sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
26.4.2011 23:41 - Macintoush
Tak, Iljas Tagirov Věk 35 let, veterán obou čečenských válek. V roce 2000 na konci druhé války se vzdal i se svou jednotkou a následně se rozhodl i se ženou emigrovat. Po několika měsících měsících v imigračním táboře v Británii, ho oslovil jeden Egypťan a nabídl mu, že mu zajistí občanství a postará se o něj, pokud občas poskytne své služby jeho organizaci. Následovalo seznámení se supernaturálnem a zjištění, že po světě se možná potulují i horší monstra než rusové, i když...
Do Himálají byl poslán spíš proto že byl zrovna po ruce a vypadal, že by se tam mohl hodit, než že by představoval elitu své organizace.
Jinak civilním povoláním je majitel řetězce pouličního občerstvení (přelož má tři stánky s kebabem v Londýně)
27.4.2011 08:20 - Kirros
Já mám poznačeno taky půl druhé a počítám s tím. Jinak taky se tuším dohodlo, že to bude tam co vždycky.

A dodatečné materiály k postavám vám tedy vytisknu a dám přečíst před hrou, protože nevím jestli by se to k vám elektronickou cestou dostalo.
9.9.2011 23:21 - sir thomas
Uvažoval jsem, že bychom drd2 mohli někdy zopakovat, tedy jestli se vám systém zdál dobrý. Myslíte si, že by se někomu z vás chtělo (a měli jste čas) příští úterý (13. 9.)? Nejsem si jistý, jestli Macintoush už nebude pryč, ale hrát by se mohlo u nás. Hru bych vedl pro změnu já (profesní zvědavost) a mám námět, který bych mohl přes víkend rozpracovat. Účastnil by se nejspíše ještě Colombo (a proto píšu tady, protože organizační diskuse je uzavřená).
9.9.2011 23:34 - draca
Zde se hlasí ta bytost, kterou Khardix hlásil

Co očekávám. Lehce omrknout jak fungujou hunteři. A mám volný středeční odpoledne tak aspoň ušetřím za alkohol.

Typ postavy bych chtěl zvědavého, mírně šíleného, medika zajímajícího se o méně tradiční formy medicíny (bylinky, ajurvéda atd.) a další formy okultismu. Prakticky přemejšlim mezi vlkodlakem Ithaeurem a mágem Mastigosem

Se supernaturály jsem na tom jednoduše. Hraju vlkodlaky (ST Khardix). A sem vypravěč na Changelingách. Tušim co zhruba uměj mágové. O upírech vim, že sajou krev a nechoděj na sluníčko.
10.9.2011 00:36 - sir thomas
Zdravím. Popravdě, nevím, jak moc typická skupina hunterů jsme, přece jen, tři postavy zaměřující se na kecání...

Co se týče postavy: Medik je dobrý, okultismus taky, vzhledem k tomu, že jediný, kdo se hrabe v okultnu je Carl a ten tomu vůbec nevěří. Tip: pokud si pamatuju správně, skoro všichni jsou zaměřeni na sociální dovednosti, takže někdo s mentálními nebo fyzickými (a nebo Intimidate a Streetwise, které nikoho nezajímají) asi zapadne.

Co se týče supernaturálů, je tu pár věcí k uvážení:
  • základní téma je hunterské, takže i když mágové budou občas pronásledovat okultní znalosti a vlkodlakové duchy, spíše se budou nacházet problémy, které je třeba vyřešit (zlikvidovat)
  • supernaturály v zásadě povoluju, ale protože máme dva "čisté" huntery, trošku je oslabujeme (viz níže)
  • naši dva mágové začínali jako smrtelníci a odehráli jsme Probuzení, toho bych se držel (protože se mi nechce nechávat si ujít takové pěkné story hooky)
  • mágové ještě neměli coming out (alespoň myslím) a nejsem si jistý, jak by ostatní reagovali na to, jaké schopnosti mají (zvlášť po té šlamastice s Lokim), takže tyhle věci se tak trochu tají (i když, disbelief)
Osobně by se mi více hodil ten vlkodlak, protože takhle máme docela dost mágů, takže nevím, jestli by se to nezvrhlo. Ale jinak je to na tobě. Dobré by bylo vyřešit vazbu na skupinu, abyste se nemuseli scházet v hospodě (všichni ví, jak to funguje). Dobré by bylo, kdyby byli mezi sebou nějak známí; to ale asi budeme řešit, až budeš mít jasnější představu o postavě. Můžeš si přečíst základní info o postavách ostatních.

Celkové téma je izolace, neexistence organizace. Supernaturálů (a obecně nadpřirozených jevů) je málo, vzájemně o sobě neví a skrývají se. Občas se to nepodaří, některé věci vyplují na povrch (nebo se v tom někdo moc šťourá) a najednou se zjišťuje (a to se týká i "mocných" v Sunny Beach), kdo že to vlastně byla ta excentrická umělkyně, kam že to záhadně zmizela a jestli tedy byla mág nebo ne. A nikdo se o ostatní lidi moc nezajímá, naše partička jsou jediní, kdo to vzali do rukou.

V Sunny Beach neexistují žádné výrazné organizace supernaturálního charakteru. Je tady všeho všudy jedna hunterská buňka, která nemá kontakty s okolním světem, ani vazby na větší organizace. Nemá přístup k speciálnímu vybavení nebo schopnostem (pokud něco neukutí doma). Mágové nemají konzílium, ani jednotnou "tradici". Všichni dva, o kterých se ví, mají svůj svébytný názor a způsob praktikování magie (jestli se to dá nazvat praktikováním). Nejsou zde žádné smečky vlkodlaků (i když o jednom člověku si všichni vytvořili názor, že to vlkodlak je a občas se setkává s divnými motorkáři). Pokud zde jsou nějací upíři, changelingové nebo ostatní, jsou to samotáři, kteří se snaží neupoutávat na sebe pozornost. V zásadě se to velmi blíží "základnímu settingu" -- "Mortal: the Loser".

Prakticky: Mágové mají problém s tím dostat se k maně, nemají od koho se učit routy (možná, že se k nějakým pár v budoucnu dostanou). Vlkodlaci nebudou mít smečku, bude trošku problém dostávat se ke kmenům (a rituálům, ale ty můžou učit i duchové), bude problém udržet zdroj esence. Upíři asi nejsou moc hratelní (zákaz vycházení za dne je znevýhodňuje), ale dalo by se hrát za ghůla. Hunteři se nedostanou ke spešl výbavě. Co se týče těch hunterů a schopností, je to trochu freeform. Můžou si brát něco ze Second Sightu, můžou si vymyslet vlastní schopnost a zkusíme se nějak domluvit, můžou si vymyslet spešl výbavu (třeba se nechat inspirovat příručkami) a najít si někoho, kdo jim to bude vyrábět. Co se týče taktik, dohodli jsme se, že se je můžou učit všichni (ale jen hunteři za praktické zkušenosti, které vlastně ještě nedostali). Zatím ale nikdo s nějakou taktikou nepřišel.

A kruci, to jsem ale napsal pěknou WoT. Všem přítomným se omlouvám.
10.9.2011 09:05 - draca
Tak medik byl myšlen jako student medicíny. Co jsem teďka koukal tak tam máte univerzitu tzn v podstaě je více možností jak znát moji postavu. Buďto ze campusu kam co sem koukal chodí všichni kromě Carla, ale ten prodává zase esoterický věci jestli je to jedinej krám široko daleko tak tam budu o chvíli.

Vlkodlak bude mít drobnej problém se spiritama se prostě nedomluví (prvotní jazyk je potvora)u Ithaeura problém o to větší kor když je to chudák rituální mistr. Další problém u něj bude mírnej problém s Harmonií jelikož bude pořád schytávat hřích, že neběhá se smečkou tzn. nahazovat rity nebude sranda. (Že bych prubnul jiný měsíční znamení Elodoth mě láká taky. Ten Ithaeur, ale prostě nejvíc) Ale tohle dilema se dá řešit ve hře ten chudák nebude ani vědět kdo sakra je.

Co se týče dovedností tak mě přijdou mentální u studenta medicíny zajímajícího se o okultismus jasná volba. Navís u dosti východních bojových umění je tuna filozofie okolo v které se dá štourat(Aikido, Kung-Fu). Odehrávat probuzení či proměnu mi určitě nevadí človek si s postavou aspoň víc užije a vzhledem k tomu co vyvádí vlkodlak těsně před proměnou se stínem tak by asi lehce koukali co se děje.
10.9.2011 11:50 - sir thomas
ok, se známostí nemusíme chodit moc blízko. Zkusím to zapracovat do dalšího story arcu. Co se týče problémů vlkodlaka na maloměstě: Je to hra o hunterech, takže k duchům a věcem Stínu se nejspíše nedostaneme moc často (nehledě na to, že smrtelníkům se do Stínu asi moc nebude chtít). Mágové jsou na tom podobně. Na druhou stranu, můžeme potkávat obří pavouky, kolonie krys, uprchlé duchy a Hithimu. Celkově hra za supernaturála přináší problémy -- je třeba to tajit před ostatními (u vlkodlaka asi pomůže Lunacy), člověk má problémy s tím, kdo je, proč má tyhle schopnosti, ... No, holt bys asi musel nosit volnější oblečení a občas by se prostě roztrhalo. Smrtelníci ve skupině by občas měli pocit, že šílí, protože na některé věci si vůbec nemůžou vzpomenout, naopak Mágové by občas měli zvláštní dotazy. Wellcome to World of Darkness.

Na druhou stranu, přináší to řadu výhod (mám dojem, že v boji je každý vlkodlak poměrně dost tvrdý, i když, bláznivá holka s pistolí taky docela válela). Nechci to úplně hrotit, takže dopředu říkám, že možnost naučit se First Tongue tam bude, stejně jako nějaká možnost dostat se ke kmenům, ale nejspíše bude trvat, než se k tomu dostaneme (na to, že hrajeme každý týden, se to docela táhne, odhaduju to tak alespoň na semestr). S harmonií se to má asi takhle: Není problém běhat bez smečky, problém je být zcela bez kontaktu s ostatními Uratha. A je to sedmičkový hřích. Hunteři jsou taky o tom, že je problém udržet si Moralitu. Nikdo z party ji nemá vyšší než šest, některým v dohledné době hrozí pád na čtyřku. Vlkodlak je s harmonií poměrně ve výhodě.

Co se týče ritů: Osamocení Uratha si asi časem nějaké znalosti rituálů vyvinou, protože se bez toho neobejdou (Dedication, Spirit Brand, Banish Spirit, Call Gaffling, ...). Otázkou je, jak použitelná bude většina z nich v téhle kampani. Prošel už sis rituály, víš, co tam asi tak je?

Celkově Ithaeur v téhle kronice asi plně nerozvine svůj potenciál, ale v zásadě na tom až tak nesejde. Ze začátku to bude prostě důležité spíše to, že je to vlkodlak, později se bude rozvíjet i jiným směrem. I mágům se (nějak) snažím vyjít vstříc.
10.9.2011 11:55 - Macintoush
Já bych se teda vlkodlaka dost obával, jako hráč člověka s willpower 4, pro mě třba nahození garou urshul formy znamená prakticky vlády nad postavou, takže se buď vlkodlak nemůže v bojových situacích nemůže morfovat nebo jsme s Jill prostě oba out a více či méně hystericky zdráháme. A to nemluvím o tom, co udělají postavy po pár zážitcích Garou form.
10.9.2011 12:06 - sir thomas
Jednak bych asi hrál volitelné pravidlo pro huntery, když si hodíte na Resolve+Composure, můžete si k efektivní WP přičíst 3. To teda asi moc nepomůže s Urshul a Garou, no, co se dá dělat, zpočátku si to prostě vlkodlak nemůže dovolit a nebo, když se to podělá, tak se to podělá opravdu hodně. Pokud bude spolupráce pokračovat a bude se přeměňovat častěji, možná bychom se domluvili na nějakém spešl meritu nebo spešl ritu, který se dá použít. Pak je ještě trojkový Mind spell.

EDIT: Ale ani mágové si nemůžou dovolit vrhat kolem sebe magický oheň, aniž by začali ostatní mít blbé dotazy.
10.9.2011 12:29 - draca
Co se týče rituálů mam je projitý především protože v naší vlkodlačí hře je překládám našemu Ithaeurovi tzn. musím si projít jenom Core pač netušim co všechno tam je krom těžce základních tzn spirit brandy, volání duchů, atd. ale to jsou stejně ty nejpotřebnější věci. Mě je poměrně jasný že v rituálech nedokáže rozvinout svůj potenciál ovšem do stínu musí lízt tak jako tak jednak na doplnění essence ze zřídel popřípadě když nedokáže přivolat ducha tak aby za ním došel a naučil se potřebné dary. Problém s Lunacy je to Ithaeur medik ten nebude pobíhat co bojovou scénu v Gauru formě. Vim že vlkouši maj dar na zvýšení účinků lunacy. A existuje rit na snížení účinků pro wolfbloody Core str. 160 Rite of Moon`s love - tří tečkovej

P.S. Garou jsou starý vlkodlaci Gauru je název formy ;)
10.9.2011 12:39 - sir thomas
Dodal bych: Budu rád, když se ostatní zapojí do diskuse, když budou mít nějaké připomínky, jako Macintoush, alespoň přijdeme na nějaké věci, které bychom museli řešit potom, při hře.

Ke stínu: Přístup do stínu bude, jen se nejspíše nedostaneme k tomu, abychom to nějak zvlášť odehrávali, protože ostatní by přišli trochu zkrátka. Se Zřídly (kruci, ty překlady, jak se potom říká tomu, co mají mágové) bude trošku problém, prostě, budeš rád, když najdeš nějaké jedničkové zdřídlo. Ale mám dojem, že na čerpání nepotřebuješ být ve stínu.
10.9.2011 12:47 - draca
Jde jenom ze stínu. Aspoň co hrajem s khardixem. Nehledě na to, že jinak než v místě kde je aktivní locus nepřejdu do stínu (5 tečkový dary a rity nepočítám).

EDIT: Ha co teďka koukám do Core tak to jde ve fyzickým světě pokud se dotýkám toho předmětu co představuje locus. Khardixi :D:D
10.9.2011 12:56 - sir thomas
No, čerpání je docela jedno, když už tam člověk je, není těžké přejít na druhou stranu. I když musím říct, že mágové si zatím musí vystačit s jednou manou denně ze společného a nepříliš dobře přístupného, jak se to jmenuje, Hallow. Takže množství esence ještě pořeším interně.

No, nemám sice žádný umístěný locus, ale shodou okolností se na jednom místě nachází verge. Všichni vzpomínají, že ano.

Abychom byli ke Khardixovi spravedliví, třeba to vaši vlkodlaci ještě neví. ;)
10.9.2011 13:03 - draca
Ale oni to vědí my jsme tak čerpali i když jsme vypadali jako banda úchyláků, pač jsme chodili sahat na zmrzlinovej stánek na dětským hřišti. Pak jsme zjišťovali jestli to jde i ve fyzickým světa (aktivní hráči aby měli jistotu že nedělaj kravinu no) tak říkal že ne. :D Asi máme spešl úpravu ať neříkáme že neumí anglicky.

Tak vlkodlak má výhodu že když na něj zazvítí jeho fáze měsíce tak dostane jednu essenci zdarma tzn. v případě Ithaeura je to 6 essencí za 28 dní jen tak.
10.9.2011 13:24 - Khardix
Hm, tak je v tom nějaký bordel, protože já taky koukám do Core vlkodlaků a tam v Appendixu na str. 262 píší: A locus generates a number of points of Essence equal to its level x 3 per day, all with resonance that matches that of the locus. This Essence is available only from the spirit world side of the locus. Takže teď už vážně nevím. Achjo, taky by si mohli ty pravidla sjednotit.

Co se týče Lunacy, zkusil bych se podívat do HtV: Spirit Slayers, jestli tam někdo nemá něco proti Lunacy, že by jsme to tam eventuálně zkusili nějak zapracovat. A pokud ne, holt zapracuji na své Mind arkáně a budu občas účinky snižovat... i když to pak budu muset vážně někde sehnat víc many (popř. to bude velmi chtít rutinu).
10.9.2011 13:32 - draca
To draw Essence from a locus, a werewolf must be
in contact with the locus’ physical form, either in the
physical world or in the Shadow
. The player then rolls
Harmony; the werewolf may take up to one Essence point
per success from the locus’ reserve. It takes one minute for
each point of Essence to transfer.

Str 263. odstavec před running dry částí
10.9.2011 13:38 - Khardix
Však říkám, že by si ty pravidla mohli sjednotit. Ale asi to bude tak, že Essence je běžně dostupná jenom ze Stínu, ale vlkodlaci mají (opět) výjimku. No nic, u sebe se hráčům omluvím a vrátíme se k původní verzi (ono je to stejně skoro jedno), a tady to necháme na Thomasovi. Konec řešení pravidel, hlavní je postava :)
10.9.2011 13:41 - draca
Jj vrátíme se k postavě.

Ono stejně u většiny zřídel nejde stát 2-3 minuty nerušeně ve fyzickým světě a šahat na něj si vem zřídla u nás a u kolika si to může dovolit...
10.9.2011 13:41 - sir thomas
Ad Lunacy: Mysím, že daleko větší (a zajímavější) problém bude: "On se umí proměnit v dva a půl metru vysoké monstrum, které dokáže trhat lidi holýma rukama."

V souboji je daleko užitečnější regenerace (a Dalu), prostě, vlkodlak je sám o sobě dobrý tank, zatímco Jim měl po příhodě s Lokim ještě dlouho modřiny po celém trupu. Záleží na tom, jak vezmou ostatní, že ten rozseknutý hrudník po dvou hodinách vůbec nevypadá tak smrtelně. Ale to jsou věci, které podle mě hru spíše obohacují.
10.9.2011 13:49 - draca
Nazvat vlkodlaka dobrým tankem je docela vtipná záležitost sice vydrží víc a líp regeneruje ale když se neumí prát tak stejně skončí v kaluži krve.

Nejen Dalu forma je dobrá naboj osobně za svýho vlkodlaka u Khardixe preferuju Urshul formu, ale tam si můžu lajsnou větší lunacy. Tady bude určitě lepší Dalu pro její větší bonus na odolání nehledě na možnost použití FS a zbraní. Jn když se zranění léčí doslova před očima vzbuzuje to trochu šok u ostatních.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074589014053345 secREMOTE_IP: 18.218.93.169