Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
21.7.2010 15:32 - ShadoWWW
Abyste nemrčeli, tak prý ten obrázek do konečných pravidel ještě přepracují (a barevně!). A takhle bude vypadat:

Je to dostatečně slovanské a vesnické? :D
21.7.2010 15:32 - Colombo
Hlubinné šílenství je něco jako berseker pro kouzelníky? Pěna u huby a sesílání náhodných kouzel z magické knihy?
21.7.2010 15:33 - ShadoWWW
Colombo: Něco jako kroll-kouzelník v DrDo.
21.7.2010 15:36 - Colombo
co je to DrDo? Optimized? Jak se to líší od 1.5/1.6?
21.7.2010 15:38 - Shako
Colombo: DrDo bude spis DrD0 jakoze DrD "nula" oproti DrD+.
21.7.2010 15:40 - skew
Argh, já v téhle debatě tak, tak moc prohrávám :(
21.7.2010 15:40 - Alnag
Colombo píše:
Hlubinné šílenství je něco jako berseker pro kouzelníky? Pěna u huby a sesílání náhodných kouzel z magické knihy?


Rozhodně lepší, než identifikace kovů... zív!
21.7.2010 15:44 - Merlin
skew: nevadí...:) nebyla by to sranda, kdyby všichni vyhrávali...

btw. troufám si tvrdit, že jsem schopen do hodiny, dvou přijít s originálnější myšlenkou na trpaslíky, než autor (a to i s fluffem a popisem)
21.7.2010 15:51 - Alnag
Merlin: Nesnaž se. Maximálně to opíšou, budou to vydávat za svoje a tvrdit, že to tam tak měli od začátku. (Kde už jsem tohle viděl...)
21.7.2010 15:58 - Merlin
No joo...tak zase nic. No zůstane to tedy u odvážných kovářů v kroužkové brni s kopím, lačnících po zlatě, ale dobrosrdečných a otužilých...
21.7.2010 16:00 - skew
Merlin píše:
skew: nevadí...:) nebyla by to sranda, kdyby všichni vyhrávali...
Řekni to obětem jedenáctého září...
21.7.2010 16:02 - Merlin
Skew: a co to tady s tím má společnýho?
21.7.2010 16:11 - skew
No, že ti mrtví taky prohráli ;-)
21.7.2010 16:15 - Merlin
tohle srovnáváš? divný...ale ani tak nesmyslným argumentem nevyhraješ :)
21.7.2010 16:35 - skew
To neměl být nějakej argument abych vyhrál nebo tak. Ale vlastně se mi v tom už nechce rýpat.

Jenom bych se vrátil k tomu luku, resp. konkrétně k založení šípu. Je nějaký důvod, aby byl šíp založen na levé nebo pravé straně ? Jakože když např. držím šíp v pravé ruce, musí být opřen o ukazovák levé ruky a nesmí se opírat o palec levé ruky ?
21.7.2010 17:01 - Jerson
Já bych měl jeden drobný postřeh k těm podzemním bojům. Podívejte se na následující fotografii muže, který se připravuje na podzemní boj:


Ignorujte pistoli v levé ruce a soustřeďte se na předmět v ruce pravé. Ano, je to svítilna, nebo obecně zdroj světla. A rád bych si nechal vysvětlit, jak sakra může někdo bojovat v podzemí bez světla, natož jak tam může střílet. Vřele bych doporučil autorovi textu o trpaslících, aby si zašel do nějaké jeskyně nebo jen domovního sklepa a zhasnul si tam. Pak může zkoušet různé fígle, jako bojovat krátkým mečem nebo kopím (opravdu úžasné zbraně do úzkých prostor, jen co je pravda), nebo se jen odtamtud vymotat.
Na druhou stranu pokud s někým bojuju, já mám zdroj světla a můj protivník umí třeba vrhat kameny, tak jsem docela v ... místě, kam slunce nesvítí (v tomto případě doslova). Očekával bych, že když už byli trpaslíci opět usazeni do rozlehlých podzemních měst (která měli mimochodem i lidé, třeba Derinkuyu nebo Kappadokii), budou mít propracovaný hlavně styl boje při omezeném světle, který je značně odlišný od boje na povrchu a využijí se při něm dosti specifické zbraně (i když v DrD nepředpokládám pistole). A rozhodně bych čekal, že víc než na kovářství nebo i podzemní stavitelství bude každý podzemní trpaslík specialista na osvětlování a vzduchovody (případně vzduchotechniku), protože to jsou věci v podzemí naprosto zásadní, a jejich neznalost vede v lepší případě k obtížím, v horším k velmi nepříjemné smrti.

A klidně mi můžete říkat "zbytečně realistický a racionální Jerson."
Samozřejmě pokud dojde ke standardním proprietám typu infravidění nebo světélkující mechy a houby, pak má námitka postrádá smysl - ale já zase postrádám smysl podzemních měst, když je to jen velká budova v tmavě šedé.
21.7.2010 19:17 - noir
Jerson: Kappadokii mám docela prolezlou a většina těch podzemních prostor, které jsem viděl, je vcelku blízko u povrchu. Světlo přichází komíny nebo světlíky, ale ty prostory vypadají jinak podobně jako obyčejné domy.

Shodou okolností, když jsme procházeli Derikuju, tak vypadla asi na hodinu elektřina. Ten zážitek byl pro mě až příliš autentický. Co si vzpomínám, tak místní vojáci (říkalo se jim nějak jako žantéši) měli hlavně krátké sekery a krátké oštěpy. Zbroje, pokud vím, neměli skoro žádné - což je u vojáků, kteří furt musí lézt do kopečka docela logické :o)
22.7.2010 08:10 - Lotrando
Jerson: jednoduše předpokládáš, že se orientují pomocí stejně nedokonalého oka jako ty :)
22.7.2010 09:05 - Merlin
Skew: jde hlavně o to, že máš dřík šípu opřený o lučiště a když nadzvedneš kloub ukazováku (či ukazovák samotný), máš šíp fixovaný za dvou stran (ve žlábku s palcem). Tak jak ho drží ten mentál, by se nemohl pohnout a šíp by mu vyskočil. Ten kdo aspoň jednou střílel z luku ví, že šíp se dokáže chovat jako úžovka....
22.7.2010 09:15 - Alojz
A čo bráni trpaslíkom si tam vystavať svetla? Kľudne to môže byť nejaký druh žiariacej horniny ktorý vedia ťažiť len trpaslíci a preto sú v podzemnom boji tak dobrý.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10733413696289 secREMOTE_IP: 3.135.219.166