Jerson píše:
A že kdyby byl nějaký seriál z běžného života, který by tohle všechno neměl, tak by byl mnohem lepší - ale není.
Hele, tohle je podle mě mýlka ... jako vychází z "rozumných argumentů", ale v praxi to úplně nefunguje.
Ono ti, co tyhle seriály u nás i jinde točí, nejsou úplní blbci. Hodně z toho, co tam je, je sice dáno tím, že to musí být natočeno rychle a levně, ALE, oni opravdu vědí, co lidé chtějí a dávají jim to.
A tedy úvaha, kdyby ten seriál neměl to, co mu vyčítáme, byl by mnohem lepší ... není opřena o žádné důkazy. Je to jen "na zdravém rozumu založená" představa.
Majitelé, kteří to financují, a mají na to týmy lidí, kteří se tím živí, zjevně mají pocit, že by to "objektivně lepší" nebylo (tedy lidí, kteří by se na to dívali, by nebylo významně víc) ... oni by to podle mě uměli natočit, ale mají za to, že současná podoba je vhodný kompromis mezi tím, co lidé chtějí, co je na to kdo ochotný dát peněz a co za to dostanou.
Jediná možnost, když chci něco lepšího, je přestat konzumovat to, co mi tak dobré nepřijde.
Platí to o salámu, filmu i dobrodružství RPG. Když lidé přestanou to horší kupovat, najde se někdo, kdo bude dělat ta lepší, a ostatní toho nechají.
Jerson píše:
I hráč, který má primární motivaci zahrát si s kamarády může mít sekudnární motivace, a i když o nich nebude vědět, může si mnohem víc užít dobrý příběh.
Dobře, ale ty posuzuješ (opět relativizace, že) to, co je "dobrý příběh" podle sebe, resp. nějak zobecněného pohledu, založeného na vlastní preferenci. Já si myslím, že to takhle v praxi nefunguje. ano, Gurney to neuslyší rád, ale opravdu si myslím, že "dobrý příběh" je věc relativní a ne absolutní. A že se najde nemálo hráčů, kteří Velekrálovy síně budou považovat za "dobrý příběh".
A že mnoho bodů, které ty tomu příběhu vyčítáš, oni budou hodnotit kladně. Jako fakt.
Návody, jak nepustit hráče z určené cesty? Super, bude to odsejpat! Neviditelný mocný kouzelník? Wow, cool nápad, setkáme s někým významným, budeme si s ním moci sociálně poměřit, a když nebudeme vědět co, tak nám poradí, kudy dál! Railroad? Uf, minule jsem se v dobrodružství ztratil, to se tady nestane!
Atd.
Nemám rád metafory, protože zkreslují význam a dávají falešné argumenty. Ale kdybych to měl k něčemu připodobnit, tak možná k tomu, že se bavíme o jízdě po cyklostezce, ty preferuješ dobrá kola, a diskutuješ s kolegy, které kolo je pro to nejlepší a jak ho ještě vylepšit, ale někdo pojede raději na tříkolce, i když je prakticky ve všem objektivně horší. Možná jen preferuje bezpečnější pocit, a z kola by třeba spadl, nebo prostě má tříkolky rád, asi z dětství.
Gurney má z to, že to je pustá relativizace ... Můj pohled je, že snaha porozumět tomu, proč se věci dějí, tak jak se opravdu dějí, a ne tak, jak by se podle nás měly dít, je užitečná. Bez toho zůstáváme autisticky zavření ve vlastní bublině, a jsme odsouzeni k tomu, kroutit nad realitou občas či často nevěřícně hlavou.
Víc tě obecně přesvědčovat nebudu :)
Asi by se hodil názor někoho, kdo dobrodružství Velekrálovy síně opravdu hrál.
Koukal jsem po nějakých recenzích, našel jsem jen toto
http://forum.candlekeep.com/topic.asp?TOPIC_ID=19352
Kde se někteří čtenáři vyjadřují, že to je super a jedno z nejlepších dobrodružství.
Já je k tomu nenaváděl :)
"HotHK is the best single adventure/sourcebook produced for the Realms."