sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
3.4.2011 19:35 - Khardix
Jim se posledně naučil, že i sebešílenější plán se dá prosadit, pokud ostatní hodně chtějí vidět výsledky... a nechtějí na ně čekat.
4.4.2011 14:00 - Macintoush
CGM se naučil, že ačkoliv nedostatek informací je občas zdrcující některé otázky je lepší nepokládat.
6.4.2011 17:57 - sir thomas
Pro ty z vás, kteří to čtou, budu mít pár poznámek poslednímu sezení:
  1. Jsem rád, že se si i hráči hunterů zabojovali a že se mi podařilo nabídnout relativně (dle mého názoru) zajímavý boj. Pro jistotu, pokud se vám na něm něco nelíbilo, pište (řekněte).
  2. Ukazuje se, že rozdíl v síle mezi mágy a huntery nemusí být v boji až tak horký. Uvidíme, co to udělá v investigativních částech. Předpokládám, že ten rozdíl v souboji byl způsoben:
    • specializací hunterů na střelbu (boj na blízku je mnohem náročnější -- rozumný dice pool mnohem více stojí)
    • nepřipraveností mágů (mágové jsou silní, pokud mají dost času se připravit)
    • neočekávaným průběhem situace a rozdělením postav
    • nedostatkem many a routů (což byl můj záměr)
    • V neposlední řadě vůlí. Její efekt byl tak značný, že jsem se musel podívat do pravidel a je třeba si pamatovat, že riskovat vůli lze jen jednou za scénu. Pro příště. Na druhou stranu, i tak to hunterovi dá do souboje prakticky dvě vůle navíc.
  3. Je vidět, že bojová umění a grapple trochu vyrovnávají výhodu mágů v brnění. Asi vám takových soupeřů dám více. Taky se pozná účinnost neprůstřelné vesty.
  4. [interní poznámka] Používání vůle ze strany soupeřů se ukazuje jako poměrně dobrá oprava špatně odhadnuté obtížnosti boje.
6.4.2011 18:03 - sir thomas
Otázka pro příště: Považujete (vaše postavy) otázku Taylorových (popřípadě Isaaca) za vyřešenou? Budete se jimi ještě zabývat? Jakou to má teď prioritu? A pokud si myslíte, že problémů s Taylorovými bylo dost, vadilo by vám, kdyby se v blízké době ještě nějak projevili?

Obecně by mě zajímalo, co je teď největší prioritou postav?

Odpovídat sem nemusíte, budu se ještě v pondělí ptát. Je taky pravděpodobné, že budeme odehrávat spíše různé "vedlejšáky" a celé se to zkomplikuje přírustkem ve skupině (leda že byste se opět setkali v hospodě).
7.4.2011 12:52 - Kirros
Zdravím,

malá aktualizace stavu, přírustek do skupiny se ještě o týden opozdí takže do další hry s ním počítat nemusíme.
7.4.2011 18:38 - sir thomas
Kirros: Beru na vědomí. Nějaký update ohledně toho koho a co chce hrát? Jenom tak trochu začínám uvažovat, jak to vyřešit ingame.
11.4.2011 13:37 - Jill
Chci, co nejdříve nahrabat velký počet expů na tu úžasnou pyrocosi, takže píši. Jill se naučila: 1) ani striking looks ti nezaručí, že kluk s tebou půjde s "čistými" úmysly 2) střílet do hlavy je mnohem efektivnější než kamkoliv jinam 3) policisté v Americe jsou těžký pohodáři - přijedou do domu plného krve a mrtvol a na nic moc se neptají
11.4.2011 13:38 - Macintoush
CGM se naučil, že neexistuje nic, jako pohodová akcička, kde někoho vyslechnete a bude to OK. A určitě není nic, kam si není třeba vzít neprůstřelnou vestu.
11.4.2011 14:47 - Khardix
Jim se naučil, že u akcí podobného rázu opravdu nelze předvídat vývoj a ačkoliv je mentální manipulace fajn věc, jsou chvíle, kdy je agresivní přístup ten nejefektivnější.
15.4.2011 18:05 - Kirros
Tak dvě aktualizace:
1) přírůstek do skupiny nebude ani příště. výsledky stále nevycházejí...

2) Upřesnění zápletky onoho hunterského oneshotu co chystám: "Stálo to mnoho let bádání, životů lovců a duchovních i materiálních obětí, ale nakonec vše dospělo k zdárnému cíli. Archiváři organizace Aegis kai doru byly schopni lokalizovat místo odkazu Prvního lovce. Údajně byl poslem bohů, který měl dle slov prastarého svitku "zachránit lidstvo před tím, co dlí v temnotách". Organizace sama usoudila, že na akci těchto rozměrů sama nestačí a proto se (i když nerada) o celé věci zmínila na tajném zasedání několika dalších loveckých organizací, které se při této příležitosti konalo znovu po osmnácti letech.
Byly to satelity Valkýry, které potvrdili nález Aegiských badatelů. Hluboko v Himálajích je kamenná brána střežící snad starověkou hrobku. Potíž je, že ani nejmodernější technologie v rukou této úderné síly, nebyly schopny prohlédnout co se skrývá za touto bránou a proto byla vybrána expedice nejlepších agentů zastupující přísedící organizace, mající za úkol se vydat do Nepálu a zjistit jestli jeskyně opravdu skrývá odkaz Prvního lovce."

Vím, zní to kýčovitě ale slibuji, že zápletka klišé nebude ;)
18.4.2011 14:09 - Macintoush
Carl se naučil, že pokud kupujete zajíce v pytli může tam být cokoliv a že některé obálky je lépe neotvírat. Mimochodem víte, že v naší kampani zemřelo už 7 lidí a Loki.
19.4.2011 21:16 - sir thomas
Trochu jsem promyslel koncept svého huntera. Uvažuju o něm jako o profesionálovi, který sice není tak vysoko v organizaci, aby si podával ruce s upířími pány TSV, ale je známý tím, že umí to, co dělá. Spíše než vědce z něj chci udělat technika typu MacGyver nebo Mike Westen, který si umí poradit v polních podmínkách (to si ještě rozmyslím, to se bude zatraceně špatně odehrávat), i přesto, že má solidní vědecký základ a vyzná se v počítačích.

Profession: Technician (Crafts, Investigation; Larceny) -- kdyby byla potřeba hodně vysoká science, můžu z něj udělat inženýra
Status (TSV): 3
důležité skilly: Crafts, Computers, Investigation, Science, Larceny
Virtue/Vice: Fortitude (tohle by se mohlo proměnit, je to u hunterů trochu klišé, sedí to k němu ale více než ostatní)/Wrath (těžko říct, mohlo by ho to ozvláštnit)

Tímhle chci ostatní trochu povzbudit, ať taky něco publikují, čím dříve se na něco může ST připravit, tím lépe. ;) Klidně připomínkujte, od toho to tu je.

Zároveň to přináší pár dalších dotazů na ostatní hráče a ST:
  1. Jak moc se hunteři mají uplatnit v boji? A na jakých pozicích se chtějí v boji uplatnit ostatní? Protože příslušníka TSV si moc nedokážu představit s mečem, uvažoval jsem o poměrně zajímavém buildu s poloautomatickou brokovnicí.
  2. S tím souvisí otázka výbavy -- tahle postava bude záviset na výbavě. Jak moc výbavy se na trek do Himalájů dá vzít? Protože velehory nejsou vůbec sranda, já osobně bych byl rád, kdybych unesl jen jídlo, oblečení a stan.
  3. Nemůžu si pomoct, trochu mi to připomíná Shadwrun. Jak moc se mám snažit neminmaxovat a brát si věci, které si myslím, že se mi na výpravě nebudou hodit?
  4. Co taktiky? Budeme to nějak řešit a nebo řekneme, že dohromady nejsme tak secvičení?
23.4.2011 11:51 - Macintoush
Iljas Tagirov
Porfesion: Solider, co jiného (AS: firearms, survival a atletics, další důležité skily: medicine, stelth,

Virtue: Charity - snaha pomáhat druhým, důvod proč v 96. narukoval.
Vice: asi Sloth

životopis se docela schoduje s jedním náčrtem u AO v HtV, jak jsem dodatečně zjistil. Co se týče zbraní tak asi nějaká útočná puška.
23.4.2011 12:45 - Kirros
Takže odpovědi na Tomášovi otázky:

1. Předpokládám, že se bojovat bude... jak moc to bude záviset na vás. Jak si rozdělíte posty v boji je taky na vás ale budu předpokládat, že každá postavat bude schopná bojovat alespoň jednou technikou (boj zblízka, střelba...) a alespoň jedna postava bude napůl bojová (ne-li úplně).

2. Rozhodně nepočítejte s vybavením, které si nemůžete odnést. Podle materiálů které máte k dispozici se dostat na místo nebude žádná legrace a taky berte v potaz, že jistou část bagáže zabere potřebné vybavení. Ale taky beze zbraní by se snad necítil dobře žádný lovec...

3. Takhle: Klidně minmaxujte, ale počítejte taky s tím, že tohle nebude hry typu "vylezem tam něco pobijem prolezem jeskyněmi v závěrečné mistnosti se střetnem s Bossem a pak získáme epický meč. Rozhodně se budou hodit i skilly, které ve hře v Sunny Beach moc neuplatňujeme. A co se týče vybavení na určité druhy supernaturálů: Podle předběžných analýz se nepředpokládá, že byste na místně mohli nalézt upíry nebo vlkodlaky ale vyloučeno to není. Pravděpodobnost výskytu spirituálních entit a magických sil je mnohem pravděpodobnější.

4. Já bych se bez taktik obešel ale pokud na některé budete trvat, je možné že ji povolím.
23.4.2011 23:15 - sir thomas
Takže víceméně finální verze:
Gordon Grant, původním povoláním policejní technik (zabýval se takovými věcmi jako sledování, odposlouchávání, zpravání obrazu, ...) se k Task Force Valkyrie dostal přes sledování skupiny podezřelých, kteří se na obrazových záznamech podivně rozmazávali.
Poměrně dlouhou dobu pracoval v utajení v mrtvé zóně, jeho hvězda však začala stoupat, když drobné šarvátky mezi místními supernaturály přerostly v otevřenou válku. Tu nakonec po roce bojů se svou buňkou úspěšně potlačili.
Gordon je člověk, který si, když se něčeho chytne, ať už to "drobná" záhada nebo plnohodnotná válka, nedá pokoj, dokud záležitost není vyřešena, ačkoli jsou známé jeho záchvaty zlosti, pokud se něco, na čem už dlouho pracuje, stále nedaří.
Profesně je to především techik a analytik, i když při své práci u policie se naučil množství užitečných dovedností, které se dají použít v hunterské praxi. V rámci boje, byť se to nedá považovat za oblast, kde je profesionálem, se osvědčil jako poměrně chladnokrevný střelec. Dává přitom přednost útočné pušce (a jaký by to byl technik, kdyby si ji trochu neupravil).

EDIT: Tohle by o Gordonovi mohlo být všeobecně známé, minimálně pokud už s ním ostatní někdy spolupracovali nebo si ho před akcí proklepli. Vycházel jsem z toho, že už je to veterán a jeden z nejlepších, co mohli z TSV nabídnout.

Sníženou moralitu beru jako výsledek životního stylu, žádné zkušenosti jsem si za to nebral.
Výbava je většinou převzata z Armory nebo Hunterů, přitom Survival Kit (postaveno na verzi Superior) beru jako potřebnou výbavu na výpravu (možná ještě mačky, cepín, více jídla a oblečení). Dvě drobnosti -- EMF detektor a termální kamera -- doufám moc místa nezaberou. Taky tu mám brýle na vidění Šera a jeden zásobník na střelbu po spirituálních entitách.
V souboji beru spíše úlohu supportu -- doufám ve vyšší iniciativu a stálý proud olova (i když nemá dost velkou sílu na delší dávky). Jakmile se dostane do kontaktu s nepřítelem, vypadá to s ním hodně bledě. Ještě jsem uvažoval o nějakém tom zásobníku zvláštní munice -- konkrétně průrazné a stříbrné. Taky by byl zajímavý podvěsný granátomet a nějaké čtyři granáty, ale nevím, jestli nechci moc.
25.4.2011 22:37 - Macintoush
Tak jsem do materiálů umístil char. sh. Za Jill se omlouvám chtěl jsem to s ní sepsat už minulí týden, ale zasáhla mě nemoc a pak už jsme se neviděli. Zítra oby píšeme zápočtové testy. Její postavu a svou historii postavy sem umístíme zítra večer. Sorry za to zpoždění.
26.4.2011 00:04 - Khardix
Takže tady je moje postava: Phil Abrams.

Phil se narodil v roce 1918, po konci první světové války. V 16-ti letech se v něm probudila jeho démonická krev a krátce na to byl naverbován k Lucifuge. Pohyboval se hlavně po Evropě, většinou v roli polního paranormálního vyšetřovatele. Podílel se na sabotování některých nacistických okultních experimentů, ale většinou lovil osamocené supernaturály. Po druhé válce o svět se přesunul do Ameriky, kde působí do teď.
Akčoliv je mu přes 90 let, vypadá na 25 a je stále aktivním lovcem. Specializuje se na měniče podob a folklórní příšery a samozřejmě démony. Obvyklý modus operandi zahrnuje zjištění, o jaký typ hrozby v případu jde, zda je hrozba opravdu hrozbou lidstvu či šlo o nehodu, a případně rychlé a tiché odstranění dané hrozby.

Jinak jsem v deníku zapomněl dopsat, jaký je pátý rituál Castigation. Je to Tongue of Babel, umožňuje porozumnění jakémukoliv mluvenému jazyku.
26.4.2011 22:27 - Jill
Moje postava: Anna Melroy (viz. materiály, tak sofistikovaný odkaz jako ostatní dát neumím...)
Anně je něco málo přes 30 a pracuje v londýnském muzeu. Pravděpodobně jste o ní nikdy neslyšeli, pokud se tedy nepohybujete v akademickém prostředí, jelikož jí vyšlo několik odborných publikací na různá historická a mytologická témata. Pracuje vždy v utajení a zakládá si na svém image nenápadné knihovnice. K Aegis Kai Doru se dostala přes svého otce, který je významným členem. Její organizace jí poskytla elitní výcvik a vkládá v ní velké naděje. Je to její první samostatná akce takovéto důležitosti a proto se bude chtít náležitě předvést.
Anna má také manžela, který o jejím "tajném životě" nemá ani tušení.
(Je to možná trochu kýč, ale poslední dobou se mi originálnosti nějak nedostává :D)
26.4.2011 22:48 - Khardix
Ještě bych prosil připomenutí, kdy a kde to zítra máme? Pamatuju si druhou hodinu, ale zapomněl jsem kde...
26.4.2011 23:30 - sir thomas
Khardix: Doufám, že nebudu moc mystifikovat, když řeknu, že je to jako obvykle u Jill a Maca. Bůh ví proč tam mám ale napsáno půl druhé. To by chtělo sjednotit.

Pro přehlednost vypisuju odkazy na všechny deníky do jednoho příspěvku:
Anna Melroy (Jill)
Phil Abrams (Khardix)
Iljas Tagirov (Macintoush)
Gordon Grant (sir Thomas)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084037065505981 secREMOTE_IP: 18.188.238.31