Prostředí

chrochta
29.1.2019 11:14
Autorská citace #41
31.1.2019 14:19 - Jerson
Jako když jsem si ty oslavné reference přečetl, tak jsem z nich nepoznal, zda se to dotyčnému líbí po přečtení, po odehrání jako GM, po odehrání jako hráč, takže z toho nejsem schopen usoudit, jak moc relevantní to hodnocení je.

Ostatně takové DrD má taky relativně vysoké hodnocení, ale hlavně díky tomu, že dvě třetiny hodnotících žádné jiné RPG nehrálo.

Přiznám se, že jsem nikdy nepátral po hráčích, kterým by se líbilo mít ve hře silné NPC, které je vrací na správnou cestu, když z ní sejdou - předpokládal jsem, že když se tolik hráčů v minulosti vyjádřilo negativně k takovým GM NPC, tak to lidem buď vadí, nebo jsou ochotni to překousnout - ale že by byl někdo nadšen ... to mě nenapadlo.
Stejně tak věřím, že GM si rád přečte, že má hráče vrátit na správnou kolej, protože pak má písemně potvrzené, že to vlastně dělá dobře - i když se to hráčům úplně nelíbí. A může si myslet, že se jim to nemá co nelíbit, když to autor tak napsal a takhle mu to vydali, protože kdyby to byl špatný přístup, tak by to přeci tak zkušený autor nenapsal a nevydal, ne?
Autorská citace #42
31.1.2019 14:49 - efram
problém je Siriene, že ty jsi svou hrstku dost citelně roztáhl v čase a popsal jsi vývoj a měnící se přístup hráčů/komunity k dané problematice. Proti stavu vnímání, který je dnes nic nemám. Nicméně jediné validní hodnocení by, podle mě, bylo z doby vydání a blízké době vydání. Mimo to, ani ty ani LokiB, nemáte žádná tvrdá data týkající se té či oné skupiny existujících lidí. Nemám problém brát v potaz obě názorové skupiny, jen bych na základě vlastního dojmu neshodil ten samý argument protistrany. Tak jak jsi to udělal.
Autorská citace #43
31.1.2019 15:14 - sirien
efram: já nevěřim tomu, že by z tohodle přístupu (GMPCs, hardcore RR...) byli lidé nadšení i v minulosti. Jsem ochotný věřit tomu, že takový přístup třeba tolerovali nebo byli ochotní překousnout nebo možná považovali za nezbytný atp., ale nevěřím tomu, že by byl tento přístup nějak ve velkém oslavován (maximálně tak úplně z kraje poté co se objevil a jen velmi krátce).

Oproti Lokimu mám na straně svého názoru celý "lore" okolo, od nenávistných rantů proti GMPCs přes kritiku RR až po mrmlání nad moduly co nedávají hráčům dost volnosti a to jak v současnosti, tak historicky.

Každopádně znovu - já nehodnotím ten modul ani nekomentuju jak byl ten modul hodnocen hráči, komentuju tu jen ty Lokiho argumenty co tu k tomu uvedl.
Autorská citace #44
31.1.2019 15:19 - LokiB
sirien: ten vágní dojem jsem načerpal z pohledu do hodnocení Adventures for ADND na různých webech.

Mimichodem tvůj argument:
sirien píše:
Já tvrdím, že lidí co by byli nadšení z toho že hrají hru v níž jim GM diktuje co musí dělat a v níž budou všude okolo mocná NPCčka která budou moct low-level postavy hráčů jebat do ucha kdy se jim zlíbí se většině lidí nelíbí.


Je jednak větnou konstrukcí nesprávný, ale to vem čert, nejsme na mluvnickém webu.
Horší je, že se snaží vyvracet něco, co jsem netvrdil.
Nikde jsem nepsal o hráčích postav, kteří budou nadšení z toho, že hrají hru, v níž jim GM diktuje, co musí udělat. A ani že budou VŠUDE KOLEM mocná NPCčka.
Tohle typicky sám kritizuješ, a pak takto ... fuj.

1. Řeč byla o jednom mocném NPCčku
2. A řeč byla o GMech, kteří budou nadšení ... a zahrají to třeba tak, že hráčům vůbec nepřijde, že jim GM diktuje, ale přijde jim to z jejich pohledu přirozené a vyplývající z děje.

To sis mohl ten iritující pocit ušetřit, páč jsi ho vyplácal na výstřel mimo ...

Jerson píše:
Ostatně takové DrD má taky relativně vysoké hodnocení, ale hlavně díky tomu, že dvě třetiny hodnotících žádné jiné RPG nehrálo.


Jasně, podobný argument jako že dvě třetiny mužů nespalo s nikým jiným než s vlastní manželkou a je tedy irelevantní jejich tvrzení, že jsou s výkonem své manželky spokojeni . JAK MOHOU, když nemají srovnání, že :D
Autorská citace #45
31.1.2019 15:26 - sirien
Loki píše:
A že se najde nemálo hráčů, kteří Velekrálovy síně budou považovat za "dobrý příběh". A že mnoho bodů, které ty tomu příběhu vyčítáš, oni budou hodnotit kladně. ...

...a zbytek odstavce je psán z pohledu hráče (minimálně ten druhý bod, ale lze tak chápat i první a třetí).


Takže ne, řeč nebyla o GMech, řeč byla zcela jasně o hráčích - pokud si tím myslel GMy, tak není moje chyba že si explicitně napsal hráči a pak psal z hráčského pohledu.
Autorská citace #46
31.1.2019 15:45 - LokiB
sirien: Jo, mohl jsem to napsat přesněji. Ale tak jde i o to, jestli je primárním cílem bashnout druhého, nebo se domluvit.
Autorská citace #47
31.1.2019 15:54 - sirien
No mě to Tvoje tvrzení tak jak si ho napsal znělo jako totální nesmysl.

Pokud škrtneme slovo hráči a budeme se bavit o GMech, pak ano, ty reakce cos popsal můžou nastat. Což má pak několik různých rovin.

1 - zjevně existují nějaké problémy s nimiž se tito GMové potýkají
2 - jmenované prvky (GMPCs, RR...) tyto problémy nějak adresují (IMO špatně)
3 - dotyční GMové ty prvky vítají, protože se zdají řešit jejich problémy (IMO skutečně jen zdánlivě a přinesou mnoho jiných problémů)

Obecně bych pak řekl že ten design je chybný a že je dobré k tomu přistupovat jinak mimo jiné i kvůli tomu, aby se GMům co mají ony problémy ukázaly lepší způsoby, jak tyto problémy řešit.
Autorská citace #48
31.1.2019 16:06 - LokiB
sirien píše:
Obecně bych pak řekl že ten design je chybný a že je dobré k tomu přistupovat jinak mimo jiné i kvůli tomu, aby se GMům co mají ony problémy ukázaly lepší způsoby, jak tyto problémy řešit.


V tomto spor nebyl. Nehádal jsem se, že je to dobré dobrodružství, ani že je dobře řešené.
Přeci ta diskuse vznikla z toho, že se Jerson divil:

Jerson píše:
kdy se divím, proč někdo takové věci sepisoval.


A můj argument byl, že někdo to sepisoval proto, že byla poptávka po dobrodružstvích a někteří GMové byli rádi i za to, že jim někdo dal toto a oni s tím mohli hrát a byli ochotni za to platit. A že ignorování této možnosti je boj s realitou, protože fakticky to lidi kupovali, to je ověřené, a některým se to líbilo, to je také ověřené. Což je ten důvod, proč to někdo psal. QED.
To je celé :)
Autorská citace #49
25.2.2019 12:56 - Merlin
V rámci oběda a toho, že vedu kampaň na Měsíčninách jsem si přečetl dalších pár stránek. A musím se omluvit autorům Příručky pána jeskyně Dračího doupěte, kteří učili PJ jak vydrbat s hráči a totálně je zničit. V tomto dobrodružství se to hemží takovými perlami, že i DrD PPJ může blednout závistí :).

"je jedno, kterým směrem se postavy vydají, vždycky narazí na....", "Pokud by chtěly postavy ustoupit, budou mít cestou takové potíže, že je to donutí se vrátit," "pokud postavy z nějakého důvodu nechtějí jít tam a tam, donuťte je tak a tak" "je jedno kam postavy jdou, napadnou je loupežníci" a abych nekřivdil: "pokud postavy budou umírat, zachrání je skupina Harfeníků" "pokud se dostanou do zajetí, zachrání je ti a ti"
Autorská citace #50
25.2.2019 13:00 - LokiB
Merlin: jo, to je to, o čem jsme tu předtím mluvili
Autorská citace #51
25.2.2019 13:20 - Merlin
LokiB píše:
Merlin: jo, to je to, o čem jsme tu předtím mluvili


já vím, byl jsem jeden z prvních :D, ale nemohl jsem si pomoci
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19331192970276 secREMOTE_IP: 107.23.37.199