Tipy a triky

Autorská citace #22
8.1.2014 16:43 - Ebon Hand
Má odpověď by asi zněla: "Ale samozřejmě." možná bych potichu doplnil: "svým způsobem." Láska a nenávist jsou spojené nádoby, nenávist je formou lásky.
Následně by si opravdu dal záležet na předstírání vztahu, aby si z nebohé pipinky udělal volavku a nástroj své ukrutné pomsty. Ta by pod vidinou lásky mohla prosazovat v družině jeho úkoly. Čím dýl se to neproflákne a zvrat bude epičtější, tím lépe. Nenávist postavy/hráčky po takovém zneužití musí být přímo hmatatelná.
Asi bych to v okamžiku zvratu, kdy bude mít padouch pořádně situaci v rukách ještě oroštoval nějakou sexistickou hláškou ve stylu: "Víš ty náno, péro ti nevyrostlo a místou koulí máš díru, krvácíš každý měsíc. Snad sis nemyslela, že se zamiluji do takové špíny, jako je ženská."
Pokud to je na někoho moc ostré, tak to beru podle naší kampaně, hrajeme skutečně od podlahy, nic v rukavičkách. Původně jsem napsal mnohem ostřejší větu, ale říkal jsem si, že by mohla někoho šokovat.
Autorská citace #23
8.1.2014 17:01 - sirien
Ebon: ??


Autorská citace #24
8.1.2014 17:03 - Quentin
Já mám možná trochu úchylnej mindset, ale nedokážu měnit něco, za co už hráč zaplatil. Padl tam fate point, co říká, že se do ní zamiloval, tak to tak je a hotovo.

Když tam tohle neni, tak je to v pohodě. Nemám problém s postavama vyjebat a udělat hnusnej twist. Jen to nedokážu s hráčema. A fate point už je záležitost hráče, ne postavy.

Ebon: Shock value s timhle tématem asi tolik nesouvisí, ale jsem na tom stejně. Naše hry jsou pořád víc a víc vulgární a brutální. Až jsem to vědomě začal nedávno hlídat, ať se to moc neohraje :)
Autorská citace #25
8.1.2014 17:21 - Sparkle
QuentinW píše:
Ve FAE žádnej takovejhle option neni. Fate pointy se dají používat jen v kombinaci s aspekty.


Ve FAE ne, ale ve velkým Fate Core jo. Můžeš spálit fate point a tím si něco do příběhu přimyslet, většinou flavorové věci, GM má právo veta.

QuentinW píše:
Nejhorší, co můžeš udělat, je nechat to projít, mlžit, a X hodin potom vypíčovat hráče, že to tak vůbec nebylo, že ji nikdy nemiloval. Ten hráč na to dal metagame resource, takže by to mělo mít váhu.


Naprostý souhlas, právě proto jsem vůbec ani nezvažovala variantu, že postava si sice bude myslet, že je do ní zamilovaný, ale on s ní bude akorát vydrbávat.

York píše:
Pokud hráč mění něco, co ještě není odehrané - že s ním něco není v pořádku se ještě nijak neprojevilo - tak je tu ještě možnost prostě to scrapnout a nechat si to pro jiné NPCčko. Třeba mu přidat bratra - o to to pak bude zajímavější.


To je samozřejmě taky možnost, a občas to tak dělám. Jenže když bych to měla dělat furt, že by mi hráči takhle měnili připravenou zápletku pod rukama neustále a většina vypiplaných NPC s promakanou historií a psychologií by mi takhle vyšuměla, tak by to přestalo bavit zase mě. A taky vím, že moji hráči milují právě ty nečekané zvraty, ta překvápka, jako v kině. Kdyby se dozvěděli, že jsem vlastně neměla konec připravený a všecko si to vlastně vyimprovizovali sami, přestalo by je to taky bavit.

QuentinW píše:
Každopádně pokud hraješ takhle otevřenou hru, kde hráči mají vypravěčské pravomoce, tak při podobných situacích rovnou mluv pravdu. Řekni "on nejde zbalit". Trošku tajemství zůstalo, páč hráči neví, jestli je gay nebo třeba pod vlivem kouzla nebo se mu hnusí blondýny nebo whatever.


Jo, tohle mi přijde asi jako nejlepší řešení.
Autorská citace #26
8.1.2014 17:29 - sirien
Sparkle píše:
Naprostý souhlas, právě proto jsem vůbec ani nezvažovala variantu, že postava si sice bude myslet, že je do ní zamilovaný, ale on s ní bude akorát vydrbávat.

vážně? A co vlastně ta hráčka chtěla? Chtěla skutečně pro svou postavu milostný happy-end, nebo ji tím jen chtěla dostat do středu pozornosti a udělat kolem ní humbuk a dát jí zájem NPCčka?

Protože pokud to druhé, pak dostane přesně to co chtěla tak jako tak. Ve variantě "bude s ní vyjebáno, ale jinak než myslela" dokonce dostane ještě víc pozornosti a stane se ještě víc středem dění, než původně předpokládala. A navíc pokud platí, že...

Píše:
A taky vím, že moji hráči milují právě ty nečekané zvraty, ta překvápka, jako v kině.

...tak by vlastně dostala ještě o tohle víc, než původně chtěla.


Jako uznávám, že sice převracíš do jiné roviny metagame zdroj, který hráčka zaplatila, čímž v podstatě "porušuješ pravidlo", ale tak pravidla jsou od toho aby ses dobře zamyslela, než je porušíš (a ano, je to otázka kontextu a vypravěčské intuice) a zrovna v tomhle případě bych se asi vůbec nebál to prubnout
Autorská citace #27
8.1.2014 17:35 - Sparkle
Pak je ještě možnost, že v momentě, kdy to celé vyvrcholí a ukáže se, že do ní zamilovaný nebyl, jí ten fate point vrátím. Ale i tak bude asi hráčka naštvaná, že s ní bylo metaherně vyjebáno.
Autorská citace #28
8.1.2014 17:55 - Jerson
Proč by se gay nemohl zamilovat do holky? I když pominu to, že by se dal změnit na bisexuála s preferováním mužů, může mít láska mnoho podob. "Miluju tě, ale nechci s tebou spát."
Každopádně pokud by dotyčná hráčka chtěla opravdové zamilování, řekl bych si o větší sumu Fate pointů, třeba i v několika splátkách, abych naznačil, že to nebude jen tak jednoduché.
Autorská citace #29
8.1.2014 18:41 - sirien
Sparkle píše:
Ale i tak bude asi hráčka naštvaná, že s ní bylo metaherně vyjebáno.

tak to záleží samozřejmě na té hráčce a těžko soudit když jí neznám. Ale přijde mi, že to občas v diskusích lidi viděj hrozně puritánsky a nedává to moc smysl - každý ST musí někdy něco někam sesměrovat, natočit, překroutit, převrátit, nabagrovat nebo popostrčit. Od toho v té hře je...
Autorská citace #30
8.1.2014 19:50 - Vojtěch
Nebo by ho náhlá touha po ženě mohla totálně vykolejit a on začít tropit ještě něco horšího, než bylo původně v plánu. Třeba jí nosit panenky a plyšáky... pletené z vlasů chlapců, co ho do teď přitahovali, a které pro ni zabil, aby jí zbavil konkurence ;)
Autorská citace #31
8.1.2014 20:00 - Gurney
Ono tu už jsme to tu kdysi řešili

Píše:
Mám jako GM přichystané NPC, jehož pointa je v tom, že je to homosexuál, který skrývá svoji orientaci, protože by to společnost nepřijala. Navenek je šťasný a schází se s holkama, uvnitř je frustrovaný a prázdný. Už u něj ta frustrace dostoupila domíry, kdy začal nenávidět svět a rozhodl se páchat zlo. Úkolem družinky v příběhu bude odhalit ho a zabránit mu, aby to zlo dokonal.

A teď situace: družinka se s ním setká, jako s významným obyvatelem města, netušej žádný problém. No a v tu chvíli hráčka, která má ženskou postavu, spálí fate point a zahlásí: "a tohle NPC se do mojí postavy zamiluje."

Já myslím že to je prostě případ kdy nelze moc takříkajíc "sedět na dvou židlích". Buď hráči dostanou takhle drsné pravomoci zasahovat do hry a pak je prostě potřeba počítat s tím, že to budou dělat a že dle jejich zásahů je prostě potřeba celou situaci retrospektivně upravit (jinak řečeno, v takové hře pečlivě připravená "nezměnitelná" zápletka není moc dobré řešení) nebo je počáteční situace pevně daná a hráči mají jenom omezené (nebo žádné) vypravěčské pravomoci.

Když už na to člověk přijde až při hře, tak z toho co tu padlo říct "to nejde, (páč můj plot)" mi přijde zdaleka nejlepší. Nechat hráče využít pravomoci který mu dám a pak to využití negovat je fakt blbý.

Btw u Ebonova postu jsem si přesně říkal, že je to rozuzlení jak do Oglafa a co nevidím hned pod tím :D
Autorská citace #32
8.1.2014 20:01 - Sosáček
QuentinW píše:

Říct "BAM, tenhle týpek se do mě zabouhl" je cheatování. Pokud jsem teda v pravidlech něco nepřehlédl.

Tohle plati obecne pro Fate mladsi nez 2, a i tam to nebylo moc jasny.
Autorská citace #33
8.1.2014 20:04 - Sosáček
sirien píše:

tak to záleží samozřejmě na té hráčce a těžko soudit když jí neznám. Ale přijde mi, že to občas v diskusích lidi viděj hrozně puritánsky a nedává to moc smysl - každý ST musí někdy něco někam sesměrovat, natočit, překroutit, převrátit, nabagrovat nebo popostrčit. Od toho v té hře je...

Kazdy ST musi obcas s nekym vyjebat. Blby je, kdyz se ti z toho stane zanr.
Autorská citace #34
8.1.2014 20:19 - Quentin
Píše:
Tohle plati obecne pro Fate mladsi nez 2, a i tam to nebylo moc jasny.

Jo, mluvil jsem jen o tom Fate Accelerated, kde v knížce tyhle pravomoci ani nejsou.
Autorská citace #35
8.1.2014 20:25 - sirien
Gurney píše:
pak je prostě potřeba počítat s tím, že to budou dělat a že dle jejich zásahů je prostě potřeba celou situaci retrospektivně upravit

...nebo zásah otevřeně vetovat.

Když se hraje stylem že ST připravuje nějakou aspoň kostru backgroundu tak to je prostě nutnost.
Už jsem kdysi několikrát rozebíral, že věci by měly být připravované tak, aby pokud možno co nejvíce herních elementů bylo zaměnitelných nebo upravitelných v případě, že hráči původní záměr převrátí (popř. pokud se hráči ne a ne k onomu klíčovému elementu dostat). Určitě to rozebírám znovu v jednom článku co tu je na zveřejnění v blízké době.

Gurney píše:
Btw u Ebonova postu jsem si přesně říkal, že je to rozuzlení jak do Oglafa a co nevidím hned pod tím :D

uznej že to fakt svádělo :D Oglaf rulez :)

Sosáček píše:
Tohle plati obecne pro Fate mladsi nez 2, a i tam to nebylo moc jasny.

tam se v pravidlech říkalo že mají být pravomoci FP jasně dohodnuté před začátkem hry a byly tam návrhy k možnostem toho co všechno se jim může svěřit (výčet co mi zoufale chybí v Core booku 3e mimochodem)

Sosáček píše:
Kazdy ST musi obcas s nekym vyjebat. Blby je, kdyz se ti z toho stane zanr.

To je otázka co definuješ jako vyjebat. Ono často hráči to vyjebání třeba i ocení - a to i hráči zvyklí hrát s velkými pravomocemi - protože to prostě sedne a vytvoří to cool scénu/zvrat/pointu/whatever.
Jenže jak píšu - to je hodně o Vypravěčově intuici a samozřejmě to jde dělat víc s hráčema, které znáš. Ve one shotech na OG se tomu třeba dost vyhybám, protože jak mám tušit s kým to vlastně sedím u stolu? Na druhou stranu při hraní delších kronik to klidně hráčům provedu když mi přijde, že to je něco co zrovna tenhle hráč ocení. Filipovi třeba klidně převrátim nějakou plot-konspiraci pod rukama aby byla ještě složitější a ještě víc vojebová, protože vim, že Filip ocení pořádnou konspiraci s postavama co se skrz ní proplejtaj a musej se vypořádávat s tim, že jsou vojebávaný... Quasitovi klidně zasáhnu do nějakého NPCčka okolo a provedu nějakou charakterovou / background úpravu nebo na něj hodim nějakou kletbu nebo tak, protože vim že Quasit ocení pořádné osobní drama...


Ono otázka taky je, co je záměr a zájem hráče. Pokud holčina chtěla aby se do ní NPC zamilovalo, protože chtěla udělat nějakej fun v dané scéně / session, tak neni nic proti ničemu aby se o jednu dvě session dál, nebo třeba hned na konci dané session, ukázalo, že NPC je gay co si s ní jen hraje - more fun, když se to dobře podá.

Pokud šlo hráčce o pozornost a spot-light, protože jí přišlo že je mimo hru, a tohle pro ní jen byla cesta jak se dostat na scénu, tak to je taky nic proti ničemu - dostane svoje jak v romantické části tak dostane svoje ještě víc ve chvíli, kdy se zjistí, o co jde.

Ani v jednom případě podle mě o vyjebání nejde, i když závěrečný herní obsah je rozdílný od hráčkou vloženého obsahu. Jenže to se takhle v diskusi dá říct obecně, jestli to konkrétně platí pro tenhle jeden případ
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25057601928711 secREMOTE_IP: 100.24.209.47