Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
24.8.2010 14:41 - Colombo
Lotrando: když si o mně a o tom, co jsem napsal, můžeš takhle vymýšlet, můžu si já vymýšlet i věci o tobě a o tom, co jsi nenapsal ve svých postech?
Já jsem jasně napsal, že já mám rád, když to alspoň vypadá na první pohled logicky a nejsou tam ty WTF ultracool prvky. To, jestli je to v masové, indie nebo v jakékoliv produkci tak nebo onak s tím nemá co dělat. Má potenciální úžasnost a dokonalost taky ne.
24.8.2010 14:47 - Lotrando
já se jen držím formy, kterou jsi zavedl, pěkný ne?
24.8.2010 14:47 - tuleník
RIP INRI píše:
Myslel jsem, že místní mantra je "nefňukej, nezajímá mě, kolik na to máš času/jak dlouho ti to trvalo/jaký máš zdroje, jestli to nezvládneš dokonale, nemáš to dělat."

Je veľký rozdiel rýchly nástrel a definitívna podoba. Teda minimálne mal by byť.
Vyčistenie textu (a je vcelku jedno či je to vedecký článok, učebný text alebo literárna splodina) trvá podstatne dlhšie ako jeho prvotné vypotenie (teda to, čo urobil Merlin) a niekedy pred tým treba text nechať (aj dlhšiu a vopred neodhadnuteľnú dobu) odležať. Aj pre toto je vhodné pri termínovaných projektoch mať na čistenie textov redaktora, ktorý to prečíta a s poznámkami prípadne úpravami postne späť autorovi. Autor totiž po sebe často veľa blbostí nevidí.
24.8.2010 14:48 - Lotrando
tuleník: jj, a proto se jako ukázka nepoužívá cokoliv mi leží na stole. ale to je na delší diskuzi.
24.8.2010 14:53 - Kostej
Lotrando píše:
komunikace mezi lidmi je normovana? normy byly za komára, jestli víš co to bylo.
Zaměň v té mojí větě slovo norma za "normální, běžné". Dává ti pak lepší smysl? A když už šťouráš a slovíčkaříš, normy nebyly jen za komára, ale i před ním a budou i dlouho po něm. A co se týče té jemné narážky na věk - takhle nízko přece ještě nejsme, ne?
Lotrando píše:
kdyby to co sem píšou lidi z hecu bylo normou pro tvůrce DrD 2, tak bych byl o dost klidnější.
No vidíš, mně by zas ti Merlinovi trpaslíci přišli do DrD2 nevhodní, takže tady to bude hlavně o osobním vkusu.
24.8.2010 15:06 - Kostej
Geralt píše:
co všechno by Dračímu doupěti 2 mohlo přinést spojenectví se světem Zaklínače Andrzeje Sapkowského
Tohle tu trochu zapadlo, ale obávám se že by mohl být problém v tom, že práva na papirovy RPG podle Zaklinace uz vlastni polsky MAG, ktery uz davno vydal vlastni, ne moc uspesnou hru.
24.8.2010 15:26 - Merlin
:) Kostěj, ale já vážně nechci nic obhajovat. Proč taky. většina dobrých, nebo relativně dobrých věcí se dělá z nějakého základu. jak jsem napsal, kdyby to někdo chtěl číst, tak jsem rád, že se vyvinulo hodně zajímavých úvah a změn a to včetně toho přispívatele co si pořád mění nick. Nevšiml jsem si, že bych ho odpálkoval, nebo že bych nerla jeho připomínky v potaz. jen mě pořád zajímá, jak člověk co si neustále stěžuje, jak je to tu strašný a všichni jsou oškliví, kromě něho přeloží do srozumitelné řeči: brutální logické kiksy. Načež následovalo něco o hovnech, sraní a o tom, že jsem kripl...:)))***což je jestli se nemýlím hanlivý název pro mrzáka..což já myslím nejsem.

Pokud bych měl v úmyslu (nebo to někdo někdy chtěl) dělat na nějakém textu, tak přijdu s prvotní myšlenkou, jako te´d a pak ji budu řešit s větším počtem lidí...a obhajovat to co jsem napsal, nebo brát v potaz, co si lidi myslí, že bych měl změnit.
protože ale nemám důvod psát text pro nějaké RPG, skončilo to návrhem, který jsem napsal a který nepokrytě považuju za originálnější, než to co bylo prezentováno jako trpaslíci pro DrD2. :) Nic víc..nic míˇm


btw. kdo je místní šéf?
24.8.2010 16:34 - Kostej
Fair enough, Merline. :)
btw: http://www.d20.cz/stranky/par-slov-o-nas.html
24.8.2010 16:48 - sirien
(tahle diskuse nabrala úroveň předchůdců produktu, k němuž se váže, co?)

(Lotrando, tulenik:
)
24.8.2010 16:48 - embéčko
Merlin píše:
jen mě pořád zajímá, jak člověk co si neustále stěžuje, jak je to tu strašný a všichni jsou oškliví, kromě něho přeloží do srozumitelné řeči: brutální logické kiksy

#1661, věřím.

Merlin píše:
Pokud bych měl v úmyslu (nebo to někdo někdy chtěl) dělat na nějakém textu, tak přijdu s prvotní myšlenkou, jako te´d a pak ji budu řešit s větším počtem lidí...a obhajovat to co jsem napsal, nebo brát v potaz, co si lidi myslí, že bych měl změnit.

Ale když to udělají lidi od DrD2, tak je to špatně, protože bohové marketingu káží, že je to špatně. To si jeden nevybere.
24.8.2010 16:48 - Sosáček
Kostej píše:
Tohle tu trochu zapadlo, ale obávám se že by mohl být problém v tom, že práva na papirovy RPG podle Zaklinace uz vlastni polsky MAG, ktery uz davno vydal vlastni, ne moc uspesnou hru.

Prava v cechach? Takova vec neni celosvetova. A kus je urcite v rukou CD Projektu.
24.8.2010 16:59 - Colombo
Fink Ployd: co já vím, tak český CD projekt byl zrušen, nebo ne?
24.8.2010 17:16 - Lotrando
kosťěj: normy jsou jen doporučení, na rozdíl od doby dřívější, kdy byly pevně závazné. nic víc v mé poznámce nehledej.
24.8.2010 17:27 - Alnag
Trochu s křížkem po funuse, ale:

Khar píše:
Merlin, Almi: Z pozice nezaujatýho pozorovatele to na mě působí tak, že "mrtvej" do diskuze vnáší prvek narušování skupinové stupidity a konformismu, jak by řekl profesor Koukolík. Čímž neříkám, že s nim ve všem souhlasim, ale i tak to budete brát, že jsem na jeho straně, jestli se nepletu ;)


Ale jo. Nabourávat tendence ke groupthinku je správná věc. Ale to neustálé protáčení nicků/neregistrace ve mne v první chvíli vyvolávaly dojem, že je to něčí sockpuppet. (A to už není správná věc.)

V kontextu toho bych mrtvého boha poprosil, aby se a) zaregistroval, b) zvolil si pokud možno jeden nick a toho se držel. Chápu, že featura umožňuje přispívat anonymně a točit nicky jak je libo, ale není to jejím cílem. Cílem bylo zjednodušit přístup novým návštěvníkům... (zneužívání svobod bohužel obvykle vede k jejich omezení, takže pokud není tento výsledek záměrem, bych prosil trochu přitlumit tuhle aktivtu, čert aby se v tom jinak vyznal...)

mrtvej rádoby bůh píše:
S takovouhle pozor, Alnag tu nedávno psal, že nemá rád, když se místo argumentů probírají argumentující!


Když už tady teda boříš ten groupthink, nešlo by to bez té dezinterpretace? Psal jsem, že uchýlit se k probírání diskutující místo diskutovaného tématu je často známkou toho, že solidní argumenty došly. S tím, co mám nebo nemám rád to nemá moc společného.

Kostěj píše:
Aby mně tady někdo neosočoval, že snad nemám žádné názory, přidám postřehy k Merlinovým trpaslíkům:


Proč to musí být osočení. Je to prosté pozorování. Pokud ti vyhovuje poloha v níž se vyjadřuješ k druhým spíše než k tématu, nemůžeš se divit, když se někdo vyjádří k tobě a tomuhle přístupu. Navíc nemít (nebo neprojevit názor) mi připadá jako velmi výhodá poloha, protože ti ho pak nemůže nikdo rozebírat, zatímco ty druhé rozebírat můžeš. Takže jen do toho... co si myslíš o DrD2? O publikovaných ukázkách? O ilustracích?

Kostěj píše:
Vzhledem k tomu, ze popis ma byt settingove neutralni, mi prijde, ze je tam hned na úvod prilis mnoho zbytecnych politickych detailu.


Zeptám se možná naivně, ale proč má být settingově neutrální?

Kostěj píše:
Cestou metrem při debatě s noirem vykrystalizovala myšlenka, co všechno by Dračímu doupěti 2 mohlo přinést spojenectví se světem Zaklínače Andrzeje Sapkowského.


Taky mne tohle kdysi napadlo. (Vím, to by mohl říct každý.) Ale rozhodně by to byla výborná varianta.

mrtvý bůh píše:
Ale hovno, brutální logický kiks číslo jedna jsem ti detailně rozepsal, ty jsi to zaignoroval, tak ti na další rozebírání seru. Ale že tam ty hovadiny máš tím nezměníš.


Vulgarity tu nemají co dělat. Pokud nedokážeš přispívat slušně, navrhuji, abys nepřispíval vůbec. Díky.
24.8.2010 18:21 - Vojtěch
Toho zaklínače a vůbec pevný setting v pravidlech bych bez nějakého velkého přemýšlení klíďo vyhodil z okna. Pravidla by měla obsahovat věcný popis spíš obecných charakteristik a patřičnou charakteristiku by mohl dodat až zvlášť distribuovaný svět.

Copak trpaslíci nemůžou být
- nabručení hrdí mistři řemesel jako v Tolkienovi
- svérázní řízkové s potrhlými zvyky jako u Sapkowského
- tvory kamene, strážci tajemství země
- zuřiví válečníci a mstitelé křivd jako u Warhammeru
- horalé z vysočiny v tartanu
- nomádi, kteří díky své výdrži křižují veké kamenné moře, kde by ostatní zašli žízní.
- seveřané lovící medvědy a mamuty na horských stezkách
- obávaní nájezdníci, žoldáci a obchodníci překonávající velké vzdálenosti sítí tajných podzemných stezek, skoro jako vigkingové, ale místo lodí jeskyně

Trpaslíci můžou být leccos, ale pravidla by měla obsahovat spíš náměty, než hotový celek. Kreativitu podporujme, a ne v zárodku vše zarazit vytesaným monolitem, na který se dost lidí pak bojí sáhnout.
24.8.2010 18:41 - sirien
Pravidla vázaná na setting nebo pro setting přímo vytvořená mají dost výhod v mnoha směrech a to i v případě že je chceš aplikovat pro setting odlišný, ale těžko říct, jak moc to má smysl vysvětlovat, protože z toho co píšeš to vypadá že jsi docela zatvrzelej ve své představě universálnosti.
24.8.2010 19:13 - Vojtěch
To zase ne, ale myslím, že by tam neměl být elaborát, aby se tím zaplácly tři papíry A4 (jasně přeháním) který prakticky nastíní jen jednu kulturu. Spíš bych raději viděl popis obecných vlastností fyzických a sdílených myšlenkových charakteristik (v případě trpoše je to zpravidla nižší vzrůst, relativně vysoká síla a odolnost v poměru k velikosti, zvýšená péče věnovaná porostu hlavy, ale i sklony k hloubavosti a tvrdohlavosti, ale i prchlivosti. Pevné rodinné vazby, Pýcha na řemeslnou a bojovou zručnost, lpění na tradicích a rituálech). Na takových věcech by se myslím měl stavět popis rasy a věci jako konkrétní kulturní libůstky by se měly nechat na hráčích a PJ.
24.8.2010 20:17 - skew
Píše:
Zeptám se možná naivně, ale proč má být settingově neutrální?
Myslím, že důvodem jsou rasové schopnosti vycházející z kultur. Ie., ve chvíli, kdy by se hráči nelíbilo zpracování rasy a chtěl by si ji upravit, dost pravděpodobně by musel vymýšlet i nové schopnosti.
Nevím teď, jestli to přímo psal Peekay nebo jsem tenhle dojem nabral někde jinde...
24.8.2010 20:24 - m.b.
Alnag píše:
Když už tady teda boříš ten groupthink, nešlo by to bez té dezinterpretace? Psal jsem, že uchýlit se k probírání diskutující místo diskutovaného tématu je často známkou toho, že solidní argumenty došly. S tím, co mám nebo nemám rád to nemá moc společného.

Přece bys mi zrovna ty neměl za zlé něco dezinterpretace? Vždyť je to úplně tradiční prvek místního groupthingu.
24.8.2010 20:34 - Alnag
Mrtvý bůh: Možná tě zmátl tvůj nick, ale není dobré držet se biblického oko za oko a oplácet dezinterpretaci dezinterpretací. Samozřejmě, pokud není tvým cílem někoho naštvat. Pro lepší komunikaci a porozumění i napříč odlišnými názory je lepší se proti dezinterpretaci vymezit. A znovu vyjasnit svůj názor.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10557222366333 secREMOTE_IP: 18.218.129.100