Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
30.6.2010 15:15 - Nerhinn
sirien: Tady bych se Merlkira zastala; méně někdy znamená více a vysvětlení Síly pomocí midichlorianů bych tam zařadila. Než si vymýšlet takovou ptákovinu, raději nechat některé věci bez vysvětlení.
30.6.2010 16:26 - Lokken
Nerhinn píše:
Tady bych se Merlkira zastala; méně někdy znamená více a vysvětlení Síly pomocí midichlorianů bych tam zařadila. Než si vymýšlet takovou ptákovinu, raději nechat některé věci bez vysvětlení.

Jop, přesně!
30.6.2010 16:37 - Colombo
Merlin: mě by zase více vyděsila rusalka ve stejném lese jako medůza žahavec.
30.6.2010 16:49 - sirien
Nerhinn píše:
vysvětlení Síly

fanbase prohlásila že Midichloriany nejsou zdroj Síly, ale parazitující organismy... v tom co se ve filmech atp. děje to nic nemění a je to elegantnější :)
30.6.2010 17:12 - Nerhinn
sirien: OK, dejme tomu, že se lišíme v tom, jak moc považujeme parazity za elegantní věc. I tak: cca. 5:05-5:48
30.6.2010 17:16 - noir
Midichloriany jsou zlo. Je to asi tak elegantní, jako by Jirásek napsal, že meč svatého Václava byl kouzelný proto, že byl nabitý statickou elektřinou.
20.7.2010 23:21 - skew
A když už jsem v tom...
Noir: já si naopak myslím, že ten obrázek je super.
21.7.2010 00:03 - Gurney
Aby to nezapadlo, tak ještě jednou další várka nicneříkajícího textu se škaredou ilustrací Abych jenom nehaněl tak obrázek trpaslíků mi přijde o něco lepší než vesnice po kyselých deštích nebo dramaticky se dívající larpista, ale pořád dost otřesný.
21.7.2010 02:18 - Radan
Gurney: Tak mně zase přijde dramaticky se dívající larpista takovej příjemně komiksovej. Možná kdyby se všechny obrázky řízly do karikatury...
U toho trpaslíka mi především vadí, že chlápek s lukem ten šíp natahuje jakoby na svůj hrudník, což je nesmysl, navíc má nataženo sotva z půlky a hrot šípu má už na ruce, takže víc nenatáhne a dostřelí asi pět metrů. A pak má taky šíp založený na špatné straně, sice jsem to viděl i u jiných ilustrátorů, ale to autory neomlouvá. Ale jako larpista mi tak špatněj nepříjde :-).

Co mi ale přijde divný, je ta schopnost. Zdá se mi, že se uplatní pouze tehdy, když se kolem ní PJ rozhodne vystavět zápletku. Ale možná je to jen mým přístupem ke hře. A teda, že pozná, odkud pochází ta zpracovaná ruda (nebo klidně i nezpracovaná)...pak doufám, že kolem elfů bude mystická mlha, která zastřelí každýho, kdo mě bude chtít okrást (chvilku předtím, než ho to napadne, samozřejmě).
21.7.2010 07:37 - Merlin
Grurney/Radan: k logickým tělesným dispozicím nebo postavení těla se už u těchto obrázků nevyjadřuji. Trpaslík s mečem má ruku jak po obrně a lukostřelec natahuje zbraň do boku, ale...co já se mám co vyjadřovat.
21.7.2010 09:30 - noir
Hlavně, jak píše Gurney, jsou to jen tlachy. Klidně mohli napsat větu "náš DrD2 trpaslík bude zcela generický" Mohli ušetřit stránku textu. Jestli budou všechny tyhle tyhle žvásty i v pravidlech, tak potěš koště... Můžu se zeptat, kdo bude editorem pravidel? Už teď mu totiž jeho práci nezávidím...
21.7.2010 11:51 - ShadoWWW
Rád bych už viděl i někou ukázku mechanik.

Přeferuji totiž mechanicky odladěnou hru. Kdysi jsem viděl mechanicky odladěné DrDo (než přišlo vystřízlivění). A teď se mi podobně líbí mechanická odladěnost DnD 4E (i když tam to už občas i trochu přehání).

Přijde mi, že po obecné představě, jakou chci napsat hru, má přijít vytváření pevných vyvážených mechanik a na ně navazovat fluff. A mechaniku brát za bernou minci, kostru a základ RPG.

Fluff totiž nikdy nebude vyhovovat většině a mnozí si ho rychle a rádi změní (zvlášť když hrají ve specifickém settingu). Tady je např. vidět, že 4E má dobře udělanou kostru, protože se dá napasovat na mnoho settingů.

Jako totální fail vidím DrD+. Hromada docela pěkného fluffu, ale na něj naplácaná hrozná mechanická kostra, která je v podstatě dlouhodobě nehratelná (nepoužitelná). A navázání DrD+ na různé settingy? :-D

Myslím, že i ten nejlepší fluff se dá spolehlivě zabít špatnými mechanikami. A popravdě, fluff DrD 2 považuji za slabší průměr.

Tak si stále ještě říkám, že třeba to zachrání dobře udělaná mechanická kostra. Fluff bych si už lehce upravil. Ale zatím mi stále více přijde, že DrD 2 jde stejným směrem jako DrD+. Spousta fluffu a mechaniky na to nějak už navážem.

Ale kvůli fluffu si přečtu knihu. Na to nepotřebuji RPG. A volné hry typu Fate nebo Střepy snů mi přijdou dobrý jako jednorázovky, ale rozhodně bych je nehrál pro dlouhodobé hraní (tažení). V dlouhodobých hrách mě baví věci jako resource management, tunění postavy, vytuněné dungeony s nestvůrami, co mají spoustu zvláštních schopností... Prostě všechny ty věci, co se novodobě zavrhují. Jsem zkrátka ze staré školy. Uvidím, nakolik mi padne nový Dračák...
21.7.2010 12:31 - skew
Píše:
Rád bych už viděl i někou ukázku mechanik.
Pokud se pamatuju, tak na GC říkali, že všechno se řeší hodem 2k6 + něco proti cílovýmu číslu, nebo opposed roll 2k6 + něco.
A že výsledek určí, jestli postava uspěla bez námahy, nebo bude muset platit (vyčerpá se).

(S tím, že to "něco" bude nejspíš velikost skillu / povolání)
21.7.2010 13:08 - Radan
Merlkir: No, pokud nebudeme tvrdit, že si to přece každý může dělat jak chce, tak je to ta, kterou jsi postoval na té fotce.

Skew: Opposed roll a cílový číslo, to znamená, že bude obojí nebo jenom jedno a ještě není rozhodnuto který?
21.7.2010 13:32 - skew
Obojí, podle situace se vybere jeden druh hodu.
(přetahování - opposed, šplh - cílové číslo)
21.7.2010 13:40 - Gurney
skew píše:
A že výsledek určí, jestli postava uspěla bez námahy, nebo bude muset platit (vyčerpá se).

To jako vždycky? To je teda hodně ořezanej Laws...
21.7.2010 14:07 - Merlkir
@Radan: v čem je špatná? (není to otázka ilustrací, takhle střílí většina lidí co znám a vůbec, co jsem kdy viděl střílet)
21.7.2010 14:13 - Merlin
Merlkir: prosím? hmmm..osobně střílím docela často..jsem pravák, držím luk v levé ruce, natahuji tětivu pravou rukou směrem k pravému rameni (tedy spíš k pravé části obličeje...)
21.7.2010 14:19 - Merlin
btw. navíc postava stojí čelem, nikoliv bokem..nikdy by nenatáhl tětivu, aby byla schopna vystřelikt..natož zamířit. Jiné by to bylo, kdyby ji natahoval vodorovně jako přípravu. Nicméně to vůbec nic nemění na tom, že autor nemá vůbec ponětí o střelbě z luku...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090762138366699 secREMOTE_IP: 3.142.197.212