Sethiin maniakální egobooster

kresby (kromě pravidelných novinek v diskusi) najdete v galerii.
Napsal: Sethi
22.5.2009 18:54 - Fritzs
Alnag: A co mi teda můžeš říct o Kardinském...? BTW: dějiny umění... to je předmět na gymlu ne, mě tem teda o kardinském řekli asi něco jiného než tobě.
22.5.2009 18:55 - Colombo
Fritzs: dějiny umění - předmět na gymplu? To si chodil na nějaký umělecký gympl?
22.5.2009 18:57 - Fritzs
Colombo: Jedná se o nepovinný předmět, ani nevím, jesi je na všech gymnáziích.
22.5.2009 18:59 - Malfin
Já měl jako nepovinný latinu...a po roce jsem byl rád, že jsem utekl :)
22.5.2009 19:07 - Colombo
zpět k tématu? spank
22.5.2009 19:14 - Alnag
Fritzs píše:
A co mi teda můžeš říct o Kardinském...?


Lecos. Ale konkrétně u toho obrazu, že jde o jeho vrcholné dílo, které je (podobně jako další) produktem jeho "vnitřního nutkání" jak o tom mluvil. Je to snaha vytvořit čistou destilovanou malbu. Že je dobré vědět, že černé moc nefandil a přesto si ji vybral jako dominantní barvu pro svůj poslední výrazný počin... myslím, že jsou to víc než jen geometrické tvary. Je to příběh, jsou to emoce...
22.5.2009 19:20 - Colombo
"Prostě jsem tam naflákal nějaké skvrny, čtverce a trojúhelníky a ti blbci mi to žerou!"
22.5.2009 19:24 - sirien
Fritzs: Dějiny umění? Na zaměřené SŠ nebo jako seminář na gymnáziu. Ale někteří jejichž obzory sahají i za střední školu vědí, že to lze studovat i na trochu vyšší úrovni na různých VŠ...

Colombo: Ses dal na sebevzdělávání? :)
22.5.2009 19:27 - Sethi
Píše:
No právě proto se ptám, ne? :)

můžeš mi věřit, věřit mi nemusíš... =)
22.5.2009 19:29 - Fritzs
Alnag píše:
produktem jeho "vnitřního nutkání" jak o tom mluvil.


ětšina umění je produktem nějakého vnitřního nutkání, ta tom bych neviděl u umělce nic zvláštního.

Alnag píše:
Je to snaha vytvořit čistou destilovanou malbu.


Však proto je to geometrická kompozice, tedy čistá destilovaná malba.

Alnag píše:
Že je dobré vědět, že černé moc nefandil a přesto si ji vybral jako dominantní barvu pro svůj poslední výrazný počin...


Jako umělec snažící se o čistou destilovanou malbu k tomu určitě měl dobrý důvod, s bílou by tam byl jiný kontrast a tudíž by to na člověka působilo jinak.

Alnag píše:
myslím, že jsou to víc než jen geometrické tvary. Je to příběh, jsou to emoce...


Pak to už ale není čistá destilovaná malba.

-----------------

Alnag píše:
Lecos. Ale konkrétně u toho obrazu, že jde o jeho vrcholné dílo, které je (podobně jako další) produktem jeho "vnitřního nutkání" jak o tom mluvil. Je to snaha vytvořit čistou destilovanou malbu. Že je dobré vědět, že černé moc nefandil a přesto si ji vybral jako dominantní barvu pro svůj poslední výrazný počin... myslím, že jsou to víc než jen geometrické tvary. Je to příběh, jsou to emoce...


Osobně mám pocit, že si to onoho díla promítáš osobní příběh toho umělce, koneckonců tvoje poznámka o černé a o tom, že je to jeho poslední velké (aspoň z tvého postu jsem pochopil, že je to jeho poseldní velké dílo) a zároveň vrcholné dílo je toho důkazem. Pokud by tam příběh a emoce opravdu viděl kdokoliv, tak se mu nepodařilo vytvořit čistou malbu, nicméně pro mě jsou to opravdu ony geometrické útvary, takže bych řekl, že byl v tomto svém záměru úspěšný. Tím neříkám, že tvorba tohoto dílá pro něj neměla emocionální náboj, dokonce je rpavděpodobné, že onen emocionální náboj měla, a že byl velmi silný.
22.5.2009 19:30 - sirien
Zatim si ani nedala odpoběď, takže nevim zda se rozhoduju o tom jestli budu nebo nebudu věřít popření nebo přiznání...

EDIT: Fritzsi, prosimtě už toho nech, přiznat porážku když se už stala neni žádná ostuda...
22.5.2009 19:32 - Sethi
zapotřebí to nemám. (musela jsem se podívat zpátky, jak vlastně zněla otázka.)

ale třeba o tom bluffuju =)
22.5.2009 19:32 - sirien
Hm. Skoro abych se někoho zeptal. Nebo někoho vyslal aby zjistil odpověď. :)
22.5.2009 19:36 - Colombo
sirien: já se sebevzdělávám už od školky! Tehdy byla moje nejoblibenější knížka Lidské tělo od Steve Parker.
22.5.2009 21:06 - Fritzs
sirien: Ehm, mě by zajímalo, co mě Alnag odpoví.
22.5.2009 21:25 - Alnag
Fritzs: Je to jednoduché, kdybys o Kandinském něco věděl, tak bys také věděl, že byl fascionován dokonalostí hudby. Jeho snaha udělat čistou malbu je takovým kontrapunktem k hudbě a jeho série kompozic (tohle je desítka) je v podstatě takovou hudbou v obraze. Dívat se na ni jako na prosté geometrické symboly jistě můžeš, ale je to jen takový tvůj omezený pohled... je to asi jako dívat se na sérii písmen jako na sérii písmen a nechápat, že dohromady skládají slova, věty a v nich poselství.

Pac a pusu.
22.5.2009 21:54 - Fritzs
Alnag: Srovnávat hubu s textem... ehm, hodně to skřípe.

Dále k umění:

1.) Detailní znalost autorova životopisu nelze považovat za nutný předoklad pro pochopení určitého jednotlivého jeho díla. Už jenom proto, že Kandinský nedoplnil onu kompozici svým životopisem a neprohlásil svůj životopis za její součást.

2.) Jak hudba, tak geometrická kompozice sestává z jednoduchých prvků, které jsou zkomponovány tak, aby na lidský mozek nějakým způsobem zapůsobily (což je dáno jeho přirozeným uspořádáním). Nicméně to nic nemění na tom, že se stále jedná o tóny, nebo geometrické obrazce. Samozřejmě, že jak hudba, tak geometrická kompozice může nést nějakou třeba náladu, nebo zdělení. Ale taky nemusí.

Taky by mě zajímolo, když odhlédneme od autorova životopisu, co ty v tom vidíš a proč? Jediná odpověď, kterou jsem z tebe zatím dostal je, že je tam příběh, emoce... což je vágní, velmi vágní...
22.5.2009 22:08 - Colombo
V konečném důsledku jsou to vlny, ať už světla nebo zvuku! Takže nemáš pravdu Fritzsi!
22.5.2009 22:23 - Fritzs
Colombo píše:
V konečném důsledku jsou to vlny, ať už světla nebo zvuku! Takže nemáš pravdu Fritzsi!


Špatně, Colombo. Tebou zmiňované vlny jsou pouze nositelem informace.
22.5.2009 22:25 - Alnag
Fritzs píše:
Srovnávat hubu s textem... ehm, hodně to skřípe.


Nesrovnával jsem s textem hudbu, ale malbu. Ale ono je to v zásadě jedno, můj bod stále platí. A pokud ti něco skřípe, doporučil bych promazat kolečka v hlavě, zdají se poněkud zarezlá.

Detailní znalost autorova životopisu nemusí být nutná, abys na sebe nechal dílo působit, ale pokud něco usiluješ pochopit cele je obvykle nutné znát i nějakou omáčku okolo.

Fritzs píše:
Samozřejmě, že jak hudba, tak geometrická kompozice může nést nějakou třeba náladu, nebo zdělení. Ale taky nemusí.


Obávám se, že se mýlíš. Co definuje umění a proč ho tvoříme bylo pro změnu tématem mé diplomky a ujišťuji tě, že umění je vytvářeno s cílem vzbudit dojem (resp. emoční odezvu). To je to, co ho definuje.

Fritzs píše:
což je vágní, velmi vágní...


Zajímavé, že tys tvrdil, jak tomu obrazu rozumíš. A přitom jsou to pro tebe jen nějaké barevné fleky. Ve skutečnosti je to rezonující hudba. (Ostatně jmenuje se to Kompozice a ne náhodou... :D)

Můžeš se klidně hádat dál, ale z mého pohledu je věc objasněna a necítím potřebu to tu dál argumentovat. Takže ti nechávám možnost posledního slova.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Sethi

současný projekt: This Is War

jméno: kačenka;
narodila se: ano;
bydlí: královské vinohrady;
studium: ukončená magistra;
povolání: pirát komunikující s Tureckem;
výška: ochotně věnuji pět až deset centimetrů;
vlasy: blondýnka nejen navenek;
oči: od hnědé po zelenou, podle nálady;
kobylk...více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10805606842041 secREMOTE_IP: 3.146.105.137