Allmir - články

SVĚT

Obsah článku:

ERETRIE

Eretrie je největší a nejlidnatější kontinent ležící ve středu Allmiru. V zádadní části tohoto kontinentu se rozpíná mocná říše Enroth. Severněji, za Černými horami leží království Ransylvánie. V nejsevernější části kontinentu se rozléhá zamrzlá divočina zvaná Syberia. Jihovýchodně od Enrothu, za Šedým hvozdem, uprostřed Věčně zeleného lesa leží skryté elfí království Ereasa. Na východní části leži Arnor.


Enroth

Zřízení: Království
Rasa: lidé
Počet obyvatel:
Náboženství: Pelor, Hieroneus, Sv. Gisbert

Toto ohromná země, je spojením čtyř království Lyranu, Enrothu, Avalonu a Dakrmoonu pod vládou velekrále. Království se rozkládá v západní části Eretrie. Na západě tvoří hranici Světlý oceán, na severu pak Černé hory. Východní hranici ohraničují Vysoké štíty, přecházející v Železné hory, jižní část východní hranice tvoří Šedý hvozd. Svou rozlohou je to největší království na Eretrii. Půdní terén je pestrý - od úrodných nížin po svahy vysokých hor. Obyvatelstvo tvoří lidská rasa. Podnebí je mírné. Ze zemědělských aktivit vyniká pěstování obilnin v nížinách a těžba kvalitního dřeva ve východních pásmech. Zastoupeno je také pastevectví. Řemeslnictví na střední úrovni pokrývá běžnou konzumní potřebu. Osídlování kraje začalo na během druhého věku. Sjednocením čtyř království pod jediné velekrálovství, se započal počítat třetí věk. Území je rozděleno na královské území, vévodství a hrabství. Rozdělení půdy je již více než půl tisíciletí neměnné, mění se pouze rody, které příslušná léna spravují.

Darkmoon: Rozkládá se v jižní části velekrálovství Eretrie. Terén tvoří převážně mokřady, rašeliniště a bažina. Jen západní část je odvodněna a využívána zemědělci a pastevci.


Eresa

Zřízení: Království
Rasa: Elfové
Počet obyvatel: neznámý
Náboženství: Corellon Larethian

Ze severu zemi ohraničují Vysoké štíty, na západě pak Šedý hvozd. Na východě sousedí s Yerským hvozdem a na jihu omývá její břehy oceán. Ereský hvozd skýtá jeho obyvatelům potravu i bezpečný úkryt ve stromech a elfové jsou mu za ochranu dostatečně vděční. Lesní elfové přišli do Eresy ještě předtím, než lidé osídlili Enroth. O jejich příchodu podrobněji pojednávají legendy. Na počátku Druhého Věku, když se v Elfii, elfí prastaré říši, objevil led, přišli tamější Mořští elfové do Eresy a začali žít se svými bratry. Elfové žijí v komunách v lesních sídlištích, jimž se říká síče. Každý síč řídí Rada starších, ale v rámci komuny má každý jedinec právo podílet se na chodu síče. Elfové si rovněž volí jednoho ze svých vůdců jako svého Krále a ten pak zastupuje jejich zájmy při styku s ostatními říšemi, popřípadě vede jejich armády do boje. Elfové neznají něco jako šlechtické tituly nebo daně. V jejich komunách má jedinec mnohem větší význam než pouhý "obyvatel". Elfové přikládají harmonickému vztahu s komunou, přírodou a celým Vševesmírem větší význam, než je tomu například u lidské rasy.


Ransylvánie

Zřízení: Království
Rasa: Lidé
Počet obyvatel: 700 000
Náboženství:Pelor, Hieroneus, Sv. Gisbert, (Nerul)

Na severu ohraničuje Ransylvánii Karnacké pohoří, na východě Železné hory a na jihu Černé hory. Západní hranici tvoří Černé moře. V Karnackých skalnatých horách a dál na severu v sněžných dálavách žijí barbarské kmeny, ale ty království nikterak neohrožují. V Železných horách se rozkládá trpasličí říše, která s Ransylvánii obchoduje. Na jihu za Černými horami leží říše Enroth.

Ta krajina, ta země je rozmanitá a zahrnuje v sobě snad všechny krásy světa. Tu zahlédnete zřícenou tvrz, tam zase starodávný hrad vybudovaný na vysokém kopci. Můžete zde sledovat divoké, dravé řeky a jejich proud nebezpečně blízko říčním břehům. V horách lze vidět velmi často prudce tekoucí potoky, které stékají z nekonečných výšek divokých rozeklaných skal do tajemných a bezedných údolí. Ransylvánie vyvolává u člověka nejděsivější představy. V bledém měsíčním světle se ozývá vytí vrrků, řev krvelačných medvědů, křik krkavců a a mnoho dalších roztomilých zvířátek. Ransylvánské cesty jsou nebezpečnější než cesty prostou divočinou a ransylvánské lesy jsou hlubší než prastaré hvozdy. Život v Ransylvánii je pro prostého člověka krutou životní zkouškou.

Ransylvánie je velmi staré království, starší než Enroth (a jeho čtyři království Lyran, Enroth, Avaron a Darkmoon), přesněji řečeno, sjednotila se v království ještě dříve, než se sjednotila jednotlivá království Enrothu.

Království vzniklo spojením 8 hrabství (Ransylvánsko, Brouzovsko, Ponorasko, Tirgovie, Mokřansko, Moldavsko, Černobor, Bukovina), které sjednotil nejmocnější z 8 vůdců Celebrim Ransylvánský, který se hlásil k odkazu svých předků, "velkých lidí", pradávných králů prvních království lidského rodu (assimarové). Sám se stal prvním králem Ransylvánie Celebrimem I. Po sjednocení vzniká „Řád Rubínového Draka“ a Celebrim zavádí velmi přísný rytířský kodex, včetně rytířské přísahy o ochraně království. Řád se postupně rozrůstal a v době své největší slávy čítal přes 200 šampiónů (cca před 600 lety). Poté začal řád mírně upadat, počet rytířů se sice stále zvyšoval, ale už nedosahovali takové úrovně.
V dnešní době je situace poněkud odlišná, do Řádu se může dostat v podstatě „každý“ schopný bojovník (tím myslím nejen silný v boji, ale i inteligentní a schopný vůdce). Kodex už zdaleka není tak přísný, a jeho dodržování je vykládáno všelijak. Nezpochybnitelné zůstala v podstatě jen věrnost a loajalita království.

Díky vzájemným sňatkům jsou všechny rody pokrevně spřízněny. Z původních 8 hrabství zůstalo jen 7. Před 300 lety došlo v Ransylvánii k důležité události. Roku 827 t.v. umírá král Rómen VI. Nástupcem se má stát jeho prvorozený syn Arantir, jeho korunovaci však ještě musí odsouhlasit rada řádu, ostatně jako každou korunovaci. Ze sedmi hlasů musí dostat alespoň 4, aby byl zvolen králem. Rada je tvořena 8 nejvyššími rytíři, potomky zakladatelů. Po korunovaci Arantir i s celou svou družinou a potomstvem záhadně zmizí na cestě do svého rodiště. Po několika dnech je nalezeno jen tělo Arantira. Uchazečem o trůn se stál jeho mladší bratr Vladimír. Proti jeho korunovaci však otevřeně vystoupil Michal z Černoboru (vědom si jeho chorobné ctižádosti po moci a praktik s černou magií) a požaduje, aby rada vybrala za nového krále člena řádu. Sir Michal je královskou kanceláří obviněn z vraždy následníka trůnu a prchá na svůj hrad, který je později obléhán královskými. Během obléhání Sir Michal zmizí dříve než může být zajat a hájit se. Nemaje potomstva, hrabství Černobor je připojeno ke koruně.
Vladimír je těsně zvolen králem, a jako král Vladimír III vládne doposud.

Ransylvánsko - Bran
Brouzovsko - Brouzov
Ponorasko - Konstan
Tirgovie - Temeš
Mokřansko - Balti
Moldavsko - Tiras
Černobor - Borovany
Bukovina - Brašov


Syberia

Zřízení: divoké kmeny
Rasa: Barbaři
Počet obyvatel: neznámý
Náboženství:- pohanský Pantheon

Za Karnacem, na dálném severu se rozprostírá věčně zmrzlá zem. Skály, hory a planiny jsou zde věčně pokryty sněhem a ledem. Je to pustá a zdánlivě mrtvá krajina, kde prakticky nic nedokáže přežít krutý mráz a zimu. Přesto i zde žije několik barbarských kmenů, příbuzných lidem.



< Eretrie >
ALLMIR Ardanie
Napsal Comikus 01.12.2009
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.06326699256897 secREMOTE_IP: 3.135.207.174