Pár slov k Fear Itself a ke hře. Aneb co si připravit předem...
Fear Itself je hra, která by měla emulovat mystery/horor žánr. V tomto případě je to lehce líznuté takovým tím teenage hororem, ale jenom základní zápletkou, jaké si to uděláme, takové to bude...
Systém hry je velmi jednoduchý a podobný jako v
Esoterroristech. Je tam jen méně dovedností a méně bodů k rozdělení, protože nejste zkušení vyšetřovatelé, ale vystrašené nicky.
Východisko: Vaše postavy jsou velice blízko vaší životní realitě. Myslím, že by nebylo od věci, kdybyste je pojmenovali podle sebe a hráli je také v duchu toho, jací jste. Vaším pojítkem je, že se znáte z malé internetové komunity věnované volnočasové zábavě. Odtud znáte i Michaelu Srbovou, mladou dívčinu a jedinou dceru Jakuba Srba, vdovce a nedávného výherce velkého jackpotu ve Sportce. Jakub Srb byl kdysi stíhaný kvůli nějakým korupčním skandálům, ale to už je dávná minulost... a nebo ne?
Hra doporučuje, abyste postavu založili na nějakém stereotypu. To znamená, že svůj charakter trochu přiohnete, aby byl stupidnější než jste normálně (protože i v hororech se postavy chovají obvykle trochu připitoměle než bychom čekali.)
Stereotypy viz samostatný článeček.
Rizikový faktor: Druhým atributem postavy je tzv. rizikový faktor, který objasňuje, proč postava neuteče, když by mohla. Když čelíte situaci, která by spouštěla rizikový faktor pak jej musíte buď naplnit nebo čelit ztrátě stability... rizikové faktory pro toto dobrodružství budou na výběr před hrou.
Nejhorší věc, kterou vaše postava udělala: Pro tohle dobrodružství to není tak stěžejní, ale snažte se, aby to bylo něco víc než jen "ukradl bratrovi z prasátka pětku". Příklady zahrnují - částečně zodpovědný za smrtelnou nehodu své milé, zabití v sebeobraně, zpronevěřil peníze, incest, ilegálně si stáhl RPG příručku a podobně...
Vlastnosti: se dělí na obecné (do nich rozděluje každý z vás 60 bodů) a vyšetřovatelské (každý 12 bodů). U vyšetřovatelských platí, že cílem je pokrýt pokud možno všechny dovednosti, takže to asi udělejte až na hře.
Vyšetřovatelské akademické:
- Historie
- Humanitní vědy
- Jazyky
- Právo
- Přírodopis
- Okultní znalosti
- Rešerše
- Sociální vědy
- Kvízové znalosti
Vyšetřovatelské sociální
- Detekce lži
- Byrokracie
- Policajtština
- Lichocení
- Flirtování
- Ztělesnění jiného
- Vyslýchání
- Zastrašování
- Vyjednávání
- Znalost poměrů
- Uklidňování
Vyšetřovatelské - Technické
- Vyšetřovatelské postupy*
- Fotografování
- Přírodní vědy
Obecné
- Atletika
- Řízení
- Zlodějna
- Zdrhání
- Zdraví
- Infiltrace
- Mechanika
- Lékařství
- Připravenost
- Rváčství*
- Vycítění potíží
- Střelba*
- Cvokař
- Stabilita
1 bod Stability je zdarma. Vlastnost s hvězdičkou může mít druhá postava max. na polovině hodnoty první postavy. (Tzn. jen jeden z vás ji umí dobře). Na obecné vlastnosti platí navíc limit, že vaše druhá nejvyšší hodnota může být maximálně polovina té nejvyšší (s výjimkou zdrhání, to se nepočítá ani tam ani tam...)
Většina vlastnosti je popsána v pravidlech pro
Esoterroristy, ty které ne vysvětlím při hře.