Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
23.8.2010 22:10 - Merlin
colombo: psal jsem, že na zbytku těla...edit Trpasličí národ si na své tělo, když dojde místo na tváři, značí vše: Z které rodiny, klanu a hradiště pochází. Hrdinské skutky a slavná vítězství, ale i prohry a ponížení.
vem si příklad třeba z keltů, nebo germánů...znalost železa a stejně bojovali nazí
23.8.2010 22:13 - Colombo
jistě, znali železo, ale nebydleli v dolech.
Nevím, jak to bylo s tou nahotou germánů, o keltech vím, ale germáni?

A to, že železo znali neznamená, že ho měli dostatek. Nebo, že by měli nějaké velké znalosti kovařiny a byli schopni vykovat pořádné zbroje. Každopádně, i v teutoburském lese byly všechny legie posmrtně doslova očesány o každou cennou věc. A kusy výstroje se za tyto věci považovali, takže pochybuju, že by to s tím železem bylo nějak žhavé.
23.8.2010 22:16 - Bouchi
Almi: Co se Plusek tyce, je to vec ktera vysla pred sesti lety a vyvijet se zacala o tri roky driv. Tehdy jsme to sverili lidem, o nichz jsme byli presvedceni, ze maji dostatecne znalosti RPG (nejruznejsich systemu) a dokazou vytvorit dobrou hru.
No, po vydani se ukazalo, ze je tam spousta fajn veci, jine veci ze se jevily fajn pri vyvoji, ale delaji potize pri dlouhodobem hrani - proste ze zpetneho pohledu je jasne, ze se pri vyvoji stala spousta chyb. Co se da delat. (Presto si stale myslim, ze v Pluskach je dostatecny potencial na to, aby melo smysl - nekdy v budoucnu - vytvorit verzi 2.0.)

Kazdopadne by me zajimalo, v jakem smyslu pro tebe bylo Plusko zklamanim.
23.8.2010 22:17 - noir
OMG
23.8.2010 22:35 - Geralt
Bouchi píše:
Hm, zvlastni je, ze po tom jeste nesahl nekdo jiny, to je to tak zhava novinka?

Ne, o žádnou žhavou novinku vůbec nejde. Někdy bývá největší tma paradoxně pod svícnem. Nicméně nemá smysl z toho dělat tajemství. Cestou metrem při debatě s noirem vykrystalizovala myšlenka, co všechno by Dračímu doupěti 2 mohlo přinést spojenectví se světem Zaklínače Andrzeje Sapkowského. Těch kladů by nebylo málo: mimořádně populární a známá značka na poli fantasy (osloví řadu čtenářů, kteří zatím/přesto nejsou hráči), herní prostředí příhodné k zamýšlenému pojetí DrD 2, snad také prostor pro tu slibovanou slovanskost, díky počítačové hře Zaklínač letí i mezi běžnou mládeží (cílovka?), příští rok se chystá velmi očekávané vydání druhého dílu zmíněné PC hry (Zaklínače bude všude plno),... a v neposlední řadě by se snad se Sapkowskim dalo dohodnout na licenci/právech pro využití světa v pro Dračí doupě - on se osobně neangažuje, jak se s adaptací naloží, minimálně to platí pro obě PC hry, ruce dal předem pryč, myslím, i od seriálu.

Nicméně v tuhle chvíli už je na to stejně dávno pozdě.
23.8.2010 22:38 - Merlin
Colombo: já přece nikde nepíšu, že bydlí v dolech...možná jsem se nevyjádřil jasně..ale hradiště by byly venkovní sídla.
23.8.2010 22:43 - Colombo
Geralt: co se týče angažovanosti, tak to jsem slyšel trochu opak. U seriálu se rozešel, jak vidél, co se děje. Ačkoliv se mi zdá, že tam nějakou tu atmosféru vystihl pěkně.

Merlin: nadsázka, prostě nedokážu pochopit motivaci, která by hnala národ kovářů do bitev nahých. To jim můžeš dát rovnou do ruk klacky, dlouhé luky a foukačky. Pro trpaslíky je dostupnější železo, tak je logické vyústění používání železa. A to ve slušné míře, když ho mají nadbytek.
23.8.2010 22:52 - sirien
Bouchi píše:
Presto si stale myslim, ze v Pluskach je dostatecny potencial na to, aby melo smysl - nekdy v budoucnu - vytvorit verzi 2.0

huh. Tak to by byl hodně blbej nápad, stěžejní (definující) prvky toho systému jsou kulminované Zlo. Pokud to zkusíš, tak to buď nebude plusko jinak než jménem, nebo to bude další hrozná chyba...

skutečně bych radši viděl, že Altar vydává nějakej cool systém (ať už přeloženej nebo vlastní) než se koukat na obřadnou pluskovou sepuku

Ad Sapkowski: No, dohodnout se s ním by možná šlo, ale museli byste ho pro začátek najít a udržet střízlivýho...
23.8.2010 22:59 - Bouchi
Geralt: Aha, tak to jsem jen nepochopil to vyjadreni, ja myslel ze Noir pise o nejakem uz existujicim systemu, ktery by stacilo vzit a vydat, proto me matlo to snadne prorazeni na zahranicni trhy.

sirien: Ktere prvky Pluska tedy povazujes za definujici?
23.8.2010 23:00 - Merlin
Colombo píše:
která by hnala národ kovářů do bitev nahých.
kdes přišel na národ kovářů? Tolkien?
23.8.2010 23:02 - Colombo
Merlin píše:

Že jsou trpaslíci zdatní horníci je všeobecně známo. Navíc se stali téměř dokonalými staviteli a kováři. Všechna tato řemesla jsou smrtelně důležitá při jejich kutání.
23.8.2010 23:07 - Merlin
Ano, ale to neznamená, že se jedná o národ kovářů, kdy i malé dítě pobíhá v trenclích ze železa.:)

Nicméně, zrovna problém v odhalovaní, tetování, maleb či jizev nevidím. tyhle věci se děly vždycky...a pokud se tim někdo bude chtít pyšnit tak to odhalí a je jedno, jestli před bitvou, v hospodě, nebo při přátelském pasování v lázních.
23.8.2010 23:10 - Colombo
Pro trpaslíky jako horaly, kteří jedinný pořádný výrobek mají jen svou zbraň, velkou sekyru, případně i kuši, starající se o svá stáda, ale neživící se jako horníci... tam by mi to tetování sedlo. Ale pro někoho zakutém v železe? Pro národ horníků a kovářů?

btw. psal jsem něco o trencích ze železa? Spíš o opaku. Trenky ze železa by odhalovali ono tetování:P
23.8.2010 23:12 - Merlin
Colombo: Btw. myslím, že je zbytečný tu rozebírat "moji" myšlenku. nebylo mým cílem a není ji nějak obhajovat, či za ni bojovat. Cílem bylo naznačit, že lze něco dělat i jinak než jako "stará rasa v originálním hávu...tedy ala Tolkien, ale jinak určitě jiná". :))

jediná smůla je, že je vedle toho moje ikonka, což špatně snášíš....:)


U ostatních ponětů a kritických poznámek je super, že bez emocí posunují něco někam dál, takže, kdybych to přepracovával, tak bych je jistě využil
23.8.2010 23:12 - sirien
Bouchi píše:
sirien: Ktere prvky Pluska tedy povazujes za definujici?

pro začátek celou tu šílenou tabulku s matematickym systémem, na kterejch to stojí
potom je tam docela určující ten naprosto nesmyslnej systém tří typů class
setting, definovaný přesně do úrovně, kdy to ještě není přímo popis světa, ale natolik přesně, aby to bylo nenaroubovatelné na 99% fantasy (všechno to o bozích a čase a astrálu a duševní sféře a jak duše postupují po "levelech" /což efektivně znemožňuje korektní fluffový multiclass/ etc.

...kdybych vzal do ruky příručku, tak se mi možná vybaví i něco dalšího co jsem hrozně zapomněl, ale tak nějak z paměti se mi automaticky vynoří tohle.
23.8.2010 23:17 - Merlin
Colombo píše:
Ale pro někoho zakutém v železe?
proč furt někoho někam zakutáváš, já osobně je spíš vidím na kroužkové zbroje, tvrzenou kůži a chránící své tělo velkým štítem.
Ty je vidíš jako tankisty. V tom se náš pohled liší. Nic víc, nic míň.

Když jsme u toho podsouvání...nějak jsem nepsal, že stojí zakutaní v plné plátové zbroji, jako železné sochy...:)
ááále...jestli chceš slyšet, že máš pravdu, tak pro mě za mě....já už svoje řekl, vzal na vědomí podnětné připomínky i zajímavé rozbory i nepřesnosti, které tam mám (mimo jakýsi blábol o brutálních logických kiksech). Nic víc, nic míň :).
23.8.2010 23:23 - Colombo
Píše:
Colombo: Btw. myslím, že je zbytečný tu rozebírat "moji" myšlenku. nebylo mým cílem a není ji nějak obhajovat, či za ni bojovat. Cílem bylo naznačit, že lze něco dělat i jinak než jako "stará rasa v originálním hávu...tedy ala Tolkien, ale jinak určitě jiná". :))

jediná smůla je, že je vedle toho moje ikonka, což špatně snášíš....:)


U ostatních ponětů a kritických poznámek je super, že bez emocí posunují něco někam dál, takže, kdybych to přepracovával, tak bych je jistě využil

A tůdle. Jestli si myslíš, že se mi nezdá potetovaný xicht trpaslíka hrdinskými činny a počtem zabitých nepřátel jen proto, že vedle toho je černá kočička...

Co já vím tak třeba v Japonsku je tetování rozšířené, ale zase se nejednalo o klanové tetování atp. na xichtě (slyšel jsem něco o značkách někde na těle), ale spíše o celá umělecká díla s náboženským (mytologickým) významem. Případně trestanci. Takže pokud by jsi to historicky zdůvodnil tím, že to byli všici uprchlí otroci a postupně se z toho stal ukazatel krásy, významnosti atp., tak v pohodě. Otrokáři by rádi viditelně poznačili/znetvořili své zboží...
23.8.2010 23:31 - Colombo
Merlin: protože jsem to četl.. tuším že v Rudém Ormovi ve spojitosti s ruskými Varjagy (tedy vikingy ovládající obchod v rusku). Tam to taky nebyly žádné plátovky... (tehdá určitě ne), ale co se týče zpracování, jistě to byly kvalitní zbroje.
Možná se tu objevuje i moje nechuť k tetování, k tetování xichtu obvzlášť. Protože xicht je něco, co se těžko schovává a tak to už zůstane navždy. Btw. co jsem se juknul do googlu, tak tam byli buď totální magoři s plně počmáraným xichtem, pár ženských a chlapů s nějakým tím lehčím ozdobným tetováním a pak týpci s celotělovým uměleckým tetováním. Máš nějakou představu, jak by to mělo vypadat?
23.8.2010 23:44 - Bouchi
sirien: No, ten matematicky system jako takovy za zlo nepovazuju (nebo jsem se aspon jeste nesetkal s dostatecne padnym argumentem, proc by mel byt sam o sobe zlo). Jina vec je, jak moc ten system (a ta tabulka) vycniva ve hre a jak moc jsou hraci a PJ nuceni s tim parcovat.
System tri typu class mi neprijde natolik urcujici (ve smyslu ze kdyby se vsechny prevedly na dovednostni typ - jako ma zlodej - ze by Plusko prestalo byt Pluskem).
24.8.2010 00:01 - Merlin
Colombo: nejsem expert na tetování, ale představil bych si to nejspíš jako vzájemně se propojující znaky, tvořící ornamenty...v uvozovkách čínské znaky, kdy každý znamená něco konkrétního. Začínáš třeba psát u kořene nosu a postupně postupuješ na strany...
nebo jednotlivé symboly odpovídají třeba: Souboj tváří v tvář, boj beze zbraně proti ozbrojenci, zabití dravé šelmy dýkou....a každý symbol by byl sám o sobě umělecké dílo (nebo jen několika prostými čarami)
Myšlenku jsem příliš nerozebíral...nač taky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12244892120361 secREMOTE_IP: 3.145.74.54