Střípky

Vojtěch
3.4.2013 16:52
Autorská citace #1
3.4.2013 16:52 - pipux
Nenaskytá se mi teď zrovna příhodná příležitost to číst, obdivovat a slintat nad obrázky, takže snad jen první dojem:

Špatné:
první dojmy se mění ...

Dobré:
Skvěle vyvedené a konzistetní ilustrace.

...

... a jak v tomto světě máme hrát (RPG, bez magiců)? Našla by se k tomu aspoň mapa světa?

Ad překlad: pěkně -- někteří určitě ocení; a ti co neocení, ti se také mohou něčemu dozvědět (např. jsem nevěděl, že nějaký Innistrad vůbec existuje).
Autorská citace #2
3.4.2013 19:39 - Alnag
Pipux: Ty teda umíš potěšit. :(

Prostě asi nejsi vhodná cílovka, ale umím si představit, že třeba někdo kdo hraje Magic a chce si v tom prostředí zahrát třeba D&D se v tom najde. A co se mapy týče... k čemu? K čemu přesně je v RPG vlastně mapa?
Autorská citace #3
3.4.2013 20:12 - Jarik
Magic nehraju. A tohle jsem si také jen proletnul.
Presto bych rad rekl děkuji. Rozhodne nejde o malo prace. A jiste podněty v mysli mi to evokovalo.

Da se očekávat i pokračování překladu, nebo je to vše, co k tématu zaznělo?
Autorská citace #4
3.4.2013 20:26 - sirien
Jo, ten rozsah mě dost vyděsil. Původně jsem chtěl udělat ještě korekturu, ale když Vojta psal že to už chce zveřejnit, tak jsem zhodnotil, že to moc nestíhám, tak doufám, že ani žádnou nepotřeboval :)

Osobně nějak nejsem fanda takhle předpřipravených fantasy světů, nicméně musím říct že podobné články mám rád. Vždycky si v nich hledám nějakou tu inspiraci a tenhle mě v tomhle směru extra potěšil proloženými obrázky, asi pečlivě vybranými.
Autorská citace #5
3.4.2013 21:02 - Colombo
Nevím, zajímavější mi přínde Kamigawa
http://www.wizards.com/Magic/multiverse/Planes.aspx?plane=kamigawa
Autorská citace #6
3.4.2013 21:49 - pipux
Tak na druhý dojem: stačilo by mi více démonů, méně upírů a archandělek ... a našel bych tu (subjektivně) ten pravý, vysněný setting. Druhý dojem velmi moc dobrý.

Obrázků je požehnaně, asi tak na čtyři knihy. Motivy jsou jen povedené (např. design šatů, anebo svatý symbol), a budou se hodit jako reference pro kreslení. Navíc, vždyť tam jsou obrázky, které kreslil Daarken.

Proč mapu? Ze stejného důvodu, proč města, kobky, příběhy ... protože by si to zasloužilo podstatná herní rozšíření.
Autorská citace #7
3.4.2013 23:21 - Vojtěch
Tohle mě na Magicu s...re mají 5+ settingů, co by se nechalo rozehnat při nejmenším na knihu, co měli v 4E a oni na ně dlabou a radši prekopávají předchozí. Ono většina lidí asi neví, že settingy pro magic mají takhle rozepsané. Ať už zaduchařenou Kamigawu, celokovový Mirrodin, roztříštěnou Alaru, pohádkový Lorwyn, nebo celoměstskou gildovní Rvnicu (nebo Dominarii, Phyrexii, Zendikar).

Jinak korekturu klidně dodám, když mě nasměrujete.

Setting takhle mají kompletní a bez map + 1-3 romány zpravidla. Měst a celkové rozlohy je asi kolik je třeba. On je to původně jako celý plane, ale v překladu jsem se pokusil to trochu víc zamlžit. Mohu nanejvýš dopřeložit pokračování metaplotu se zmizením Avalcyn (ale tam se zase spoiluje, takže by to bylo spíš DM eyes only) a možná rozepsat obecné mechaniky karet (myslím specifika setu) a pak bychom mohli zauvažovat, jakými způsoby by se nechaly reprezentovat v DnD a jinde. Obrázky jsou standard ke článku, žádná pečlivá volba z mé strany (viz zdroje). Jinak je to dost vágní setting, ale zase se může DM vydovádět a zaparkovat si tam co chce a stejně jako s hyperdetailními realmsy dát důraz na to co chce a ostatní upozadit.

EDIT: Jak v tom hrát... mno, je to od pohledu Points of Light setting, kde je pár výsep civilizace a jinak průšvih na průšvih. U moře kvete obchod, ale těžko říct, jestli jen mezi městy a nebo jestli je nějaký soused někde přes vodu. Asi jak se DMovi chce. Tam kde se to jakž takž drží jsou problémy s paranoiou a hysterií, sem tam kulty a mrtví nechtějí zůstat v klidu. Na okraji se ale toulají vlkodlaci a část šlechty v pohraničí se jaksi zvrhla v krvesaje. Místy taky ze země stoupá dým a tama se rojí pekelníci a dezorganizovaní andělé nad tím jaksi neví co dělat. Příhoď ještě úplatnou všemocnou církev a inkvizici a je co řešit, ne?
Autorská citace #8
4.4.2013 10:30 - Colombo
Svého času vycházel příběh Magicu v Legendě (to ještě jak vycházela v malém formátu a nepustila se do pokémonů). Pamatuji se, že jsem hltal každý příběh. Možná to někde najdu, příběhy s Urzou byly super.
Autorská citace #9
4.4.2013 12:03 - Čindi
Článek se mi líbil, díky za něj
Autorská citace #10
4.4.2013 17:17 - Vojtěch
Já je myslím mám taky. To bylo ještě v době, kdy Magic nedělal pro každý blok (cca 3 sady karet v odstupu asi čtvrt roku?) jiný setting a běžel o poznání pomaleji. Pro mě jsou tyhle settingy zajímavé hlavně pro to, že jsou ucelené a ne moc obsáhlé, tedy se lépe překládají. Zkrátka to odsýpá :-)
Autorská citace #11
4.4.2013 19:46 - Dukolm
Pěkný, inspirativní, žádný zbytečný text :-)
Autorská citace #12
4.4.2013 22:47 - Sparkle
Mám ještě docela dost těch starších magicových novel, kdyby někdo chtěl.
Autorská citace #13
5.4.2013 10:03 - Blaine
Dalsi dobra vec ohledne techto mensich settingu je, ze je tam jasny plan. Coz je velky rozdil od Dominarie, kde se proste pribeh tahl pres x let a vystridalo se na nem obrovske mnozstvi ruznyhc umelcu, kteri k postavam pristupovali rozdilne. Diky jednotnemu pristupu k postavam a settingum dostavame mnohem lepsi pribehy se zacatkem a koncem. A Innistrad je toho typickym pripadem. Stejne tak Nova Phyrexie, coz je navrat do celokovoveho Mirrodinu nebo apokalypsa, ktera postihla Zendikar.
Pres vsechny ty mensi pribehy settingu se tahne vetsi pribeh jednotlivych planeswalkeru. Jace, Chandra a podle me nejzajimavejsi ze vsech Sorin.
Autorská citace #14
5.4.2013 11:26 - Merlin
Mě se článek líbil :)
Autorská citace #15
5.4.2013 13:02 - Gurney
Pro mě je tenhle článek skoro ideální kompromis mezi příliš mnoho a příliš málo informacemi - zvládnu ho přečíst za chvíli během odpoledne, které nemám jen na přípravu hry, ale na druhou stranu s minimem práce a lehkou improvizací mám na večer připraveno prostředí, obsahující spoustu potenciálních zápletek a ve kterém je co dělat. A oceňuju tu spoustu obrázků místo popisování pro hru naprosto nepodstatných detailů.
Autorská citace #16
12.4.2013 09:00 - A15
Jakožto hráče MtG mne potěšily obrázky, na kartách jsou strašlivě ořezané a z nějakého důvodu zajímavé detaily malují na ořízlé okraje.

Jak v tomhle settingu hrát?
Andělé. (Většina z nich jsou pěkné ku..y) Inkvizitoři. (O jejich charakteru snad nikdo iluze nemá.)
Jediná církev, která pod záminkou ochrany před nadpřirozeným nepřítelem ovládá každý aspekt života běžné lidské populace. Představitelé církve žijí v blahobytu na bezpečném místě.
... Něco mi to připomíná.
Autorská citace #17
12.4.2013 17:10 - Vojtěch
:-)

Asi se dám do toho backstory...
Autorská citace #18
12.4.2013 18:33 - sirien
malá anti-dezinterpretační poznámka: Engel ve skutečnosti vůbec neřeší, jak moc je církev špatná, dobrá, zkorumpovaná nebo nezkorumpovaná, jak čisté jsou její úmysly případně jak moc je nebo není upřímná (sama věří...) v tom, co lidem tvrdí. Ačkoliv nějaké její prostředky mohou být (možná i silně) diskutabilní, její pozice ve světě na ose Jediné Co Opravdu Brání Lidstvo - Nejhorší Zvěrstvo Horší Než Dreamseed je otázkou interpretace ST a hráčů. A jen tak na okraj - Quasitem odehrané NPC inkvizitora nebylo v podstatě nijak moc negativní, naopak, inkvizitor byl v podstatě na správné straně. To vy jste ho svévolně zabili potom, co se valná většina vaší... smečky, to už se nedalo tou dobou nazývat ani společenstvím nebo skupinou... ponořila do nedohledných hlubin šílenství nebo hereze případně obojího naráz.

V ukázkovém Dálavském one-shotu jsem tuto otázku vůbec neřešil a to, že jste se jako andělé totálně zvrhli byl sice trochu scénáristický záměr, nicméně pro potřeby ukázkového one-shotu který měl projít z Engel co nejvíc naráz bylo tohle téma napumpované steroidama a urychlené v LHC... a ani v tomhle směru (příčetnost andělů) není Engel úplně jadnoznačný a vyznění se mohou různit.

Jinak jsem konečně sepsal celou tu hru do článku - od používaného systému přes herní přístup až po celý scénář i s postavami - z mystických důvodů to teda nebudu zveřejňovat hned, ale v dohledné době se zájemci dočkají...
Autorská citace #19
13.4.2013 17:58 - Merlin
SIRIEN: co to meleš? jak zvrhli? jako andělé jsme byli, až na čtyři pět výjimek naprosto normální
Autorská citace #20
14.4.2013 10:48 - A15
Ano, Siriene, v té hře se projevila hereze. Že, Siriene? A je zvláštní, že se ozývala metaherně. A my víme od koho Siriene, že?
My si pamatujeme, Siriene, my nezapomínáme. Tvé houhačské řeči nebyly zapomenuty, kdepak. Žádná dezinterpretace, my máme své zdroje, my známe pravdu. My tě známe Sirene, my víme co jsi zač, Siriene. Tvé pokusy zamlžit nám mysl tvými báchorkami zcela selhaly, my nejsme jako ostatní tvé oběti, Siriene.
Inkvizitor nemohl být na správné straně, protože nebyl na straně NAŠÍ! Proto se jednalo o zlo a jeho odstranění byl další z mnoha našich činů dobra ve jménu Pána.
Autorská citace #21
14.4.2013 17:32 - sirien
...asi si budu muset znovu prostudovat materiály BADD, začínám mít obavu, jestli ta hra skutečně nakonec nemá nějaké trvalé následky...
Autorská citace #22
14.4.2013 19:30 - York
sirien píše:
...asi si budu muset znovu prostudovat materiály BADD, začínám mít obavu, jestli ta hra skutečně nakonec nemá nějaké trvalé následky...


To máš docela odvahu. Určitě přece víš, že zatím každý, kdo vedl tuto organizaci, zemřel na rakovinu.
Autorská citace #23
14.4.2013 21:20 - Vojtěch
Přidal jsem překlad Backstory Update for Dark Ascension, ale nějak se to nechce oddělit od kapitoly pro Vampýry...
Autorská citace #24
15.4.2013 09:07 - A15
Siriena, nesmíš být takový egoista, třeba to s tebou a tvou hrou nemá nic společného.
Je třeba vycházet z premisy, že všechny církve musí být špatné a záporácké. Jinak by to byla jen partička bodrých staříků. Něco jako organizovanější druidi.
A že všichni andělé jsou mrchy, které si nezaslouží nic dobrého? Esli ono to nemá něco společného s tím, že hraji s černou manou proti bílé...
Autorská citace #25
15.4.2013 09:48 - sirien
Já snad pro vás napříště připravim nějakou hru za záporáky, kde vám klaďácká bad-ass církev hrozně nakope zadnice jen abych Ti ukázal jak hrozně stylová taková církev může být...
Autorská citace #26
15.4.2013 11:24 - A15
Hmm, my záporáci, proti nám drsňácká církev.. to mi také připomíná jistou hru, že Ebone?
Výsledek: půlka města v troskách, církevní honorace ohořelá, třetina družiny se pobila navzájem, dvě třetiny sežrány jimi vyvolaným démonem (přežil pouze nejinteligentnější člen skupiny, který prásknul do bot hned z kraje).
Problém je v tom, znáš nějakou církev, která by byla "dobrá" a nevypadala jako Wicca? A také aby ji někdo byl ochoten brát vážně? To odporuje standardnímu světonázoru.
Autorská citace #27
15.4.2013 13:28 - Ebon Hand
hmm... Napadá mě použít mírně upravené křižacké řčení: "Bozi si je přeberou" a k tomu dodat: "Když se kácí les..." :D
Autorská citace #28
15.4.2013 13:59 - sirien
Mongol: Drsňácká dobro hájící církev. A představit si ji umím dost dobře, neboj... Wicca by před ní utíkali hrůzou.
Tyvole já ten scénář už skoro živě vidim, jen počkejte na dalšim srazu... :D
Autorská citace #29
15.4.2013 13:59 - sirien
Autorská citace #30
15.4.2013 17:00 - Merlin
Mongol: vy tam se Sirienem něco hulíte :) drsňácká církev zastupovaná nejdrsnějším vyšetřovatelem vlastně nic dělat nemusela...pobili jste se sami :)
Autorská citace #31
15.4.2013 17:03 - Merlin
Sirien: není nic čím bys mne mohl zaskočit...mysloblbující prášky už mám, sluchátka taky :)
Autorská citace #32
15.4.2013 19:42 - sirien
Merlin: není problém, před nějakou dobou jsem přemýšlel o využití audiovizuálních technik při RPG... a i kdyby, vidět Tě jak zkoušíš hrát v tlumících sluchátkách a ještě k tomu v černých brýlých bude stát za to samo o sobě :P
Autorská citace #33
16.4.2013 08:59 - A15
Merlin píše:
nic dělat nemusela
- vy na té Moravě strašlivě przníte češtinu. Správně to má znít "nic udělat nedokázala".
Jediné co ta banda flanďáků dokázala, bylo hasit svého šéfa a bezúspěšně se pokoušet zvládnout panikařící dav. Vysílání komand do míst, kde zmíněná tlupa profesionálů už dávno nebyla netřeba komentovat. Vždyť to vypadalo jako policejní akce!

Brýle + sluchadla je dobrý nápad. Pokud se družině nebude líbit hra nějakého jedince, mohou odejít a dotyčného nechat hrát pár hodin samotného.
Chata ukrytá v lesích, kde u stolu osvětleného svící sedí osamocená postava. Na hlavě sluchátka, černé brýle a pronáší (pro nezasvěceného) nesmyslné věty.
Zcela jasný případ šíleného vědce či alchymisty. Pokud bude sežrán obyvateli Kessigu, bude to jen pro obecné dobro.
Autorská citace #34
21.4.2013 18:24 - Dalcor
tak já zrovna hraju černý upíří funny jednokartový balík se Sorinem v čele (tím černým předtím než... a modří už vědí) a proti mě dost často stojí Avacyn v čele andělského řádu. Děkuji za tento článek, pravděpodobně do tohoto prostředí zařadím nějakou one shotovku pro můj magicko-rpg kroužek.

Ty mechaniky pro Pathfinders jsou:
flip cards - tak to asi zpracovat nepůjde, kdyý pominu ty lykantropické karty

Morbid: featy či talenty jednotlivých povolání navázané na to, že se něco stane a svázané z přesvědčením - typicky Morbid pro klerika Avacyn je, že když umře nemrtví, dobije se mu jeden channel - například.

Flashback: můžeš spustit kouzlo či nadpřirozenous schopnost, mimo svůj maximální limit, ovšem zaplatíš za to řekněme d8HP za lvl kouzla, nebo jsi fatigued nebo něco takového...

Curses už ve hře máme, ale můžeme je dát jako supernatural ability

Fight - no tak tam napad nemam
Autorská citace #35
21.4.2013 18:25 - Dalcor
Jo a ještě jedna věc - šlo by to dát k downloadu v pdf?
Autorská citace #36
21.4.2013 23:13 - Vojtěch
Já to v takové formě nemám, nicméně Ctr+C a Ctrl+V do Wordu a následná konverze by mohl být mocný spojenec.
Autorská citace #37
24.4.2013 12:47 - Dalcor
No tak to by slo samozrejme, jenze je tu trochu problem s formatem, obrazky a pod - tudiz - mas zdrojak ve Wordu?
Autorská citace #38
24.4.2013 13:23 - sirien
Zdroják vypadá na místní WSW :/

Tohle mě pořád žere - uvažovali jsme o vytvoření defaul PDF exportu celého článku kliknutím na tlačítko a uvažovali jsme o něčem, co by umělo PDF vytvořit alespoň snadným přenesením, že by se to ke článkům dalo aspoň manuálně nahrávat (udělaly by se aktuální a pak by se systematicky a on-demand dogenerovával zbytek retrospektivně), ale několik málo formátovacích prvků které tu používáme a které se naneštěstí relativně i vyskytují docela často bohužel způsobilo, že se to celé ukázalo být technicky příliš obtížným :/
Autorská citace #39
24.4.2013 17:17 - pipux
@sirien: příliš obtížné? Tady máš protiargument, systematicky:

1. PDF tisk je tisk (jako každý jiný tisk).
2A. Tisk webové stránky lze snadno ostylovat (@media print, display: none - odstranit nežádoucí elementy jako hlavičku, patičku, postranní lištu; vycentrovat zbytek, nastavit zalomování obrázků, atd.); úpravy lze dosáhnout i ve stejném css souboru současného designu; tato jednoduchá úprava d20.cz schází
2B. Pokud je 2A jakkoliv nemožné, lze dodat upravené rozhraní (např. print.d20.cz, s upraveným parserem)
3. Tisknout pomocí některé volně dostupné server-sided html to pdf implementace, anebo toto nechat na uživateli (PDF Creator) - ptže tady jde už jen o koncový krok
Autorská citace #40
24.4.2013 20:40 - Dukolm
Problém je že to rozhodně není tisk jako každý jiný už o začátku co jsme o tom uvažovaly byly podmínkou určité typografické standarty. Které css pokud vím zatím neumí.

Dale což je ten horší problém se tu vyskytují články se styly v HTML atributu style což ti zvládne dost znepříjemnit život a jakou cokoliv práci s nimi. A jejich odstranění naruší obvykle strukturu článku. (To k technologiím TCpdf a dalším PHP řešením zamítnuta později budoucí absenci php, XSLT - transformace opravdu moc pracná). Více už se rozepisovat nebudu to už tohle by patřilo do jiného tématu.
Autorská citace #41
24.4.2013 21:21 - Colombo
Pro html existují nějaké pěkné interpretory latexu:)
Autorská citace #42
25.4.2013 02:38 - sirien
pipux: Tvůj teoretický protiargument je dobrý tak pro Tvoje ego - pokud víš, jak to udělat, budeme Ti všichni opravdu velmi vděční, pokud to pro Kostku napíšeš nebo pokud aspoň někomu kdo to umí řekneš přesně jak to má napsat.

colombo: totéž - pokud o nich víš, neváhej je dodat.
Autorská citace #43
25.4.2013 03:11 - Assassin
sirien: mohl bys někde (nejlépe veřejně, ať se můžou pipux s Colombem řádně vyjádřit) vypsat požadavky a návrhy jak by sis představoval, že by to mělo fungovat? Já si taky nemyslím, že by napsat skript d20 -> LaTeX -> pdf zabralo víc jak jeden až dva večery + nějaký ladění. Ale možná jen v tuto noční hodinu nejsem ve stavu, kdy bych mohl odhadnout všechny problémy s tím spojené. Každopádně, pokud to vyloženě nespěchá a nebude tam opravdu nějaký háček, myslím, že bych byl schopný se na to tak za 14 dní až měsíc kouknout a implementovat to.
Autorská citace #44
25.4.2013 17:07 - sirien
přesuneme to sem ať tu nespamujeme

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11713099479675 secREMOTE_IP: 3.16.147.124