Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
19.6.2010 17:42 - Sosáček
On tim mozna myslel magy v emo ohozu obecne.
19.6.2010 18:58 - skew
Píše:
prostě mutace kouzelnika.

V D&D3e nebo DrD+ asi jo. Mě osobně by se líbilo, když už někomu říkat nekromant / iluzionista / whoever, ať je to něco víc. Ať umí nějaký triky, který ti ostatní ne, něco šitý na míru té specializaci.
Ne všivý obecný schopnosti aplikovaný stejně na všechny školy magie. Ale ono asi ani v jedné z těch jmenovaných her to nebylo myšlený jako možnost nějak výrazně profilovat postavu, spíš jenom okořenit to povolání.
Hm, stejně mi to přijde trochu jako mrhání.
20.6.2010 20:37 - Peekay
Jerson píše:
každopádně mi vychází, že když má někdo jedno povolání na úrovni 5, tak si pak každou soudou úrobeň může vzít další povolání na 1 a každou lichou kombinované povolání odvozené z této dvojice, dokud nebude mít všech pět základních a pět z deseti pokročilých, což bude na 13. úrovni, pokud to dobře počítám. Nebo se pletu?


Styri z desiatich - lovec s kazdym z dalsich styroch = 4 pokrocile povolania... lovec + lovec nie je kombinaciou dvoch zakladnych povolani. Inak mi to znie ok.

Druha vec je, preco si vobec taku postavu robit - nemyslim si, ze by bola radikalne silnejsia alebo nieco... ak ju hrac chce, preco nie.

(A Jerson, dovod preco to ty so svojimi pravidlami tak nerobis je, ze ich nemas spisane ;) )
20.6.2010 21:36 - Jerson
(Mám, přesněji v určité fázi jsem měl sepáno minimálně tolik pravidel jako vy. Ale na to nesejde :-)
21.6.2010 01:48 - sirien
Jerson píše:
Pavouky nemám rád, ale ten zbytek nezní tak špatně.

Obecně ne. Pro Epic fantasy ano.

ShadoWWW píše:
Ale takhle to vypadá, že na Vánoce to možná bude sepsaný, ale rozhodně ne důkladně otestovaný a vydaný.

Win 98 -> Win 98SE
Win ME -> Win XP
Win Vista -> Win 7
DrD -> DrD -> DrD II má teda prvek navíc, ale jinak ověřená prodejní strategie, ne?

ShadoWWW: Pořád si stojim za tim že nekromant jako classa je hloupost, pokud to neni podložený přímo konkrétnim settingem (jako např., i když to není nejlepší možný příklad, na Asterionu, tam je vidět že autoři měli fakt hezkou vizi která dost utrpěla napasováním na DrD kouzelníka). Leda by kouzelník měl obecně prestižky typu "energetik" a tak jak sem psal výše.

jinak obecně fakt doufám že DrD II wizard bude zajímavej. V DrD+ sem u kouzelníka doslova umíral nudou - naprosto tuctová záležitost s trapnym balastem okolo.

Peekay píše:
(A Jerson, dovod preco to ty so svojimi pravidlami tak nerobis je, ze ich nemas spisane ;) )

CPH
add o magii
(dost) alternativní systém vyhodnocování konfliktů
Nástřel pravidel Omegy (dá se s klidem považovat za CPH 2nd ed)

další sepsané doplňky a tak nalezneš tady
21.6.2010 08:40 - Sosáček
sirien píše:
Leda by kouzelník měl obecně prestižky typu "energetik" a tak jak sem psal výše.

Hlavne ta prestizka nemusi byt sama o sobe moc dulezita. Carodej + lovec (tj. barbarskej saman), carodej + chlapek s mecem (tj. valecnej mag) a carodej + zlodej (iluzionista a podvodnik) jsou samy o sobe dost husty, to pokrocily povolani je jenom tresnicka na dortu.
29.6.2010 14:31 - noir
Vodník. Brrr(ekeke)! Bude lýková bondage a snad i skill na šití botiček. A naši slavní slavisté si popletli rusalku. Je to víla tekoucí vody a oni ji hodí do bahnitéto rybníka...
29.6.2010 14:34 - ShadoWWW
jj, máme tu prvního zástupce slavanského bestiáře.
Edit: Vodník se mi líbí víc než ten minulý pavouk. Pěknější ilustrace i zajímavější fluff.
29.6.2010 17:32 - Jerson
Píše:
(vodníci) nemají tušení, jak funguje lidské společenství, kdo je poddaným a kdo pánem.
x
Starostova syna uchvátí při koupání v tůni vodník. Za jeho život požaduje zrušení všech hamrů a pil na své řece.


Píše:
cennosti utopenců je nezajímají.
x
Dobrodruzi pátrají na ostrově v zamrzlém jezeře po pokladu nebo ztraceném amuletu. Při návratu se v prasklině před nimi vynoří mohutný sumec, promění se ve vodníka a žádá nález jako své vlastnictví. Jinak prý rozláme led pod jejich nohama.


Vím že jsem šťoural, ale přijde mi to jako zvláštní nesrovnalost. A ještě:

Píše:
království divokých jezerních vodníků bývají rozlehlá
x
Každý vodník rád zvětší své panství, a to i na úkor jiného vodníka.


Opravdu nevím, jestli jsou vodníci divné potvory nebo plnohodnotná inteligentní rasa, kvůli které by rybolov šlo asi velmi rychle do kytek, nemluvě o praní a nabírání vody z potoka.
29.6.2010 19:42 - Colombo
Svoje království, své panství, svoji říši, své území, svoji kaluž, svou hroudu. Všecko je to název téhož a tu to myslím autoři mysleli stejně tak.
29.6.2010 19:56 - noir
Colombo: Panství je od slova pán. To, stejně jako království, vyžaduje jistou formu subordinaci. U egomaniakálních individualistů to asi moc fungovat nemůže. Škoda, není to napsáno úplně jasně. Zdá se mi, jako by to psali dva lidé, kteří se nedokázali dohodnout, kdo má pravdu. Někdo jako editor to neviděl určitě.
29.6.2010 23:11 - Jerson
Oni to prý psali dva lidé, jeden psal, druhý doplňoval. Nebyl to můj dojem, prostě je to viditelná nekonzistence.
30.6.2010 01:05 - Colombo
Zajímalo by mne, jak by vypadalo, kdyby schizofrenik psal povídku:D

Btw. P. K. Dick, takže vlastné vim:D
30.6.2010 01:08 - sirien
Píše:
Vodníci v blízkosti lidských sídel jsou obvykle malí a svrasklí, zato království divokých jezerních vodníků bývají rozlehlá, oni sami dosahují výšky obrů a dokážou prý stáhnout pod vodu i menší loďku.

Ta věta je sice pochopitelná, ale tak jak je postavená nedává smysl.
Prosím... takovýhle amatérský chyby do nový hry do který je vkládáno tolik nadějí FAKT ne, stačilo by to dát před zveřejněnim přečíst jedinýmu člověku zběhlýmu v češtině, o RPG nemusí vědět ani fň.

Píše:
ale duše si vodník schovává pod kameny u dna a v kořenech vrb.

Hezky archaické, ale mě osobně to přijde jako trochu zbytečné klišé, zejména vezmu-li v úvahu že z dnešního pohledu (promítaného i do RPG) je Duše cosi těžko uchopitelného - nakládat s ní takto fyzicky je... přijde mi to jako kontradikce. "kouzly připoutává ke kamenům na dně nebo ke kořenům vrb" by bylo takřka stejné, ale IMO mnohem lepší - Duše připoutaná k místu/předmětu je obecně vcelku příjimanej koncept.

Píše:
Když jsou v jeho moci po sedm let, vodník je pozře

sedm let... ok, doba jako jakákoliv jiná, tahle je mytoligicky vhodná. Nicméně bez nějakého pozadí ohledně toho proč na to tak dlouho čeká to je nanic - stačilo by říct že to je třeba kvůli jejich víře v nějaký cyklus nebo nějaká tradice v pozadí nebo třeba že jejich kouzla Duši déle neudrží (...nejpozději do sedmi let) nebo cokoliv.
Tohle není dostatečně cool a awsome, aby to nemuselo dávat smysl a čtenář se nad obsahem kupodivu často i zamyslí.

Píše:
a když se řítí po cestách a lukách, odstřikuje jim od kopyt voda a zůstávají za nimi kaluže. Tak rozšiřují vodníkovu moc.

totéž co předchozí. Sorry, ale nějaká ta kaluž a pár kapek od kopita mi teda jako moc rozšiřování nepřijde - obyčejnej liják toho nadělá tisíckrát tolik.

Píše:
Když ochraňuje své rusalky, je vodník ochoten k ústupkům.

Hezké. Proč? Co z nich má?

Píše:
Lze jej však spoutat provazem z lýka.

pominu-li určitou tradici tohoto materiálu v sexuálních praktikách a možnost že by vodníci byli puritáni, tak opět - proč? Co mu na něm vadí?

Píše:
Zabijí jej postavy jen pro jistotu?

HUH. Tak tady si někdo klade fakt velký sousto...
Ano, zabijí. Budou to hrát teanageři. Rozsekaj ho na hadry a ještě se pak všude budou chlubit, jak opět napomohli věci Dobra. A upřímně - z toho vašeho popisu budou mít i pravdu - tohle neni žádný dilema.

K té Jersonově nekonzistenci doplním:
Píše:
Vodníci špatně snášejí, když lidé využívají "jejich" vodu pro své mlýny a vypouštějí do ní špínu z jatek a koželužen.
x
někdy se usadí též v mlýnském náhonu

tohle je kapánek k masochismu inklinující, nemyslíte?
30.6.2010 01:18 - sirien
dále mě napadá:
DALŠÍ inteligentní potvora u níž není ani fň o způsobu života, o jejich společnosti, svazcích, zvycích... je to živé, musí se to rozmnožovat; je to inteligentní, takže se to nebude pářit jak králíci.

noir píše:
A naši slavní slavisté si popletli rusalku. Je to víla tekoucí vody a oni ji hodí do bahnitéto rybníka

nice one.

Jerson píše:
nebo plnohodnotná inteligentní rasa, kvůli které by rybolov šlo asi velmi rychle do kytek, nemluvě o praní a nabírání vody z potoka.

ale notak, Jersi... sám moc dobře víš, jak lidé takovéhle problémy standardně řeší, ne?

btw - ta ilustrace je pěkná. Tematická, dotažená, dynamická. Jen mi tam osobně trochu nesedí ta ruka s mečem v klidu u těla, nějak mi přijde že týpek kterýmu něco visí na zácech by se s tim mečem zkoušel trochu ohánět.
30.6.2010 02:17 - Merlkir
Píše:
A naši slavní slavisté si popletli rusalku. Je to víla tekoucí vody a oni ji hodí do bahnitéto rybníka


je kua pozdě, ale kde se píše o umístění rusalek do rybníka? Já tam čtu že vodníci můžou žít jak v řekách, jezerech, tak v rybnících. A že mají rusalky. Omezení rusalek na tekoucí vody mi nepřijde jako tak rozšířená znalost (pokud to tak opravdu je..) aby se to nedalo trochu zobecnit na vodu jako takovou.

K čemu je vodníci mají...já myslím že každý teenager si to domyslí. ;P
Poutání lýkem bych fakt nepitval - je nutné za každou cenu tyhle věci vysvětlit? Síla se měří midichloriany, vodníci mají strach z lýka, protože z nich vysává vodu...blabla, není to podstatné. Vodníka lze spoutat provazem z lýka, kámen s otvorem ukazuje věci v jejich pravé podobě, odhozený hřeben se promění v řeku. A tak. ;)
30.6.2010 14:30 - sirien
Merlkir píše:
Síla se měří midichloriany

...je ve SW zdůvodněné. Fanům se to nelíbilo, a tak se povětšinou shodli na lehce odlišném důvodu, který ale midichloriany zachovává takřka nezměněné. Hezký příklad toho jak by to vypadat mělo oproti lýku, které je tam hozené halabala, díky za něj.

Merlkir píše:
kámen s otvorem ukazuje věci v jejich pravé podobě

je součástí původní (Irské, tušímže) mytologie, podobně jako stříbro patří k vlkodlakům nebo dřevěné kolíky k upírům

Merlkir píše:
K čemu je vodníci mají...já myslím že každý teenager si to domyslí.

cheap shot.
30.6.2010 14:49 - Merlin
Obrázek už je taky mnohem lepší než ten u pouka. Mám ale stále výhrady k podivně drženému meči. Jestli dobře chápu, je oběť i vodník pod vodou. Pak nerozumím tomu, že dotyčný drží meč jako osel. Vážně doporučuji Éeedvojkám, aby se vždycky zkusili postavit do požadované polohy, vyfotit se a podle toho malovat. Dělá to tak spousta malířů a protože oni mají echt problém s dynamikou obrázku to doporučuji dvojnásob.

K míchání "pseudoslovanských mýtů" a angloamerických fantasy jsem se už vyjadřoval...je to kravina.
Děsím se jeziněk ve stejném lese s medúzou (já vím, to je Řecká báje :)
30.6.2010 15:09 - sirien
...já to teda pochopil že to je někde u vody, vodník na něj hopnul a chce ho do vody teprve zatáhnout (ale i tak tam je ten meč divně)
30.6.2010 15:13 - noir
Merlkir: Všechno to na mě dýchá atmosférou blat a stojaté vody. Koně, kteří vytvářejí kaluže, rybníky, mlejny. Téměř nehybná stojatá voda, kde se u dna bahní vodník (taky na sebe z nějakého důvodu bere podoby ryb, které žijí hlavně ve stojatých vodách, že). A do toho rusalka jako bytost potoků a bystřin? To jest přímý opak vodníka?

Když už pracovat s mýty, tak pořádně, sakra. Rusalka je feyoidní tvor - víla spjatá s čistou vodou, tvor lesa a vody. Vodník je naopak parazit spojený s lidskou civilizací. Využívá jejích produktů (náhony, rybníky), ale současně je s ní ve sporu. Mě by se líbil tvor vycházející z Mievilleho voďjanojů...

Souhlasím s Merlinem, že kombinovat ty dva světy může dopadnout hodně blbě - když už autoři pokazí i ty slovanské prvky. Ještě horší je ale neucelenost a zmatečnost popisu. Pro začínajícího hráče je to IMHO zcela nejasné, chaotické a místy zbytečné. Řekl bych, že vodník mi svým pojetím vadí ještě mnohem víc než pavouk.

Zato obrázek je pro mě tentokrát parádní. Poprvé se za ilustrátory nestydím, tahle zrůdička se jim povedla. Až na tu ruku...

Jinak bych rád srovnal nesmyslnost těchhle ukázek s MaM, které jsem sem už jednou posílal. Tvůrci oznámili, že vyjde nová hra, před pěti týdny. Řekli, kdy, za kolik a jak bude vypadat. Od té doby zveřejnili pět Design Journalů. Pro hráče přinesly asi stokrát víc informací, než info o DrdII za celý poslední rok:

Krok1: O čem hra bude, jak bude vypadat a jak se bude lišit v obecných rysech od předchůdců. A taky obrázek obálky: http://mutantsandmasterminds.com/dc_adventures/2010/05/dc-adventures-design-journal-1.php
Krok2: Proč vyjde, na jaké knihy bude rozdělená, jak to bude s licencí na její produkty: http://mutantsandmasterminds.com/dc_adventures/2010/05/dc-adventures-design-journal-2.php
Krok3: Základní popis toho, jací budou hrdinové, první konkrétní čísla a jména postav (pro komiks asi nejdůležitější info): http://mutantsandmasterminds.com/dc_adventures/2010/06/dc-adventures-design-journal-5.php
Krok4: Statistiky postavy: http://mutantsandmasterminds.com/dc_adventures/2010/06/dc-adventures-design-journal-4.php
Krok5: Všechny změny oproti předchozím hrám, na které se navazuje: http://mutantsandmasterminds.com/dc_adventures/2010/06/dc-adventures-design-journal-5.php

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11982798576355 secREMOTE_IP: 18.217.84.171