sirien
3.3.2016 22:46
Autorská citace #2
3.3.2016 22:46 - Demonica
Skvělý, moc se mi líbilo. Díky za zveřejnění.
Autorská citace #3
3.3.2016 22:59 - Aegnor
Perfektní! Jenom teda - na co naráží ta "Delta" na konci? Něco mi to připomíná, ale nedokážu si vzpomenout co...

***
Jo, a na druhé stránce máš pár zápisů datovaných do roku 2054:-)
Autorská citace #4
4.3.2016 02:07 - sirien
Díky moc... doufám jen, že se to bude líbit i Shakovi, Almimu a Syntaxovi, ta dvojitá retrospektiva tam je poněkud... no, není to zrovna nejautentičtější možná forma, kterou se to dalo napsat :)


Aegnor: To sem hrozně rád, že Ti to něco připomíná :D Tiše jsem v takový efekt doufal... nebyl jsem si jistý, jak to uzavřít a tahle reference mi přišla jako takový klasický ending trope, navíc se tam hodí dokonce i datací příběhu (což je teda náhoda, ale potěšilo to), ale napadlo mě, že při publikaci zrovna na tomhle místě bude zábavnější tam tu referenci nedat úplně kompletní a nechat jí trochu kryptickou :)


ad datování - heh, díky... to jsou ty anachronismy, kdybys nevěděl :D Nebo možná příliš mnoho let hraní Shadowrunu, ta koncovka "54" je u mě prostě podvědomě uložená s tím začátkem "20" :)
Autorská citace #5
4.3.2016 09:42 - Shako
Sirien: Díky, četl jsem to včera v noci v posteli před spaním a připadal jsem si jako hlavní hrdinka, která chce jít spát, ale vlastně nemůže, protože to musí dočíst. Naštěstí digitální svítící hodiny mám ve druhém pokoji. :-D

Nejvíce se li líbili ty drobné detaily, které už jsem skoro zapomněl - jako deset dolarů v kapse u Mexikána. Pak se mi líbilo i to pokračování příběhů, které jsme již vyprávět nestihli - Frank, Strýček... V závěru jsem hodně trnul, co tam vymyslíš, aby to nezkazilo předchozí atmosféru a zároveň to zapadlo do příběhu, který jsme hráli. A závěrečné odhalení bylo super. Odkaz na Deltu pak byla jen taková pěkná tečka na konci, která tam příjemně sedí.

Teď nějaké negativa:
- datace 2054, ale to už si nejspíš opravil (chvíli jsem si myslel, že tam máš další časovou linii)
- v závěru je to trošku centrované na tvoji postavu (byť uznávám, že oprávněně i na konci příběhu si na sebe strhnul pozornost a patří ti hlavní zásluhy)
- /spoiler k ToC/závěr povídky trošku nesedí, ale chápu, že to byla nutná příběhová změna. V původní hře jste kámen zničili, jinak by nebylo možné ani zabít van Schaena... a celý Cleveland by zaplavila voda z jezera, kterou by do sebe natáhla Chyribda./konce spoileru/
- Mírně tě podezřívám, že si dostudoval i původní příběh z příručky, protože některé věci jsem imho necitoval, tak jak je uvádíš ;-)
- poslední asi největší výtka je, že nějaký spoiler alert by měl být hned na začátku... ikdyž už jsem říkal, že ten příběh hrát nebudu, tak někdo jiný by někdy mohl. Sice je tam spousta věcí jinak a není jasné pořadí a vlastně jsou to často jen náznaky, tak se z toho dá vydedukovat hlavní zápletka a je tam spousta stop/spoilů k tomu příběhu.
Autorská citace #6
4.3.2016 12:52 - sirien
Shako píše:
v závěru je to trošku centrované na tvoji postavu

jn. S tím jsem bojoval celou dobu tím, jak jsem to dopisoval postupně pořád pozdějc a pozdějc od doby co jsme to hráli a některé věci co sem si nepoznamenal se vytrácely a některé stručné poznámky postupně ztrácely část své výpovědní hodnoty.

Třeba Hanry byl u Marion několikrát a mám za to že tam postupně sháněl několik různých dílčích věcí/informací a chtěl jsem to tam napsat, ale už jsem si prostě nebyl schopný vzpomenout, co že tam vlastně dělal.

S dr. Walkerem to bylo ještě horší, protože Syntax dělal nějaké výzkumy a pokusy celou dobu, ale tím, že z toho nekáplo moc core clue (aspoň ne těch, které bysme nakonec zužitkovali), tak sem si vůbec nevybavoval co přesně - sotva sem poskládal nějak rámcově tu kádinku s krví :/

Dodnes obdivuju Sethi, že kdysi dokázala z našich Shadowrunů vytvářet o 3 měsíce později 30-40 stránkové povídky s doslovně přesnými přepisy našich dialogů.

Shako píše:
v závěru je to trošku centrované na tvoji postavu

Částečně viz výše.
Částečně problém v tom, že např. Syntaxovo průběžné umírání na schodišti s tím, jak byl po kouskách podřezáván, byla sice naprosto úžasná scéna při hře, ale nějak jsem to nedokázal zapracovat do povídky tak, abych udržel stylizaci Mythosu a nezvrhnul to v čisté urbanfantasy plné nějakých ghost-bullshit neopodstatněných flashbacků; nakonec mi přišlo, že když tam nechám jen ta těla bez vysvětlení, ale s předchozím kontextem a popisem stop která u nich jsou, tak to do Mythos / Gumshoe ToC stylizace bude sedět mnohem víc - technicky myslím (doufám), že je v té povídce nakonec všechno k tomu, aby si čtenář domyslel, že von Schaiena nakonec zastřelil Strýček Hanry poté, co Schaien pocestě k smrti upižlal dr. Walkera na schodišti, tak jsem se nakonec rozhod to tak nechat než abych to nějak moc lámal přes koleno.

Sice jsem tím ztratil celou tu scénu kdy Almi bojoval s von Schaienem v té garáži tím, že ho postupně rozlisovával autem, mlátil dveřma a pak do něj vyprázdnil zásobník revolveru, než ho nějakou předposlední nebo poslední ranou konečně zabil, ale dostat tam tohle (a ještě navíc udržet stylizaci) bylo prostě už mimo můj level :/

Shako píše:
závěr povídky trošku nesedí, ale chápu, že to byla nutná příběhová změna.

vlastně ani ne - spíš to je jeden z těch detailů, co mi prostě unikly. Kdybych se to pamatoval, tak bych to opsal tím, že ten kámen zůstal třeba jen prasklej nebo rozlomenej na dva kusy a Kayla ho nakonec rozdrtila na štěrk nebo tak něco...

Shako píše:
Mírně tě podezřívám, že si dostudoval i původní příběh z příručky, protože některé věci jsem imho necitoval, tak jak je uvádíš

:)
Jo, krátce po hře jsem si ho přečetl, protože mě v rámci sebevzdělávání ve vedení GUMSHOE her zajímalo, jak vypadá předloha toho co jsme odehráli. S tím jak jsem tohle pak sepisoval později a později jsem si to občas otevíral pro referenci v bodech, kde mi selhávala paměť (typu v jaké datum ten příběh vlastně začíná, co přesně bylo tam nebo tam atp.)

Shako píše:
poslední asi největší výtka je, že nějaký spoiler alert by měl být hned na začátku

Za to může Argonantus... nedávno měl kritickou kanonádu na téma "podle hry se nedá napsat pořádná povídka, vždycky je moc cítit, že to je podle hry" a ta mi uvízla v hlavě tak moc, že jsem si říkal co se asi tak stane, když to zveřejním jen jako povídku a credits a info o zápisové podstatě dám až na konec.

Hm. Nejsem si jistý, jestli to má nějaký vliv - to by nám musela říct Demonica nebo Aegnor nebo nějaký jiný čtenář mimo okruh naší herní skupiny.
Autorská citace #7
4.3.2016 13:12 - Shako
sirien píše:
Syntaxovo průběžné umírání na schodišti s tím, jak byl po kouskách podřezáván, byla sice naprosto úžasná scéna při hře,


To jsem rád...
Ten váš nástup byl hodně drtivý, tak jsem se chvíli bál, že vám to projde až moc snadno... ale nakonec se to povedlo nějak uhrát - včetně toho epického duelu strýček vs Schaen, kde to Almi uhrál přesně o jednu ránu, která už nestihla dopadnout, aby jste tam skončili všichni tři.

Btw. van Schaen měl tuším gladius (nebo jiný Antika-like meč) a ne dýku. ;-)

sirien píše:
Za to může Argonantus... nedávno měl kritickou kanonádu na téma "podle hry se nedá napsat pořádná povídka, vždycky je moc cítit, že to je podle hry" a ta mi uvízla v hlavě tak moc, že jsem si říkal co se asi tak stane, když to zveřejním jen jako povídku a credits a info o zápisové podstatě dám až na konec.


Aha :-D

sirien píše:
Hm. Nejsem si jistý, jestli to má nějaký vliv - to by nám musela říct Demonica nebo Aegnor nebo nějaký jiný čtenář mimo okruh naší herní skupiny.


Ok, zeptáme se zítra Demoniky.
Autorská citace #8
4.3.2016 13:40 - Aegnor
Well... poměrně brzy mě napadlo, že to bude mít něco společného s nějakým RPG (úplně původně jsem tipoval nWoD, ale to je tím, že teď koukám trochu na huntery :-) ), ale původní předpoklad byl "přeložený inspirační příběh pro tvorbu hry" nebo něco podobného. Zápis ze hry mě fakt nenapadl.
Autorská citace #9
8.3.2016 22:36 - sirien
Aegnor: tak ze zájmu když už si to tu zmínil ve vedlejší diskusi - už si přišel na tu Deltu nebos to pustil z hlavy? :)
Autorská citace #10
8.3.2016 22:45 - Aegnor
Sirien: s malou pomocí googlu jsem si ověřil, že můj pocit byl správný. ("Systém/setting RPG pro spíše vyšetřovací styl hry.") Jenom jsem nebyl schopný doplnit celý název:-)
Autorská citace #11
20.3.2016 19:59 - Almi
Počkal jsem si, až budu mít tu správnou náladku na to si to přečíst.. a teď tu sedím v pološeru a po zádech mi běhá husina!

Znova vidím Shaka, jak táhlým "negerským" přízvukem kvílivě hraje Jednorukého Williho.. scénu v Doku 3, která se z pohodového průzkumu málem změnila v hrůznou scénu.. a následné chladnokrevné zničení zajatého gangstera ("zabijem ho? Ne?!" OK, tak mu aspoň strčím do kaspičky 10ti dolarovku.. s vědomím, že ho tím posílám na smrt..

..prohlídku Van Shaenova sídla a "procházku" kolem..

..nevěřícnost Strýčka Hanryho (ve skutečnosti byl Henry :D), když gangsteři prostě NEutíkali před brokovnicí...

..a finální šílený boj o prosté přežití včetně scény v garáži, kterou si budou navždy asi pamatovat jen účastníci (a souhlasím s s tím, že ji Sirien dramaticky vynechal, by nezvolnil tempo na konci povídky).. ačkoli mně se vryla do paměti hodně, protože jsem (coby Strýček Hanry) vnímal a přímo VIDĚL, jak Shaen postupně zabíjí jednoho mého přítele za druhým... a já nevěděl, zda tam neumřu taky.. ale vpřed mne hnalo jen to, že se TOHLE nesmí dostat do ulic Clevelandu..

..jinak, příběh je dokonalej. Jak původní, tak i Sirienovo zpracování (přes dosti překlepů)...

..díky moc za nejlepší horror mého života a těším se na (možná) pokračování někdy.
Autorská citace #12
9.4.2020 00:00 - Aegnor
Tak, v rámci studia Trail of Cthulhu jsem rozečetl ten předpřipravenej scénář ... a hned mi přišlo, že jsem tu zápletku už někde četl. :-D

Každopádně, dotaz - hráli jste to purist nebo pulp stylem?
Autorská citace #13
9.4.2020 01:08 - sirien
Ale? Že by? :D

S Almim sme si řekli o pulp, Shako se tvářil, že pulp spíš nechce a dáme to jako neutrální, takže nám podsunovánim a rychlo-krájecí salámovou metodou vnutil tvrdej purist (a pak nechápal, jak sme to navzdory dodržování puristu zvládli změnit v efektivní pulp, umřít ne na game ale "jen" dobrovolně na roleplaying a obtížnosti toho "vražednýho" questu se (v dobrém) zasmát :D ).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18602895736694 secREMOTE_IP: 34.239.149.34