuv, poněvadž jim na chodidlech od přírody roste hustá a hřejivá hnědá srst, podobná jejich srsti na hlavách (jenže na hlavách je kudrnatá)" - J. R. R. Tolkien: Hobit, kapitola prvni, odstavec ctvrty
23.9.2010 07:51 - Sosáček
Jerson FAIL.
23.9.2010 08:56 - Argonantus
Píše:
Od systému vůbec žádnou objevnost nečekám


Jerson píše:
Dobře udělaný systém naopak nevyžaduje žádné velké učení


Já souhlasím, ale hlavně jsem reagoval na Siriena, který volá klišé... klišé... a zase klišé. Operační systém computeru je taky klišé (považte - ono to kopíruje soubory!).
A pokud jde o popis ras, že je klišé, on takový princ Hamlet, jak má vlasy na hlavě, dvě oči a nos mezi nimi, a z druhé strany dole tu díru, to je taky pěkné klišé.

Pokud má někdo ze systému dojem, že nevypadá moc originálně, je to podle mne spíš dobře.
Vřele souhlasím i s tím, že čím jednodušší, tím lepší. Jedna mechanika je lepší než dvě.


Peekay/Bouchi
Aha, to jsme si nerozuměli. Frankenstein není přímo záporák, nicméně do schématu zapovězeného nekromantského umění zrovna docela sedne (ač to není papírově magie, nýbrž věda). A vyrábí jediné monstrum, nikoli armádu; ale jinak je to pěšky jako za vozem.

Nicméně, fascinoval mne nápad "úplně jiné orientace", což jsem pochopil jako jiný motiv výroby těch potvor (nikoli jako instantní armádu či bodyguardy, nýbrž třeba umění? freak show? divadlo? záchrana těch mrtvých?). A ještě takovou hodně bizarní postavu nějak účelně spojit s nějakou družinou.
23.9.2010 09:05 - Peekay
TArgonantus píše:
Pokud má někdo ze systému dojem, že nevypadá moc originálně, je to podle mne spíš dobře.


Neviem o tom, ze by taketo vyhlasenie urobil niekto z ludi, ktori maju nan dostatocne vedomosti o tom, ako hra funguje. (a fakt dost pochybujem, ze by si to niekto vazne myslel).

Argonantus píše:

Nicméně, fascinoval mne nápad "úplně jiné orientace", což jsem pochopil jako jiný motiv výroby těch potvor (nikoli jako instantní armádu či bodyguardy, nýbrž třeba umění? freak show? divadlo? záchrana těch mrtvých?). A ještě takovou hodně bizarní postavu nějak účelně spojit s nějakou družinou.


To je celkom cool napad, akurat nevidim, preco by sme take nieco mali v knizke riesit - je to platny koncept a myslim si ze v systeme v pohode namodelovatelny, ale stale je to iba jeden koncept z mnohych a v pravidlach potrebuju byt omnoho dolezitejsie veci.
23.9.2010 09:14 - Argonantus
Píše:
akurat nevidim, preco by sme take nieco mali v knizke riesit


nevedel som to isté, a preto som sa čudoval.

1) Čekal bych od systému, že zpracuje základní mechaniku výroby potvor (co se dá summonovat a jak) a vyřeší některé otázky rovnováhy (ne úplně snadné, ale rozhodně ne nemožné; deus ex machina je ta dočasnost). A je to dost základní věc.
Motivy a další vychytávky bych nechal na pánech jeskyní.

2) Lotrando nadhodil problém další, opět docela zásadní a populární; jak se pracuje s těmi cizími propůjčenými (božskými, ďábelskými atd.) silami? V DrD na tohle téma fungovala trochu theurgie, sféry a démoni. Je tu také něco podobného?
23.9.2010 09:20 - táá dýý dáá dýý dá
treba ve WoW (to d20 od White Wolfu) je mozno dokonce hrat nemrtveho jako PC (forsaken undead). Originalni to asi nebude, ale zatim jsem na nic podobneho nenarazil (nepocitam Vampire, Promethean, Mummy...)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099153995513916 secREMOTE_IP: 3.16.51.3