Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
21.7.2010 14:22 - Alnag
A navíc pořád platí, že ten šíp je blbě založený a letěl by někam do kšá...

Melkire, porovnej ilustraci s tímto obrázkem (je to ten tvůj, ale převrácený, aby sis to lépe představil... najdi tucet rozdílů včetně založení šípu)

EDIT: Ale možná to vysvětluje, proč... trpaslíci neumí střílet; trpaslíci nenávidí elfy (závist luku, něco jako Freudovská závist penisu, ale horší...), proč se schovávají pod zemí, v úzké křivolaké chodbě není třeba dostřelit dál, než 5 metrů... a tak
21.7.2010 14:25 - Radan
Merlkir: Pardon, ta moje poslední odpověd byla pěkně blbá, teď jsem si všiml, že z toho není poznat, co považuji za dobou a co za špatnou, promiň. Za dobrou považuju tu tvojí fotku, jinak bych vlastně nekritizoval ten obrázek trpaslíků :-).
A možná jsme se taky špatně pochopili. Všimni si, že ten trpaslík má šíp na druhé straně lučiště, než sám stojí (měl by stát, na tom obrázku ten šíp natahuje do sebe). Na to jsem narážel. Ta tvoje fotka má šíp založen na stejné straně lučiště, jako stojí střelec.
21.7.2010 14:26 - Merlkir
Ježiš já su slepý. :D (maluju dva dny a noc v kuse, omlouvám se za mystifikaci.)
21.7.2010 14:28 - Lotrando
:p, že se nad tím ještě pozastavuješ Merline. Ten trpaslík je by mě odradil od hraní té hry sám o sobě, to že drží luk jako motyku už na věci nic nemění.
21.7.2010 14:31 - Merlin
Lotrando: já su pořád ještě takovej...no. Prostě mě zaráží, že prezentují jako cool ilustrace tohle. když jsem minule doporučoval, aby si autor stoupl před tu leštěnou věc v koupelně, nebo se vyfotil se smetákem v ruce v příslušné poloze, tak si to asi nevzal k srdci. No jo..holt někdo umí kreslit líp než Boris Vallejo a nepotřebuje to
21.7.2010 14:33 - Merlin
Merlkir: stane se :) hlavně, že jsme se domluvili...:)
21.7.2010 14:34 - Lotrando
merlin: někdo je prostě nepoučitelnej
21.7.2010 14:40 - Merlin
Lotrando: boha..až teď jsem si pročetl i ten text....chyba. Když pominu to, že mi takto popsaní trpaslíci nepřijdou zrovna slovanští, tak mě zarazí především nesmyslnosti.
Jako skvělí kováři nastupují do bitvy v kroužkové zbroji?...to jako, když je válečník zemědělcem chodí ve slámě?
V tunelech bojují krátkými meči, kopími a luky, které se tam víc hodí? Kopí a luky? ha....
ááále, že já se rozčiluju
21.7.2010 14:40 - noir
Ten obrázek je zcela megakokotský. A to po všech stránkách. Anatomické nesmysly už tu byly rozebrány, absurdita palby z luku jabkysmet. Mě spíš zaráží, jak málo odpovídá textu. Povídání říká cosi o obrněných bojovnících: "ako skvělí kováři do bitev často pochodují chráněni ocelovými košilemi, přílbami a štíty pobitými ocelí. V dolech a sálech hluboko pod světem jsou jejich hlavními zbraněmi krátké meče, kopí a luky, protože zde není tolik místa pro rozmach. Na povrchu se pak kolem sebe většinou ohánějí širokými sekerami, které jim umožní plně uplatnit jejich velkou sílu."

A na obrázku vidíme dlouhý luk, dlouhý meč a sekru, ocelová košile není nebo něco ještě hustějšího není k rozeznání ani na jednom z pánů (teoreticky by ji mohl mít prostřední, ale těžko říct, cudně se skrývá za štítem. Helmu má jen jeden trpaslík, a to asi ještě nějakou ukradenou nebo koupenou. Copak ty kruhovité ornamenty mají něco společného s drsnou trpasličí linkou?

Hlavně mě ale deptá, že na obrázku máme tři válečníky - nebo něco podobného. Pěkně nám tak autoři podporují nudná rasová schémátka. Copak nešlo namalovat trpasličího čaroděje, alchymistu, druida, nebo nějaká jiné ne-válečnické povolání? Nic nudnějšího než tři páprdy ilustrátoři nenašli? Nuda. nuda, nuda.
21.7.2010 14:43 - Alnag
Mám rád vůni škvířících se kostek po ránu... :)
21.7.2010 14:49 - Merlin
Noir: no, vzhledem k tomu, že i text je jako kdyby vypadl z Tolkienovy (ADnD) představy trpaslíků...zlato, hrdost, boj....
21.7.2010 14:52 - Lokken
Alnag píše:
Mám rád vůni škvířících se kostek po ránu... :)

A já co to tu tak smrdí... :-D
21.7.2010 15:03 - Merlin
Merlinova trpasličí poradna, aneb 3 minuty:

…Trpasličí společnost je stejně různorodá, jako je tradiční. Leckterý z mladých trpaslíků následuje příklad svých otců a uchopí do pravice kovářské kladivo či bitevní sekeru, aby si tak získal věhlas či bohatství. Avšak je mnoho takových, kterým učaroval svět tajemných run, za pomocí který Vykladači povolávají síly země, aby spálily jejich nepřátelé či změkčily kámen. Nejeden trpaslík zatoužil spoutat magická zřídla a jejich mystickou moc do malých zkumavek….
21.7.2010 15:10 - Alnag
... ale s léty čerpání se magická zřídla nacházejí stále hlouběji pod zemí. Výpravy ke zdrojům magické moci jsou stále nebezpečnější. V temných, křivolakých chodbách číhají lecjaká nebezpečí, ale tím nejstrašlivějším je hlubinné šílenství.

(Rasová schopnost - hlubinné šílenství)
21.7.2010 15:12 - ShadoWWW
Ona je diskutabilní i ona rasová schopnost*. Jak často ji hráč využije a k čemu mu vlastně je. Rasové schopnosti (rysy) v DnD 4E mi IMHO přijdou mnohem užitečnější a tak nějak i zajímavější.

Když budu chtít jako trpaslík vědět, "odkud je to železo", tak si to střihnu zajímavou dovednostní výzvou a třeba jako trpaslík dostanu i bonus. Určitě by to bylo herně zajímavější, než ona Znalost kovů. Zvláště formulace Nikdy se nenechá oklamat falešným zlatem nebo mečem z nekvalitní oceli je zvlášť nezajímavá. Nevytváří žádné napětí.
21.7.2010 15:18 - Merlin
Shadowww: hlubinné šílenství jestrašně užitečné...můžeš prokousnout krk spojenci nebo sníst žábu a nikdo nemůže nic namítat...pche.




















jo, já vím cos myslel...
21.7.2010 15:20 - Alnag
Ta schopnost, tak jak je napsaná vypadá dost naprd, protože není podložená vůbec žádnou funkční oporou. To by fungovalo, kdyby to byla hra pro RPG hráče s min. 20 lety praxe (a i pak s výhradami).

Už vidím tu scénu... hráč dostane geniální nápad na zjištění, kde má kov zbraně protivníka nejslabší místo, aby ji úderem tam zlomil.

PJ: "To v pravidlech nepíšou, je tam jen, že určíš typ kovu. Je to ocel a pochází ze Západních hor. Důl MK220."
Hráč: "To mně ale nazajímá sakra. To je pak ta schopnost nah..."
PJ: "Ano. Měl sis vzít raději hlubinné šílenství."
Hráč: "Arrrghhh..."
(zvuky boje, převržení magnetofonu a pak lupnutí)

EDIT: Hlubinné šílenství by náhodou mohlo být supr. Měl bys +1 na magii, ale když by ti na kostkách padly hadí oči, na chvíli by ses pomátl... nebo tak něco.
21.7.2010 15:25 - ShadoWWW
Jak vidím, tak tady na Kostce zkrátka není pochopení pro originální, slovanskou, vesnickou fantasy! >:-[

:-D
21.7.2010 15:29 - Merlin
Já chci jíst žáby!
21.7.2010 15:31 - Merlin
Nicméně..možná by to bylo použitelné, pokud by byla "rasová" schopnost navázána na povolání: válečník-odolnost na přírodní magii, hraničář - vyhledání potravy v podzemí, alchymista - vycítění zřídel, kouzelník - hlubinné šílenství....:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10874509811401 secREMOTE_IP: 18.191.44.23