Tipy a triky

Autorská citace #1
22.10.2008 11:30 - Quentin
Ja pouzivam mocna npc na obou stranach barikady a hraci je uplne zerou :D
Autorská citace #2
22.10.2008 13:43 - Rytíř
Je mi to jasný, žerou je klidně zasyrova, co :)))
Znaky neoblíbených CP jsou tady popsané velmi výstižně, líbí se mi to! Není nad to pojmenovat problém. Snažím se vyvarovat toho, aby moje CP byly fádní a příliš snadno zaškatulkovatelné, ale stejně se tomu člověk nevyhne - mám prej v oblibě malý drzý spratky zatraceně šikovně zlodějský, nadutý pány a hnusně čiperný přemoudřelý staříky :))))
Ale je velká pravda, že dokud je CP neoblíbená jen postavama, je to ok, průšvih začíná jakmile to platí i pro hráče. A musím souhlasit, dodat jí nějakou slabůstku, chybu, to ohromně pomáhá.
Autorská citace #3
22.10.2008 15:14 - Goran
Používání "GM PC" (nejlépe mocné) je mou oblíbenou chybou. Proto je pro mě tenhle článek užitečný jako připomínáček, že v tomhle bych se měl neustále hlídat. A samozřejmě jako rada, jak do hry dostat svá oblíbená NPC a zároveň tím nekazit hru hráčům.
Autorská citace #4
22.10.2008 15:23 - Blaine
Prave s jednim podobnym problemem lehce bojuji, potreboval jsem hned na zacatek kampane nasadit velkyho drsnaka, ktery nadhodil hracum smer, musel jsem ze zacatku nejak logicky vysvetlit, proc si proste nepomuze sam... no myslim, ze to nedopadlo moc dobre. Docela bych uvital nejakou tu radu jak z vecne usmevaveho (porad se je rozsklebeny od ucha k uchu ajednou jedinkrat kdy se zamracil, tak se postava schovala pod stul), vtipkujiciho korzara postupne udelat antagonistu postav. No oni ho nemaji moc radi - prece jen se zda ze je to presne ten typ postavy o ktere sirien mluvi:)
Autorská citace #5
22.10.2008 21:31 - pipux
Blaine píše:
Prave s jednim podobnym problemem lehce bojuji, potreboval jsem hned na zacatek kampane nasadit velkyho drsnaka, ktery nadhodil hracum smer, musel jsem ze zacatku nejak logicky vysvetlit, proc si proste nepomuze sam... no myslim, ze to nedopadlo moc dobre. Docela bych uvital nejakou tu radu jak z vecne usmevaveho (porad se je rozsklebeny od ucha k uchu ajednou jedinkrat kdy se zamracil, tak se postava schovala pod stul), vtipkujiciho korzara postupne udelat antagonistu postav. No oni ho nemaji moc radi - prece jen se zda ze je to presne ten typ postavy o ktere sirien mluvi:)
Zkusíme hodit pejskovi malou, průsvitnou kostičku! A když kostička zapadne do kouta, zasypeme pejska pytlem s granulemi. Tj. má malá nevtíravá rada pro tebe zní pokusit se prvně nechat na hráčích vytápat situaci; pakliže se prokáží neschopní, postav jim své oblíbené GMPC naproti.
Ad drsňáci, tvrdáci a immortaláci, kteří zásadně na WC používají smirkový papír, či přímo nic nepoužívají: zvažme nádech tvé hry na úmrtnost. Ta silná postava tu vůbec za chvíli nemusí být - a nemusí to být očekáváním ani úsilím hráčů - naopak, hráči naši se v situaci opékaných na pekelném rošti můžou dovolávat vzlyků "ach kdyby náš mocný byl živ, byl by nás zachránil".
Skvělost a ryzí 24-karátovou dokonalost GMPC nevidím ze svých pohledů jako štastnou věc. Opomíjíme postavy chaotické ... tu takhle byl mocný zápasník/opilec, který se cítil na to, že dá válečníčkovi, cucákovi 1. úrovně na frak. Ano, držel ho půl minuty hlavou v bahně ... ale druhý den se mu omluvil a koupil mu pivo :)
Autorská citace #6
22.10.2008 22:14 - sirien
Blaine: No, velmi paradoxně a s velkou nechutí jsem to právě já, kdo se teď odkáže na JK Rowling a na to, co ve své úchvatné sérii udělala na konci s Brumbálem (no... tak schopná spisovatelka neni, nejspíš si to přečetla v nějaké příručce "Jak začít psát" nebo to od někoho obšlehla... no, to nechme stranou (: )
V průběhu série byla ta postava naprosto nechutná - dokonalý čaroděj, schopný ředitel, chápavý učitel, neústupný bojovník se zlem... bla bla bla, v prvních dvou knížkách to šlo, ale jak se příběh stával méně dětským tak to začínalo být fakt k nesnesení. A v posledním (nebo předposledním? Posledním, myslím) díle pak ukázala to, co se za ním skrývalo - dokreslila to, jak se stal tím, kým byl.
Udělej něco podobného - z toho co píšeš mám dojem, že jsi postavám vložil do hry statickou postavu s výbornými vlastnostmi, které jsou napůl zajímavé a napůl otravné. Vytvoř další příběh kolem téhle postavy - nevím moc o Tvé hře, ale třeba může být pryč a postavy se dozvědí že po něm někdo jde nebo něco - a v průběhu je nech setkávat se s informacemi, které budou postupně nahlodávat obraz té postavy jak je a ukáží nějakou dynamičnost v jeho charakteru - pokud je pořád usměvavý, tak ať se setkají s někým kdo ho znal v době kdy usměvavý nebyl, a ať jim poví nějakou temnou příhodu o tom jak se usměvavým stal - nebo jak se stal takovým, že se pořád usmívá, i když ve skutečnosti to je jen hrozně falešná přetvářka. Umí skvěle bojovat? Tak ať se dozvědí o tom, jak ho tahle schopnost něco osobního stála (zabil bratra v hádce kdo šermuje líp). Prostě hráčům ukaž že ta postava není dokonalá, že má minulost, ve které byla jiná než je, že si sebou nese problémy, které ji stále mohou sužovat nebo že si z některých problémů odnesla rány, které se nezahojily.
Když ani to nepomůže... pak nějaká ta epická smrt není na škodu.
Autorská citace #7
23.10.2008 07:31 - Jerson
Dobrý článek.
U Ebona jsem narazil na problém, kdy chtěl CPčko zabít jen proto, aby dokázal, že je hostější, protože podle jeho přístupu ke hře se dá každé CPčko zabít. Nevím zda jsem mu dokázal vysvětlat, že tato CPčka (Protossové v mém podání) mají mnoho slabin vyplývající z logiky věci, ale ve střetnutí jeden na jednoho prakticky nemají jak prohrát (zejména když se na ně použijí zbraně určené proti lidem a ne proti tvorům, kteří nemají krev, nedýchají a na celé Zemi jich je pár desítek už dva tisíce let.)
Přitom jsem měl dojem, že ostatním hráčům tak moc nevadili.
Autorská citace #8
23.10.2008 07:35 - Quentin
Ja ebona chapu, ma rad sword n sorcery. Hned v uvodu do pravidel conan d20 je, ze svet je plny vseho mozneho, ale nic neodola chladne oceli (tzn kazdy se da porazit) :-)
Autorská citace #9
23.10.2008 07:53 - Jerson
Dobře, ale když jdeš na draka, tak taky nemůžeš čekat, že ho porazíš sám, ne? Kromě toho - v Conanovi nikdo neustupuje?
Autorská citace #10
23.10.2008 07:55 - Lotrando
Ne. Všechno bylo v plánu :). Jen když má potvora moc velkej level, tak musíš ještě chvíli trénovat.
Autorská citace #11
23.10.2008 08:01 - Quentin
Jerson: ale samozrejme, ze se ustupuje; samozrejme nemusis porazit kazdeho. Dulezite je, ze to jde!
Autorská citace #12
23.10.2008 09:37 - Merlin
Taky používám NPC v docela hojné míře. Taky se u nich občas objeví civilizační nakažlivá choroba, která má jeden ze symptomů popsaných v článku. Jenže ty moje NPC pak nakonec stejně zemřou někde v průběhu hry. Například v jednom dobrodružství jehož nedokončenou část jsem zde kdysi prezentoval (už ted se proklínám, že jsem to zmínil) kontaktuje maef huuv jednoho z patriarchů církve a předá mu nějakou důležitou věc a pak se nechá krmit kecy a moudry a obdiv postavy k tomuto patriarchovy roste a roste...odjede z kláštera s pocitem že je to fakt machr (a hráč s pocitem, že ta postava je moudrá, chytrá, mocná, ví všechno....). No a pak se dozví, že klášter byl vypleněn a patriarcha zemřel...po mučení.
Ale at nechodím daleko. V současné době jsou postavy zaměstnané Ikarijskou tajnou službou, která je převerbovala. styčný agent se kterým je najal, pusobí na hranici ve vesnici jako obchodník, překupník, šmelinář....při první setkání, kdy jeste mysleli, že je jen obchodník, pustil se do nej jeden z členu družiny s urážkama a výhružkama. Obchodník jen chladne sáhl pod pult a položil na něj velkou nabitou kuši. Vůbec není žádnej drsnák s nabušenými vlastnostmi. Ale ten chladný pohyb a reakce vzbudila v postavách podezření a (metagamem i v hráčích). Prostě ho berou jako drsnáka. Občas to doplním popisem jiných postav ..stačí uvést, že má dva meče přes záda, případně něco jiného....a úpostavy se drží zpět.
Taky jsem měl pro ně připraveno setkání v lese s potulným elfem. Chtěl po nich neco co měli...byl sám a na tuším 2 levelu...a postavy, obvykle mající blízko k meči si dávali setsakra pozor v domnění, že jsou v elfím lese a to je jejich stráž (mělo to pochopitelně vtipné vyustení, protože ten elf měl miláčka -displacear beasta...elf mu dal pokyn je zabít..ale pak zemřel a DB byl těžce zraněn a prchnul...no a ted pronásleduje postavy na jejich cestě questem jako nepříjemné memento...vždy zautočí, když to nejmín čekají a oni ví, že ho mají v zádech..trošku psycho, když ví, že musí spěchat za svym cílem a ta mrcha je někde vzadu..vždy uteče, když už skoro umírá, dostane se ze zranění a za pár dnů zase pokračuje v posledním rozkaze svého pána..ale to odbočuju). Takže záleží na tom jak NPC postavíš..vůbec nemusí být snůškou superčísel a vlastností...na jedno fakt silné NPC mám spoustu normálních...ale poznejte to, že. A co se týče toho, že mocné NPC by mohlo problémy řešit samo? V jedné Feistově knize..tuším v Hadí sáze se ptá Erik mága, proč prostě nevezmou v boji kouzelníka a ten nezničí nepřítele a on odpoví:
jeden kouzelník zakouzlí a druhý zakouzlí protikouzlo, třetí se přidá k prvnímu a čtvrtý a pátý k druhému, šestý se pokusí napadnout kouzlem pátého a tak tam tak stojí a drží se v šachu, než přijede armáda a přehrne se přes ně....
Jistě, měl jsem a mám mocnejší NPC, jsou vysoce postavení, mají informace i schopnosti..ale mají i své nepřátele, ambice, slabosti, dokáží se zamilovat, nenávidět...
Autorská citace #13
23.10.2008 11:14 - Ebon Hand
Nesnáším nesmrtelné NPC a to tak moc, že jako hráč měním chování PC a soustřeďuji se na to dané NPC ve snaze, alespoň ho zranit a vyzkoušet jak moc jej DM vymunchkinoval.
Byl jsem vychován v herním stylu, že vše je zranitelné, hrdina, drak, mocný král i bůh a tím nemyslím, že ho převálcuje samotná postava v úvodu děje. Ale pokud se postavy na tento cíl soustředí, je realizovatelný. Vytváří se tím pro mě jisté vnímání pomíjivosti světa a běhu věků.
Zrovna třeba Jersonovi Protossové byli koncipování jako nezranitelní a sorry Jersone, ale jejich slabiny mi nepřišli zakomponované do světa a herně využitelné.
Autorská citace #14
23.10.2008 13:00 - sirien
Merlin narazil na jednu hezkou věc - NEČEKANÁ hustá postava když si hráči moc vyskakují má velmi přísnivý efekt na to, že se hráči začnou chovat smysluplnějc a nevyskakujou si hned na každýho. Mělo by to ale IMO být občas vyváženo naoko hustou postavou, která se ukáže jako dobrá socka - protože to dodá hře ještě více realističnosti a toho, že nevíte s kým mluvíte, dokud to nezjistíte
Autorská citace #15
7.11.2008 19:07 - Goran
Hodlám použít ještě jiný způsob, jak z na první pohled dokonalé postavy udělat člověka - popsat důsledky událostí. Když geniální špion pod vlivem starostí, neustálé hrozby vrahů a nespavosti začne být podrážděný, pak dělat chyby a párkrát se stane, že v půli hovoru zapomene, co chtěl říct, a jen bude tiše sedět a očima hledat nějakého skrytého vraha.
Autorská citace #16
6.9.2015 19:14 - Gurney
Píše:
Doing impressions of famous people is a good way to come up with different voices for speaking in character as various NPCs. You can imagine in your head that the blacksmith is Sean Connery, the priestess is Cate Blanchett, the tavern keeper is Christopher Lee, the sassy barmaid is Whoopi Goldberg, and the bombastic mayor of the town is William Shatner. This gives you a hook to getting the voices consistent each time you need to play one of these personas.

And it doesn't matter if you suck at impressions - in fact all the better, because then your players won't have any idea where these ridiculous voices are coming from.

(z Darths&Droids)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18777298927307 secREMOTE_IP: 3.227.3.146