Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
23.8.2010 18:58 - Jerson
Když mluvíme o přínosu - napsal jsem svou představu trpaslíků skrz jejich sekery (nápad by Alnag, charakterizace postavy skrz předmět), náměr jsem sebral z Valašska a Valašek, což byly sekery ... no, ostatně si to přečtěte.

Rubačka
I když je trpaslík úplně nahý, pokud má v ruce rubačku, je stále slušně oblečen.

(Jména jsem plácal z hlav, takže vůbec nejsou ani trpasličí, ani slovanská)

V představách lidí patří ke každému trpaslíkovi jeho sekera - rubačka. Původ tohoto označení není příliš jasný. Jedni se domnívají, že jde o zkomolený výraz "Rub badg tga", znamenající "pracovní nástroj do ruky", jiní odvozují jméno od účelu prvních seker, totiž "rubání" rud.
Typická rubačka je jednoruční sekera s relativně úzkou čepelí a topůrkem tak dlouhým, aby při uchopení za čepel se o ni trpaslík mohl opřít jako o hůl, ale existuje nespočené množství variant.
Nejblíže této variantě má rubačka trpaslíků z horských údolí, kteří ji používají jako oporu při svých cestách, přičemž mají stále po ruce zbraň na obranu před dravou zvěří i nebezpečnými lupiči. Čepel této sekery je poměrně úzká, aby se dobře držela v dlani.
Jeskynní trpaslíci mívají sekery kratší a masivnější, místo tupé plosky ční další hrot použitelný k odlamování kamene (podle některých k vydloubávání drahokamů ze skály).
Trpaslíci obývající podzemní město Dol Trak používají ještě kratší variantu rubačky uzpůsobenou k vrhání, a proti běžným zvyklostem u sebe nosí minimálně dvě sekery, často však mají tři i více. Naproti tomu trpaslíci z klanu Harrak žijící v podmáčených lesích mají sekery s topůrkem téměř tak dlouhým, jako jsou sami.

Rozdílné tvary a velikosti seker jsou často příčinou svárů mezi různými trpasličími klany, ale i jednotlivci pocházející ze stejné skupiny, ačkoliv nezasvěcený člověk většinou nechápe přičinu. Ačkoliv jde často o narážky na délku, či mohutnost nástroje, bylo by chybou se domnívat, že jde o metaforu pro části těla majitele. Stejná narážky totiž používají jak trpaslíci, tak trpaslice, ačkoliv je příslušníci jiných ras jen velmi těžko odlišují.
Jinak je tomu u trpaslíků - či spíše trpaslic - z kraje Bjarrdolen. Na rozdíl od jiných klanů, kde je vůdcem muž, zde má hlavní slovo žena. Bjarrdolenky, jak se místním ženám říká, se mnohem častěji než jiní trpaslíci vydávají na zkušenou do světa, a na tuto cestu dostávají rodinnou rubačku. Na trpaslíky jsou tyto dívky také velmi otevřené a společenské, což vede k různým nedorozuměním, zejména pro jejich specifický způsob seznamování. Jejich zvykem je totiž šťouchnout topůrkem jejich sekery (zvané Rub badg) do člověka, se kterým se chtějí seznámit a říct "tohle je můj nástroj, jaký je ten tvůj?" Je-li osloveným trpaslík, často se cítí pohoršen fyzickým kontaktem s "nástrojem" jiného trpaslíka, a lidé si takový pozdrav vykládají jako narážku, což vede k humorným, ale i k nebezpečným situacím.

Lidé i elfové spřádají své vlastní mýty o kodexu, který rubačku obklopuje. Ačkoliv je předávání sekery téměř vždy spojeno s různými obřady, samotná pravidla o jejím použivání jsou velmi jednoduchá.

Nenecháš rubačku zreznout.
Budeš ji udržovat ostrou.
Nikdy jí nedáš do ruky jiného.

Také poslední pravidlo vede k nedorozumění mezi trpaslíky a lidmi, neboť když trpaslík řekne "Půjčím ti tvou rubačku", znamená to "Půjdu a pomůžu ti osobně." U národa proslulého nepochopením přirovnání a metafor je tato věta praktivcky jedinou výjimkou, kterou člověk nesmí vzít doslova, neboť vzít do ruky sekeru jiného trpaslíka - navíc bez jeho svolení - je těžká urážka. Tresty a obecně způsoby řešení se velmi liší. Tradicionalisticky založení trpaslíci, zejména ze západních klanů, považují smrt provinilce za jediné možné odčinění, zatímco u městských trpaslíků vás čeká nejspíše jen přerušení přátelství na několik let, nejspíše do doby, než dotyčnému trpaslíkovi zachráníte život, nebo při takovém pokusu zemřete.

Pokud je řeč o trpaslících žijící v lidských městech, ti pod tlakem společnosti během staletí ustoupili od svých zvyků a často nosí jen malou sekeru, byť velmi umně zpracovanou, která však podle "tradičních" trpaslíků nemůže plnit svůj původní účel, totiž "poskytnou oporu a prorazit nepříteli lebku." U většiny z nich si však můžete být jisti, že ve své domě mají na zdi pověšený původní rubačku, kterou jejich praděd dostal od svého praděda, a pokud nebudou moci dosáhnout dohody mírovnou cestou, ač třeba velmi bouřlivou, nebudou váhat tuto sekeru použít.
23.8.2010 19:24 - m.b.
Almi píše:
Protože. jestkli jsem pochopil správně, ostatním diskutujím vadí demagogická argumentace, vytrhávání z kontextu a hlavně kritika bez ničeho přínosného..jo, já to dělám taky, ale spíš proto, abych lidi vyprovokoval ke kvalitnější argumentaci A myslím si, že máš na víc, jsi chytrej a hlavně - zajímá tě to, jinak bys tuhle diskuzi nesledoval.

Jestli jim takové věci vadí, kdo jim brání s nimi přestat? Netvrď mi, že se tu úplně všichni snaží tým DrD2 provokovat k nějakým výkonům, vždyť je to tu občas fakt jak pranýř, kde se jen hází hovna na všechno, co se hne.

Jerson píše:
Když mluvíme o přínosu - napsal jsem svou představu trpaslíků skrz jejich sekery

Ok, Jerson další čestná výjimka.
Místy až moc pubertální, ale tohle bych třeba i použil.
23.8.2010 20:04 - Merlin
probuzený bůh píše:
Čestná výjimka Merlin, který sice píše pro účely rpg vyloženě špatně, restriktivně místo aby inspiroval a nechával volný prostor, bez citu pro to, že píše rpg a je třeba myslet hlavně na hraní a na hráče, ale docela zajímavě a čitelně.

díky..díky..hned je mi dnes líp. Btw. já si nepřál tvůj obdiv..já jen plnil slovo dané alefovi...nic víc nic míň. Je mi úplně jedno, jestli si autoři čehokoliv budou používat "originální" nové trpaslíky s myšlenkou hroudy zlata, sekery a gimliovského vzhledu. To jen tak na úvod.
Jinak tvá poznámka ohledně Zřídel není špatná..je to jak jsem psal bouchimu..."jen" trpaslíci dokáží zřídla zpracovat na užitečnou a nechaotickou energii. Závislost je podružná.
Nehodlám zde obhajovat něco co jsem napsal...to je nesmysl. každý ať si z toho vezme co chce...mě je to vcelku jedno.:))já to psal s tím, že jde udělat i něco jiného než klasiku...a většinou se předpokládá, že se vychází z nějakého základu, pak se o tom diskutuje, až se nakonec získá nějaká zajímavá hmota. škoda, že si jen stěžuješ a nepřicházíš s novýma myšlenkama...

btw. já ryju i do 4e, což tady všichni dobře ví

Colombo:helma? proč? nedejbože s rohama? to je jako v době romantismu, kdy vnutili vikingům rohaté helmice...každej válečník je samozřejmě nadšenej, když může mít zvětšenou dopadovou plochu hlavy, aby byla větší šance, že bude zasažen a zlomí mu vaz
23.8.2010 20:31 - sirien
Almi píše:
zajímá tě to, jinak bys tuhle diskuzi nesledoval.

že ho to zajímá je určitě pravda, otázka je proč a co sem tak čet posledních 120 postů (naráz, nebyl sem přes víkend na netu) tak mi spíš přijde že by se k němu mělo přistupovat podle hesla "nekrmte trolly"
23.8.2010 20:33 - Bouchi
Almi píše:
Před DrD Plus ho taky lidi varovali a nedal si říct :(
Tohle je novinka i pro me, fakt si nevzpominam, ze by se ke mne dostalo nejake takove varovani? A pred cim konkretne melo byt? Pred samotnym vyvojem DrD+? Nebo pred nejakymi jeho prvky?

Almi píše:
Proč vůbec Altar do toho projektu jde?
Hm, spousta lidi radu let rype do DrD, jak je spatne (uz v zakladech), a ty se ptas, proc se Altar rozhodl nechat vytvorit nastupce DrD, ktery by ty zaklady spatne nemel?
23.8.2010 20:37 - sirien
Almiho možná zajímá, proč jde Altar do vlastního projektu a ne do převzetí jiného (...což si tu už vysvětlil - mimochodem, co s tim Pathfinderem teda? Měl bys zájem to zkusit?) popřípadě proč se Altar (proč ses Ty, teda...) rozhodl jít do právě tohoto projektu. Nejspíš, tak sem Almiho aspoň pochopil já...
23.8.2010 20:37 - Colombo
Merlin: Wut? Rohy?
23.8.2010 20:40 - Colombo
sirien: nerad bych, aby to zapadlo tady, proto -> Pathfinder CZ
23.8.2010 20:46 - noir
Myslím, že odpověď je jasná - Altar (Bouchi) potřebuje vydělávat peníze. Poptávka po klasickém dračím doupěti zjevně klesá, proto je potřeba najít něco, co vydělá víc. Bouchí věří, že největší (nebo možná nejjistější) zisk přijde z tohoto projektu.

A co ho vede k tomu, že tahounem RPG trhu u nás se stane indie hra, kterou i její obhajovači (viz. alef) označují za určenou pro minority (doufám, že jsem to pochopil správně, alefe, a nedisinterpretuju tě). Tah je to zajímavý, rozhodně IMHO odvážný a jen budoucnost ukáže, jak dobrý. Já mu osobně moc nevěřím, už jen proto, jak vypadají přípravné práce a co z autorů uniká.

P.S: V neděli jsem se bavil s jedním chytrým člověkem, který vrtěl hlavou nad tím, proč proboha Altar nesáhne po něčem, co se tak úžasně nabízí, je to možná i levné a přitom by s tím byl schopen prorazit bez problémů i na zahraniční trhy. Krása a oslnivost té jednoduché myšlenky mi až vyrazila dech a proklínám se, že jsem na to nepřišel sám.
23.8.2010 20:57 - Bouchi
sirien píše:
Almiho možná zajímá, proč jde Altar do vlastního projektu a ne do převzetí jiného
Zatim vyjma Shadowrunu 2ed pokud vim tak vsechny pokusy (at to zkousel kdokoli) o ziskani licence neceho zahranicniho skoncily v nejake fazi nezdarem. (BTW, pred casem jsem zkousel - abych zjistil jaka je situace ted - poslat dotaz na licenci Wizardum, ti mi odpovedeli ze to preposilaji nejakemu svemu evropskemu zastupci a od te doby ani tuk. Pravda, asi bych se jim mohl pripomenout, ale i tak mi to prijde urcity naznak, ze pro ne asi nejsme moc zajimavi.)
sirien píše:
popřípadě proč se Altar (proč ses Ty, teda...) rozhodl jít do právě tohoto projektu.
No, nastupce DrD je potreba, tak jsem proste oslovil nejake vytipovane lidi (z nichz postupne - po par odchodech a prichodech - vykrystalizoval soucasny tym), predlozil jim urcite zakladni zadani a oni se pustili do vyvoje (v zadanych mantinelech).

K Pathfinderu v samostatnem tematu.

noir píše:
Poptávka po klasickém dračím doupěti zjevně klesá, proto je potřeba najít něco, co vydělá víc.
Poptavka po klasickem DrD je stale dostacujici, dekuji za optani. Nicmene stavajici verze je tu uz 9 let, to je vic nez dost na to, aby bylo vhodne posunout se nekam dal. A upravami stavajici verze se moc dal uz posunout neda (kdyz ma spatne zaklady).

noir píše:
proč proboha Altar nesáhne po něčem, co se tak úžasně nabízí, je to možná i levné a přitom by s tím byl schopen prorazit bez problémů i na zahraniční trhy.
Hm, zvlastni je, ze po tom jeste nesahl nekdo jiny, to je to tak zhava novinka?
23.8.2010 21:07 - Vojtěch
Taky co se vousu v řemesle týče... je problém nosit na bradě kožený (a nehořlavý) pytel do kterého by se trpaslíkova chlouba dala pěkně složit, nebo si pod čapku dát něco jako bryndák aby se vousy ukryly před nežádoucími elementy? Myslím, že návod by se dal také hledat v carském rusku, kde bylo nošení dlouhého vousu mezi mužiky tradiční, ne?



23.8.2010 21:07 - Merlin
Colombo: bylo tím myšleno to, že nechápu, proč nutíš trpaslíkům velkou helmu. A od toho se odvozovalo další klišé,že na cool helmě musí být cool rohy :)
23.8.2010 21:40 - Almi
sirien: Jo, vystihl jsi přesně ducha mé otázky, děkuju...

Bouchi: Jo, díky za odpověď. Víš, já žil celá léta v přesvědčení (a se mnou asi polovina dětí u nás v republice) že je Martin Klíma geniální. A pak se ukázalo, že geniální až zas tak nebyl, jen prostě ukradl hru avydal jí v češtině. OK, nic proti. Díky tomu jsem pak dokázal pochopit, proč už se nikdy nevydalo nic podobně kvalitního. Ale osud jiných českých projektů HnH je dostatečně odstrašující (a tím myslím po komerční stránce) na to, abych s tím zkoušel prorazit. Vím, že tvoje práce není leká, ale Pathfinder by mohla být šance Altar. Nevím, jak moc velká, ale rozhodně větší, než u indie hry dělané na koleně. Vždyť Pathfinder je už zavedená značka, dá se na tom stavět. Paizo jsou zdatní obchodníci. Dohodni se s nima, domluv si výhradní zastoupení pro ČR, začni nabízet jejich produkty u nás, včetně jejich řady doplňků pro jiné hry (od map - kterých prodáš na každém conu hromadu po jejich vychytávky na počítání iniciativy atp.) Tohle by stát nemělo moc a oťukáte se. A zjistíš při tom, jak je to s tou licencí a zda za to stojí.

ad. Pluska: Docela jsi mne překvapil. V mém okolí nebyl nikdo, kdo by o nich něco pořádného věděl. A ti co věděli nic neřekli dál. U nás (tehdy zarytých dračákistů to proběhlo takto: "Jééé, bude DrD Plus!! To musíme mít!" Po první vlně nadšení naštěstí padlo rozhodnutí koupit vhledem k ceně zatím 1 výtisk od všeho, protože to bylo drahé. Díky bohu. Z šesti lidí dokázal jen tu první knihu přečíst jediný. Zbytek skončil v různých částech. Hrozné zklamání, které mne vyděsilo a odradilo i od jiných her. A co jsem pak poznával, tak stejné to bylo všude. Tohle jste přece museli vědět, ne? Pokud ne, byla to chyba. Ale už se stalo, vím, po bitvě je každý generál. Nechystáte se ale stejnou chybu zopakovat, že ne? Teď už jste udělali nějaký průzkum, že? I kdyby to mělo být jen obeslání lidí z databáze Altaru, pověšení dotazníků na komunitních serverech a ptaní se lidí ve školách přes partu nadšenců. Nebo třeba na Gameconu (což je natolik specifický con, že bych se zaměřil na průzkum téměř hlavně tam - odpovídající vzorek lidí tam je). Jestli ne, tak fakt snažně prosím - zvažte radši Pathfinder. Když už ne DnD Xe :o))

Jo, Bouchi, držím ti palce, ani nevíš jak. Nevím, jestli si to uvědomuješ, ale jádrem těhle sporů není nic menšího, než skutečnost, že DrD změnilo životy nám všem. A tím pádem je to srdeční záležitost pro všechny.
23.8.2010 21:41 - Colombo
Merlin: velká helma? Zase si někdo plete pojem a průjem. V tom příspěvku, nebo v jiném, jsem jasně deklaroval, že právě tyhle Warhammer kraviny nesnáším. Obrovské zbraně, obrovské zbroje. Trpaslík, který má hlavu jako pomeranč a je široký jako kráva... Tyhle "úžasné cool" voloviny fakt nemám rád. Protože realita ja často mnohem krásnější, podivnější a i "víc cool".

Když jsem to psal, měl jsem na mysli takovou helmu:

A to fakt není žádná unreal helma, která se hodí jen do fantasy nebo je výplodem romantických představ.

Tím "velká helma" jsem chtěl dát důraz na většinové zakrytí možného tetování (které by tak likvidovalo jeho účinnost). Ne na dvacetikilový opancéřovaný protiletecký klobouk.
23.8.2010 21:42 - Aeris
OT 2:
Merlin píše:
na cool helmě musí být cool rohy :)

Tak v Japonsku boli "cool" helmy veľmi obľúbené (holt kraj estetického cítenia), ale len ako doslova doplnok pri formálnych a ceremoniálnych stretnutiach bojovníkov. Do boja ich nosili zriedka, aj to prevažne nebojujúci šóguni, alebo stratégovia, ktorí mali aj tak vždy okolo seba korytnačku samurajov, takže ich nejaký ten roh navyše nemusel trápiť. Teda, samozrejme s výnimkou Date Masamuneho, ktorý nosil svoju typickú prilbu s dlhým tenkým polmesiacom aj do skutočného boja a asi mu to až tak neprekážalo, keďže zomrel až na starobu.
23.8.2010 21:46 - Colombo
Aeris: ono tyhle divně tvarované věci jsou právě něco jako to tetování, jasně to deklaruje kdo proti tobě stojí. Nehledě na to, že různé vyobrazení atp. mají k tomu zastrašit nepřítele.
23.8.2010 21:48 - Merlin
Colombo: proč proboha na vše reaguješ podrážděně a arogantně?řekl bych co máš dělat s přetlakem, ale nechci rýpat do přispívatele...

k věci...proč..proč bohajeho musí mít trpaslíci ¨helmu? je to cool? (jediný argument co beru je kopání v dolech)
edit. pokud laskavě edituješ své příspěvky...zkus to tam poznamenat...díky
23.8.2010 21:50 - Vojtěch
Tak u rohů je hlavní, jestli jdou v klidu urazit, nebo ne. Když ne, tak se zbraň má tendenci chytit v onom místě a celou energií úderu pak škubne hlavou, ke ktere je přilba připevněna, což nemívá dobrý vliv na krční páteř, že?
23.8.2010 21:52 - Merlin
btw. pokud mám tetování, které říká jaký jsešm hrdina, nesnažím se ho skrývat..naopak...ukážu ho co nejvíce...
23.8.2010 21:58 - Colombo
Merlin: možná proto, že si na mě vždycky reagoval arogantně a agresivně:P a byl to vedlejší efekt "rozhorčení", že mi někdo vkládá do úst rohy:/ ale nedokázal jsem to napsat tak rozhořčeně a méně agresivně.

Právě o tom mluvím. Kde všude byly hojné tetování?
Mesoamerika (vzhledem k počasí bojovali prakticky nazí, teda jak kdy, že:D), piktové se netetovali, ale rovnou si celý xicht nabarvili, ale taky nebyli zakuti ve zbroji atp. Prostě se mi za stávajícího stavu nezdá, že by trpaslíci si někdy vybudovali zvyk se tetovat. Vzhledem k železu, co mají přístup, asi těžko budou bojovat nazí, i k lehké zbroji patří helma, protože je velice výhodná co se týče ceny/přežití atp.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10947394371033 secREMOTE_IP: 3.144.102.239