Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
22.8.2010 11:52 - noir
Alef: díky. Omluva přijata. Na tvou otázku nedokážu odpovědět. Fakt jsem se s ním o novém DrD nebavil - dělali jsme něco smysluplnějšího, úživali si hry 4e.

A popravdě řečeno jsem víc pozoroval toho kluka - ten mi připadal jako studijní vzorek zajímavější. Myslím, že do jeho táty se dokážu vcítit i sám; sice mám děti o něco mladší, ale taky jsem generace "vyrostl na dračáku, našel lepší věci"...
22.8.2010 11:56 - Alnag
Alef0 píše:
Mohol by si elaborovať ten tretí? Gut feeling? ;-)


Přesně tak. Můj proslavený "gut feeling", kterému se jinak říká též expertní posouzení.

Alef0 píše:
Ale existuje ešte skupina tých ,,bukolických" Dračákistov, ktorú by to zaujať mohlo, len musia pristúpiť na to, že toto prakticky komplet nová hra s novým motorom, možno aj novou mentalitou (strieľam z brucha), ale starou atmosférou.


To je zase tvůj gut feeling, že? Jenže to, že existují hráči DrD je fakt. A že mají očekávání mírných posunů v mezích zákona je taky fakt (viz DračíDoupě.cz nebo reakce hráčů DrD jinde - "doufám, že tentokrát už opraví ten chodcův meč... apod.")

Zatímco tvůj gut feeling je postavený hned na několika "len a aj" a tomu se teda říká střelba od boku. Protože zatímco reakci mírné zlepšení ve vytyčených mezích lze celkem předvídat, reakce na posun někam, kde to vyžaduje "len" výměnu celého mozku za nový transplantát je velmi divoká krajina věštění...

čímž se vracím ke své větě...

Alnag píše:
aby mohli být krutě zklamáni


Budou zklamáni. Nikdo nečeká ani španělskou inkvizici ani DrD 2 naprosto odlišné od klasického Dračáku. Tahle emoce je téměř jistá. Možná, že někteří to zkusí hrát a nějakému zlomku se to bude líbit. Ale zklamání? To je téměř jistota. End of gut feeling.
22.8.2010 12:03 - Bouchi
Alnag píše:
Nikdo nečeká ani španělskou inkvizici ani DrD 2 naprosto odlišné od klasického Dračáku.
Ti, kdoz ctou clanky v Pevnosti nebo na webu DrD II, tezko muzou ocekavat jen "mirne posuny v mezich zakona" (respektive takova ocekavani by byla dosti v rozporu s dosud zverejnenymi informacemi o systemu).
22.8.2010 12:10 - Alnag
Bouchi: Bože. A ekonomické teorie fungují, protože lidé se chovají veskrze racionálně, že?

Očekávání = to co bych si přál. Nikoliv to, co vím, že dostanu... jistě, řada lidí tuší, že dostanou něco úplně jiného, stejně většina z nich bude až do konce věřit (v závislosti na míře emocionální investice do současného DrD), že to tak nebude.

EDIT: Mírně upraveno vsuvkou.
22.8.2010 12:12 - alef0
noir píše:
A popravdě řečeno jsem víc pozoroval toho kluka - ten mi připadal jako studijní vzorek zajímavější. Myslím, že do jeho táty se dokážu vcítit i sám; sice mám děti o něco mladší, ale taky jsem generace "vyrostl na dračáku, našel lepší věci"...


Áno, ono existuje presne tá veľká kategória detí, ktorú 4e pokrýva dokonale. Tí, čo vyrastali na WoW a chcú mať presne takéto zážitky prenesené na stôl. Túto DrD II určite neuspokojí. Tejto skupine treba preložiť Pathfindera / 4e.

Tá druhá bukolicko-netakticko-dievčenská skupina by mohla byť spokojná. (I keď nik nevie, koľko takých hráčov existuje).
22.8.2010 12:20 - alef0
(pardon za doublepost)
Alnag píše:
To je zase tvůj gut feeling, že? Jenže to, že existují hráči DrD je fakt. A že mají očekávání mírných posunů v mezích zákona je taky fakt (viz DračíDoupě.cz nebo reakce hráčů DrD jinde - "doufám, že tentokrát už opraví ten chodcův meč... apod.")


Áno, s týmto súhlasím, presne si to vystihol, takúto náladu možno pozorovať. Určite bude existovať obrovská konzervatívna skupina, ktorá bude sklamaná, že ich Altar aj po tretíkrát oklamal.

Bude to variant feelingu, ktorý vznikol pri vydaní D&D, kde existovali mnohé hlasy kritizujúce, že oproti AD&D je to munchkinistický blud.

Sklamaní nebudú zrejme noví a okrajoví nekonzervatívni hráči, ktorých postoj k pravidlám je nevyhranený, prípadne hrajú to, čo príde a na tých narážam v mojom gut feelingu.

EDIT: hej a určite nenastane to, že DrD II zvalcuje trh s DrD 1.X, ony tie hráčske skupiny budú existovať popri sebe.
22.8.2010 12:26 - Bouchi
Alnag píše:
Očekávání = to co bych si přál.
Tak s takovouhle definici ocekavani se setkavam poprve.
Jak do ni zapada situace "u nekterych filmu ocekavam, ze to bude kravina, ackoliv bych si pral, aby to kravina tentokrat nebyla" (tj ocekavam kravinu, pral bych si nekravinu)?

Edit: alef0 píše:
Určite bude existovať obrovská konzervatívna skupina, ktorá bude sklamaná, že ich Altar aj po tretíkrát oklamal.
Potreti? Kdy bylo poprve a podruhe?
22.8.2010 12:29 - tuleník
alef0 ad tvoj edit: asi ťažko môžeš hovoriť o valcovaní trhu s opusteným výrobkom trhom s výrobkom ktorý ho nahrádza... valcovať sa môžu súčasné systémy a ak to berieme fakt že trhovo, tak systémy, ktoré sú v aktuálnej komerčnej ponuke
22.8.2010 12:30 - alef0
Bouchi,
dnes mám výpadok v počtoch :-( Dvakrát: prvýkrát s Pluskom, druhýkrát s Dvojkou. (Toto myslím ako názor hypotetického konzervatívneho hráča DrD, ktorý Plusko neuchopil a Dvojku neuchopil vôbec, lebo mu nesplnili očakávania opráv Chodcovho meča a podobne.)

tuleník píše:
asi ťažko môžeš hovoriť o valcovaní trhu s opusteným výrobkom trhom s výrobkom ktorý ho nahrádza...

Mal som na myslí to, že kým D&D bolo evolučným krokom z AD&D, upgradom, vylepšením a nahradiť AD&D sa mu podarilo, s DrD II to tak zrejme nebude. Ono to nie je DrD 2.0 v zmysle opráv chýb pri čiastočnom zachovaní pôvodných mechaník (,,v mezích zákona" ako povedal Alnag) ale komplet nová hra s odlišnou mentalitou mechaník.
22.8.2010 12:39 - tuleník
Heh, tak fakt lepšie ako čistiť ten pôvodný mechanický bordel je ho vyraziť a skúsiť odznovu :D
Ja som tiež vcelku zvedavý, ale rovnako ako zbytok sveta to vidím skôr na instantnú katastrofu. Hlavne po istých noirových 4 (ak si dobre spomínam, listovať sa mi to nechce) slovách. (Cizinec který nepromine spomenul situáciu "očakávam že film bude hovadina, ale prial by som si, aby nebola" :) )
22.8.2010 12:45 - alef0
tuleník píše:
Ja som tiež vcelku zvedavý, ale rovnako ako zbytok sveta to vidím skôr na instantnú katastrofu.


V akom zmysle? Predajnosťou? Katastrofálnym dizajnom mechaník?

Najhoršie čo sa môže stať je, že sa to nebude predávať, lebo tomu nik neporozumie :-)
22.8.2010 12:53 - Lokken
Alnag píše:
Budou zklamáni. Nikdo nečeká ani španělskou inkvizici ani DrD 2 naprosto odlišné od klasického Dračáku. Tahle emoce je téměř jistá.


alef0 píše:
Určite bude existovať obrovská konzervatívna skupina, ktorá bude sklamaná, že ich Altar aj po tretíkrát oklamal.


Tady se, podlě mě, dostáváme k jednomu z problému hry označené jako Dračí Doupě 2. Její název evokuje zdokonalené DrD - je jedno kolik článků vyjde v Pevnosti, kolik informací zveřejní tvůrci na svém webu, stejně bude většina lidí považovat DrD2 za DrD 2.0.

Tvůrci jednoduše vzali zavedenou obchodní značku (relativně), a vytvořili něco, co se sice tváří jako pokračovatel v zaběhnuté řadě produktů, ale obsahově se značně liší. Bez ohledu na kvalitu výsledného produktu, si tak sami vytvářejí nemalou skupinu zklamaných zákazníků. Samozřejmě lze namítat, že tito hráči nespadají do zamýšlené skupiny zákazníků, ale taková úvaha je podle mě na našem omezeném rpg-trhu, zvláště v souvislosti s historií hraní DrD u nás, přinejmenším naivní!
22.8.2010 13:03 - alef0
Lokken píše:
Tady se, podlě mě, dostáváme k jednomu z problému hry označené jako Dračí Doupě 2. Její název evokuje zdokonalené DrD - je jedno kolik článků vyjde v Pevnosti, kolik informací zveřejní tvůrci na svém webu, stejně bude většina lidí považovat DrD2 za DrD 2.0.

To súhlasím. Ono asi treba kričať na všetky strany, že to bude úplne iný systém, úplne nová hra, ale s približne rovnakou atmosférou. Keď som sa pozrel na web DrD II, tak som túto informáciu našiel len v úplne prvom príspevku, aj to len tak medzi rečou a v prvom článku z pevnosti.

Ale to možno príde s tým, ako sa odhalia mechaniky.
22.8.2010 13:21 - Bouchi
alef0 píše:
Ono asi treba kričať na všetky strany, že to bude úplne iný systém, úplne nová hra, ale s približne rovnakou atmosférou. Keď som sa pozrel na web DrD II, tak som túto informáciu našiel len v úplne prvom príspevku, aj to len tak medzi rečou a v prvom článku z pevnosti.
V Pevnosti to AFAIK je na zacatku kazdeho clanku (pravda, vyjma toho, ktery predstavuje ilustratory).
22.8.2010 13:53 - Merlin
Pro alef0. Čas tvorby: 12:05-13:49. Tolkien si na predl nesedne :) a asi by to ještě něco sneslo..ale tak doplním, když bude potřeba (když neznáš mechaniky, jde to těžko)

Pro neznalého pozorovatele je trpasličí společnost tajemná a jen málokdo rozezná jednotlivé trpaslíky od sebe. Pravdou však je, že jakmile proniknete do tajů trpasličích tradic, dokážete v nich číst téměř jako v otevřené knize.

Společnost a rodina.

Trpasličí společnost je různorodá a přitom tradiční. Trpaslíci zakládají mohutná kamenná hradiště na úpatí hor. Tato hradiště sdružují jednotlivé příbuzné klany, které jsou složeny z rodin. Hradišti vládne jarl, který je volen jednou za dvacet let všemi vladyky klanu. V případě globálního ohrožení si jarlové ze svého středu zvolí vůdce, který pak vede spojená hradiště.
Každé hradiště má v centrální pevnosti umístěn obří Roh pomoci, na který může jarl zadout v případě ohrožení, či nebezpečí a požádat tak ostatní hradiště k pomoci. Jen málokdy však v minulosti došlo k použití Rohu, protože trpaslíci jsou stejně hrdí, jako nezdravě přesvědčení o tom, že vše zvládnou vlastními silami.Mnoho hradišť tak padlo zbytečně, ačkoliv vy jim ostatní tvrze dokázaly včas pomoci.
Rodiny, které tvoří jednotlivé klany jsou navzájem úzce propojeny a pro jednotlivé trpaslíky je nepřijatelné zradit svou rodinu. Ti, kteří tak učinili byli zbaveni cti a vyhnáni z rodného hradiště.
Zvláštností trpasličích rodin je takzvaný svazek na zkoušku. Na rozdíl od elfů, kteří pojímají jediného partnera na celý život, jsou trpaslíci pragmatičtější. Pokud spolu muž a žena uzavřou svazek, musí ho oba po třech letech a následně po deseti letech oba svobodně potvrdit, jinak tento svazek zaniká a oni nemají vůči sobě žádné závazky. Jestliže se jim v tomto období narodí dítě, jsou dcery svěřovány rodině matky a synové rodině otce. Tato tradice slouží k tomu, aby nedocházelo k udržování nestabilních svazků a tím nebyla podkopána pevnost rodiny. Málokdy se však stane, že by se trpasličí pár rozešel.

Vzhled

Trpaslíci jsou podsadité postavy. Široké plece a mohutná stavba těla, je tradičním prvkem této rasy. Díky svým krátkým svalnatým nohám mají téměř dokonalou stabilitu. Nízké těžiště a dlouhé ruce jsou přímo předurčeny pro zápas beze zbraně, čemž trpaslíci rozhodně vynikají. Mnoho arén a kočovných společností má ve svých útrobách trpasličí zápasníky, kteří jsou téměř neporazitelní v boji tělo na tělo. Tito zápasníci jsou také jediní, kteří si holí své mohutné vousy a dlouhé vlasy.
Ostatní příslušníci trpasličí rasy se svými vousy holedbají. Tedy mimo žen a mladých. Barvy trpasličích vlasů a vousů jsou různorodé, avšak převládá především ryšavá a světlá.
Trpasličí tváře, kromě mohutného vousu zdobí především složité tetování. Pro neznalého pozorovatele se může jevit jen jako ozdoba, avšak kdo dokáže tyto znaky číst, může se o daném trpaslíkovi dozvědět téměř vše. Trpasličí národ si na své tělo, když dojde místo na tváři, značí vše: Z které rodiny, klanu a hradiště pochází. Hrdinské skutky a slavná vítězství, ale i prohry a ponížení. Z toho důvodu si Vyhnanci nesou své memento s sebou a nedokáží se ho zbavit. Byli takoví, kteří se pokusili porušit tradici a zbavit se tak znamení hanby a odstranit si tetování, avšak vzhledem k tomu, že je tetování tohoto charakteru tvořeno za pomocí magie, nebyli úspěšní.
O trpaslících se traduje, že nemají smysl pro krásu a pro kombinaci barev. Je to pravda jen částečně. Ostatní rasy nechápavě kroutí hlavami nad tím, že si jsou schopni trpaslíci obléct citrónově žlutou tuniku společně s růžovou kapucí a kladou to za vinu právě nedostatku citu. Pravdou však je, ačkoliv to téměř nikdo z okolního světa netuší, že trpaslíci mají smysl pro krásné věci, avšak vidí jen černobíle. Díky tomu, že žijí v okolí Zřídel a jejich předkové trávili v temných chodbách s nedostatkem světla dlouhé generace, přestali trpaslíci postupně vnímat barvy. Dokud nemusí, trpaslíci to nepřiznají.

Zřídla

Další z polopravd, které kolují světem je to, že si trpaslíci staví svá hradiště v místech bohatých na vzácné kovy či drahé kameny. Trpaslíci skutečně těží drahé kamení a kovy, avšak na rozdíl od všeobecně zažitému názoru je to jen druhotný produkt jejich těžby. Trpasličí chodby se kroutí a vinou žílami kovu ke Zřídlům.
Tam, kde se protínají magické siločáry, kterými je protkána země někdy dochází k průniku magické energie a ta začíná vyvěrat do okolní horniny. Právě tyto místa trpaslíci hledají. Jedná se o Zřídla, místa s nespoutanou magickou energií.
Právě tato energie dokáže přeměňovat okolí a urychlovat tak proces tvorby drahých kamenů a kovů. Proto je pravděpodobné, že v okolí Zřídel se budou nacházet ložiska zlata, stříbra a drahokamů. Trpaslíci se tak naučili využívat tohoto bohatství, které vytěžili pro rozšíření svých možností. Touha po zlatě a diamantech je ve světě obrovská a vzhledem k tomu, že trpaslíci sami nepěstují plodiny, ani nechovají dobytek, byli nuceni začít obchodovat s okolím a právě k tomuto jim vytěžené zlato posloužilo nejlépe.
Zřídla však nejsou jen zdrojem bohatství a moci. Jejich působení na okolí se projevuje i negativně. Nespoutaná a chaotická síla magenergie má za následek ohromný výskyt mutací a magických stvůr a navíc přitahují obdobné tvory jako světlo můry. Trpasličí kopáči se tak často vystavují smrtelnému nebezpečí a mnohá hradiště byla zdecimována útoky těchto nestvůr, když se podařilo propojit nové Zřídlo s doly.
Postupem času se trpaslíci musí prokopávat stále hlouběji do nitra země, aby nalezli nová a nevyčerpaná Zřídla, protože siločáry se postupně samy zacelují a uzavírají. Čím hlouběji se kopáči dostávají, tím větší hrozí nebezpečí, že se prokopou do míst obývaných podzemními národy a otevřou tak cestu na povrch.
Mnohý by si mohl říct, že roziko je příliš velké a nemá smysl Zřídla vyhledávat, avšak trpasličí národ je na Zřídlech závislý. Trpaslíci, kteří se vzdálí od zdroje energie začne chřadnout. V každém hradišti je velká zásobárna magenergie a putující trpaslíci, cestující daleko od domova mají dostatečné množství magenergie ve škapulíři. Jestli se jedná o skutečnost, nebo tomu sugestivně věří jen sami trpaslíci lze jen těžko dokázat, protože žádný z nich to nechce dobrovolně podstoupit.
Pro nejhorší zločince z trpasličích řad je největším trestem vyhnání a zbavení škapulíře. Tito vyvrhelové pak umírají sami, pokud si někde neopatří dostatek magenergie na vlastní škapulíř.

Dobrodruzi a řemesla

Že jsou trpaslíci zdatní horníci je všeobecně známo. Navíc se stali téměř dokonalými staviteli a kováři. Všechna tato řemesla jsou smrtelně důležitá při jejich kutání. Mnoho synů i dcer následovalo své rodiče a stali se tak mistry ve svém oboru, aby pomohli svému hradišti v rozšiřování, či při obchodu s okolním světem.
Někteří však následovali cestu Vykladačů run, kteří dokáží využít zkrocenou sílu magenergie, aby povolali mocné síly země či změkčili skálu na bláto. Další, kteří patří v trpasličí společnosti k nejuznávanějším, vyslyšeli volání a stali se Zřídlotepci. Tito odvážní trpaslíci sestupují ke Zřídlům v těsném závěsu za kopáči a pokouší se zkrotit nestabilní síly do ušlechtilé energie a spoutat ji do zkumavek a nádob.
Mnoho dalších však opustilo domovy, aby se stalo Hledači. Tito putují světem a často se připojují k potulným skupinám, aby nalezli nová Zřídla. Když se jim podaří objevit některé opravdu silné Zřídlo, což se podaří tak jednou za generaci, založí zde trpaslíci nové hradiště, které je pojmenováno po nálezci.

Vojenství

Trpaslíci nepatří k výbojným národům, ačkoliv se v historii několikrát stalo, že hradiště či celý národ zaútočili na jiné místo. Ostatní rasy se domnívají, že tak bylo kvůli zlatu či území, avšak téměř vždy to bylo pro obrovské naleziště Zřídel.
V obraně však trpaslíci vynikají. Za generace bojů ve štolách si vypracovali účinnou taktiku. Na obranu před nestvůrami, mutanty a cizími národy jsou jejich šachty opatřovány složitými mechanismy a pastmi. Pokud jsou trpaslíci nuceni bojovat ve štolách, používají kuše, kladiva a válečné cepíny, vyvinuté z hornických krompáčů. V boji tělo na tělo dokáží používat široké dýky a krátké meče. Mnohdy také zahradí chodbu hradbou štítů a nepřítele decimují střelbou z kuší. V nejhorším případě dokáží zavalit chodbu i s nepřítelem pomocí výbušnin, jejichž výrobu zvládají jako jediní mezi inteligentními rasami.
V boji pod širým nebem používají opět taktiku s hradbou štítů, kdy vytvoří neprostupnou hráz, která chrání střelce v zadních řadách. Zde dokáží plně využít sílu ohnivých bomb a výbušnin, bez obavy ze zasypání.
Legendy tradují, že v minulosti krotily trpasličí ženy velké černé netopýry a na jejich zádech se pak neslyšně snášely nad hlavy nepřátel a zasypaly je explodující směsí. Toto umění je však již zapomenuto a ten, kdo dokáže zkrotit obří netopýry a vysednout na jejich hřbet si získá trpasličí srdce.

Zvláštní schopnosti:

Magická krev.
Trpaslíci jsou díky provázanosti se Zřídle prosyceni magenergií. Dokáží tak lépe odolat magickým útokům, avšak pokud tento útok projde, spojí se s magií v jejich tělech a účinek je větší.

Čich
Díky omezenému zraku využívají trpaslíci více svůj čich. Dokáží tak bezpečně poznat unikající plyn v dolech a rozlišit pach jedu v potravinách.
22.8.2010 14:43 - pipux
Zajímavý kousek, Merline. Rozebereme to ...

Merlin píše:
Hradišti vládne jarl, který je volen jednou za dvacet let všemi vladyky klanu.

Jarl???
wikipedia: Jarl (jinak Earl) je titul, který znamenal v Anglosasku a Skandinávii titul „náčelníka“. Jeho pozice byla hned za králem. Titul se dědil z generace na generaci. Jarlové vlastnili množství půdy, svoji družinu, směli mít vlastní lodě a měli i jiné statky. Všestranně uplatňovali svůj vliv.

Co pro ně znamená dvacet let? Číslo, anebo měřítko např. jedné generace či nějaké "miniepochy" v trpasličím pojetí měření času?
Jinak, 20 let je celkem dlouhá doba. A co na to mocenské převraty?

Merlin píše:
obří Roh pomoci

A to je interaktivní objekt, umístitelný do mnoha příběhů. Výborný nápad!

Merlin píše:
Pokud spolu muž a žena uzavřou svazek, musí ho oba po třech letech a následně po deseti letech oba svobodně potvrdit, jinak tento svazek zaniká a oni nemají vůči sobě žádné závazky.

Kde jsi na tyto čísla příšel? Z hlediska nějaké té antropologie, či čeho (divná věda!), jsou totiž tato čísla docela přesná (alespoň u lidí) ...
2-3 roky: vyprchávájí hormony, končí období "slepé zamilovanosti", příhodné pro plození potomků
10+ let: dítě je už téměř samostatné, pár si buďto vytvořil pevné pouto, anebo se pouto rozpadá ...

Nejvyšší rozvodovost v těchto dvou obdobích ... takže žádná blobost, trefné. A originální.

Merlin píše:
složité tetování

Další výborný podnět! Mnohem rozvinutelnější koncepce než např. nějací uhlazení elfové zpívající za noci, jak jsem někde nedávno četl :P

Merlin píše:
Touha po zlatě a diamantech je ve světě obrovská a vzhledem k tomu, že trpaslíci sami nepěstují plodiny, ani nechovají dobytek, byli nuceni začít obchodovat s okolím a právě k tomuto jim vytěžené zlato posloužilo nejlépe.

Zlato za jídlo?
Pokud je to fantasy, dejme tomu. Přibližme to skutečnosti a takový obchod je nereálný (obnovitelné x neobn. zdroje, problematika zásob, skladování jídla).

Spíše by se sem hodil popisek nějaké speciální jeskynní rostliny, upravitelné na "sklaní chleba", či tak.

Merlin píše:
Trpaslíci, kteří se vzdálí od zdroje energie začne chřadnout. V každém hradišti je velká zásobárna magenergie a putující trpaslíci, cestující daleko od domova mají dostatečné množství magenergie ve škapulíři.

Prvně jsem se ptal, co se asi tak stane, jakmile náhodou ve hradišti zřídlo vyhasne. Jsou tu Hledači, aby zachránili populaci ... což z nich dělá respektovatelné členy v trpasličí společnosti. Další hodně hratelný koncept.

Co je to škapulíř? Nějaká příruční truhlička?
Koncept závislosti na magii, hmm, ten je jen pro drsňáky.
22.8.2010 14:58 - Merlin
Pipux: *za jarla není problém dosadit jakýkoliv jiný šlechtický titul, nebo jiné pojmenování...Staršina, stařešina, vojvoda....:)
* i za těch "20" let lze doplnit jinou číslovku. vycházím z toho, že se trpaslíci dožívají více let než lidé...pokud se nemýlím je 20 let +- generace (pokud se mýlím, tož sorry). beu to tak, že vládce je schopen vládnou jedné generaci..u druhé si musí opět obhájit pozici.
Co se týká mocenského převzetí...i to je možný, ale jen těžko budu psát všechny varianty do textu :)

co se týká jídla za zlato...nebylo tím myšleno jen výhradně za jídlo, ale jistá závislost na okolí..na dřevěných materiálech, oblečení atd. není samozřejmě od věci, když budou trpaslíci chovat stáda ovcí v horských oblastech.

*škapulíř beru jako malou amforku..
22.8.2010 20:14 - Colombo
Merlin: Promiň, ale nemůže existovat civilizace, která by měla takovou závislost na okolí. Zejména, pokud se jedná o rasu. Dříve nebo později by se to dostalo do jednoho nebo druhého stabilního bodu:
1. Trpaslíci se stanou vazaly okolní velmoci (nárůdku, čehokoliv) a budou pro ni otročit a kopat zlato (případně další věci).
2. Trpaslíci sami budou vést výbojné války a stanou se pány různě širokého okolí. Míra moci jednotlivých jarlů se bude posuzovat podle počtu vazalských vesnic jiných národů. Zde jiné národy budou právě otročit.

Důvod je jasný, jídlo. Buď okolní mocnost odmítne trpaslíkům poskytovat jídlo a utvoří blokádu/embargo, nebo sami trpaslíci si uvědomí ožehavost své situace (npř. po špatné úrodě, kdy nebude dostatek potravy pro okolní vesničany, natož pro trpaslíky, ze zlata se prostě nenajíš). Okolní války, třeba se přímo trpaslíků netýkající, můžou být také učiněnou pohromou pro popsanou trpasličí komunitu. Můžou zdecimovat okolní obyvatelstvo a pole natolik, že nebudou ochotni dále obchodovat s jídlem.
22.8.2010 22:22 - Jerson
Bouchi píše:
Ti, kdoz ctou clanky v Pevnosti nebo na webu DrD II, tezko muzou ocekavat jen "mirne posuny v mezich zakona" (respektive takova ocekavani by byla dosti v rozporu s dosud zverejnenymi informacemi o systemu).

Vsadím svůj měsíční plat, že jedno i druhé čte méně než 10% lidí, kteří si DrD2 koupí. Tedy pokud si ho koupí alespoň 10x víc lidí, než je součet lidí na RPGF a D20 zajímajících se o DrD2.
22.8.2010 23:00 - Merlin
colombo: chápu to..a proto říkám, že to chápu. Není problém, když budou mít trpaslíci svůj zdroj stravy. Budou chovat ovce či dobytek. Pícniny a ostatní si koupí.
může to být zdrojem dalších dobrodružství, kdy jsou trpasličí kupci nucení bojovat boj v kupecké politice

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069130182266235 secREMOTE_IP: 3.133.147.87