Allmir - články

Příšeří (pro DM)

Obsah článku:

TYP

Bytost: Tento tvor připomíná humanoida, může však mít více než dva páry končetin, nestvůrné nebo zvířecí části těla. Pokud není řečeno jinak, má vidění ve tmě do 60 stop. Příklad: medúza.

Elementál:

Havěť: Tento podtyp zahrnuje hmyz, normální pavouky, členovce, červy a podobné bezobratlovce. Protože nemá hodnotu Inteligence, havěť je odolná vůči efektům ovlivňujícím mysl (okouzlení, nutkání, přeludy, vzory a efekty na morálku). Pokud není řečeno jinak, havěť má vidění ve tmě do 60 stop.

Humanoid Humanoidem označujeme libovolného tvora jehož tělo se podobá člověku. Humanoidní druh mívá základní tělesné rysy obvykle stejné jako člověk – bývá dvounohý, se dvěma rukama, zakončenýma prsty a palcem v opozici, liší se však v detailech, jako jsou počet prstů, zbarvení, tvar uší, reprezentace vlasů, výška a hmotnost, velikost nosu, vzhled kůže, struktura končetin a případně některé zvláštní prvky (rohy, drápy, ocas apod.).

Magický tvor: Magický tvor je bytost, s nadpřirozenými nebo kouzelnými schopnostmi. Může mít více i méně než 2 páry končetin. Pokud není řečeno jinak, magický tvor má vidění ve tmě do 60 stop. Příklad: klamopard.

Nemrtvý: Nemrtví jsou tvorové, kteří kdysi žili, ale byli oživeni duchovní nebo nadpřirozenou silou. Nemrtví jsou imunní vůči jedu, spánku, paralýze, ochromení, nemoci, efektům smrti a nekromancie. Stejně tak na ně neúčinkují efekty ovlivňující mysl (okouzlení, nátlak, přeludy, vzory a efekty morálky). Na nemrtvé neúčinkují kritické zásahy, stínové zranění, poškození vlastnosti, vysátí vlastnosti ani vysátí esence. Jelikož nemá udán stupeň Odolnosti, je imunní vůči jakémukoliv efektu vyžadujícímu hod na záchranu na Výdrž (kromě efektů, které působí na objekty).
Nemrtvý sesilatel kouzel používá při ověřování Soustředění opravu za Charisma.
Nemrtví nemající hodnotu Inteligence si nemohou sami léčit zranění, ale mohou být léčeni. Negativní energie (jako kouzla způsob poranění) může nemrtvého tvora léčit. Případné speciální schopnosti nemrtvého rychlé léčení fungují bez ohledu na jeho stupeň Inteligence.
Nemrtvý není v nebezpečí smrti při masivním zranění, ale pokud se mu sníží životy na 0, nebo níže, je ihned zničen.
Nemrtví nemohou být vzkříšeni. Zmrtvýchvstání na ně sice může působit, ale poněvadž nemrtví tvorové nechtějí být vráceni k životu, tato možnost většinou selhává.

Obr: Obr je humanoidní tvor velké velikosti, samozřejmě v neposlední řadě i velké síly. Pokud není řečeno jinak, obr má vidění ve tmě do 60 stop. Příklad: zlobr.

Rostlina: Tento typ zahrnuje rostlinné tvory. Rostliny jsou imunní vůči jedu, spánku, paralýze, ochromení a proměně. Kritické zásahy na ně nemají efekt, stejně jako efekty ovlivňující mysl (okouzlení, nátlak, přelud, vzor a efekty morálky).

Víla: Víla je tvor s nadpřirozenými schopnostmi a blízkým spojením s přírodou nebo nějakou jinou silou či místem. Víla je většinou podobná člověku. Pokud není řečeno jinak, víla má vidění v šeru. Příklad: dryáda.

Výtvor: Výtvor je oživlý objekt nebo uměle stvořený tvor. Výtvor obvykle nemá inteligenci a nikdy nemá hodnotu odolnosti. Výtvor je odolný proti efektům ovlivňujícím mysl (okouzlení, nutkání, přeludy, vzory a efekty na morálku), jedům, spánku, paralýze, ochromení, nemoci, efektům smrti a nekromantickým efektům.
Výtvor si nemůže léčit poškození sebe sama, ale může být vyléčen. Výtvor se může opravit stejným způsobem jako předmět (podívej se do popisu tvora na podrobnosti). Výtvor s regenerací a speciální schopností rychlé léčení, získává normální výhody těchto schopností.
Na výtvor neúčinkují kritické zásahy, stínové zranění, poškození vlastností, vysátí vlastností ani vysátí esence. Je imunní vůči jakémukoliv efektu vyžadujícímu hod na záchranu na Výdrž (kromě efektů, které na objekty působí). Protože není živý, nelze ho vzkřísit ani nemůže vstát z mrtvých.
Pokud není řečeno jinak, výtvor má vidění ve tmě do vzdálenosti 60 stop. Příklad: golem.

Zrůda: Zrůda má neobvyklou anatomii, podivné schopnosti, cizí způsob myšlení nebo jakoukoliv kombinaci těchto tří.

Zvíře: Zvíře je nehumanoidní tvor, obratlovec s logicky uspořádanou anatomií a bez magických nebo zvláštních schopností. Všechna zvířata mají Inteligenci 1 nebo 2 a vidění v šeru.


DRUH

Drak: Drak je unikátní druh Magického tvora, obvykle okřídlený, s magickými nebo zvláštními schopnostmi. Drak je imunní vůči efektům spánku a paralýze, má noční vidění a vidění v temnotě.

Jinotvarec: Tento druh nestvůr má stálé tělo, ale může převzít jinou podobu, jiný tvar. Pokud není řečeno jinak, jinotvarci mají vidění ve tmě do vzdálenosti 60 stop. Příklad: dvojník.

Sliz: Sliz je amorfní nebo měnící se tvor. Je imunní vůči jedu, spánku, paralýze, ochromení a polymorfii. Nemá pevně dánu přední a zadní stranu a proto na něj neúčinkují kritické zásahy ani obstoupení. Sliz je slepý, ale má speciálnímu schopnost mimozrakového vnímání. Jeho Inteligence nemá udánu hodnotu a proto je imunní vůči efektům ovlivňujícím mysl (okouzlení, nátlaku, přeludům, vzorům a efektům morálky).
Sliz nemá hodnotu přirozené zbroje, ale je až neuvěřitelně těžké ho zabít, protože celé jeho tělo tvoří protoplazma. Toto se odráží v počtu jeho životů (větší, než co získá hody na životy a bonusem za Odolnost) závisejících na jeho velikosti tak, jak je uvedeno v tabulce. Příklad: rosolová krychle.

< Popis >
Seznam
Napsal Comikus 30.11.2009
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070696115493774 secREMOTE_IP: 18.117.183.172