Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
22.8.2010 23:26 - Bouchi
Jerson píše:
Vsadím svůj měsíční plat, že jedno i druhé čte méně než 10% lidí, kteří si DrD2 koupí.
Mno ... v kvetnu mela Pevnost tisteny naklad 20 000, predpokladejme prodany naklad cca polovicni, tedy 10 000. V prumeru cte jeden vytisk nekolik ctenaru, zustanme pri zemi a at jsou to dejme tomu dva. Tedy 20 000 ctenaru. Kdyby si jen pouhych 5 % (nebo myslis ze i to je moc) precetlo ty clanky v Dechu draka, je to 1000 ctenaru. Takze DrD II by si koupilo vic nez 10 000 lidi? To by bylo super, to bych byl docela i rad, kdybych tu navrhovanou sazku prohral (tedy samozrejme pokud tvuj mesicni plat neni treba pres 100 tisic).
22.8.2010 23:27 - Merlin
Bouchi: nabízím svou vizi trpaslíků altaru
22.8.2010 23:53 - Jerson
Bouchi, z čeho usuzuješ, že a) Pevnost si kupují ldé kvůli DrD a b) jedno číslo čte víc lidí? Kolik lidí si kupovalo Dech draka? Tisícovka, dvě?
Zkus náhodně vybrat lidi, kteří hrají DrD a zeptej se jich, jestli slyšeli o Dvojce a pokud ano, tak odkud, a co o ní ví. To jen abys nebyl nemile překvapen, že i těch 5% je hodně optimistický odhad.
Třeba se pletu a není. Jenže taky nezapomínej, že chcete na DrD2 přitáhnout lidi, kteří RPG neznají - a ti Pevnost dost možná nečtou vůbec.
23.8.2010 07:51 - Bouchi
Jerson: Ale ja a) prece neusuzuji a ani nic takoveho nepisu. Jen usuzuji, ze cast ctenaru Pevnosti cte i jeji herni sekci Dech draka (mj. i z ruznych zminek na netu). Co se b) tyce, je celkem bezne, ze periodikum cte vice lidi nez kolik se proda vytisku (napriklad u ABC je to skoro ctyrnasobek, tak si myslim ze ten dvojnasobek u Pevnosti neni nejak nadhodnoceny).

S tim nahodnym vyberem to bude tezsi, chtelo by to vzit aspon tak stovku lidi - no, mohl bych zkusit oslovit mailem jednak vyber ze zakazniku eshopu hrajicich DrD (respektive tech co si ho koupili), jednak cast starsich ucastniku GC (kteri nebyli letos).

Jerson píše:
Jenže taky nezapomínej, že chcete na DrD2 přitáhnout lidi, kteří RPG neznají - a ti Pevnost dost možná nečtou vůbec.
U tech ale taky nemusime resit, jestli budou zklamani, ze nejde jen o "mirne zmeny v mezich zakona" oproti DrD 1.x, protoze neznaji ani to.

Edit:
Merlin: Diky za nabidku, zkonzultuju to s vyvojovym tymem. Nektere prvky tam jsou moc hezke. Prevzeti jak to lezi a bezi pochopitelne mozne neni vzhledem k tomu, jak maji byt rasy v prirucce popsany (co se tyce poctu kultur a zvlastnich schopnosti - Pro každou z nich vám nabídneme trojici kultur, ze kterých si budete moci vybrat a tím blíže popsat svou postavu. Podle kultury, kterou si zvolíte, si budete také moci vybrat jednu ze dvou zvláštních schopností, které jsou pro ni připraveny.). Taky s temi Zridly by asi mohl byt problem (pokud by je nekdo ve svem svete nechtel), samotna myslenka je ale pekna, cili pokud by se to dalo nejak upravit, aby se to vztahovalo jen na jednu z kultur, problem by odpadl.
Edit2: A taky je potreba vlezt se s kompletnim textem rasy do rozumneho rozsahu.
23.8.2010 10:30 - zemřelej kristus
Alnag píše:
a) návštěvníci RPGfóra... další hra do sbírky
b) návštěvníci D20... aby mohli zodpovědně napsat, jaký je to odpad
c) lidé zmatení názvem v naději, že je to jako původní DrD a možná lepší... aby mohli být krutě zklamáni

Night of Triumphatorr píše:
Lidi tu můžou psát, že tu pořád někdo nadává na DrD2, ale tohle je pravda

Možná lidi píšou takové věci proto, že když tu Alnag vybleje expertní posouzení (hry, kterou ani nečetl), že budou zklamaní všichni, kromě jím osobně osvícených lidí z D20, tak že mu to ostatní ještě nadšeně podepisují.
23.8.2010 10:39 - Night of Triumphatorr
Já doufám, že DrD II bude dobrá hra. Dokonce bych byl velice rád kdyby to byl "kurvanářez!" , ale po hláškách lidí co to testovali (že to prý bude podobné Střepům) v to věřím míň a míň. A za sebe - nejsem osvícený (ať už to znamená cokoliv) a na Kostce jsem nováček.

zemřelej kristus píše:
Alnag píše:a) návštěvníci RPGfóra... další hra do sbírky
b) návštěvníci D20... aby mohli zodpovědně napsat, jaký je to odpad
c) lidé zmatení názvem v naději, že je to jako původní DrD a možná lepší... aby mohli být krutě zklamáni



říkej si co chceš, ale tyhle kategorie platily a budou platit (nejen pro DrD 2.0 (provokace)) .
23.8.2010 11:13 - bůh, mrtvej
Merlin: Akorát že jsi napsal trpaslíky tak tajnůstkářské, uzavřené, samy do sebe zahleděné, že jsou možná zajímaví pro čistě trpasličí hru, ale dost na nic pro hru, kde mají být i jiné rasy. Vždyť v celém textu zmíníš přesně tři různé důvody, proč by trpaslík měl být dlouhodobě mimo hradiště - hledač (pro rpg dost nezajímavé), vyhnanec (tudíž pro něj jsou informace o trpasličí společnosti k ničemu, protože všichni trpaslíci na něm poznají, že je vyhnanec, a budou se ho stranit) a zápasník (jako postava dobré).

Dost mám pocit, že jsi zamilovaný do myšlenky zřídel, je jim věnováno mnohem víc místa, než informacím použitelným v běžné rpg kampani starodoupáckého typu. Přece nepíšeš trpaslíky do trpasličího románu, píšeš trpaslíky pro rpg hru, a takoví trpaslíci mají úplně jiné potřeby - třeba dost dobré motivace pro interakci s jinými rasami, jiné hnací důvody než "potřebuju zřídlo", víc charakterových rysů než zatajování všeho před všemi a smrtelnou pýchu. A ty místo dobrého důvodu pro chození po světě jen popisuješ víc a víc o tom, jak žijí v jeskyních zavření před kýmkoliv, kdo není trpaslík.

Plus nějaké brutální logické kiksy, část už ti jich tu připomněli jiní, část ne.
23.8.2010 11:14 - ten bůh
Night of Triumphatorr píše:
říkej si co chceš, ale tyhle kategorie platily a budou platit (nejen pro DrD 2.0 (provokace)).

samozřejmě že budou. jen Alnag zapomněl zmínit kategorie d) - l), které výsledný celkový obrázek úplně mění.
23.8.2010 11:19 - Night of Triumphatorr
tak hold zmínil drtivou většinu - že exituje nějaká kategorie
bž) zákazník typu: "pracuju v pornošopu a chci odradit zákazníky tak to vystavím u vchodu" není podstatné. Takových lidí je kolik? dvacet (maximálně)? :-)
23.8.2010 11:51 - tamten chcíplej
Night of Triumphatorr píše:
tak hold zmínil drtivou většinu - že exituje nějaká kategorie bž) zákazník typu: "pracuju v pornošopu a chci odradit zákazníky tak to vystavím u vchodu" není podstatné.

A zase žádný div, že mi to tu přijde strašně nepřátelské.
23.8.2010 12:08 - Merlin
bůh, mrtvej píše:
Plus nějaké brutální logické kiksy, část už ti jich tu připomněli jiní, část ne.
rád si je od tebe vyslechnu...moc nerozumím spojení brutální logické kiksy :) povídej.

Nicméně..ne, nejsem zamilovanej do žádných zřídel, preferuju ženský. myslím si, že pro "adventurování" je tam možností dost, přičemž pro hráče jsou nejvodnější právě Hledači. kdo jiný by měl putovat po světě a prolézat staré knihovny, probojovávat se přes nemrtvé do kobek a plnit úkoly mocných, výměnou za informace a jiné věci.
nehledáš způsob jak to jde, ale důvody proč to nejde :)

Ale chápu, že pro tebe je dostačující jako motivace pro hru: Miluju zlato, jsem dobrej se sekerou a jsem děsně hrdej, ale pomáhám přátelům....


Bouchi: potřeba Zřídel nemusí být zásadní. Může se jednat jen o zdroje magenergie, které trpaslíci těží a expedují do světa. Závislost na zdroji pak je jen čistě finanční.
23.8.2010 12:29 - Almi
Merlin: Ty jo..musím říct, že to cos napsal je hodně inspirativní. A překvapivě na mne dýchl duch "starého dorbého DrD" v té nejlepší podobě. takhle nějak bych si představoval evoluci DrD. Nicméně, jak už zmínil Alef0, nic takového DrD II nebude :-((

btw: jsem jediný, kdo si všiml toho přiznání tvůrců hry ohledně zaměření cílovky DrD 2? To jest, že bude cílená trochu jinam, než hráči DrD? Protože dělat hru pro holky (mimo jiné), chce sakra dobrý průzkum nebo feel. Ale třeba jsem to fakt špatně pochopil, protože udělat hru s názvem "DrD 2: Stmívání" by bylo marketingově geniální!

..to pak chápu, ty elfy s lucerničkama. A diskuze kolem trpaslíků. Jen jsem zvědav na hlavní dvě klíčové rasy: upíry a vlkodlaky.

mrtvej rádoby bůh: Ty bláho, už dlouho jsem nečetl posty tak zakomplexovaného jedince. Můžeš sem postnout jediný smysluplný nápad? Cokoli pozitivního či konstruktivního cos kdy vytvořil? Ideálně ve tvaru: "nelíbí se mi tohle, protože..a proto navrhuji tohle"?

..a nemusí to být něco, co se líbí i jiným, stačí, že se to bude líbit Tobě. Zajímáš mne, a to nejsem psycholog, fakt! :-)
23.8.2010 12:43 - Bouchi
Almi píše:
jsem jediný, kdo si všiml toho přiznání tvůrců hry ohledně zaměření cílovky DrD 2? To jest, že bude cílená trochu jinam, než hráči DrD? Protože dělat hru pro holky (mimo jiné), chce sakra dobrý průzkum nebo feel.
Hm, je pravda, ze ja si zadneho takoveho priznani tvurcu hry nevsiml. Muzes me nasmerovat?
23.8.2010 12:53 - Merlin
Almi: já tedy jeho psychologický profil fakt znát nechci. Jen je pravdfa, že musí být v životě hodně nešťastný...tolik negativních věcí v člověku musí být utrpení...což nám dokazuje neustálou změnou nicku.
23.8.2010 13:30 - Khar
Merlin, Almi: Z pozice nezaujatýho pozorovatele to na mě působí tak, že "mrtvej" do diskuze vnáší prvek narušování skupinové stupidity a konformismu, jak by řekl profesor Koukolík. Čímž neříkám, že s nim ve všem souhlasim, ale i tak to budete brát, že jsem na jeho straně, jestli se nepletu ;)
23.8.2010 13:38 - Night of Triumphatorr
ať si píše kdo chce co chce - kupovat to jen proto, že to dělali češi a slováci není důvod.
23.8.2010 13:47 - Lotrando
Khar: ještě že ho tu máme :). Ale jinak dobrej postřeh.
23.8.2010 13:55 - Merlin
Khar: mě to nevadí...:)já jsem takovej vzorek skupinové stupidity a protože nevím co to je, tak mě to ani neuráží :)
23.8.2010 13:59 - pipux
No tak skupinová stupidita je kolektivní shoda na jednom názoru, že jo ... někde to bylo napsáno jako "inteligence kolektivu je rovna inteligenci toho nejblbějšího, děleno počtem lidí v kolektivu" ... což snad nehrozí.
Ten Mrtvej má spíš jen rád konfliktní situace (chceš pěstí? :) )
23.8.2010 14:02 - mrtvej rádoby bůh
Almi píše:
mrtvej rádoby bůh: Ty bláho, už dlouho jsem nečetl posty tak zakomplexovaného jedince. Můžeš sem postnout jediný smysluplný nápad? Cokoli pozitivního či konstruktivního cos kdy vytvořil? Ideálně ve tvaru: "nelíbí se mi tohle, protože..a proto navrhuji tohle"?

S takovouhle pozor, Alnag tu nedávno psal, že nemá rád, když se místo argumentů probírají argumentující!

Merlin píše:
myslím si, že pro "adventurování" je tam možností dost, přičemž pro hráče jsou nejvodnější právě Hledači. kdo jiný by měl putovat po světě a prolézat staré knihovny, probojovávat se přes nemrtvé do kobek a plnit úkoly mocných, výměnou za informace a jiné věci.

Možností je tam možná dost, ale zapomněl jsi je tam napsat.
Pokud jsou trpaslíci se svojí těžbou zřídel tak tajemní, že se o tom ani na veřejnosti neví, i když je to hlavní činnost, jakou se jejich civilizace zabývá, určitě půjdou nadšeně vytvářet skupinky s jedinci úplně jiných ras za účelem hledání zřídel. Rozhodně.

Nebylo by zajímavější, kdyby se o tom naopak vědělo, ale nikdo kromě trpů nevěděl, co si se zřídlem počít? Pak bys mohl mít toulavé kumpanie hledačů zřídel všech možných ras a původů, které by se navzájem předháněly o to, kdo první získá informace o novém zřídle a vhodně je prodá, které by si navzájem různě škodily - hned máš důvod, proč mít hledače zřídel mezi netrpaslíky, a navíc to bude pro příběh zajímavé a vést k různým zápletkám, a ne jen k procházení kobek, co kdyby tam bylo zřídlo.
Nebo pak můžeš mít potulné chudší trpasličí klany, které nemají na to dobýt a udržet vlastní zřídlo, tak přijdou někam, kde jim místní pán povolí kopat, prokopou se ke zřídlu, odevzdají podíl ze zlata a železa, které najdou, a po jedné dvou generacích jdou zase dál, protože zřídlo se vyčerpá.

Merlin píše:
nehledáš způsob jak to jde, ale důvody proč to nejde :)

Jak už jsem psal, já tu kromě DrD2 na jiná místa nechodím, a tady jsem nabyl dojmu, že tenhle způsob je tu váš standard, tak se ho držím.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10812592506409 secREMOTE_IP: 18.191.235.210