Kultura

ShadoWWW
3.3.2010 07:30
Dračí doupě II (původní)
Konečně vznikly oficiální stránky Dračího doupěte II. Zatím tam jsou jen stylové wallpapery a seznam autorů.

Trochu mě překvapilo, že tam není nikdo, kdo by se nějak častěji objevoval na stránkách Kostky. Z toho mi vychází, že nové DrD bude mít pravděpodobně blíž k Fate než k DnD 4E.

TATO DISKUSE JE VYHRAZENA PRO PŮVODNÍ (NEREVIDOVANÉ) DRD2. DISKUSE O REVIDOVANÉ (AKTUÁLNÍ) VERZI JE ZDE

Recenze původního DrDII:
Sirienova recenze
Jersonova recenze
18.6.2010 21:46 - skew
Hehe, představa, jak daleko by se tyhle odhady dostali, kdyby Peekay vypustil názvy všech pěti základních povolání... :)

To není nic proti nikomu, just in case... Ostatně jsem sám zvědav, jak to budou autoři řešit.

Pokud základní povolání jsou fakt to nejvíc nejarchetypální, co má společné spousta postav, tak těch základních povolání stejně zas tak moc být asi nemůže.
18.6.2010 21:56 - Alnag
Naoki: Co když mám týpka, co umí bojovat, ale neumí žít v lese, neschoval by se ani za slona, nesnáší magii, temná energie mu nic neříká, bohům se vysmívá a psionika je pro něj cizí slovo?
18.6.2010 21:57 - Naoki
Alnag: pak si musíš vybrat jiný systém ;)
18.6.2010 22:02 - Jerson
Naoki píše:
pak si musíš vybrat jiný systém ;)

Nejhorších šest slov, které můžeš o nějakém systému hráči říct. Ne že by tenhle systém DrD2 nebyl zajímavý, ale opět mám dojem, že se zaměřuje jen na jednu skupinu hráčů - tentokrát na multiclassery. Předtím to byli specialisté. V DrD+ je rozseparovali podle povolání.
18.6.2010 22:03 - noir
Naoki: Hm, takže klasického rytíře si v DrD2 nezahrajeme.
18.6.2010 22:06 - Naoki
To bylo řečeno trochu s nadsázkou. Koneckoncu já do vývojářského týmu nepatřím takže ani nevím s čím příjdou. Ale faktem je, že z toho co vypadá se dělá v DrD2 jedna velká chyba. Ve 3.5 si mohl multiclassovat a i když to bylo velmi často výhodné v konečném důsledku tě nikdo nebránil od ponechání si "čistokrevné" postavy. V DrD2 to zatím vypadá tak, že multiclassovat musíš což někde může narazit. Může se to však vyřešit vydáním "prestižek s požadavkem jediného povolání", prostě prestižek, které by rozvíjeli postavu jen v tom jednom směru. Je však otázkou, jestli to vývojářům pak nenabourá koncept.

EDIT: Píše:
Hm, takže klasického rytíře si v DrD2 nezahrajeme.

AFAIK klasický rytíř umí aspoň minimálně jednat s bohy ;)
18.6.2010 22:10 - Alnag
Naoki: To by pak u prestižek museli porušit zase pravidlo "až od šesti levelů základu".
18.6.2010 22:14 - Naoki
Jak říkám, pro zachování "čistokrevnosti" povolání se asi bude muset porušit jeden z následujících konceptů:
- pouze 5 úrovní povolání (mohlo by se to zvýšit na 10 s tím že některé schopnosti by byly přístupné až po ziskání 5 lvlů)
- prestižky pouze od dvou povolání a až od šestého lvlů základů (mohli by se vytvořit nové prestižky, které by byly pro jedno povolání a byly by přístupné už od pátého lvlu)
- velká archetipálnost základních povolání (pak se však nesmíme divit, když se vedle sebe například objeví povolání "bojovník" a "válečník")
18.6.2010 22:26 - Naoki
Ještě k té druhé možnosti: možná se to nemusí nutně řešit tak jak jsem popsal. Čistě teoreticky by stačila prestižka v prerekvizitou 5 lvlů v hlavním povolání + 1 v libovolném dalším. Takhle by třeba Alnag mohl mít svého čistého válečníka, který sice neumí žít v lese, ale vzhledem k tomu že parkrát tam byl nucen zajít tak se něčemu velmi málo přiučil. Nebo noir svého čistokrevného rytíře, který sice běžně nejedná se svým bohem, ale jednou se mu zjevil ve snu, atd.
18.6.2010 22:44 - ShadoWWW
Naoki píše:
AFAIK klasický rytíř umí aspoň minimálně jednat s bohy ;)

Ale v DrD přece bohové nejsou. :)
18.6.2010 22:45 - Alnag
Naoki: Nebo elfa, který si na půl měsíce nechal narůst trpasličí vous... :) Ano, chápu. Když si chce člověk zasloužit možnost hrát DrD, musí něco obětovat. Rozum. Čest. Pannu. Nebo koncept postavy. :)
18.6.2010 22:46 - skew
Asi bude nejúspornější odkázat na Aljena: (link) .
(ta citovaná část je z jedné dřívější várky odpovědí)
18.6.2010 22:55 - Alnag
Zaujalo mne tam něco jiného.

Bouchi píše:
1) Bude zapotrebi vytvaret (at uz oficialne nebo podomacku) nova zakladni povolani v mnozstvi vetsim nez malem.


Ne. Zapotřebí to nebude. Ale dít se to bude. (V DnD 4e by sis taky vystačil se základní příručkou, proč si všichni jako šílení kupují ty další? Lidská přirozenost. To je jen otázka, jestli to bude dělat Altar nebo to za něj udělá někdo jiný...)

Bouchi píše:
2) Ke kazde kombinaci dvou zakladnich povolani musi existovat prislusne pokrocile povolani.


No takže budeš mít základní archetyp co já vím malá mořská víla a bijec. A jako na potvoru si hráč vezme pět levelů MMV. a jeden level Boj. a pak bude svého PJ (nebo jak se to bude jmenovat) trápit tím, že jako nemá do čeho multiclassovat. No a ten mu řekne, že si má vzít ještě level lovce, protože pak si může vzít hraničáře. Ugh. Takže koncept v hajzlu nebo aby si člověk vymýšlel multiclass sám...

To není předpoklad. To je prostě fakt. Buď si hráči nějakou kombinaci základních archetypů brát nebudou protože k nim není prestižka (rules laweři) nebo si ho vezmou, protože naplňuje jejich koncept a pak budou shánět prestižku (herci).

Na druhou stranu... pokud počítáš s tím, že DrD2 nikdo hrát nebude, tak tvůj přístup chápu.
19.6.2010 01:33 - sirien
Teoreticky se otevírá možnost "prázdného" povolání, v němž by bylo možné si brát nějaké "speciality" aniž by se na něj nějak házelo nebo tak, pomocí něho vyplnit tu 6. úroveň a pak mít speciální prestižky jen pro jedno povolání.
Za válečníkem by mohl být třeba vojevůdce, který by získával možnost velet skupině, později armádě a těžit z toho nějaké bonusy pro všechny, pak třeba nějaký šílenec, co by dostával schopnosti vlastní magorům literatury a filmu (Riddic: zabiješ nás tím hrnečkem na čaj? / No, on to je vlastně hrneček na kávu...), pak by tam mohl být nějaký "intuitivní válečník" se schopnostma jako je boj v naprosté temnotě, boj bez jakéhokoliv smyslu (prostě jen na zkušenost, odhad... kterými by vyeliminoval nutnost jakéhokoliv smyslu) a tak... (schválně jsem bral válečníka, protože u něj je to spektrum nejtěžší vymyslet)

TAkže pak by si šel třeba 5 levelů válečníka, vzal by sis jeden prázdný level, vybral by sis na něm jako bonusovku třeba "štěstí" nebo "osud" nebo "artefakt" nebo "člen supertajného kultu", aby si vyplnil ten šestej level a pak bys pokračoval dál v jednolitý prestižce.

Jinak toho co píše Alnag bych se nebál. Když budu mít nový classy, tak kombinace vzniknou snadno prostě tím že si představím jak bude mix asi tak vypadat. Problém bych viděl spíš s tím narůstajícím počtem - zajímalo by mě kam to budou rvát, takže rozšíření bych tipoval spíš na "nových deset prestižek..."

Každopádně nepamatuju že by se DrD prodávalo kdy TAK horlivě aby byla podobná úvaha realistická, co vím tak vyjma základních pravidel měly ostatní knihy vždycky docela malý náklad a byly s nimi problémy - Taria v jednu chvíli vyšla skoro jen jako PDF, Asterion musel prodloužit periody v nichž se vydává... Hvozd nejen pro... ehm.

ad nekromant: Fakt nevim proč ho mít jako classu. Wizard jako jakejkoliv jinej - někdo se zaměřuje na firebally, světlo a blesky, někdo na teleportace, vidění v čase a hrátky s materií světa, někdo má radši iluze, manipulaci s náhodou a osudem, někdo blondýnky a někdo mrtvoly. Nemusíš mít novou classu, stačí Ti jeden rozumnej strom kouzel.

...když jsme u toho, sem zvědavej, jak na 5ti levelech se bude mág učit kouzlit - fixní počet kouzel na level mága a prestižek? Nebo bude mít možnost se doučovat jinak? (jak pak bude omezenej?) Nebo, konečně, dojde na trochu uvolnění magie z té nudné "kouzlo fungující podle litery v pravidlech tak přesně, jako vnitřní řád na pitomym úřadě"?

skew píše:
Hehe, představa, jak daleko by se tyhle odhady dostali, kdyby Peekay vypustil názvy všech pěti základních povolání

ad1 si myslim že zatim maj jen pracovní názvy
ad2 to je nezajímavý, protože za celou historii C&L RPG se základní sestava nijak nezměnila - a to dokonce i když k tomu přiberu SF, jen to tam vypadá trochu jinak. Ostatně to koresponduje s literaturou a filmem, že jo... Fighter, Wizard (/Psyker), Thief (/Spy) je esencielní trojice, k tomu můžeš mít Alchemist (s tou je problém, někde si jí prostě berou mágové jako skill/prestižku, v SF to je hratelnější jako Tech-guy), Cleric a nějakej přírodní magor (druid, ranger, hunter...) (v čistym SF tyhle obvykle moc obdobu nemívaj, i když se nejspíš někde něco najde)... což je takovej souhrnej základ a občas k tomu máš nějaké divné mixy nebo deriváty zmíněných (paladin za všechny).



Jiank těch 5 levelů classy jako strop... je nahovno, narovinu. Matematika systému kde se každej může o něco pokusit a i mistr se může někdy seknout je sice hezká pro nějakou common fantasy a tak (sword and sorcery, případně Sapek a tak), nicméně heroic fantasy... bleh.
Kde je možnost procházet roky nebezpečí abych se dostal k učitelům co mi ukážou úžasný věci který poskládám a stanu se hrozně hustým mistrem který může zabít tamtoho supernamakance kterého se děsí celý svět?
V Exaltech si můžu vytvořit Dawna který stráví staletí tím že bude vypilovávat nové a nové charmy a tvořit z nich komba a ta pak testovat a upravovat a tvořit nová, aby dosáhl svého, ale zjistil, že je to trapný, protože s využitím Essence může porazit i bohy a tak se rozhodne zdokonalovat se ještě víc, až jednoho dne prohlásí "ano, já jsem nejhustší fighter celé historie Creationu a právě teď to prokážu, protože se vydám do srdce Říše, kde vyzvu všech pět Pilířů Říše na souboj a všechny je naráz porazím, aniž bych použil jen jediný charm nebo výhod jediného artefaktu!!" a pak půjde a FAKT TO UDĚLÁ protože bude prostě tak nekonečně hustej, že bude mít 23 kostek na martial art v základu a základní DDV 12 a hráč si bude dva tejdny před tou session vymejšlet a poznamenávat krutopřísný stunty které by v tom souboji mohl využít a pak je využije a fakt porazí všech pět Pilířů Říše bez jedinýho charmu a to s popisama že všichni okolo budou mít huby na zemi a on se pak otočí ke všem těm dragonblooded na náměstí a, stále plnej Essence za použití pár Performance a Linguistics charmů co si vzal mimochodem tak při cestě zařve: "Jsem králem Creationu a kdo to neuznává, nechť mě zkusí porazit a zabiju každého, kdo se pokusí o cokoliv jiného, ať už útěk nebo prázdná slova"

Hm. A jak tohle jako proběhne v systému, kde je danej strop schopností, navíc tak, aby i netrénovanej moh se štěstim zvládnout to co mistr?
19.6.2010 08:14 - ShadoWWW
Ad nekromant: Nemusí to být nutně základní povolání. Ale např. ve WoW je základní povolání a hraje se za něj. D&D 4E ho hodlá vydat v příštím roce v rámci nového Shadow source (nového, pokud nepočítáme vraha).

V DrD2 by to mohla být zajímavá prestižka.
19.6.2010 08:37 - Jerson
Tak nějak si matně uvědomuju, že z týmu DrD2 vypadlo i něco o tom, že se postava bude moct rozvíjet jen jedním směrem a pak by asi dávalo smysl, že si bude moct brát další "povolání" navazující na to předchozí bez nutnosti brát si nějaké další kvůli multiclassování, ale to fakt jen hádám.
(Proč taky nepropaguju svoje pravidla stylem "řeknu vám kousek a pak vás nechám dohadovat o nejasnostech, které jsem nezmínil? A už vím ... mám na to moc jednoduchá pravidla, s "vytvoř si postavu podle svého přání" se moc čachrovat nedá. No nic :-)
Každopádně pokud jsem to pochopil, tak DrD2 bude pavouk dovedností/povolání, každé na maximálním stupni 5, každý může zkusit prakticky cokoliv s nenulovou šancí na úspěch a nikdo by neměl mít 100% na úspěch. Pavouky nemám rád, ale ten zbytek nezní tak špatně.
19.6.2010 09:03 - Sosáček
sirien píše:
Nebo, konečně, dojde na trochu uvolnění magie z té nudné "kouzlo fungující podle litery v pravidlech tak přesně, jako vnitřní řád na pitomym úřadě"?

Kdyz jsem kdysi delal prvotni nastrel magie, tak to tak bylo. Uvidime jestli ho hosi pouzili, nebo jeho cast.

EDIT: asi ne :)
19.6.2010 09:33 - ShadoWWW
Původně jsem se domníval, že modelem bude:
- Do července ukázky designu DrD2
- V červenci vydán první betatest, aby teenageři, kteří o prázdninách mohou hrát každý den (doma, na táboře...) mohli hru co nejvíc otestovat a poslali zpětnou vazbu.
- Na konci práznin proběhne oprava chyb, posbíraných z ohlasů.
- Kolem října proběhne druhý betatest (vysokoškoláci přichází na koleje).
- Na podzim další oprava chyb a hurá do tisku.
- Vánoce 2010 = DrD2 na pultech

Ale takhle to vypadá, že na Vánoce to možná bude sepsaný, ale rozhodně ne důkladně otestovaný a vydaný.
19.6.2010 12:58 - Nachtrose
ShadoWWW píše:
Ad nekromant: Nemusí to být nutně základní povolání. Ale např. ve WoW je základní povolání a hraje se za něj.


Jen tak na okraj, ve WoW nekromant neni. Aspon ne jako hratelne povolani. A pokud si mel na mysli Warlocka, tak to je spise cernokneznik/zaklinac ( ne ten Szapkowskeho ).
19.6.2010 12:59 - Colombo
prostě mutace kouzelnika.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10304808616638 secREMOTE_IP: 3.141.29.145